וויקס מכה את צפי האנליסטים ומספקת תחזית חזקה להמשך
חברת וויקס (WIX) מדווחת על זינוק של 29% בהכנסות הרבעון השלישי ל-254 מיליון דולר, ההפסד המתואם עמד על 14 סנט למניה. החברה מכה את צפי האנליסטים ומספקת תחזית חזקה להמשך - החברה צופה הכנסות בטווח של 266-271 מיליון דולר לרבעון הרביעי - לעומת הצפי בשוק להכנסות של כ-265.2 מיליון דולר.
סך ההכנסות ברבעון השלישי של 2020 עמד על 254.2 מיליון דולר, בהשוואה ל-196.8 מיליון דולר ברבעון השלישי אשתקד - גידול של 29%.
ההפסד הנקי המתואם (non-GAAP) ברבעון השלישי עמד על 8.0 מיליון דולר, או 14 סנט למניה, בהשוואה לרווח נקי מתואם של 20.8 מיליון דולר, או 41 סנט למניה, ברבעון המקביל אשתקד.
צפי האנליסטים היה להכנסות של 249.9 מיליון דולר, על הפסד מתואם של 15 סנט למניה.
תחזיות לרבעון הרביעי של 2020
בחברה מציינים כי התחזית מבוססת על המשך הצמיחה כתוצאה מההשקעה בחברה, ובכלל זה בשיפור והצמיחה של מערך שירות הלקוחות, חיזוק התשתיות, והרחבת פעילויות השיווק. בחברה מאמינים שההשקעות הללו יתרמו להמשך הצמיחה ויניבו תשואה חיובית.
מקור: WIX
תמצית התוצאות הכספיות לרבעון השלישי
הכנסות - הכנסות ממנויי מוצרי הליבה של Wix (חבילות המנויים של החברה) הסתכמו ברבעון השלישי ב-203.0 מיליון דולר, בהשוואה ל-164.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - גידול של 23%.
- וויקס צונחת והמנהלים מממשים - נורת אזהרה למשקיעים?
- מניית וויקס זינקה והמנהלים נפגשו עם עשרות מיליוני דולרים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עלייה של 60% בהכנסות החברה ממוצרים עסקיים נלווים (אפליקציות צד שלישי, צ׳אט, פתרונות סליקה וכו׳) בהשוואה לשנה שעברה - 51.2 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2020 לעומת 32.0 מיליון דולר ברבעון השלישי לשנת 2019.
ההכנסות השנתיות החוזרות (ARR) ממוצרי הליבה של Wix ברבעון השלישי הסתכמו ב-840.5 מיליון דולר בהשוואה ל-680.4 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה - צמיחה של 24%.
סך כל סכומי הגבייה ממשתמשים משלמים עמד בסוף הרבעון השלישי של 2020 על 280.9 מיליון דולר, בהשוואה ל-205.9 מיליון דולר אשתקד - גידול של 36%.
סכומי הגבייה ממשתמשים משלמים על מוצרי הליבה של החברה עמדו ברבעון השלישי על 228.3 מיליון דולר, בהשוואה ל-173.6 מיליון דולר ברבעון השלישי אשתקד - גידול של 32%.
- האם הפד יוריד את הריבית ב-0.5% ומה יקבע את הכיוון של וול סטריט?
- טראמפ נגד הניו יורק טיימס: תביעה של 15 מיליארד דולר בגין לשון הרע; מניית העיתון יורדת
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המניה הישראלית שזינקה אתמול פי 5 וצפויה להמשיך לעלות גם היום
סך הגבייה ממוצרים עסקיים נלווים ברבעון השלישי עמד על 52.6 מיליון דולר, לעומת 32.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - גידול של 63%.
ירידה בשיעור הרווח הגולמי - (non-GAAP) ברבעון השלישי של שנת 2020, עמד על 70% בהשוואה ל-74% ברבעון המקביל. הירידה ברווחיות הגולמית נובעת מהשקעה מתמשכת בארגון שירות הלקוחות, והצמיחה בהכנסות מהפתרונות העסקיים של Wix - תחום בעל רווחיות גולמית נמוכה יותר.
שיעור הרווח הגולמי (non-GAAP) ממנויי מוצרי הליבה של החברה עמד על 80% ברבעון השלישי של 2020, בהשוואה ל-82% ברבעון המקביל. הירידה נובעת מההשקעה בהרחבת מערך שירות הלקוחות, כדי לתמוך בצמיחה במספר המשתמשים.
שיעור הרווח הגולמי (non-GAAP) מלקוחות המוצרים העסקיים הנלווים של החברה עמד על 31% בהשוואה ל-33% ברבעון המקביל אשתקד. הירידה נובעת בעיקר מהצמיחה של Wix Payments, ומהתרחבות מערך שירות הלקוחות כדי לתמוך בצמיחה במספר המשתמשים.
צמיחה של כ-20 במנויי הפרימיום והמשתמשים
במהלך הרבעון השלישי של 2020 נוספו 302,000 מנויי פרימיום חדשים נטו וסה"כ לחברה כ-5.3 מיליון מנויי פרימיום נכון לסוף הרבעון השלישי. עלייה זו משקפת גידול של 20% ביחס לסך מנויי הפרימיום לסוף הרבעון המקביל אשתקד.
במהלך הרבעון השלישי נוספו כ-7.8 מיליון משתמשים רשומים, בכך, מספר המשתמשים הרשומים הגיע לסך של 189 מיליון משתמשים רשומים נכון לסוף הרבעון, עליה המשקפת גידול של 19% בהשוואה לסוף הרבעון השלישי אשתקד.
דברי הנהלת החברה
״הביקוש לנוכחות אינטרנטית ממשיך להיות גבוה מתמיד״, אמר אבישי אברהמי, מנכ״ל ומייסד Wix. ״עסקים בכל רחבי העולם משתמשים במוצרים שלנו יותר מאי פעם ואנחנו יכולים לראות שהם עושים שימוש ביישומים עסקיים המאפשרים להם להמשיך לנהל ולהצמיח את העסק שלהם, גם לאחר שלב בניית האתר. המוצרים של Wix לבניית נוכחות ברשת, יחד עם הפתרונות העסקיים שאנחנו מציעים, איפשרו למיליוני משתמשים להציג גדילה עסקית משמעותית למרות הקשיים שעימם הם מתמודדים בתקופה האחרונה."
סמנכ״ל הכספים של Wix, ליאור שמש, הוסיף: ״התוצאות החזקות שלנו ברבעון השלישי נבעו מביקוש גובר למוצרי בניית אתרים ולפתרונות עסקיים, כמו גם ממוניטיזציה של משתמשים שהצטרפו לWix- ברבעונים האחרונים. משתמשים שנרשמו ברבעון השלישי של השנה רכשו חבילות מנויים יקרות יותר ובשיעור הגבוה ביותר שראינו מזה שנים. הגדילה המשמעותית במספר המשתמשים שלנו, בשילוב ביצועים מצוינים בפיתוח מוצרים ובשיווק - ממצבים אותנו בנקודת פתיחה מצוינת להמשך צמיחה ב-2021 ומעבר לה."
- 1.אילן שריקי זה המוח מאחורי החברה (ל"ת)בוחבוט 12/11/2020 11:36הגב לתגובה זו

הבנק המרכזי של צרפת מוריד תחזיות
צרפת מתמודדת עם האטה כלכלית וחוסר יציבות פוליטית: הבנק המרכזי מוריד תחזיות צמיחה, פיץ' מפחיתה דירוג אשראי והשווקים דורשים תשואה גבוהה יותר על החוב הממשלתי
הבנק המרכזי של צרפת הודיע על הפחתת תחזיות הצמיחה לשנים 2026 ו-2027 ב־0.1 נקודת אחוז, בעקבות חוסר הוודאות הפוליטי שנוצר לאחר נפילת הממשלה השנייה בתוך פחות משנה. הבנק מזהיר כי צרפת עלולה להישאר מאחור ביחס לשאר מדינות האיחוד האירופי בשנים הקרובות.
המצב הכלכלי בצרפת מסתבך. ראש הממשלה החדש, סבסטיאן לקורנו, מנסה לגבש תקציב ל־2026 תוך ניהול משא ומתן עם מפלגות האופוזיציה. אך מפלגות מהשמאל והימין הקיצוניים דורשות בחירות חדשות במקום לסייע בגיבוש הסכמות, מה שמקשה על תהליך קבלת ההחלטות. המפלגה הסוציאליסטית, שעל תמיכתה תלויה יציבות הממשלה, דורשת להעלות מסים על עסקים ולהאט את תהליך צמצום הגירעון – הגדול ביותר באיחוד האירופי. קו זה מנוגד לרצון השווקים, והדבר מתבטא בעליית תשואות האג"ח הממשלתיות הצרפתיות ביחס למדינות שכנות.
פיץ' הורידה דירוג
חברת הדירוג פיץ' הורידה ביום שישי את דירוג האשראי של צרפת מ-AA- ל-A+, בשל חששות מיכולת הממשלה לעמוד ביעדי התקציב ולהגיב למצבי חירום כלכליים. המהלך משקף הערכה גוברת של המשקיעים כי צרפת נעשית פחות יציבה מבחינה פיסקלית.
הבנק המרכזי הצרפתי מזהיר מפני המשך מדיניות כזו. הכלכלן הראשי אוליביה גארנייה אמר כי אם לא יתקדמו בצמצום הגירעון, "אי הוודאות הפיסקלית תתרחב, והחלטות השקעה ותעסוקה של עסקים ומשקי בית יישארו מהוססות". נגיד הבנק, פרנסואה וילרואה דה גלהאו, הוסיף כי הממשלה הבאה חייבת להישאר מחויבת ליעד של גירעון של 3% מהתמ"ג עד 2029. לדבריו, "אם נכשלים בתחילת הדרך, קשה לשכנע שהיעד יושג בזמן".
- פיץ' מורידה את דירוג האשראי של צרפת: אי יציבות פוליטית וחוב ציבורי גבוה מעיבים על התחזית הכלכלית
- בפעם החמישית: מקרון מינה ראש ממשלה חדש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התחזיות החדשות
התחזית המעודכנת מצביעה על האטה בצמיחה לעומת שאר מדינות האיחוד האירופי בשנים הקרובות. הבנק צופה צמיחה מתונה ב-2026 וב-2027, ומדגיש כי עסקים ומשקי בית נוטים לעכב השקעות עד שתהיה בהירות בנוגע למדיניות התקציב.

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון
אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה; מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים; 1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג
ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.
המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.
וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים.
המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות
הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.
- תבעו את סוכנות הנסיעות וזכו - "הסוכנות טעתה בתכנון הטיול"
- בריטניה מזהירה מפני הגעה לישראל ומשגרת מטוסי קרב למזרח התיכון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.