אינטל
צילום: טוויטר

מה אמרו בשיחת הוועידה של אינטל?

אינטל חושפת תובנות מעניינות על אתגרי שולי הרווח שלה והאסטרטגיות העתידיות במהלך שיחת הוועידה עם המשקיעים, כשהיא מדגישה את המעבר למוצרים חדשניים וביצועי ארכיטקטורה ה-x86 כמרכזיים לעתידה
צלי אהרון |

בשיחת הוועידה עם המשקיעים, חשפה אינטל תובנות חשובות לגבי האתגרים וההזדמנויות שהיא נתקלת בהם בשוק התחרותי של חקירת שבבים וטכנולוגיות מתקדמות. המנכ"ל פט ג׳לסינגר וסמנכ"ל הכספים דייוויד זינסר דנו בפרטים קריטיים כמו השפעת האריזות של זיכרון על שולי הרווח, כמו גם על אסטרטגיות עתידיות לפשט את קו המוצרים ולמקד את ההשקעות בתחומים רווחיים יותר. 

השפעת האריזות של הזיכרון על שולי הרווח:

במהלך השיחה, ציין סמנכ"ל הכספים זינסר כי האריזות של זיכרון משפיעות משמעותית על שולי הרווח של המוצרים, במיוחד בדגם Lunar Lake.  ההסבר כאן הוא שכאשר אינטל מיישמת אריזות מורכבות יותר, זה עשוי לשפר את המחיר לצרכן (ASP) אך במקביל להקטין את שיעור הרווח הכולל, מה שיוצר אתגר למנכ"לים בתכנון עתידי של הרווחיות.

כמו כן, זינסר הדגיש שהשפעת האריזות המורכבות אינה רק כלפי פנים, אלא גם משפיעה על התחרות בשוק. עם המעבר לאריזות יותר מתקדמות, אינטל יכולה לשפר את ביצועי המוצרים ולמצב את עצמה מול המתחרים. הוא ציין כי "למרות שהשינויים הללו יוצרים לחצים על שולי הרווח בטווח הקצר, הם חיוניים להשגת יתרון טכנולוגי וביצועים גבוהים יותר בטווח הארוך."

פשטות קו המוצרים:

המנכ"ל פט גלסינגר דיבר על המגבלות והאתגרים שבפיתוח מוצרים מורכבים יותר, ואמר: "היה לנו יותר מדי מורכבות בקו המוצרים." הוא הסביר כי אינטל מתמקדת בפשטות על מנת להקל על פיתוח המוצרים ולשפר את השירות ללקוחות. ההסבר לכך הוא שבזמן שהשוק מתמקד בחדשנות, אינטל מעוניינת לייעל את תהליכי הפיתוח שלה, כדי לחסוך במשאבים ולמקד את המאמץ בתחומים בעלי פוטנציאל רווח גבוה.

גלסינגר המשיך והדגיש כי הפשטות בקו המוצרים אינה רק משפרת את תהליכי הפיתוח, אלא גם תורמת ליכולת של אינטל להגיב במהירות לשינויים בשוק. הוא ציין: "ככל שנפשט את המוצרים, כך נוכל להציע ללקוחות פתרונות טובים יותר, במהירות גבוהה יותר." בכך הוא מתייחס לצורך של אינטל להסתגל לתנודות בשוק ולדרישות המשתנות של הלקוחות. 

אסטרטגיות השקעה:

זינסר ציין כי ההשקעות העתידיות יהיו ממוקדות, והדגיש: "ההשקעות שלנו יהיו בעדיפות עליונה לאזורים החשובים ביותר." הוא הסביר שהחברה מתכוונת למקד את המשאבים בתחומים שבהם יש יתרון תחרותי ברור. ההסבר הוא שבשוק המשתנה במהירות של טכנולוגיות מתקדמות, אינטל מבינה שעליה להיות אסטרטגית ולתעדף את ההשקעות שלה, כדי להבטיח שהיא לא תישאר מאחור.

הוא הוסיף כי מדובר בשינוי מהותי בגישה של אינטל, אשר בעבר פיזרה את משאביה על פני מגוון רחב של פרויקטים. הוא אמר: "אנחנו מתמקדים במה שאנחנו עושים הכי טוב." בכך הוא מדגיש את החשיבות של מיקוד והתמקצעות כדי למנוע בזבוז משאבים ולהגביר את הסיכוי להצלחה בשוק התחרותי.

התחייבות לעתיד:

קיראו עוד ב"גלובל"

גלסינגר חתם את השיחה בהצהרה אופטימית: "אנו מחויבים להשגת הצלחות עתידיות ונראה את ההתקדמות שלנו בהמשך הדרך." הוא הבהיר כי אינטל מצפה לאתגרים, אך בטוח ביכולתה להתמודד עם המצב ולהשיג תוצאות חיוביות. ההסבר לכך הוא שבניגוד לדיווחים הקודמים של החברה, אינטל רוצה לשדר ביטחון למשקיעים על ידי הצגת תוכניות עתידיות מבטיחות, אשר עשויות לשפר את ביצועי החברה בטווח הארוך.

הוא המשיך והדגיש את החשיבות של שקיפות עם המשקיעים, ואמר: "אנחנו מבינים שהשקפים שלנו לא תמיד היו חיוביים, אבל אנו נוקטים צעדים כדי לשפר את המצב." הוא רוצה להראות שהחברה לומדת מטעויות העבר ומבינה את הצורך בהגברת היעילות ובתכנון אסטרטגי.

אי סיוע מהממשלה:

פט גלסינגר הביע אכזבה מההתקדמות האיטית של הסיוע מהממשלה, במיוחד בכל הקשור לחוק שקשור לתעשיית השבבים. הוא ציין כי אינטל עדיין לא קיבלה שום תמיכה כספית מהחוק, למרות שהחברה השקיעה כ-30 מיליארד דולר במיזמים בארה"ב. גלסינגר הדגיש את הצורך במימון מהיר יותר, כדי לאפשר לאינטל להמשיך להתחרות בשוק ולמנף את ההשקעות שלה בצורה מיטבית. הוא ציין: "אני מתוסכל שהמהלך קדימה היה כל כך איטי," והביע תקווה שהממשלה תסייע בחיזוק התעשייה המקומית ובתמיכה בפיתוחים טכנולוגיים מתקדמים

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.