אמנון שעשוע מובילאיי
צילום: Photography courtesy of Nasdaq, Inc
דוחות

הכנסות מובילאיי קפצו ב-11% ב-2023; פספסה את הצפי ברבעון הרביעי

החברה דיווחה על הכנסות של 637 מיליון דולר ברבעון הרביעי - שיפור של 13% לעומת הרבעון המקביל, אבל מתחת לצפי האנליסטים שהיה ל-639.8 מיליון דולר; ההכנסות בשנת 2023 הסתכמו ב-2.08 מיליארד דולר
רוי שיינמן | (3)

מובילאיי  מובילאיי של אמנון שעשוע דיווחה על תוצאותיה לרבעון הרביעי - ההכנסות הסכתמו ב-637 מיליון דולר לעומת 565 מיליון דולר ברבעון המקביל - שיפור של 13% אך מתחת לצפי האנליסטים שהיה ל-639.8 מיליון דולר. הרווח למנייה Non-GAAP הסתכם ב-28 סנט, לעומת 27 סנט ברבעון המקביל וצפי האנליסטים ל-27 סנט.

המחיר הממוצע למערכת עמד על 52.7 דולר, לעומת 56.2 דולר ברבעון המקביל. הרווח הגולמי הסתכם ב-344 מיליון דולר (54% מההכנסות) לעומת 300 מיליון דולר (53.1% מההכנסות) ברבעון המקביל, עלייה של 14.5%. הרווח התפעולי הסתכם ב-73 מיליון דולר (11.5% מההכנסות) לעומת 24 מיליון דולר (4.2% מההכנסות) ברבעון המקביל, עלייה של פי 3.

בשנת 2023 ההכנסות הסתכמו ב-2.08 מיליארד דולר עם הפסד תפעולי של 33 מיליון דולר, בהתאם לתחזיתת שהחברה סיפקה בתום הרבעון ה-3 שצפתה הכנסות של בין 2.06-2.09 מיליארד דולר ומעל התחזית להפסד תפעולי של בין 62-79 מיליון דולר.

בנוגע לשנת 2024, החברה צופה שההכנסות יסתכמו בטווח שבין 1.83-1.96 מיליארד דולר, עם הפסד תפעולי של בין 378-468 מיליון דולר. בוול סטריט צופים לחברה הכנסות של 2.06 מיליארד דולר.

כזכור, בתחילת החודש פרסמה מובילאיי אזהרת רווח חמורה - החברה דיווחה על התחזית המעודכנת שלה, של הכנסות בין 1.83-1.96 מיליארד דולר ב-2024, לעומת צפי האנליסטים שעמד אז על 2.58 מיליארד דולר. החברה צופה שעיקר הפגיעה תהיה ברבעון הראשון, בו היא צופה שההכנסות יהיו נמוכות ב-50% בהשוואה לרבעון המקביל, בו הסתכמו ההכנסות ב-458 מיליון דולר. לגבי שלושת הרבעונים האחרים של 2024 החברה צופה הכנסות דומות, כאשר בתרחיש האופטימי היא צופה צמיחה חד ספרתית לעומת הרבעונים המקבילים.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    הנהלה כושלת (ל"ת)
    דוד 25/01/2024 18:31
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מציאותי 25/01/2024 18:19
    הגב לתגובה זו
    כל הנדסאי אלקטרוניקה מסכן שם מרוויח מיליונים בלי לעבוד. פעם עוד היו באים לעבודה בלי לעבוד, מאז הקורונה גם לא באים אפילו לעבודה. זה כמו האבטלה הסמויה באינטל רק עם משכורות מטורפות.
  • 1.
    יהושוע 25/01/2024 15:13
    הגב לתגובה זו
    הגיע הזמן שתבינו. החיים זה התוצאות. האנליסטים מנסים לחזות,אז מי שמפספס הם האנליסטים. החברה פועלת למקסם את רווחיה ללא כל קשר לאנליסטים או לניחושים שלהם
פוליריזון רשתות חברתיותפוליריזון רשתות חברתיות

הישראלית שמזנקת ב-100% בוול-סטריט

פוליריזון דיווחה על מעבר לייצור בהיקף גדול של תרסיס ההגנה האף־י PL-14, צעד שמקרב אותה לניסויים קליניים ב־2026 ומצית עניין מחודש במניה שצללה במהלך השנה

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה ביוטק תרופות

חברת הביוטק הישראלית פוליריזון Polyrizon Ltd -8.62%  , מזנקת ביותר מ-100% לאחר שדיווחה כי הצליחה להתקדם משלב הפיתוח המעבדתי ליכולות ייצור רחבות היקף. מדובר בהישג משמעותי עבור החברה, שמפתחת פתרונות לא-תרופתיים להתמודדות עם אלרגנים ונגיפים במערכת הנשימה. יכולת הייצור החדשה מהווה אבן דרך חיונית לקראת מעבר לניסויים קליניים ובהמשך גם להיערכות למסחור.


פוליריזון הוקמה על בסיס תפיסה שלפיה חלל האף, כנקודת הכניסה הראשונה של אלרגנים ונגיפים, יכול לשמש זירה יעילה להגנה מפניהם. מייסד החברה, תומר ישראלי, זיהה פער בין תרסיסים קיימים המספקים הקלה זמנית לבין מוצרים שיכולים להוות שכבת הגנה אמיתית. מתוך כך הוביל פיתוח פלטפורמה המבוססת על הידרוג'ל היוצר שכבת בידוד דקה בדופן האף. במוקד פעילות החברה עומדת טכנולוגיית Capture & Contain, המבקשת ללכוד חלקיקים זרים ולמנוע את חדירתם לרקמת האף. היישום המרכזי שלה, PL-14, נועד להתמודד עם אלרגנים נפוצים כמו אבקני פריחה, אבק ושיער חיות. החברה מדגישה כי הפתרון אינו מבוסס על תרופות ואמור לשמש מנגנון מכני מגן.


במהלך 2025 השלימה פוליריזון סדרת ניסויי פיתוח שנועדה לבחון היצמדות לרקמות, יציבות החומר ועמידותו בתנאי שימוש שונים. הצוות המדעי בראשות ד״ר טידר תורג׳מן הוביל את הפעילות המחקרית שהביאה לתוצאות פרה־קליניות התומכות ביכולת המוצר ללכוד חלקיקים ברמת הרירית.


בדרך לייצור תעשייתי

ב־2 בדצמבר עדכנה פוליריזון כי השלימה ייצור ראשון בהיקף גדול של פורמולת PL-14, זאת בשיתוף יצרן תרופות חיצוני. הייצור התבצע בתנאים מבוקרים, והאצוות שהופקו עמדו בכל פרמטרי האיכות והיציבות שנבדקו. מבחינת החברה, מדובר באיתות משמעותי לכך שהטכנולוגיה שהותאמה עד כה לניסויי מעבדה מסוגלת לעבור לייצור תעשייתי, שלב חיוני לפני כניסה לניסויים קליניים. היכולת לייצר בנפח גבוה פותחת לחברה את הדלת להתחלת ניסויים קליניים המתוכננים ל־2026. שלב זה יאפשר לבדוק את המוצר בסביבה קלינית ולהיערך בהמשך לקבלת אישורים רגולטוריים. בחברה אומרים כי האצוות שנוצרו עומדות בסטנדרטים הנדרשים לשווקים בארה״ב ובאירופה.


שוק האלרגיות והמחלות הנשימתיות ממשיך לגדול בהתמדה, בין היתר בשל עלייה בשיעורי החשיפה לאלרגנים ובצורך בפתרונות מניעה זמינים. שוק האלרגיה העונתית מוערך כיום במיליארדי דולרים וצפוי להתרחב בעשור הקרוב, וגם שוק השפעת מציג מגמת גידול על רקע ביקוש להתחזקות מנגנוני ההגנה האישיים. בתוך מציאות זו, פוליריזון מבקשת למצב את קו מוצריה כפתרון שאינו תרופתי אלא מבוסס־מנגנון, הנשען על רכיבים טבעיים ומיועד להפחתת חשיפה עוד לפני התפתחות תגובה דלקתית.


הילרי סופר, מנכ"לית ויקטוריה'ס סיקרט. קרדיט: רשתות חברתיותהילרי סופר, מנכ"לית ויקטוריה'ס סיקרט. קרדיט: רשתות חברתיות
דוחות

ויקטוריה'ס סיקרט מזנקת לאחר דוחות חזקים

עם התאוששות עמוקה ופתיחת עונת חגים מבטיחה, החברה מציגה צמיחה של 9%, מצמצמת הפסד, מעלה תחזיות לשנה כולה ומקבלת רוח גבית מוול סטריט, ותהליך הטרנספורמציה האסטרטגית שלה מתחיל להשתלם

רן קידר |
נושאים בכתבה ויקטוריה'ס סיקרט

מניית ויקטוריה'ס סיקרט Victoria's Secret 15.71%   מזנקת בחדות, לאחר שהחברה פרסמה דוח רבעוני מרשים שהפתיע את האנליסטים והעלה את מפלס האופטימיות לקראת עונת החגים, התקופה החשובה ביותר בשנה עבור קמעונאיות האופנה. המשקיעים הגיבו במהירות והמניה קופצת ביותר מ-12% ונוגעת בקצה העליון של הטווח שלה השנה.

הדוח הצביע על צמיחה של 9% במכירות הרבעון, שהסתכמו ב-1.35 מיליארד דולר, מעל ציפיות השוק. גם נתון המכירות בחנויות זהות, אחד המדדים המרכזיים בתחום הקמעונאות, עלה ב-8% והדגיש התאוששות רחבה בכל ערוצי הפעילות: חנויות, אונליין ושווקים בינלאומיים. המותגים Victoria’s Secret, PINK ו-Beauty הובילו את המומנטום ותרמו לביצועים האיתנים.

למרות שהחברה עדיין רושמת הפסד מתואם של 0.27 דולר למניה, מדובר בשיפור משמעותי לעומת הפסד של 0.59 דולר ברבעון המקביל, נתון שהאנליסטים הגדירו כ״עדות לכך שהסיבוב האסטרטגי של החברה מתחיל לחלחל״.

שיפור ברווחיות: פחות מבצעים, יותר מכירות במחיר מלא

ה-CFO של החברה ציין כי החברה הצליחה להגדיל את המרווח הגולמי ב-170 נקודות בסיס, הישג משמעותי בשוק אופנה תחרותי. השיפור נבע מהפחתת מבצעים ומתמחור מחושב יותר, שהתאפשר בזכות חיזוק המותגים והחזרת הלקוחות למוצרים במחיר מלא.

לדבריו, ההתמקדות בבקרה על הוצאות ובתכנון מדויק של מלאים מאפשרת לחברה להקטין סיכונים ולשמור על גמישות תפעולית. הוא גם הדגיש כי החברה ממשיכה להשקיע במקביל בחדשנות מוצרים, בחיזוק המסרים השיווקיים ובהעמקת חוויית הלקוח, הן בחנות והן בדיגיטל, מתוך כוונה לבנות אסטרטגיית צמיחה ארוכת טווח.