בנק אוף אמריקה
צילום: Steve Pancrate, unsplash

לקראת דוחות בנק אוף אמריקה: למה השוק מצפה?

מניות הבנקים גברו על מדד S&P 500 בשבועות המסחר הראשונים של השנה החדשה ומונעים בכך את הסיכוי לעלייה בריבית. מניית בנק אוף אמריקה (BAC) הייתה מבוקשת ביותר ועלתה בכ-10% במהלך החודש האחרון וב-22% בששת החודשים האחרונים גורמים לשוק לאופטימיות לגבי השנה הקרובה
טל אריה |
נושאים בכתבה בנק אוף אמריקה

התוצאות החיוביות של הבנקים בחודש האחרון, כאשר המניה של בנק אוף אמריקה  BANK OF AMERICA עלתה ב-10%, העלו את צפיות המשקיעים לשנת 2022. אך נשאלת השאלה האם הבנק יכול לספק אותן באמת.

ה-BAC (בנק אוף אמריקה) אמור לדווח על תוצאות רווחי הרבעון הכספי של 2021 לפני פתיחת המסחר מחר. בנק אוף אמריקה גבר על הערכות הרווח בעשרה רבעונים רצופים וההתמקדות של הבנק בצרכנים ובהלוואות הייתה המפתח להצלחה. 

ברבעונים הקרובים, הבנק צפוי ליהנות משלוש העלאות ריבית פוטנציאליות ב-2022, שאמורות להגביר את רווחי הריבית נטו שלו ולעזור להעלות את הרווחים למניה מעל לרמות שלפני מגפת הקורונה. בנוסף ליעילות העלות ויכולת החזר ההון, ביום רביעי משקיעים ירצו לראות את המגמות החיוביות הללו נמשכות, במיוחד בצמיחה בהלוואות ובפיקדונות. אנליסטים יבדקו גם כיצד חלקים נוספים כגון בנקאות השקעות, יכולים לתמוך בצמיחה וברווחים של הבנק. 

האנליסטים צופים שה-BAC ירוויח 77 סנט למניה והכנסות של כ- 22 מיליארד דולר. זאת בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, כאשר הרווח היה 59 סנט למניה והכנסות של 20 מיליארד דולר. במהלך השנה כולה, הרווחים צפויים לעלות ב-87% לכ-3.50 דולר למניהויעמדו על כ-89 מיליארד דולר.

העלייה החזויה של קרוב ל-90% של החברה ברווחי שנת 2021 היא לא פחות ממרשימה על רקע סביבת ריבית נמוכה.בנק אוף אמריקה השיג את ההישג הזה על ידי ביצוע עבודה יוצאת דופן בהורדת עלויות כדרך לקזז את גבוה האינפלציה. הבנק האריך את רצף הרבעונים שבמהלכם שיפר את המינוף התפעולי על ידי צמצום מספר הסניפים ואיחוד טכנולוגיה כמו מרכזי נתונים.

אחת האסטרטגיות המרכזיות הייתה הטרנספורמציה הדיגיטלית של הבנק ומינוף התחום כולו. ברבעון השלישי, בנק אוף אמריקה סיפק פעימה הן בשורה העליונה והן בשורה התחתונה, שכן כל ארבעת המגזרים העיקריים של הבנק דיווחו על צמיחה בהכנסות. הרווח למניה מתואם של 85 סנט למניה גבר על הערכות ב-15 סנט, בעוד שההכנסות ברבעון השלישי של 22.7 מיליארד דולר עלו בכ-1.16 מיליארד דולר, המונעים על ידי עסקי הבנקאות העולמיים שלה.

פתיחת המסחר מחר ופרסום הדוחות  יאפשרו לבנק אוף אמריקה להראות אם הוא יכול לשמור על המומנטום החייובי הזה, במיוחד עם צמיחת הלוואות ופיקדונות. ובעוד המניה ממשיכה לשמור על הביצועים שלה, בנק אוף אמריקה ימשיך להניב רווחים טובים.

קיראו עוד ב"גלובל"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אנבידיה והמתחרות. קרדיט: נעשה עם AIאנבידיה והמתחרות. קרדיט: נעשה עם AI

"הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54% במניה

למרות שליטה כמעט מוחלטת בשוק השבבים שמיועדים ל-AI, שמובילה לצמיחה חריגה בהכנסות, מניית אנבידיה נסחרת בדיסקאונט היסטורי מול מדד השבבים; פער התמחור מעורר עניין מחודש במניה בקרב משקיעים

רן קידר |
נושאים בכתבה אנבידיה

מניית אנבידיה NVIDIA Corp. 3.93%   נסחרת כיום בדיסקאונט של 13% ביחס למדד השבבים של פילדלפיה, ה-SOXX iShares PHLX SOX Semiconductor Sector Index , שכולל 30 חברות מובילות בתעשייה כמו אינטל, AMD ו-TSMC. המדד עצמו רשם עלייה של 35% בששת החודשים האחרונים, בעוד אנבידיה עלתה רק ב-25%, מה שיצר פער תמחור נדיר. נתון זה ממקם את אנבידיה באחוזון הראשון של התמחור היחסי בעשור האחרון, כשהיו רק 13 ימי מסחר בהם הייתה זולה יותר מול המדד. השווי הנוכחי של אנבידיה עומד על כ-4.4 טריליון דולר, והיא מהווה כ-7% ממדד ה-S&P 500.

התמחור המוחלט גם הוא נמוך יחסית: מכפיל רווחים צפוי של 25, שמציב אותה באחוזון ה-11 בעשור האחרון. עבור חברה עם צמיחה שנתית ממוצעת של 60% בהכנסות בשלוש השנים האחרונות, בעיקר ממכירות מאיצי AI כמו סדרת Blackwell, מדובר ברמה אטרקטיבית. במהלך 2025, שלטה אנבידיה ב-88% משוק המאיצים הגרפיים, עם משלוחים של 6 מיליון יחידות Blackwell עד אוקטובר, תוך ביקוש גובר מענקיות כמו אמזון, גוגל ומטא. ההכנסות ממרכזי נתונים הגיעו ל-30 מיליארד דולר ברבעון השלישי של 2025, עלייה של 112% משנה קודמת.

היסטורית, רכישות במכפיל מתחת ל-25 הניבו תשואה ממוצעת של 150% בשנה אחת, ללא מקרים של הפסד. ברנשטיין קובעים מחיר יעד של 275 דולר, ממחיר נוכחי של 179 דולר, מה שמשקף פוטנציאל עלייה של 54%. הפער נובע מחששות בשוק סביב השקעות AI אדירות, שעמדו ב-2025 על 200 מיליארד דולר ברחבי העולם, אך אנבידיה נהנית מיתרון טכנולוגי, עם פלטפורמת CUDA שמחזקת מעמד מונופוליסטי.

במהלך 2025, הרחיבה אנבידיה את הפעילות, והשקיעה 2 מיליארד דולר בסינופסיס, חברת תוכנה לעיצוב שבבים, כדי להאיץ פיתוח AI. היא השיקה את משפחת Nemotron 3, מודלים פתוחים: Nano עם 30 מיליארד פרמטרים ומסגרת MoE שמגבירה תפוקה פי 4; Super עם 100 מיליארד פרמטרים; ו-Ultra עם 500 מיליארד, זמינים בפלטפורמות כמו Hugging Face ו-AWS. המודלים תומכים במערכות מרובות סוכנים, עם חלון הקשר של מיליון טוקנים, ומשמשים למשימות כמו דיבוג תוכנה ותכנון אסטרטגי.

בנוסף, שיתוף הפעולה עם ממשלת ארה"ב במשימת Genesis (פרויקט לאומי את השימוש בבינה מלאכותית למטרות מדעיות) כולל השקעות ב-AI לתחומי אנרגיה, מחקר מדעי וביטחון. אנבידיה מספקת פלטפורמות כמו Apollo למזג אוויר וסימולציות, ומפתחת AI למפעלים, רובוטיקה ותאומים דיגיטליים. ב-CES 2025, חשפה מעבדת בדיקת DRIVE AI לרכבים אוטונומיים, שעברה כבר אבני דרך משמעותיות בבטיחות. בסין, אושרו מכירות H200, מה שמגדיל הכנסות פוטנציאליות ב-10%.

נייק בוק 1. קרדיט: רשתות חברתיותנייק בוק 1. קרדיט: רשתות חברתיות

נייקי דורכת במקום: המכסים מכבידים וסין ממשיכה להיחלש

הדוחות עקפו את הציפיות, אבל המשקיעים התמקדו בשחיקת המרווחים, בירידה החדה במכירות בסין ובמסר זהיר מההנהלה; התוצאה היא צלילה דו-ספרתית במניה ומסקנה שכנראה שהריסטארט של נייקי עדיין רחוק מסיום

רן קידר |
נושאים בכתבה נייקי

מה שהיה אמור להיות עוד תחנה בדרך לתפנית בנייקי Nike Inc -10.54%   הפך בתוך שעות לאיתות מטריד לגבי עומק האתגרים שעוד ניצבים בפני ענקית הספורט. למרות תוצאות טובות מהצפי ברבעון, מניית החברה נופלות בחדות ומוסיפות ירידה של כ-11% לירידה של כ-22% מתחילת השנה. תגובת השוק הדגישה מסר ברור: הפעם המשקיעים פחות התרשמו מ-"הכאה" נקודתית של שורת הרווח, אלא בחנו את התמונה הרחבה של מרווחים נשחקים, חולשה מתמשכת בסין והיעדר תחושה של נרטיב מהפך משכנע.

הדוחות שפורסמו לאחר נעילת המסחר ביום חמישי הציגו אומנם תוצאות מעל הציפיות, אך המספרים המרכזיים העבירו מסר מורכב. הרווח נשחק בכ-32% בעוד המכירות כמעט שלא צמחו, עם עלייה זניחה בלבד של כ-0.4%. במקביל, סין הפכה שוב לגורם המשקולת המרכזי, עם ירידה של כ-17% במכירות, והאזור הוא המשקולת הכבדה ביותר על ביצועי החברה ברבעון.

לא סיפור התפנית שהשוק חיפש

לפי פרשנויות בשוק, משקיעים רוצים לראות שיפור עקבי במרווחים ולא רק תוצאה חשבונאית טובה מהצפי. הרקע לכך הוא הפגיעה הכפולה שממנה נייקי עדיין מתקשה להשתחרר: עלויות מכסים שהפכו למשמעותיות יותר, ומבצעי הנחות שמטרתם לפנות מלאי מיושן, אך במקביל פוגעים ברווחיות ומחלישים את תפיסת הפרימיום של המותג.

המרווח הגולמי של החברה נשחק בכ-7% והגיע ל-40.6%, רמה שנחשבת קריטית עבור נייקי, שכן היא נצמדת בקושי לסף ה-40% הנתפס כ-"רצפה" תדמיתית ופיננסית. המכסים וההנחות המרובות פגעו במיוחד בפעילות בצפון אמריקה, שהיא העסק הגדול ביותר של החברה. ההנהלה, מצדה, לא ניסתה לייפות את המציאות. המנכ”ל אליוט היל הודה בשיחה עם אנליסטים כי המכסים “הוסיפו רוח נגדית משמעותית” שיש להתגבר עליה, אמירה יוצאת דופן בכנותה עבור חברה שנוטה להדגיש חזון ושיווק על חשבון קשיים תפעוליים.

המכסים הופכים לבעיה מבנית, לא אירוע חולף

האתגר של נייקי אינו רק עצם קיומם של מכסים, אלא מבנה שרשרת האספקה שלה. החברה מייבאת חלק משמעותי מהמוצרים מווייטנאם, אינדונזיה וסין, כאשר שיעורי המכס שצוינו עומדים על כ-20%, 19% ולפחות 25% בהתאמה. המשמעות היא שכל תזוזה פוליטית או רגולטורית יכולה להכות ישירות במרווחים, במיוחד בתקופה שבה החברה כבר נלחמת על תמחור ועל דימוי מותג לאחר תקופה ארוכה של הנחות.