אמנון שעשוע מובילאיי
צילום: Photography courtesy of Nasdaq, Inc
דוחות

הכנסות מובילאיי קפצו ב-11% ב-2023; פספסה את הצפי ברבעון הרביעי

החברה דיווחה על הכנסות של 637 מיליון דולר ברבעון הרביעי - שיפור של 13% לעומת הרבעון המקביל, אבל מתחת לצפי האנליסטים שהיה ל-639.8 מיליון דולר; ההכנסות בשנת 2023 הסתכמו ב-2.08 מיליארד דולר
רוי שיינמן | (3)

מובילאיי  מובילאיי של אמנון שעשוע דיווחה על תוצאותיה לרבעון הרביעי - ההכנסות הסכתמו ב-637 מיליון דולר לעומת 565 מיליון דולר ברבעון המקביל - שיפור של 13% אך מתחת לצפי האנליסטים שהיה ל-639.8 מיליון דולר. הרווח למנייה Non-GAAP הסתכם ב-28 סנט, לעומת 27 סנט ברבעון המקביל וצפי האנליסטים ל-27 סנט.

המחיר הממוצע למערכת עמד על 52.7 דולר, לעומת 56.2 דולר ברבעון המקביל. הרווח הגולמי הסתכם ב-344 מיליון דולר (54% מההכנסות) לעומת 300 מיליון דולר (53.1% מההכנסות) ברבעון המקביל, עלייה של 14.5%. הרווח התפעולי הסתכם ב-73 מיליון דולר (11.5% מההכנסות) לעומת 24 מיליון דולר (4.2% מההכנסות) ברבעון המקביל, עלייה של פי 3.

בשנת 2023 ההכנסות הסתכמו ב-2.08 מיליארד דולר עם הפסד תפעולי של 33 מיליון דולר, בהתאם לתחזיתת שהחברה סיפקה בתום הרבעון ה-3 שצפתה הכנסות של בין 2.06-2.09 מיליארד דולר ומעל התחזית להפסד תפעולי של בין 62-79 מיליון דולר.

בנוגע לשנת 2024, החברה צופה שההכנסות יסתכמו בטווח שבין 1.83-1.96 מיליארד דולר, עם הפסד תפעולי של בין 378-468 מיליון דולר. בוול סטריט צופים לחברה הכנסות של 2.06 מיליארד דולר.

כזכור, בתחילת החודש פרסמה מובילאיי אזהרת רווח חמורה - החברה דיווחה על התחזית המעודכנת שלה, של הכנסות בין 1.83-1.96 מיליארד דולר ב-2024, לעומת צפי האנליסטים שעמד אז על 2.58 מיליארד דולר. החברה צופה שעיקר הפגיעה תהיה ברבעון הראשון, בו היא צופה שההכנסות יהיו נמוכות ב-50% בהשוואה לרבעון המקביל, בו הסתכמו ההכנסות ב-458 מיליון דולר. לגבי שלושת הרבעונים האחרים של 2024 החברה צופה הכנסות דומות, כאשר בתרחיש האופטימי היא צופה צמיחה חד ספרתית לעומת הרבעונים המקבילים.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    הנהלה כושלת (ל"ת)
    דוד 25/01/2024 18:31
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מציאותי 25/01/2024 18:19
    הגב לתגובה זו
    כל הנדסאי אלקטרוניקה מסכן שם מרוויח מיליונים בלי לעבוד. פעם עוד היו באים לעבודה בלי לעבוד, מאז הקורונה גם לא באים אפילו לעבודה. זה כמו האבטלה הסמויה באינטל רק עם משכורות מטורפות.
  • 1.
    יהושוע 25/01/2024 15:13
    הגב לתגובה זו
    הגיע הזמן שתבינו. החיים זה התוצאות. האנליסטים מנסים לחזות,אז מי שמפספס הם האנליסטים. החברה פועלת למקסם את רווחיה ללא כל קשר לאנליסטים או לניחושים שלהם
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.