לקראת פתיחת שבוע המסחר בוול סטריט - האנליסטים מנתחים; מה יהיה המדד בארה"ב ואיך זה ישפיע על כיוון השוק?
זה הולך להיות שבוע קריטי בשווקים הפיננסים. פרסום האינפלציה ביום שלישי בארה"ב יספק הערכה גבוהה לגבי החלטת הריבית - פספוס, כלומר אינפלציה גבוהה, יכולה להוריד את השוקים בשל ציפיה לעליית ריבית גבוהה - 0.75%, בעוד שאינפלציה נמוכה עשויה להביא לעליית ריבית של 0.5%. אז נכון שלא צריך להתרשם מחודש אחד, אבל השווקים מאוד תנודתיים וכל פיפס באינפלציה יכול להשפיע עליהם דרמטית.
מעבר לכך, עליית הריבית היא סכנה גדולה לשווקים כי היא הופכת את ההשקעות הסולידיות לאטרקטיביות יותר. למה להשקיע באפל במכפיל של 25, שמבטא תשואה של 4% בשנה כאשר על אג"ח לשנתיים מקבלים 3.5% וזה עומד לעלות?
בשבוע החולף מדד הדאו ג'ונס עלה ב-2.6%, מדד ה-S&P500 עלה ב-3.6%, כאשר הוא שוב מעל רמת המפתח של 4,000 נקודות, והנאסד"ק קפץ ב-4% - המדדים קטעו רצף של 3 שבועות אדומים.
על אף העליות במדדים, גם התשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.1% מ-3.2% ל-3.3% תשואה. התשואה לשנתיים רשמה שיא חדש - 3.5%. הנפט המשיך במגמת הירידה כשבשבוע האחרון כשירד ב-1% למחיר של 86 דולר, בעקבות זאת המחיר לגלון בארה״ב כבר יורד ל-3.8 דולר, רחוק מ-5 הדולרים שעלה בשיא. הנתון כמובן ישפיע על מחירי האנרגיה שמתגלגלים לאינפלציה בחודש אוגוסט, שתפורסם ביום שלישי הקרוב.
- מורגן סטנלי: ה-S&P 500 יגיע ל-7,800 ב-12 החודשים הקרובים
- תשואה של 6.5% בשנה - מספיק לכם, ואיך להגדיל את הרווחים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בגזרת המאקרו - עיני משקיעים מרחבי העולם וכמובן של יו״ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול נשואות אל עבר יום שלישי, בשעה 15:30, עת יתפרסם מדד המחירים לצרכן של חודש אוגוסט. תחזיות הכלכלנים מצביעות על ירידה של 0.1% באינפלציה בחודש אוגוסט, וקצב שנתי של 8.1%. אינפלציית הליבה בחישוב חודשי צפויה לעלות ב-0.3% ובחישוב שנתי ב-6.1%. במידה ותהיה המשכיות של דיסאינפלציה (ירידה בקצב האינפלציה) השוק יקבל זאת בברכה, ובוודאי שגם פאוול שכנראה ימתן את הטון הניצי. במידה והפעם נראה שוב אינפלציה מעל לתחזיות, אנו עלולים לראות שוב את התנודות בשווקים.
יום לאחר מכן, ברביעי, יתפרסם מדד המחירים ליצרן, שגם לו חשיבות גבוהה, הרי עלויות היצרן לרוב מתגלגלות אל הצרכן. ביום חמישי נקבל אינדיקציה למצב הקמעונאות בארה״ב באוגוסט האחרון עם נתון המכירות הקמעונאיות. בנוסף, באותו יום בשעה 18:30 יתפרסם מדד המחירים לצרכן בישראל. יום לאחר מכן, בשישי, מדד המחירים לצרכן של הגוש האירופי.
עונת הדוחות כבר בסיומה, כשהשבוע החברות המרכזיות שידווחו הן: ORACLE CORP ביום שני לאחר המסחר, ADOBE INC ביום חמישי לאחר המסחר וBRP INC ביום רביעי לפני המסחר.
- מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות
- השליחים של אובר בסכנה - רובוטי משלוח יוצאים לדרך בבריטניה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?
בבנק לאומי, ד"ר גיל מיכאל בפמן, הכלכלן הראשי של לאומי, ודודי רזניק, אסטרטג ריביות התייחסו ל״שיטה״ שבה נוקטים הבנקים המרכזיים בעולם, כדוגמת ה-ECB בשבוע האחרון: ״הבנקאים המרכזיים צריכים לבחור בין "נתיב הזהירות" ל"נתיב הנחישות". נראה שהדגש כיום הוא על נתיב הנחישות שמוביל להידוק של המדיניות ובמידה לא קטנה של אגרסיביות. הבנקאיים המרכזיים חוששים מפני סכנה שהאינפלציה הגבוהה תתקבע ובהחלטת צעדי המדיניות חוששים יותר ממצב של "לעשות מעט מדי", מאשר "לעשות יותר מדי".
בהתייחסות לנתון האינפלציה בשלישי: ״המגמה של בנקים מרכזיים, כפי שבאה לידי ביטוי השבוע בהחלטת הריבית בגוש האירו, צפויה להימשך גם בארה"ב וגם בישראל. נראה כי רק מדד ליבה נמוך במיוחד בשלישי הקרוב, עשוי אולי להביא להעלאת ריבית של פחות מ-75 נ"ב. הסבירות להפתעה כזו נמוכה מאוד וישנה סבירות גבוהה להעלאה של הריבית בארה"ב בהיקף של 75 נ"ב בהמשך החודש. הערכה זו נתמכת גם בהמשך ההתבטאויות הניציות של ראשי הפד בדבר הצורך להמשיך עם ההידוק המוניטארי״
בלידר שוקי הון התייחסו למדד ה-ISM שהתפרסם, שמעיד על כך שארה״ב, לא ממש קרובה למיתון: ״ארה"ב: המיתון עוד רחוק - אחד הנתונים החשובים ביותר אשר משקף את הפעילות השוטפת בארה"ב, הינו מדד מנהלי הרכש ISM בענפי השירותים, הסקר לגבי חודש אוגוסט בהחלט עדכני ומשמעותי. כידוע, נתון מעל 50 נקודות מצביע על התרחבות.
המדד עלה ל-56.9 נקודות באוגוסט מ-56.7 ביולי, בעוד שהצפי היה לירידה ל-55״.
במיטב ברוקראז', אלכס זבז'ינסקי, מאמין כי גם אינפלציה שמאטה לא תעצור את העלאות הריבית של הפדרל ריזרב: ״האינפלציה בדרך להתמתן, אך הפד' ימשיך להיות אגרסיבי, תביעות דמי אבטלה ממשיכות לרדת ומסמנות ששוק העבודה עדיין חזק. נציין שכל דוברי הפד', כולל הנגיד, שהתבטאו בשבוע האחרון הצביעו על שוק העבודה כסיבה עיקרית לעלייה אגרסיבית בריבית.
בנוסף, במיטב התייחסו גם לשוקי האג״ח והתשואות, שבתקופה כמו זו, הם כמו מצפן לשווקים: ״תשואות אג״ח המשיכו לעלות בשבוע שעבר בתגובה למעשים ואמירות של הבנקים המרכזיים: בארה״ב בפעם הראשונה, החוזים מגלמים שריבית הפד' תגיע ל-4% בתחילת 2023.
הציפיות לעליית ריבית הובילו להמשך עליית תשואות תוך התהפכות עקום התשואות, כאשר התשואה לשנתיים מגיעה ל-3.55%, הרמה הגבוהה מאז 2007. הקשר בין התשואה לשנתיים לריבית ה-FED מאז שנות ה-80 מראה שבמהלך עליית ריבית, הן תמיד הגיעו בשיא לגובה המקסימלי של הריבית או מעליו. לפיכך, עליית תחזית לריבית ל-4% משקפת שעליית התשואות עדיין לא מוצתה״.
- 1.אם הכותרת דרמטית, יהיה שבוע מנומנם (ל"ת)בן 12/09/2022 00:01הגב לתגובה זו
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות
פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם
חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.
לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.
מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.
העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.
- וורנר ברוס למכירה: המניה זינקה 10% לאחר פתיחת המידע הפיננסי לרוכשים
- וורנר ברוס מסרבת להצעת רכישה של פראמאונט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.
