וויקס מכה את צפי האנליסטים ומספקת תחזית חזקה להמשך
חברת וויקס (WIX) מדווחת על זינוק של 29% בהכנסות הרבעון השלישי ל-254 מיליון דולר, ההפסד המתואם עמד על 14 סנט למניה. החברה מכה את צפי האנליסטים ומספקת תחזית חזקה להמשך - החברה צופה הכנסות בטווח של 266-271 מיליון דולר לרבעון הרביעי - לעומת הצפי בשוק להכנסות של כ-265.2 מיליון דולר.
סך ההכנסות ברבעון השלישי של 2020 עמד על 254.2 מיליון דולר, בהשוואה ל-196.8 מיליון דולר ברבעון השלישי אשתקד - גידול של 29%.
ההפסד הנקי המתואם (non-GAAP) ברבעון השלישי עמד על 8.0 מיליון דולר, או 14 סנט למניה, בהשוואה לרווח נקי מתואם של 20.8 מיליון דולר, או 41 סנט למניה, ברבעון המקביל אשתקד.
צפי האנליסטים היה להכנסות של 249.9 מיליון דולר, על הפסד מתואם של 15 סנט למניה.
תחזיות לרבעון הרביעי של 2020
בחברה מציינים כי התחזית מבוססת על המשך הצמיחה כתוצאה מההשקעה בחברה, ובכלל זה בשיפור והצמיחה של מערך שירות הלקוחות, חיזוק התשתיות, והרחבת פעילויות השיווק. בחברה מאמינים שההשקעות הללו יתרמו להמשך הצמיחה ויניבו תשואה חיובית.
מקור: WIX
תמצית התוצאות הכספיות לרבעון השלישי
הכנסות - הכנסות ממנויי מוצרי הליבה של Wix (חבילות המנויים של החברה) הסתכמו ברבעון השלישי ב-203.0 מיליון דולר, בהשוואה ל-164.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - גידול של 23%.
- וויקס צונחת והמנהלים מממשים - נורת אזהרה למשקיעים?
- מניית וויקס זינקה והמנהלים נפגשו עם עשרות מיליוני דולרים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עלייה של 60% בהכנסות החברה ממוצרים עסקיים נלווים (אפליקציות צד שלישי, צ׳אט, פתרונות סליקה וכו׳) בהשוואה לשנה שעברה - 51.2 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2020 לעומת 32.0 מיליון דולר ברבעון השלישי לשנת 2019.
ההכנסות השנתיות החוזרות (ARR) ממוצרי הליבה של Wix ברבעון השלישי הסתכמו ב-840.5 מיליון דולר בהשוואה ל-680.4 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה - צמיחה של 24%.
סך כל סכומי הגבייה ממשתמשים משלמים עמד בסוף הרבעון השלישי של 2020 על 280.9 מיליון דולר, בהשוואה ל-205.9 מיליון דולר אשתקד - גידול של 36%.
סכומי הגבייה ממשתמשים משלמים על מוצרי הליבה של החברה עמדו ברבעון השלישי על 228.3 מיליון דולר, בהשוואה ל-173.6 מיליון דולר ברבעון השלישי אשתקד - גידול של 32%.
- אנבידיה משתלטת על מתחרה - חברת השבבים גרוק
- בנק אוף אמריקה: מכירות השבבים יעלו ב-30% ב-2026
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
סך הגבייה ממוצרים עסקיים נלווים ברבעון השלישי עמד על 52.6 מיליון דולר, לעומת 32.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - גידול של 63%.
ירידה בשיעור הרווח הגולמי - (non-GAAP) ברבעון השלישי של שנת 2020, עמד על 70% בהשוואה ל-74% ברבעון המקביל. הירידה ברווחיות הגולמית נובעת מהשקעה מתמשכת בארגון שירות הלקוחות, והצמיחה בהכנסות מהפתרונות העסקיים של Wix - תחום בעל רווחיות גולמית נמוכה יותר.
שיעור הרווח הגולמי (non-GAAP) ממנויי מוצרי הליבה של החברה עמד על 80% ברבעון השלישי של 2020, בהשוואה ל-82% ברבעון המקביל. הירידה נובעת מההשקעה בהרחבת מערך שירות הלקוחות, כדי לתמוך בצמיחה במספר המשתמשים.
שיעור הרווח הגולמי (non-GAAP) מלקוחות המוצרים העסקיים הנלווים של החברה עמד על 31% בהשוואה ל-33% ברבעון המקביל אשתקד. הירידה נובעת בעיקר מהצמיחה של Wix Payments, ומהתרחבות מערך שירות הלקוחות כדי לתמוך בצמיחה במספר המשתמשים.
צמיחה של כ-20 במנויי הפרימיום והמשתמשים
במהלך הרבעון השלישי של 2020 נוספו 302,000 מנויי פרימיום חדשים נטו וסה"כ לחברה כ-5.3 מיליון מנויי פרימיום נכון לסוף הרבעון השלישי. עלייה זו משקפת גידול של 20% ביחס לסך מנויי הפרימיום לסוף הרבעון המקביל אשתקד.
במהלך הרבעון השלישי נוספו כ-7.8 מיליון משתמשים רשומים, בכך, מספר המשתמשים הרשומים הגיע לסך של 189 מיליון משתמשים רשומים נכון לסוף הרבעון, עליה המשקפת גידול של 19% בהשוואה לסוף הרבעון השלישי אשתקד.
דברי הנהלת החברה
״הביקוש לנוכחות אינטרנטית ממשיך להיות גבוה מתמיד״, אמר אבישי אברהמי, מנכ״ל ומייסד Wix. ״עסקים בכל רחבי העולם משתמשים במוצרים שלנו יותר מאי פעם ואנחנו יכולים לראות שהם עושים שימוש ביישומים עסקיים המאפשרים להם להמשיך לנהל ולהצמיח את העסק שלהם, גם לאחר שלב בניית האתר. המוצרים של Wix לבניית נוכחות ברשת, יחד עם הפתרונות העסקיים שאנחנו מציעים, איפשרו למיליוני משתמשים להציג גדילה עסקית משמעותית למרות הקשיים שעימם הם מתמודדים בתקופה האחרונה."
סמנכ״ל הכספים של Wix, ליאור שמש, הוסיף: ״התוצאות החזקות שלנו ברבעון השלישי נבעו מביקוש גובר למוצרי בניית אתרים ולפתרונות עסקיים, כמו גם ממוניטיזציה של משתמשים שהצטרפו לWix- ברבעונים האחרונים. משתמשים שנרשמו ברבעון השלישי של השנה רכשו חבילות מנויים יקרות יותר ובשיעור הגבוה ביותר שראינו מזה שנים. הגדילה המשמעותית במספר המשתמשים שלנו, בשילוב ביצועים מצוינים בפיתוח מוצרים ובשיווק - ממצבים אותנו בנקודת פתיחה מצוינת להמשך צמיחה ב-2021 ומעבר לה."
- 1.אילן שריקי זה המוח מאחורי החברה (ל"ת)בוחבוט 12/11/2020 11:36הגב לתגובה זו
אינטל 18A (X)אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור
מניית אינטל יורדת על רקע הערכות ששיתוף הפעולה בין השתיים בתהליך הייצור יופסק
מה גרם לאנבידיה לעצור את השת"פ בתהליך הייצור עם אינטל? אין הודעה רשמית, אבל בתקשורת האמריקאית מדווחים כי אנבידיה עצרה את התקדמות התוכניות לשימוש בתהליך היצור 18A של אינטל. מניית אינטל יורדת מעל 3% בעקבות הדיווח. החשש שתהליך הייצור הזה לא מצליח להתרומם. נזכיר שלאינטל יש בעיה קשה בגיוס לקוחות משמעותיים, והבעיה הזו למרות השקעת הממשל, אנבידיה וגופים נוספים לא נפתרה.
הדיווחים האלו מגיעים בזמן רגיש לאינטל, שמנסה לשכנע את השוק כי תוכנית המפעלים שלה, הכוללת ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים, מתחילה להפוך מסיפור השקעות יקר לסיפור הכנסות. אבל זה יהיה תהליך ארוך. אינטל מפסידה בתחום הייצור כמה מיליארדים בשנה וזה לא צפוי להשתפר דרמטית בשנה הקרובה.
מה באמת קרה עם אנבידיה ו-18A?
הדיווח מציין שאנבידיה בחנה לאחרונה את האפשרות לייצר שבבים באמצעות תהליך היצור המתקדם 18A של אינטל, אך כעת לא ממשיכה קדימה. חשוב לציין שמדובר בשלב ניסיי ולא בחוזה מסחרי, אך העצירה מספיקה כדי להשפיע על המניה של אינטל ועל הערכות השוק, במיוחד לאחר שהשם אנבידיה בהקשר של 18A סיפק רוח גבית למניה בחודשים האחרונים.
עבור אינטל, בדיקה מצד שחקן גדול כמו אנבידיה היא סוג של חותמת איכות פוטנציאלית ליכולת להתחרות בשוק היצור המתקדם, שבו חברות כמו טאיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שולטות כבר שנים. עצירת הבדיקה מעלה סימני שאלה בנוגע לקצב אימוץ, התאמה, ביצועים, זמינות ועלויות. משהו לא עובד טוב בתהליך הייצור הזה.
- אינטל עלתה יותר מ-80% - אך המבחן האמיתי עוד לפניה
- מנכ"ל אינטל, ליפ-בו טאן, קידם עסקאות שתרמו להונו האישי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תהליך 18A הוא חלק מרכזי בניסיון של אינטל לחזור לחזית הטכנולוגית בייצור שבבים ולהקים פעילות ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים. יש פער בין בדיקת התאמה לבין התחייבות לייצור מסחרי בנפחים גדולים, כך שמלכתחילה הציפיות כנראה היו גבוהות מדי, אבל זה גם בגלל הלקוח - אנבידיה היא לקוח חלומות בגלל היקף היצור והדרישות הגבוהות, וצריך לזכור שלאנביידה יש אינטרס אחרי השת"פ במסגרתו גם השקיעה באינטל. העצירה של הפרויקט, הוא איתות ורמז לכך שהדרך של אינטל עוד ארוכה.
שבביםבנק אוף אמריקה: מכירות השבבים יעלו ב-30% ב-2026
בסקירה עדכנית של בנק אוף אמריקה לשנת 2026, מצביע האנליסט ויווק אריה על כך שתעשיית השבבים נמצאת רק באמצע תהליך שינוי ארוך טווח. לדבריו, מדובר בגל טרנספורמציה שצפוי להימשך כעשור, כאשר הבינה המלאכותית מהווה את מנוע הביקוש המרכזי.
לפי התחזית, מכירות השבבים הגלובליות צפויות לצמוח בכ־30% בשנה הקרובה, ולראשונה לחצות רף של טריליון דולר בהכנסות שנתיות. אם התחזית תתממש, מדובר בנקודת ציון משמעותית עבור תעשייה שבעבר נחשבה מחזורית ותלויה בעיקר בצרכנות ובמחשוב אישי. אריה מדרג את חברות השבבים לפי שיעורי הרווח הגולמי, ומעדיף את אלה שמציגות מרווחים גבוהים ויציבים לאורך זמן. לטענתו, המרווחים משקפים לא רק יעילות תפעולית אלא גם כוח שוק.
ברשימת המועדפות שלו לשנת 2026 נכללות שש חברות גדולות: אנבידיה, ברודקום, לאם ריסרץ’, KLA, אנלוג דיבייסז וקיידנס. המכנה המשותף לכולן הוא שליטה חזקה בנישות שבהן הן פועלות, עם נתחי שוק שמגיעים לעיתים ל־70% ואף יותר.
שוק מרכזי הנתונים צפוי להגיע ליותר מטריליון דולר
התחזית של בנק אוף אמריקה נשענת על גידול חד בהשקעות במרכזי נתונים. לפי ההערכות, שוק מערכות מרכזי הנתונים לבינה מלאכותית עשוי להגיע ליותר מ־1.2 טריליון דולר עד 2030, בקצב צמיחה שנתי ממוצע של כ־38%. עיקר הפוטנציאל טמון במאיצי AI, רכיבי החומרה שמבצעים את החישובים הכבדים, המוערכים כשוק של כ־900 מיליארד דולר.
- הביקוש לזיכרון דחף את לאם ריסרץ’ לשיא כל הזמנים
- שווי של כ-8 מיליארד דולר: יצרנית השבבים סריבראס מצטרפת למתחרות אנבידיה בשוק ה-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עם זאת, העלויות הגבוהות של תשתיות AI יוצרות גם זהירות. הקמה של מרכז נתונים בהספק של ג’יגה־ואט אחד עשויה לעלות יותר מ־60 מיליארד דולר, כאשר כחצי מהסכום מופנה ישירות לחומרה. השאלה המרכזית היא האם ההשקעה תצדיק את עצמה כלכלית. אריה סבור שלחברות הטכנולוגיה הגדולות אין באמת ברירה. לדבריו, ההשקעות הן גם התקפיות וגם הגנתיות: מצד אחד ניסיון לנצל הזדמנויות חדשות, ומצד שני מהלך שנועד להגן על פלטפורמות קיימות מפני תחרות עתידית.
.jpg)