הדמיות תוכנית דרום גלילות. (מזור-פירשט אדריכלים ומתכנני ערים)עיר חדשה בין תל אביב להרצליה: כל מה שצריך לדעת על רובע דרום גלילות
48,000 תושבים, 19,320 דירות ומרכז תחבורה ענק - המספרים המדהימים של התוכנית שאושרה היום להפקדה; מתי יתחילו לבנות וכמה תעלה שם דירה? כל השאלות והתשובות
בלב אזור הביקוש הגבוה ביותר בישראל, בין תל אביב להרצליה ורמת השרון, מתגבשת אחת התוכניות העירוניות המשמעותיות ביותר בעשורים האחרונים - רובע דרום גלילות. המיקום האסטרטגי של הפרויקט, הנמצא בין דרך נמיר במערב, כביש 5 בצפון, נתיבי איילון במזרח ושכונת רמת אביב ג' בדרום, הופך אותו לאטרקטיבי. המיקום עם נגישות טובה לכל מרכזי התעסוקה והבילוי המרכזיים של המטרופולין, תוך שמירה על מרחק נוח מאזורי הפקקים הכרוניים כשבתוך הרובע הזה יהיו מרכזים משמעותיים ושטחי מסחר ותעסוקה בנוסף לכמות גדולה של דירות.
התוכנית, המכונה גם תמ"ל 3007, אושרה היום להפקדה על ידי הוועדה לתכנון מתחמים מועדפים לדיור (הוותמ"ל) לאחר תהליך תכנוני ממושך שנמשך כמעט שני עשורים. מדובר בשטח עצום של כ-1,700 דונם - שטח השווה בגודלו לכ-2,400 מגרשי כדורגל או לעיר קטנה-בינונית בישראל. כ-80% מהשטח נמצא בתחומי רמת השרון ו-20% בתחומי תל אביב-יפו, מה שיוצר שיתוף פעולה בין-עירוני ייחודי שדורש תיאום.
הפרויקט כולל כ-19,320 יחידות דיור שיאכלסו כ-48,000 תושבים חדשים - מספר המתקרב לעיר קטנה כמו אילת, ולא רחוק מאוד מערים כמו רמלה או לוד. התמהיל המגוון כולל דירות קטנות (כ-30% מהיחידות עד 75 מ"ר), דירות משפחתיות מרווחות, כ-300 יחידות דיור מוגן לאזרחים ותיקים, וכ-2,500 יחידות להשכרה ארוכת טווח, חלקן במחירים מפוקחים. בנוסף למגורים, יוקמו כ-1.1 מיליון מ"ר של שטחי תעסוקה ומסחר - שטח השווה לכ-15 קניונים גדולים או לכ-50 מגדלי משרדים סטנדרטיים. זה צפוי ליצור כ-40,000-50,000 מקומות עבודה חדשים, בעיקר בתחומי ההיי-טק, השירותים העסקיים והמסחר.
מתי נוכל לגור שם? לוחות זמנים ושלבי ביצוע
התהליך מההפקדה ועד לאכלוס הדירות הראשונות צפוי להימשך מספר שנים, אך ישנם אינדיקטורים ברורים ללוחות הזמנים הצפויים. לאחר ההפקדה, תיפתח תקופת התנגדויות של 60 ימים שבה יוכלו גורמים שונים להגיש התנגדויות לתוכנית. בהנחה שההתנגדויות לא יעכבו משמעותית את התהליך, האישור הסופי של התוכנית צפוי ברבעון הראשון או השני של 2026.
- כמה כסף תרוויח המדינה מהעתקת בסיסי צה"ל מאזור המרכז?
- אושרה להפקדה תכנית המתאר להקמת 9,800 דירות בת"א - צפו בהדמיות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השלב הבא יכלול התארגנות של בעלי הקרקעות הפרטיים (המהווים כ-20% מהשטח) לצורך איחוד וחלוקה. רשות מקרקעי ישראל כבר החלה בתהליך זה ופנתה לבעלי הקרקעות להתארגן בקבוצות. תהליך זה צפוי להימשך כ-12-18 חודשים, כך שעד אמצע 2027 ניתן יהיה להתחיל בהוצאת תוכניות מפורטות למתחמים הראשונים.
המכרזים הראשונים למתחמי המגורים צפויים להתפרסם בשנים 2027-2028. היזמים שיזכו במכרזים יצטרכו כשנתיים נוספות לתכנון מפורט, הוצאת היתרי בנייה והתארגנות לבנייה. הבנייה בפועל של המבנים הראשונים צפויה להתחיל בשנים 2029-2030, עם זמן בנייה ממוצע של 3-4 שנים למתחם מגורים סטנדרטי.
לפיכך, האכלוס הראשון של דיירים צפוי להתחיל בשנים 2032-2033, כאשר המתחמים הראשונים יהיו ככל הנראה אלה הקרובים לתשתיות קיימות ולצירי תחבורה ראשיים. הפיתוח המלא של הרובע, כולל כל 19,320 יחידות הדיור ושטחי התעסוקה, צפוי להימשך כ-15 שנה.
- "מחירי הדירות יעלו ב-6% בשנה הבאה" - על מה מתבסס מנכ"ל אאורה
- מלאי הדירות שובר שיאים - 83.6 אלף דירות; מה קורה בתל אביב?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "גל של פשיטות רגל": סוכנויות הדירוג מזהירות ממשבר בענף...
חשוב לציין שלוחות הזמנים עשויים להתקצר משמעותית אם המדינה תחליט להאיץ את הפרויקט במסגרת תוכנית חירום לדיור או אם יושקעו משאבים מיוחדים בהאצת התשתיות. מנגד, התנגדויות משפטיות, שינויים פוליטיים או קשיים כלכליים עלולים להאריך את לוחות הזמנים.
שתי תחנות מטרו, רכבת כבדה ומסוף ענק - המהפכה התחבורתית
הלב הפועם של הרובע החדש יהיה מרכז התחבורה המשולב, שמתוכנן להיות אחד המרכזים התחבורתיים המשמעותיים ביותר בישראל. המרכז יכלול שתי תחנות מטרו - תחנה על קו M1 (הקו האדום) ותחנה על קו M3 (הקו הירוק המתוכנן), מה שיאפשר חיבור ישיר למרכז תל אביב תוך 10-15 דקות, להרצליה תוך 5-7 דקות, ולנתב"ג תוך כ-20 דקות. זמני הנסיעה הקצרים הללו ישנו לחלוטין את משוואת הנגישות של האזור.
בנוסף למטרו, המרכז יכלול תחנת רכבת כבדה על הקו החדש המתוכנן בין חיפה לבאר שבע (מסילות 5 ו-6), שיאפשר נסיעה מהירה לערי החוף והדרום. מסוף האוטובוסים המטרופוליני המתוכנן יכלול כ-30 רציפים ויאפשר קישוריות לכל ערי גוש דן והשרון. התכנון כולל גם הכנה לחיבור עתידי לרכבת מהירה (כ-250 קמ"ש) שתקצר את זמני הנסיעה לחיפה ל-30 דקות ולבאר שבע ל-45 דקות.
מעבר לתחבורה ציבורית, הרובע תוכנן כמרחב ידידותי להולכי רגל ורוכבי אופניים. רשת של כ-25 קילומטרים של שבילי אופניים תחבר בין כל חלקי הרובע, עם חיבורים לרשת שבילי האופניים המטרופולינית. כל הרחובות הראשיים יכללו נתיבי אופניים מוגנים, ותוקם מערכת השכרת אופניים ציבוריים עם כ-50 תחנות ברחבי הרובע.
החניה תהיה ברובה תת-קרקעית, עם תקן חניה מופחת של 0.8-1 מקומות חניה ליחידת דיור (לעומת 1.5-2 במקומות אחרים), מה שמעודד שימוש בתחבורה ציבורית. החניונים התת-קרקעיים יכללו תשתית טעינה לרכבים חשמליים בכ-30% מהמקומות, עם הכנה ל-100% בעתיד.
פארקים, בריכות חורף ו-480 דונם של טבע עירוני - האופי הירוק
אחד המאפיינים הייחודיים של הרובע הוא השילוב המרשים של טבע עירוני בתוך הבנייה הצפופה. כ-480 דונם - כמעט שליש מכלל שטח התוכנית - יוקדשו לשטחים פתוחים, פארקים ואזורי טבע משומרים. זהו יחס גבוה במיוחד בהשוואה לפרויקטים עירוניים אחרים במרכז הארץ, שבהם השטחים הירוקים מהווים בדרך כלל 15-20% בלבד.
שלושת הפארקים המרכזיים יהוו את הריאות הירוקות של הרובע. אקו-פארק גלילות, בשטח של כ-150 דונם, ישמר את נחל אחיה ומערות אפקה, וישלב שבילי הליכה, אזורי פיקניק ומתקני ספורט. הפארק יכלול גם אגם אקולוגי בשטח של כ-20 דונם שישמש כבית גידול לציפורי מים ולצמחיית גדות. פארק רכס הכורכר, בשטח של כ-120 דונם, ישמר את המערכת האקולוגית הייחודית של רכס הכורכר החופי, עם צמחיית חולות נדירה ומסלולי טיול פנורמיים עם נוף לים. פארק הנרקיסים, בשטח של כ-80 דונם, ישמר את אחד מבתי הגידול האחרונים של נרקיס הבקעות, פרח נדיר שפורח בחורף ויוצר שטיחים לבנים מרהיבים.
הניהול הסביבתי של הרובע כולל פתרונות חדשניים לניהול מי נגר והצפות. במקום מערכות ניקוז קונבנציונליות, התוכנית מבוססת על פתרונות "מבוססי טבע" - בריכות חורף זמניות שיאגרו מים בעונה הגשומה וישמשו כבתי גידול לדו-חיים ולצמחי מים. מערכת של כ-15 בריכות אגירה בגדלים שונים תפוזר ברחבי הרובע, עם קיבולת אגירה כוללת של כ-500,000 מ"ק. בימי הקיץ, חלק מהבריכות יתייבשו ויהפכו למדשאות או לאזורי פעילות, בעוד אחרות יישארו כאגמים קבועים.
התכנון כולל גם "גגות ירוקים" על כ-30% מהמבנים, גינות קהילתיות בשטח כולל של כ-20 דונם, וחקלאות עירונית על גגות וחללים פתוחים. רחובות הרובע יישתלו בכ-10,000 עצים, עם עדיפות למינים מקומיים החסכוניים במים. מערכת השקיה חכמה תנצל מי נגר ומים מושבים, עם חיסכון צפוי של כ-40% בצריכת המים לגינון.
מחירים של 70,000 שקל למטר - הפוטנציאל הכלכלי
מחירי הדירות הצפויים ברובע, בהתבסס על נתונים עדכניים מאזורים סמוכים כמו רמת אביב החדשה וגלילות, צפויים לנוע בין 65,000 ל-75,000 שקל למ"ר בבנייה החדשה. המחירים הגבוהים נובעים מהמיקום המעולה, הנגישות התחבורתית, ואיכות התכנון והבנייה הגבוהה.
דירות קטנות בנות 2-3 חדרים (60-75 מ"ר) צפויות להימכר בטווח של 4-5.5 מיליון שקל. דירות משפחתיות בנות 4 חדרים (100-120 מ"ר) צפויות להימכר ב-7-9 מיליון שקל, ודירות גדולות ופנטהאוזים עשויים להגיע ל-12-20 מיליון שקל ואף יותר. המחירים בשלב הקדם-מכירה עשויים להיות נמוכים ב-10-15%, מה שמהווה הזדמנות למשקיעים מוקדמים.
הפוטנציאל לעליית ערך משמעותי קיים במיוחד בשנים הראשונות. בהתבסס על פרויקטים דומים כמו שדה דב והצפון החדש של תל אביב, ניתן ללמוד שבשנתיים הראשונות יש עליית ערך שנובעת בעיקר מרכישה בשלב מוקדם ובדיסקאונט.
מבחינת המדינה, הפרויקט צפוי להניב הכנסות עתק. עם ערך קרקע ממוצע של כ-2 מיליון שקל ליחידת דיור, ההכנסות ממכירת הקרקעות בלבד צפויות להסתכם בכ-40 מיליארד שקל. השטחים המסחריים והתעסוקתיים צפויים להניב עוד כ-10-15 מיליארד שקל. הכנסות אלה יממנו את ההשקעות הנדרשות בתשתיות, המוערכות בכ-20-25 מיליארד שקל, כולל המטרו, הכבישים, מערכות הביוב והחשמל, ומוסדות הציבור.
ההשפעה הכלכלית הרחבה כוללת יצירת כ-40,000-50,000 מקומות עבודה ישירים בתעסוקה ומסחר, וכ-20,000 מקומות עבודה עקיפים בשירותים, חינוך, בריאות ותחזוקה. התרומה השנתית לתמ"ג המקומי מוערכת בכ-15-20 מיליארד שקל, עם הכנסות מארנונה של כ-500 מיליון שקל בשנה לעיריות תל אביב ורמת השרון. זה יאפשר שיפור משמעותי בשירותים העירוניים ובתשתיות באזור כולו.
הדמיות תוכנית דרום גלילות (קרדיט: מזור-פירשט אדריכלים ומתכנני ערים)
שאלות ותשובות
האם הפרויקט כבר סופי ומאושר? לא, הפרויקט הופקד בספטמבר 2025 אך טרם אושר סופית. כרגע הוא בשלב התנגדויות, והאישור הסופי צפוי במהלך 2026. ייתכנו שינויים בתוכנית בעקבות התנגדויות.
מתי אפשר יהיה לקנות דירה בפרויקט? המכרזים הראשונים צפויים ב-2027-2028, קדם-מכירות של יזמים שיזכו החל מ-2029-2030, והאכלוס הראשון צפוי ב-2032-2033.
האם יהיו דירות במחיר מופחת? כן, כ-2,500 יחידות (כ-13%) מיועדות להשכרה ארוכת טווח, חלקן במחירים מפוקחים. בנוסף, 30% מהדירות יהיו קטנות (עד 75 מ"ר) ובמחיר נמוך יותר.
מה יקרה עם הפקקים באזור במהלך הבנייה? צפויים עומסי תנועה משמעותיים במהלך שנות הבנייה. התוכנית כוללת הקמת דרכים עוקפות זמניות והסדרי תנועה מיוחדים. המטרו צפוי להיפתח במקביל או לפני האכלוס כדי להפחית עומסים.
האם הטבע באזור יישמר? כן, כ-480 דונם (28% מהשטח) יישמרו כשטחים פתוחים, כולל שימור בריכות החורף, רכס הכורכר ועמק הנרקיסים. התכנון כולל פתרונות אקולוגיים מתקדמים.
כמה זה ישפיע על מחירי הנדל"ן באזורים הסמוכים? צפויה השפעה מעורבת - עלייה בביקוש ובמחירים באזורים הסמוכים בגלל השיפור בתשתיות, אך גם תוספת היצע משמעותית שעשויה למתן את קצב עליית המחירים.
האם יש התנגדויות לפרויקט? כן, עיריית רמת השרון וארגוני סביבה הביעו הסתייגויות. ההתנגדויות מתמקדות בהיקפי הבנייה, השפעה על תשתיות קיימות ופגיעה אפשרית בערכי טבע. חלק מההתנגדויות כבר הובילו לשינויים בתוכנית.
מה היתרונות העיקריים למי שיגור שם? נגישות תחבורתית מעולה עם מטרו ורכבת, קרבה למרכזי תעסוקה, שפע של שטחים ירוקים, תשתיות חדשות ומתקדמות, ומגוון רחב של שירותים ומוסדות ציבור.
האם כדאי להשקיע בפרויקט? הפוטנציאל טוב - מיקום מעולה, תשתיות מתקדמות וביקוש גבוה צפוי. אך יש סיכונים: עיכובים אפשריים, מחירים גבוהים מאוד, ותחרות מפרויקטים אחרים באזור. מומלץ לבחון כל השקעה לגופה.
מה ההבדל בין דרום גלילות לפרויקטים אחרים כמו שדה דב? דרום גלילות גדול בהרבה (19,320 יחידות לעומת כ-16,000 בשדה דב), כולל יותר שטחי טבע (28% לעומת 20%), וממוקם בין שתי ערים. המחירים צפויים להיות מעט נמוכים משדה דב בגלל המרחק מהים.
- 22.קרקע מזוהמת ו3 כיווני טילים (ל"ת)אנונימי 08/09/2025 15:20הגב לתגובה זו
- 21.וזה רק חלק 1 ממול בחוף התכלת לא יהיה חוף בניה ענקית (ל"ת)הרס בלי תכנון. 06/09/2025 10:23הגב לתגובה זו
- 20.אנונימיjguy 05/09/2025 21:49הגב לתגובה זואם משפחה ממוצעת כ 4 נפשות על 19000 פלוס דירות מגיעים לכ 80000 תושבים. לא 48000.
- 19.אנונימי 05/09/2025 18:04הגב לתגובה זואבל זה כתוב יפה
- 18.יואל הנביא 05/09/2025 17:19הגב לתגובה זויש להפסיק להשקיע בבניה במרכז הארץ ולהעביר את ההשקעות אל הפריפריה בגליל בנגב וביהודה ושומרון בבבניה בתשתית תחבורתית בתקשורת במקורות תעסוקה בחינוך ובבריאות על מנת לצמצם את הפער הבלתי נתפש ואת אפליית הפריפריה מול מרכז הארץ והן כדי ליצור פיזור אוכלוסין...
- 17.הומלס 05/09/2025 16:22הגב לתגובה זומעניין שאין אף מילה על ניקוי הקרקע ממזהמים על הקרקע של דרום גלילות ישבו חניונים של חברות ליסינג טרמינלים של חברות גז ומאגרי דלק כבד ענקיים והקרקע מזוהמת בבנזואידים בדיוק בדומה לקרקעות תעש בצומת מורשה. גם אם המדינה תוציא מכרזים ליזמים ייקח לפחות כ5 שנים לפני שיהיה ניתן לחפור יסודות.
- 16.אנונימי 05/09/2025 15:54הגב לתגובה זואתם אתר כלכלי לא שופר מספיק עם היחצ גה מתחיל להיות מסריח
- 15.אנונימי 05/09/2025 11:23הגב לתגובה זובמקום לפתח את הצפון והדרום הממשלה הדפוקה נותנת למרכז להיחנק. להסתובב בתל אביב נראה שרוב הכאנשים על כדורים נראים כמו זומבים מהלכים בלחץ.
- 14.אנונימי 05/09/2025 10:50הגב לתגובה זוקלטתם איך הכותב מנסה להעביר מסר סמוי של מחיר בועה שהצפי איכלוס הוא עוד 10 שנים. מה הוא יודע מה יהיה הוא רק יודע שהוא רוצה לשמר מחירי בועה. נסיון נחמד לא עבד חביבי
- 13.ריאליסט 04/09/2025 21:18הגב לתגובה זולפני שנת 2040 זה בטוח לא יקרה ואף סביר שלא יקרה בימי חיינו
- 12.אנונימי 04/09/2025 20:54הגב לתגובה זופשוט כי מדפיסים כסף. מה שיכול לרדת או לעלות זה מספר המשכורות הממוצעות הנדרש לרכישת דירה ממוצעת.
- 11.10 אלף שח למטר גג השוק בקריסה תם עידן הכסף הזול תפסיקו לחלום (ל"ת)רועי 04/09/2025 13:37הגב לתגובה זו
- 10.אנונימי 04/09/2025 13:20הגב לתגובה זואיזה בינונית איזה.
- גולדפינגר 06/09/2025 13:32הגב לתגובה זותוכנית רצועת הנופש של רמת השרון משתרעת מכביש 4 במזרח עד כביש 20 אילון במערב בשטח של כ 3500 דונם כולל פארק הגודל של פרק הירקון ו 7000 יחדות דיור עם צפי לאיכלוס ראשוני בתחילת 2030
- 9.מפולת במחירי הדירות ברמת השרון והרצלייה. 04/09/2025 12:49הגב לתגובה זומחירי הדירות בשדה דב הסמוך מתרסקים.אין סיכוי שיצליחו למכור עשרים אלף דירות.
- הצעתי לך להמתין שהמחירים ירדו ל 30K ואז לקנות עדכן אותי כאשר זה קורה (ל"ת)אנונימי 04/09/2025 14:55הגב לתגובה זו
- 8.נהר 04/09/2025 12:24הגב לתגובה זוממשיכים להעמיס את המרכז. צריך את העיר הזו לבנות בדרום.
- 7.אכלוס ראשון 2032 אם זה יהיה שנת 2036 זה נס (ל"ת)אנונימי 04/09/2025 09:48הגב לתגובה זו
- 6.שגיא 04/09/2025 09:09הגב לתגובה זואם הציפיה היא לבנות ולקבל מחירים כאלו על דירות שיהיה בהצלחה. פוטנציאל ירידה לא עליה.
- 5.למי יש סכומים כאלה (ל"ת)סודי 04/09/2025 08:54הגב לתגובה זו
- 4.תוכנית של משוגעים הרסו את המדינה הכל יהיה פקוק מדינה משוגעת (ל"ת)אנונימי 04/09/2025 08:09הגב לתגובה זו
- סווינגר 04/09/2025 09:43הגב לתגובה זוויהיה יותר גרוע בעזרת השם.בזכות הגרוע אנחנו צומחים. עם של מוכים אבל עם חזק מרוב שהוא טיפש ברובו.
- 3.מומלץ לבדוק עובדות לפני שכותבים אוכלוסיית לוד ורמלה גדלה משמעותית (ל"ת)אנונימי 04/09/2025 08:00הגב לתגובה זו
- 2.אנונימי 04/09/2025 07:53הגב לתגובה זוברגע שאלפי אנשים יעברו בפארק טבע עירוני הפארק יושמד זה סופו. זה נערים שעושים מדורות שמעשנים שמחריבים עצים שמתעללים בחיות. הציפורים שכרגע שם במאות ואלפים יעלמו. כמו שלאחר שהפארק הטבע יושמד יבנו גם שם
- 1.אנונימי 04/09/2025 05:20הגב לתגובה זולהמתין לירידות.ענין של שנה
- אנונימי 04/09/2025 08:08הגב לתגובה זו6575 זו רק ההתחלה.עם סיום המלחה הורדת הריבית האנטישמיות העולמית והנהירה לרכישת מגורים בארץ הביקוש הקשיח הילודה וכו וכוכלכלה פשוטההמחירים רק יעלומכיר כמה שעדיין ממתינים לירידות
- המחירים בצפון תל אביב קורסים וימשיכו לקרוס בשנים הבאות. (ל"ת)מפולת במחירי הדירות ברמת השרון והרצלייה. 04/09/2025 12:50
"מחירי הדירות יעלו ב-6% בשנה הבאה" - על מה מתבסס מנכ"ל אאורה
ולמה הוא חושב שמחירי הדירות בת"א ירדו; וגם - מה זה "פרצי ביקושים" אחרי ירידת מחירים של 5%-10%,
"מלך" ההתחדשות העירונית, יעקב אטרקצ'י אמר כבר בעבר כי מחירי הדירות בת"א גבוהים, וכעת, בראיון ב"גלובס" הוא אומר כי מחירי הדירות בת"א יורדים. במקום אחר בראיון הוא אמר שהם יעלו, אבל פחות מהפריפריה. בעסקים שלו הכל דבש, העלייה במניות הנדל"ן מוצדקת, הנפקת פעילות אאורה מסחר עוד שנתיים. לראיון המלא:
אטרקצ'י אומר את מה שאנחנו כותבים כאן מספר חודשים (הרחבה: ההזדמנות לירידת מחירי הדירות ולמה היא עלולה להתפספס?) - הסיום של תוכנית דירה בהנחה במתכונתה הנוכחית יזרימו ביקושים לשוק. יחד עם סיום המלחמה, החזרת החטופים החיים והחזרת חלק מגופות החללים, האנשים במקום אחר לעומת שנתיים של מלחמה. הם כבר יכולים לקבל החלטות על רכישת דירה, מצב הרוח כמובן השתפר. הוא רואה עליות של 6% צפונה במחירים בשנה הבאה ויותר בשנה שלאחריה.
אטרקצ'י תמיד יראה עליות מחירים בעיקר בפרויקטים שלו ובאזורים בהם הוא בונה. אם הוא היה בונה בת"א, לא הייתם שומעים אותו מדבר על ירידות מחירים בת"א. צריך תמיד לחפש את המוטיבציה והאינטרס של מי שאומר את הדברים. יזמים וקבלנים שמדברים על מחירי הדירות ב-99% מהמקרים ידברו על עליית מחירים צפויה. זה הביזנס שלהם וזה האינטרס שלהם. במקרים רבים, הם צודקים, אל תבטלו את מה שהם אומרים רק בגלל שיש להם אינטרס. חפשו את המהות, את התוכן.
- אאורה: יעקב אטרקצ'י מבקש להכפיל את שכרו ל-6.15 מיליון שקל בשנה
- הפניקס תשקיע במרכזים המסחריים של אאורה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הטענות לעליית מחירי הדירות לא השתנו כבר קרוב לשני עשורים - יש ביקוש שעולה על ההיצע. אנשים צריכים מקום לגור בו ולכן אין מנוס מזה שהם יקנו דירה. הדירות החדשות בשנה הן בסדר גודל של 50-60 אלף דירות בשנה טובה, הביקושים גבוהים יותר בכ-5-10 אלף דירות. זה מוביל לעודף ביקוש, וכשיש עודף ביקוש יש עליות מחירים.
"מחירי הדירות יעלו ב-6% בשנה הבאה" - על מה מתבסס מנכ"ל אאורה
ולמה הוא חושב שמחירי הדירות בת"א ירדו; וגם - מה זה "פרצי ביקושים" אחרי ירידת מחירים של 5%-10%,
"מלך" ההתחדשות העירונית, יעקב אטרקצ'י אמר כבר בעבר כי מחירי הדירות בת"א גבוהים, וכעת, בראיון ב"גלובס" הוא אומר כי מחירי הדירות בת"א יורדים. במקום אחר בראיון הוא אמר שהם יעלו, אבל פחות מהפריפריה. בעסקים שלו הכל דבש, העלייה במניות הנדל"ן מוצדקת, הנפקת פעילות אאורה מסחר עוד שנתיים. לראיון המלא:
אטרקצ'י אומר את מה שאנחנו כותבים כאן מספר חודשים (הרחבה: ההזדמנות לירידת מחירי הדירות ולמה היא עלולה להתפספס?) - הסיום של תוכנית דירה בהנחה במתכונתה הנוכחית יזרימו ביקושים לשוק. יחד עם סיום המלחמה, החזרת החטופים החיים והחזרת חלק מגופות החללים, האנשים במקום אחר לעומת שנתיים של מלחמה. הם כבר יכולים לקבל החלטות על רכישת דירה, מצב הרוח כמובן השתפר. הוא רואה עליות של 6% צפונה במחירים בשנה הבאה ויותר בשנה שלאחריה.
אטרקצ'י תמיד יראה עליות מחירים בעיקר בפרויקטים שלו ובאזורים בהם הוא בונה. אם הוא היה בונה בת"א, לא הייתם שומעים אותו מדבר על ירידות מחירים בת"א. צריך תמיד לחפש את המוטיבציה והאינטרס של מי שאומר את הדברים. יזמים וקבלנים שמדברים על מחירי הדירות ב-99% מהמקרים ידברו על עליית מחירים צפויה. זה הביזנס שלהם וזה האינטרס שלהם. במקרים רבים, הם צודקים, אל תבטלו את מה שהם אומרים רק בגלל שיש להם אינטרס. חפשו את המהות, את התוכן.
- אאורה: יעקב אטרקצ'י מבקש להכפיל את שכרו ל-6.15 מיליון שקל בשנה
- הפניקס תשקיע במרכזים המסחריים של אאורה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הטענות לעליית מחירי הדירות לא השתנו כבר קרוב לשני עשורים - יש ביקוש שעולה על ההיצע. אנשים צריכים מקום לגור בו ולכן אין מנוס מזה שהם יקנו דירה. הדירות החדשות בשנה הן בסדר גודל של 50-60 אלף דירות בשנה טובה, הביקושים גבוהים יותר בכ-5-10 אלף דירות. זה מוביל לעודף ביקוש, וכשיש עודף ביקוש יש עליות מחירים.
