וויקס מכה את צפי האנליסטים ומספקת תחזית חזקה להמשך
חברת וויקס (WIX) מדווחת על זינוק של 29% בהכנסות הרבעון השלישי ל-254 מיליון דולר, ההפסד המתואם עמד על 14 סנט למניה. החברה מכה את צפי האנליסטים ומספקת תחזית חזקה להמשך - החברה צופה הכנסות בטווח של 266-271 מיליון דולר לרבעון הרביעי - לעומת הצפי בשוק להכנסות של כ-265.2 מיליון דולר.
סך ההכנסות ברבעון השלישי של 2020 עמד על 254.2 מיליון דולר, בהשוואה ל-196.8 מיליון דולר ברבעון השלישי אשתקד - גידול של 29%.
ההפסד הנקי המתואם (non-GAAP) ברבעון השלישי עמד על 8.0 מיליון דולר, או 14 סנט למניה, בהשוואה לרווח נקי מתואם של 20.8 מיליון דולר, או 41 סנט למניה, ברבעון המקביל אשתקד.
צפי האנליסטים היה להכנסות של 249.9 מיליון דולר, על הפסד מתואם של 15 סנט למניה.
תחזיות לרבעון הרביעי של 2020
בחברה מציינים כי התחזית מבוססת על המשך הצמיחה כתוצאה מההשקעה בחברה, ובכלל זה בשיפור והצמיחה של מערך שירות הלקוחות, חיזוק התשתיות, והרחבת פעילויות השיווק. בחברה מאמינים שההשקעות הללו יתרמו להמשך הצמיחה ויניבו תשואה חיובית.
מקור: WIX
תמצית התוצאות הכספיות לרבעון השלישי
הכנסות - הכנסות ממנויי מוצרי הליבה של Wix (חבילות המנויים של החברה) הסתכמו ברבעון השלישי ב-203.0 מיליון דולר, בהשוואה ל-164.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - גידול של 23%.
- וויקס צונחת והמנהלים מממשים - נורת אזהרה למשקיעים?
- מניית וויקס זינקה והמנהלים נפגשו עם עשרות מיליוני דולרים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עלייה של 60% בהכנסות החברה ממוצרים עסקיים נלווים (אפליקציות צד שלישי, צ׳אט, פתרונות סליקה וכו׳) בהשוואה לשנה שעברה - 51.2 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2020 לעומת 32.0 מיליון דולר ברבעון השלישי לשנת 2019.
ההכנסות השנתיות החוזרות (ARR) ממוצרי הליבה של Wix ברבעון השלישי הסתכמו ב-840.5 מיליון דולר בהשוואה ל-680.4 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה - צמיחה של 24%.
סך כל סכומי הגבייה ממשתמשים משלמים עמד בסוף הרבעון השלישי של 2020 על 280.9 מיליון דולר, בהשוואה ל-205.9 מיליון דולר אשתקד - גידול של 36%.
סכומי הגבייה ממשתמשים משלמים על מוצרי הליבה של החברה עמדו ברבעון השלישי על 228.3 מיליון דולר, בהשוואה ל-173.6 מיליון דולר ברבעון השלישי אשתקד - גידול של 32%.
- אלוט מעלה תחזיות ומסבירה זינוק של פי 7 בשנה וחצי; המניה מוסיפה כעת 16%
- אנבידיה וגוגל מזנקות 4%, וולמארט ב-3% - הנאסד"ק מזנק 2%
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?
סך הגבייה ממוצרים עסקיים נלווים ברבעון השלישי עמד על 52.6 מיליון דולר, לעומת 32.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - גידול של 63%.
ירידה בשיעור הרווח הגולמי - (non-GAAP) ברבעון השלישי של שנת 2020, עמד על 70% בהשוואה ל-74% ברבעון המקביל. הירידה ברווחיות הגולמית נובעת מהשקעה מתמשכת בארגון שירות הלקוחות, והצמיחה בהכנסות מהפתרונות העסקיים של Wix - תחום בעל רווחיות גולמית נמוכה יותר.
שיעור הרווח הגולמי (non-GAAP) ממנויי מוצרי הליבה של החברה עמד על 80% ברבעון השלישי של 2020, בהשוואה ל-82% ברבעון המקביל. הירידה נובעת מההשקעה בהרחבת מערך שירות הלקוחות, כדי לתמוך בצמיחה במספר המשתמשים.
שיעור הרווח הגולמי (non-GAAP) מלקוחות המוצרים העסקיים הנלווים של החברה עמד על 31% בהשוואה ל-33% ברבעון המקביל אשתקד. הירידה נובעת בעיקר מהצמיחה של Wix Payments, ומהתרחבות מערך שירות הלקוחות כדי לתמוך בצמיחה במספר המשתמשים.
צמיחה של כ-20 במנויי הפרימיום והמשתמשים
במהלך הרבעון השלישי של 2020 נוספו 302,000 מנויי פרימיום חדשים נטו וסה"כ לחברה כ-5.3 מיליון מנויי פרימיום נכון לסוף הרבעון השלישי. עלייה זו משקפת גידול של 20% ביחס לסך מנויי הפרימיום לסוף הרבעון המקביל אשתקד.
במהלך הרבעון השלישי נוספו כ-7.8 מיליון משתמשים רשומים, בכך, מספר המשתמשים הרשומים הגיע לסך של 189 מיליון משתמשים רשומים נכון לסוף הרבעון, עליה המשקפת גידול של 19% בהשוואה לסוף הרבעון השלישי אשתקד.
דברי הנהלת החברה
״הביקוש לנוכחות אינטרנטית ממשיך להיות גבוה מתמיד״, אמר אבישי אברהמי, מנכ״ל ומייסד Wix. ״עסקים בכל רחבי העולם משתמשים במוצרים שלנו יותר מאי פעם ואנחנו יכולים לראות שהם עושים שימוש ביישומים עסקיים המאפשרים להם להמשיך לנהל ולהצמיח את העסק שלהם, גם לאחר שלב בניית האתר. המוצרים של Wix לבניית נוכחות ברשת, יחד עם הפתרונות העסקיים שאנחנו מציעים, איפשרו למיליוני משתמשים להציג גדילה עסקית משמעותית למרות הקשיים שעימם הם מתמודדים בתקופה האחרונה."
סמנכ״ל הכספים של Wix, ליאור שמש, הוסיף: ״התוצאות החזקות שלנו ברבעון השלישי נבעו מביקוש גובר למוצרי בניית אתרים ולפתרונות עסקיים, כמו גם ממוניטיזציה של משתמשים שהצטרפו לWix- ברבעונים האחרונים. משתמשים שנרשמו ברבעון השלישי של השנה רכשו חבילות מנויים יקרות יותר ובשיעור הגבוה ביותר שראינו מזה שנים. הגדילה המשמעותית במספר המשתמשים שלנו, בשילוב ביצועים מצוינים בפיתוח מוצרים ובשיווק - ממצבים אותנו בנקודת פתיחה מצוינת להמשך צמיחה ב-2021 ומעבר לה."
- 1.אילן שריקי זה המוח מאחורי החברה (ל"ת)בוחבוט 12/11/2020 11:36הגב לתגובה זו
אנבידיה הואנגאנבידיה מכה את התחזיות ומאותתת שהביקוש ל-AI עדיין חזק
אנבידיה NVIDIA Corp. 4.54% פרסמה את דוחות הרבעון השלישי והבהירה שוב למה היא ממשיכה להוביל את מירוץ הבינה המלאכותית: החברה עקפה את תחזיות האנליסטים בהכנסות וברווח, והציגה תחזית אופטימית במיוחד לרבעון הרביעי. מניית החברה הגיבה בעלייה של יותר מ־4%.
חשוב - מה אמר ג'נסן הואנג בשיחת המשקיעים
ברבעון השלישי רשמה אנבידיה רווח של 1.30 דולר למניה והכנסות של 57.01 מיליארד דולר, טוב מהציפיות שעמדו על 1.26 דולר למניה ו־55.2 מיליארד דולר. לשם השוואה, ברבעון המקביל אשתקד עמדו נתוני החברה על 0.81 דולר למניה והכנסות של 35.1 מיליארד דולר. מוקד הכוח המרכזי של אנבידיה נשאר חטיבת מרכזי הנתונים, שמובילה את הביקוש הגואה למעבדי AI. החטיבה הניבה ברבעון הכנסות של 51.2 מיליארד דולר, מעל התחזיות ל־49.3 מיליארד דולר. תחום הגיימינג, שבעבר היה ליבת הפעילות של החברה, הניב 4.3 מיליארד דולר, מעט מתחת לציפיות השוק.
לרבעון הרביעי צופה אנבידיה הכנסות של 65 מיליארד דולר, פלוס־מינוס 2%, גבוה מהערכת השוק שעמדה על 62 מיליארד דולר. עבור משקיעים שמודאגים מהאם המומנטום ב-AI יכול להמשיך להחזיק את השוק, זהו נתון משמעותי שמאותת שהביקוש העסקי למחשוב מתקדם עדיין במגמת עלייה.
- אנבידיה לפני הדוחות: 7% תנודה צפויה - 2 אסטרטגיות שוריות
- צחי אבו: "אנחנו לא חברת נדל״ן מניב קלאסית, כל נכס אצלנו עובר השבחה"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הדוח מגיע בזמן שבו שוק ההון כולו בוחן מחדש את האופטימיות סביב החברות המובילות בתחום. בחודשים האחרונים מכרו כמה משקיעים בולטים את אחזקותיהם באנבידיה, כולל קרן הגידור של פיטר תיל, שמכרה פוזיציה של כ־100 מיליון דולר, וסופטבנק, שמימשה את כל אחזקותיה בחברה בשווי של 5.8 מיליארד דולר. עבור שתיהן מדובר במהלך שנועד לפנות משאבים להשקעות AI אחרות.
ענקית השבבים נסחרת כעת לפי שווי של 4.5 טריליון דולר, כאשר מנייתה עלתה ב-39% מתחילת השנה ו-27% ב-12 החודשים האחרונים.

וולמארט מדווחת על רבעון חזק ומעלה תחזית, אבל המניה יורדת: למה המשקיעים לא מתלהבים?
וול מארט עוברת מבורסת ניו יורק לנאסד"ק - רואה עצמה כחברה טכנולוגית-דיגיטלית
וולמארט, רשת הקמעונאות הגדולה בעולם, פרסמה דוחות כספיים לרבעון השלישי שהיכו את תחזיות האנליסטים הן בשורת ההכנסות והן בשורת הרווח. הרווח המתואם למניה עמד על 62 סנט, לעומת תחזית של 60 סנט. ההכנסות הסתכמו ב־179.5 מיליארד דולר, צמיחה שנתית של 5.8%, מעל התחזיות שעמדו על כ־177.4 מיליארד. החברה העלתה גם את תחזית המכירות השנתית, והיא כעת צופה עלייה של 4.8% עד 5.1% אחוזים בהכנסות לעומת שנה קודמת, לעומת התחזית הקודמת שעמדה על 3.75% עד 4.75%. תחזית הרווח המתואם למניה עלתה לטווח של 2.58 עד 2.63 דולר, מעט מעל התחזית הקודמת.
למרות זאת, מניית וולמארט איבדה גובה ויורדת בטרום ב-2%. הסיבה: תמחור יחסית גבוה. וולמארט נסחרת כיום במכפיל גבוה ביחס לחברות דומות, כ־35 על הרווחים הצפויים ל־12 החודשים הקרובים, רמה שקרובה לשיא של עשר השנים האחרונות. זה מציב את המניה במעמד של "יקרה יחסית", והמשמעות היא שגם כאשר התוצאות טובות, המשקיעים מצפים ליותר. במילים אחרות, הרף שוולמארט צריכה לעבור גבוה במיוחד ו"רק" להכות את התחזיות זה כבר לא מספיק.
זה כבר הרבעון הרביעי ברציפות שבו וולמארט מכה את התחזיות, ובכל זאת, המניה יורדת ביום שאחרי. המשמעות היא שהשוק כבר מתמחר הצלחה, ומצפה לתוצאות טובות בהרבה מהתחזיות.
וולמארט מציגה צמיחה יציבה, במיוחד באפיקים האסטרטגיים שהיא מפתחת בשנים האחרונות. כך למשל, המכירות הדיגיטליות של החברה ברחבי העולם עלו ברבעון האחרון ב־27% עומת השנה שעברה. זו עלייה חדה שמעידה על המשך המעבר של הרשת ממודל של מכירות פיזיות למודל היברידי, פיזי ודיגיטלי, בדגש על חוויית לקוח. גם תחום הפרסום הדיגיטלי של וולמארט, שהפך לאחד ממנועי הצמיחה החשובים של החברה, הציג זינוק של 53% ברבעון, נתון שמשקף את הפוטנציאל הרווחי של התחום.
- המנכ"ל שמרוויח פי 1,000 מהעובדים פורש; ו-10 דברים שלא ידעתם על וול מארט
- הצעד של החברה בדרך להיות רשת הקמעונאות הגדולה בעולם, ומה קרה היום לפני 14 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה דיווחה על העברת רישום מניותיה מבורסת ניו יורק לנאסד"ק החל מדצמבר. המהלך נתפס כהצהרת כוונות – וולמארט רואה בעצמה שחקנית טכנולוגית לכל דבר, לא רק רשת חנויות, והיא שמה דגש על טכנולוגיה, אוטומציה, בינה מלאכותית, וחדשנות תפעולית. בחברה טוענים שזה מהלך טבעי שמתחבר לאסטרטגיה הדיגיטלית שלה המבוססת על חוויית משתמש חדשנית תוך העצמה של העובדים והורדת עלויות.
