וויקס מכה את צפי האנליסטים ומספקת תחזית חזקה להמשך
חברת וויקס (WIX) מדווחת על זינוק של 29% בהכנסות הרבעון השלישי ל-254 מיליון דולר, ההפסד המתואם עמד על 14 סנט למניה. החברה מכה את צפי האנליסטים ומספקת תחזית חזקה להמשך - החברה צופה הכנסות בטווח של 266-271 מיליון דולר לרבעון הרביעי - לעומת הצפי בשוק להכנסות של כ-265.2 מיליון דולר.
סך ההכנסות ברבעון השלישי של 2020 עמד על 254.2 מיליון דולר, בהשוואה ל-196.8 מיליון דולר ברבעון השלישי אשתקד - גידול של 29%.
ההפסד הנקי המתואם (non-GAAP) ברבעון השלישי עמד על 8.0 מיליון דולר, או 14 סנט למניה, בהשוואה לרווח נקי מתואם של 20.8 מיליון דולר, או 41 סנט למניה, ברבעון המקביל אשתקד.
צפי האנליסטים היה להכנסות של 249.9 מיליון דולר, על הפסד מתואם של 15 סנט למניה.
תחזיות לרבעון הרביעי של 2020
בחברה מציינים כי התחזית מבוססת על המשך הצמיחה כתוצאה מההשקעה בחברה, ובכלל זה בשיפור והצמיחה של מערך שירות הלקוחות, חיזוק התשתיות, והרחבת פעילויות השיווק. בחברה מאמינים שההשקעות הללו יתרמו להמשך הצמיחה ויניבו תשואה חיובית.
מקור: WIX
תמצית התוצאות הכספיות לרבעון השלישי
הכנסות - הכנסות ממנויי מוצרי הליבה של Wix (חבילות המנויים של החברה) הסתכמו ברבעון השלישי ב-203.0 מיליון דולר, בהשוואה ל-164.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - גידול של 23%.
- וויקס צונחת והמנהלים מממשים - נורת אזהרה למשקיעים?
- מניית וויקס זינקה והמנהלים נפגשו עם עשרות מיליוני דולרים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עלייה של 60% בהכנסות החברה ממוצרים עסקיים נלווים (אפליקציות צד שלישי, צ׳אט, פתרונות סליקה וכו׳) בהשוואה לשנה שעברה - 51.2 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2020 לעומת 32.0 מיליון דולר ברבעון השלישי לשנת 2019.
ההכנסות השנתיות החוזרות (ARR) ממוצרי הליבה של Wix ברבעון השלישי הסתכמו ב-840.5 מיליון דולר בהשוואה ל-680.4 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה - צמיחה של 24%.
סך כל סכומי הגבייה ממשתמשים משלמים עמד בסוף הרבעון השלישי של 2020 על 280.9 מיליון דולר, בהשוואה ל-205.9 מיליון דולר אשתקד - גידול של 36%.
סכומי הגבייה ממשתמשים משלמים על מוצרי הליבה של החברה עמדו ברבעון השלישי על 228.3 מיליון דולר, בהשוואה ל-173.6 מיליון דולר ברבעון השלישי אשתקד - גידול של 32%.
- הבלרינה שהפכה למיליארדרית - סיפורה של לואנה לופס לארה
- וושינגטון ומאסק נגד אירופה, לאחר קנס של 120 מיליון אירו שהוטל על X
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- תרומה של 1.1 מיליארד דולר בעיקר למחקר מדעי - מאחד מהאנשים...
סך הגבייה ממוצרים עסקיים נלווים ברבעון השלישי עמד על 52.6 מיליון דולר, לעומת 32.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - גידול של 63%.
ירידה בשיעור הרווח הגולמי - (non-GAAP) ברבעון השלישי של שנת 2020, עמד על 70% בהשוואה ל-74% ברבעון המקביל. הירידה ברווחיות הגולמית נובעת מהשקעה מתמשכת בארגון שירות הלקוחות, והצמיחה בהכנסות מהפתרונות העסקיים של Wix - תחום בעל רווחיות גולמית נמוכה יותר.
שיעור הרווח הגולמי (non-GAAP) ממנויי מוצרי הליבה של החברה עמד על 80% ברבעון השלישי של 2020, בהשוואה ל-82% ברבעון המקביל. הירידה נובעת מההשקעה בהרחבת מערך שירות הלקוחות, כדי לתמוך בצמיחה במספר המשתמשים.
שיעור הרווח הגולמי (non-GAAP) מלקוחות המוצרים העסקיים הנלווים של החברה עמד על 31% בהשוואה ל-33% ברבעון המקביל אשתקד. הירידה נובעת בעיקר מהצמיחה של Wix Payments, ומהתרחבות מערך שירות הלקוחות כדי לתמוך בצמיחה במספר המשתמשים.
צמיחה של כ-20 במנויי הפרימיום והמשתמשים
במהלך הרבעון השלישי של 2020 נוספו 302,000 מנויי פרימיום חדשים נטו וסה"כ לחברה כ-5.3 מיליון מנויי פרימיום נכון לסוף הרבעון השלישי. עלייה זו משקפת גידול של 20% ביחס לסך מנויי הפרימיום לסוף הרבעון המקביל אשתקד.
במהלך הרבעון השלישי נוספו כ-7.8 מיליון משתמשים רשומים, בכך, מספר המשתמשים הרשומים הגיע לסך של 189 מיליון משתמשים רשומים נכון לסוף הרבעון, עליה המשקפת גידול של 19% בהשוואה לסוף הרבעון השלישי אשתקד.
דברי הנהלת החברה
״הביקוש לנוכחות אינטרנטית ממשיך להיות גבוה מתמיד״, אמר אבישי אברהמי, מנכ״ל ומייסד Wix. ״עסקים בכל רחבי העולם משתמשים במוצרים שלנו יותר מאי פעם ואנחנו יכולים לראות שהם עושים שימוש ביישומים עסקיים המאפשרים להם להמשיך לנהל ולהצמיח את העסק שלהם, גם לאחר שלב בניית האתר. המוצרים של Wix לבניית נוכחות ברשת, יחד עם הפתרונות העסקיים שאנחנו מציעים, איפשרו למיליוני משתמשים להציג גדילה עסקית משמעותית למרות הקשיים שעימם הם מתמודדים בתקופה האחרונה."
סמנכ״ל הכספים של Wix, ליאור שמש, הוסיף: ״התוצאות החזקות שלנו ברבעון השלישי נבעו מביקוש גובר למוצרי בניית אתרים ולפתרונות עסקיים, כמו גם ממוניטיזציה של משתמשים שהצטרפו לWix- ברבעונים האחרונים. משתמשים שנרשמו ברבעון השלישי של השנה רכשו חבילות מנויים יקרות יותר ובשיעור הגבוה ביותר שראינו מזה שנים. הגדילה המשמעותית במספר המשתמשים שלנו, בשילוב ביצועים מצוינים בפיתוח מוצרים ובשיווק - ממצבים אותנו בנקודת פתיחה מצוינת להמשך צמיחה ב-2021 ומעבר לה."
- 1.אילן שריקי זה המוח מאחורי החברה (ל"ת)בוחבוט 12/11/2020 11:36הגב לתגובה זו
שבבי AI (AI)המתחרה הסינית של אנבידיה מזנקת 500% ביום המסחר הראשון
גייסה בבורסה בסין 1.1 לפי 7.2 מיליארד והשווי קפץ ל-43 מיליארד דולר
מור ת'רדס של יוצאי אנבידיה היא חברת שבבי AI סינית שנהנית מתנופה עצומה על רקע הגבלות הסחר בין ארה"ב לסין. כשכור ארה"ב אוסרת על משלוח שבבי AI מתקמדים לסין. אנבידיה פיתחה שב מיוחד שלא עוקף את ההגבלות האלו. הממשל הסיני רתח - הוא רואה בכך השפלה אמריקאית, והוא דרש מהחברות הסיניות שלא לקנות שבבי אנבידיה שמהווים תחליף לשבב הבלקוול.
אנבידיה ציפתה למכור במיל 50 מיליארד דולר בשנה בסין וזה בעצם נעלם. את הוואקום הזה ממלאות כמה חברות שבבים סיניות מור ת'רדס וקמבריקון הן הבולטות -
מור ת'רדס המכונה "אנבידיה של סין", פתחה את יום המסחר הראשון שלה בבורסת שנגחאי בזינוק של 502% - קפיצה שהפכה אותה לאחת ההנפקות החזקות ביותר מאז רפורמות 2019. החברה, שהוקמה ב-2020 על ידי ג'יאנג'ונג ז'אנג, בכיר לשעבר באנבידיה, גייסה 8 מיליארד יואן (כ-1.13 מיליארד דולר) - ההנפקה השנייה בגודלה השנה בסין, אחרי Huadian New Energy. מניית החברה נפתחה ב-650 יואן, לעומת מחיר IPO של 114.28 יואן, והגיעה לשווי שוק זמני של 305 מיליארד יואן - 43 מיליארד דולר (לעומת גיוס לפי שווי של 7.2 מיליארד דולר).
הביקושים למניה חרגו מציפיות: החלק הקמעונאי נרשם פי 2,750 מההיצע, וההנפקה כולה משקפת אופטימיות גוברת ביכולת סין להשיג עצמאות טכנולוגית.מור ת'רדס מתמחה בשבבים לגרפיקה ולבינה מלאכותית (AI), ומשמשת חלופה מרכזית למעבדי אנבידיה, שמוגבלים כאמור על ידי סנקציות אמריקאיות.
- אנבידיה עולה על הגל - ומה שקורה עכשיו בשוק שבבי‑AI
- פלאנטיר משיקה פלטפורמת AI חדשה בשיתוף אנבידיה וסנטרפוינט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה פיתחה את ארכיטקטורת MUSA, התואמת CUDA של אנבידיה ומקלה על מעבר, ויצרה ארבעה דורות של שבבים מאז הקמתה. ההנפקה, לוותה בתמיכה ממשלתית, כולל אישור מהיר של 122 ימים מרגע הגשת הבקשה. זהו סמל נוסף למירוץ סין נגד ההגבלות, כאשר בייג'ין מקדמת חדשנות מקומית כחלק ממדיניות "עצמאות טכנולוגית".
שבבי AI (AI)המתחרה הסינית של אנבידיה מזנקת 500% ביום המסחר הראשון
גייסה בבורסה בסין 1.1 לפי 7.2 מיליארד והשווי קפץ ל-43 מיליארד דולר
מור ת'רדס של יוצאי אנבידיה היא חברת שבבי AI סינית שנהנית מתנופה עצומה על רקע הגבלות הסחר בין ארה"ב לסין. כשכור ארה"ב אוסרת על משלוח שבבי AI מתקמדים לסין. אנבידיה פיתחה שב מיוחד שלא עוקף את ההגבלות האלו. הממשל הסיני רתח - הוא רואה בכך השפלה אמריקאית, והוא דרש מהחברות הסיניות שלא לקנות שבבי אנבידיה שמהווים תחליף לשבב הבלקוול.
אנבידיה ציפתה למכור במיל 50 מיליארד דולר בשנה בסין וזה בעצם נעלם. את הוואקום הזה ממלאות כמה חברות שבבים סיניות מור ת'רדס וקמבריקון הן הבולטות -
מור ת'רדס המכונה "אנבידיה של סין", פתחה את יום המסחר הראשון שלה בבורסת שנגחאי בזינוק של 502% - קפיצה שהפכה אותה לאחת ההנפקות החזקות ביותר מאז רפורמות 2019. החברה, שהוקמה ב-2020 על ידי ג'יאנג'ונג ז'אנג, בכיר לשעבר באנבידיה, גייסה 8 מיליארד יואן (כ-1.13 מיליארד דולר) - ההנפקה השנייה בגודלה השנה בסין, אחרי Huadian New Energy. מניית החברה נפתחה ב-650 יואן, לעומת מחיר IPO של 114.28 יואן, והגיעה לשווי שוק זמני של 305 מיליארד יואן - 43 מיליארד דולר (לעומת גיוס לפי שווי של 7.2 מיליארד דולר).
הביקושים למניה חרגו מציפיות: החלק הקמעונאי נרשם פי 2,750 מההיצע, וההנפקה כולה משקפת אופטימיות גוברת ביכולת סין להשיג עצמאות טכנולוגית.מור ת'רדס מתמחה בשבבים לגרפיקה ולבינה מלאכותית (AI), ומשמשת חלופה מרכזית למעבדי אנבידיה, שמוגבלים כאמור על ידי סנקציות אמריקאיות.
- אנבידיה עולה על הגל - ומה שקורה עכשיו בשוק שבבי‑AI
- פלאנטיר משיקה פלטפורמת AI חדשה בשיתוף אנבידיה וסנטרפוינט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה פיתחה את ארכיטקטורת MUSA, התואמת CUDA של אנבידיה ומקלה על מעבר, ויצרה ארבעה דורות של שבבים מאז הקמתה. ההנפקה, לוותה בתמיכה ממשלתית, כולל אישור מהיר של 122 ימים מרגע הגשת הבקשה. זהו סמל נוסף למירוץ סין נגד ההגבלות, כאשר בייג'ין מקדמת חדשנות מקומית כחלק ממדיניות "עצמאות טכנולוגית".
