וויקס
צילום: יחצ

וויקס מכה את צפי האנליסטים ומספקת תחזית חזקה להמשך

מדווחת על זינוק של 29% בהכנסות הרבעון ל-254 מיליון דולר, ההפסד המתואם עמד על 14 סנט למניה; החברה מכה את צפי האנליסטים ומספקת תחזית חזקה להמשך - צופה הכנסות של 266-271 מיליון דולר לרבעון הרביעי - לעומת הצפי ל-265.2 מיליון דולר
ערן סוקול | (1)

חברת וויקס (WIX) מדווחת על זינוק של 29% בהכנסות הרבעון השלישי ל-254 מיליון דולר, ההפסד המתואם עמד על 14 סנט למניה. החברה מכה את צפי האנליסטים ומספקת תחזית חזקה להמשך - החברה צופה הכנסות בטווח של 266-271 מיליון דולר לרבעון הרביעי - לעומת הצפי בשוק להכנסות של כ-265.2 מיליון דולר.

סך ההכנסות ברבעון השלישי של 2020 עמד על 254.2 מיליון דולר, בהשוואה ל-196.8 מיליון דולר ברבעון השלישי אשתקד - גידול של 29%.

ההפסד הנקי המתואם (non-GAAP) ברבעון השלישי עמד על 8.0 מיליון דולר, או 14 סנט למניה, בהשוואה לרווח נקי מתואם של 20.8 מיליון דולר, או 41 סנט למניה, ברבעון המקביל אשתקד.

צפי האנליסטים היה להכנסות של 249.9 מיליון דולר, על הפסד מתואם של 15 סנט למניה.

תחזיות לרבעון הרביעי של 2020

בחברה מציינים כי התחזית מבוססת על המשך הצמיחה כתוצאה מההשקעה בחברה, ובכלל זה בשיפור והצמיחה של מערך שירות הלקוחות, חיזוק התשתיות, והרחבת פעילויות השיווק. בחברה מאמינים שההשקעות הללו יתרמו להמשך הצמיחה ויניבו תשואה חיובית.

מקור: WIX

תמצית התוצאות הכספיות לרבעון השלישי

הכנסות - הכנסות ממנויי מוצרי הליבה של Wix (חבילות המנויים של החברה) הסתכמו ברבעון השלישי ב-203.0 מיליון דולר, בהשוואה ל-164.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - גידול של 23%.

עלייה של 60% בהכנסות החברה ממוצרים עסקיים נלווים (אפליקציות צד שלישי, צ׳אט, פתרונות סליקה וכו׳) בהשוואה לשנה שעברה - 51.2 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2020 לעומת 32.0 מיליון דולר ברבעון השלישי לשנת 2019. 

ההכנסות השנתיות החוזרות (ARR) ממוצרי הליבה של Wix ברבעון השלישי הסתכמו ב-840.5 מיליון דולר בהשוואה ל-680.4 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה - צמיחה של 24%. 

סך כל סכומי הגבייה ממשתמשים משלמים עמד בסוף הרבעון השלישי של 2020 על 280.9 מיליון דולר, בהשוואה ל-205.9 מיליון דולר אשתקד - גידול של 36%. 

סכומי הגבייה ממשתמשים משלמים על מוצרי הליבה של החברה עמדו ברבעון השלישי על 228.3 מיליון דולר, בהשוואה ל-173.6 מיליון דולר ברבעון השלישי אשתקד - גידול של 32%.

קיראו עוד ב"גלובל"

סך הגבייה ממוצרים עסקיים נלווים ברבעון השלישי עמד על 52.6 מיליון דולר, לעומת 32.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - גידול של 63%. 

ירידה בשיעור הרווח הגולמי - (non-GAAP) ברבעון השלישי של שנת 2020, עמד על 70% בהשוואה ל-74% ברבעון המקביל. הירידה ברווחיות הגולמית נובעת מהשקעה מתמשכת בארגון שירות הלקוחות, והצמיחה בהכנסות מהפתרונות העסקיים של Wix - תחום בעל רווחיות גולמית נמוכה יותר.

שיעור הרווח הגולמי (non-GAAP) ממנויי מוצרי הליבה של החברה עמד על 80% ברבעון השלישי של 2020, בהשוואה ל-82% ברבעון המקביל. הירידה נובעת מההשקעה בהרחבת מערך שירות הלקוחות, כדי לתמוך בצמיחה במספר המשתמשים.

שיעור הרווח הגולמי (non-GAAP) מלקוחות המוצרים העסקיים הנלווים של החברה עמד על 31% בהשוואה ל-33% ברבעון המקביל אשתקד. הירידה נובעת בעיקר מהצמיחה של Wix Payments, ומהתרחבות מערך שירות הלקוחות כדי לתמוך בצמיחה במספר המשתמשים.

צמיחה של כ-20 במנויי הפרימיום והמשתמשים

במהלך הרבעון השלישי של 2020 נוספו 302,000 מנויי פרימיום חדשים נטו וסה"כ לחברה כ-5.3 מיליון מנויי פרימיום נכון לסוף הרבעון השלישי. עלייה זו משקפת גידול של 20% ביחס לסך מנויי הפרימיום לסוף הרבעון המקביל אשתקד. 

במהלך הרבעון השלישי נוספו כ-7.8 מיליון משתמשים רשומים, בכך, מספר המשתמשים הרשומים הגיע לסך של 189 מיליון משתמשים רשומים נכון לסוף הרבעון, עליה המשקפת גידול של 19% בהשוואה לסוף הרבעון השלישי אשתקד.

דברי הנהלת החברה

״הביקוש לנוכחות אינטרנטית ממשיך להיות גבוה מתמיד״, אמר אבישי אברהמי, מנכ״ל ומייסד Wix. ״עסקים בכל רחבי העולם משתמשים במוצרים שלנו יותר מאי פעם ואנחנו יכולים לראות שהם עושים שימוש ביישומים עסקיים המאפשרים להם להמשיך לנהל ולהצמיח את העסק שלהם, גם לאחר שלב בניית האתר. המוצרים של Wix לבניית נוכחות ברשת, יחד עם הפתרונות העסקיים שאנחנו מציעים, איפשרו למיליוני משתמשים להציג גדילה עסקית משמעותית למרות הקשיים שעימם הם מתמודדים בתקופה האחרונה."

סמנכ״ל הכספים של Wix, ליאור שמש, הוסיף: ״התוצאות החזקות שלנו ברבעון השלישי נבעו מביקוש גובר למוצרי בניית אתרים ולפתרונות עסקיים, כמו גם ממוניטיזציה של משתמשים שהצטרפו לWix- ברבעונים האחרונים. משתמשים שנרשמו ברבעון השלישי של השנה רכשו חבילות מנויים יקרות יותר ובשיעור הגבוה ביותר שראינו מזה שנים. הגדילה המשמעותית במספר המשתמשים שלנו, בשילוב ביצועים מצוינים בפיתוח מוצרים ובשיווק - ממצבים אותנו בנקודת פתיחה מצוינת להמשך צמיחה ב-2021 ומעבר לה."

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אילן שריקי זה המוח מאחורי החברה (ל"ת)
    בוחבוט 12/11/2020 11:36
    הגב לתגובה זו
רובוטקסי
צילום: טסלה

חדשות טובות לטסלה - המניה עולה; על ההתקדמות ברובוטקסי

טסלה מדלגת מעל הירידה במכירות הרכב - ההתרחבות בתחום הרובוטקסי שוב דוחפת את המניה



עמית בר |
נושאים בכתבה רובוטקסי טסלה

מניית טסלה עולה בוול סטריט, בעקבות ציוץ של אילון מאסק, על הכפלת צי הרובוטקסי באוסטין, טקסס, במהלך דצמבר. הציוץ, שפורסם היום, כלל הצהרה ישירה: "צי הרובוטקסי של טסלה באוסטין אמור להכפיל את עצמו בערך בחודש הבא". זהו הציוץ השני השבוע שמעורר תגובה חיובית בשוק — קודם לכן התייחס מאסק לשבבי AI שטסלה פיתחה עבור מערכות עיבוד מתקדמות, מה שהוביל לזינוק של כ-7% במניה ביום שני.

הרחבה: אילון מאסק לא עוצר: xAI מתקרבת לגיוס ענק וטסלה מקבלת אור ירוק לרובוטקסי

התגובה החיובית במניה משקפת מגמה רחבה יותר: המשקיעים רואים בטסלה פחות חברת רכב מסורתית ויותר פלטפורמה טכנולוגית המתמקדת בבינה מלאכותית, תחבורה אוטונומית ורובוטיקה. עם זאת, זווית זו כוללת סיכונים — כולל עיכובים רגולטוריים ותקלות טכניות שמעיבות על ההתקדמות. בשוק, העלייה במניה נמשכת למרות תחזיות לירידה במכירות הרכב ובשורת הרווח, מה שמדגיש את ההימור על צמיחה עתידית.

הרחבה: המכירות צונחות - המניה עולה; איך הפכה טסלה מיצרנית רכבים לחברת AI

הרובוטקסי - יהיה מנוע צמיחה?

שירות הרובוטקסי של טסלה הושק רשמית ב-22 ביוני באוסטין, טקסס, עם צי ראשוני מצומצם של רכבי מודל 3 ומודל Y. ההשקה כללה נסיעות בתשלום ללא נהג במושב הנהג, אך עם מפקחי בטיחות במושב הקדמי, מצב שמבדיל אותו משירותים אוטונומיים מלאים כמו אלה של ויימו. מאז, החברה הרחיבה את אזור השירות באוסטין בפעם השלישית תוך חודשיים, והודיעה על תוכניות להגיע לחמש ערים נוספות בארה"ב, כולל אזורים באריזונה ובנבדה. ניסויים ראשוניים התקיימו גם בסן פרנסיסקו, ובקשות לרישוי הוגשו לערים כמו לאס וגאס.

בלאק פריידיי
צילום: shutterstock

איזה מניות כדאי לכם לקנות ב-Black Friday?

עד כמה שהשוק טס יש עדיין מניות ב"מחירי מבצע" הרבה מהן מסתתרות בסקטור הבריאות, הסקטור שהרבה מכם לא רציתם לשמוע עליו אבל הוא מתקדם בביטחון לפריצה שלו

זיו סגל |
נושאים בכתבה ניתוח טכני

היום אין מסחר בוול סטריט לרגל יום ההודיה, מחר יפתחו הבורסות ליום מקוצר לרגל "יום שישי השחור", במה כדאי לכם להתמקד? 

זה מכבר הוצג פה הפוטנציאל של סקטור הבריאות בארצות הברית. רבים אמרו לי: ״אבל זה סקטור שכוח אל ואף אחד לא קונה מניות בריאות״. ואני אמרתי: תסתכלו על הגרף. על שתי ההתעגלויות, על הפריצה ועכשיו על השיא. 

יש לכם פה שלושה גרפים:

1.כל הסקטורים בהשוואה ל – S&P500 אתם יכולים לראות כיצד סקטור הבריאות מוביל.


2.כל הסקטורים בהשוואה ל – XLV. כל הסקטורים נחותים ממנו.


3.הגרף של XLV  עצמו: פריצה ומומנטום. 


עם גרפים, כאמור, לא כדאי להתווכח. למי שלא מתווכח.ת - קבלו רעיונות לחשוב עליהם תוך כדי קניות ה Black Friday. 


רעיונות בריאות שכבר דנו בהם - עדכונים

- ARKG: קרן הסל של ARK למהפיכה הגינומית. לאט לאט בונה מהלך עליה מהתחתית.