המנכ"ל החדש של אינטל רכש מניות ב-25 מיליון דולר
למרות השקעה אישית משמעותית, מניית החברה ממשיכה להידרדר; האם ליפ-בו טאן יצליח להתמודד עם האתגרים הרבים שקודמו נכשל בהם?
בצעד שמאותת על מחויבות אישית, ליפ-בו טאן, האיש שזה עתה נכנס לתפקיד מנכ"ל ענקית השבבים אינטל Intel Corp -4.24% , הוציא מכיסו הפרטי סכום של 25 מיליון דולר לרכישת מניות החברה. המהלך, שהתרחש בתוך שבוע מכניסתו לתפקיד, היה
למעשה מימוש של התחייבות שחתם עליה עם קבלת המינוי – להשקיע סכום זה במניות החברה בתוך 30 הימים הראשונים לכהונתו.
"ההשקעה משקפת את אמונו של ליפ-בו באינטל ואת מחויבותו ליצירת ערך לבעלי המניות," כך מסרה החברה בתגובה רשמית. טאן, שהחל את
תפקידו ב-18 במרץ, לא איבד זמן וכבר ב-21 לחודש רכש למעלה ממיליון מניות במחיר של 23.96 דולר ליחידה – המחיר בו נסגרה המניה ביום המסחר הקודם, על פי הדיווח שהוגש לרשות ניירות הערך האמריקאית.
מה שמעניין בהשקעה זו היא העובדה שטאן בחר לבצע אותה דרך קרן משפחתית, שכעת מחזיקה בכ-1.2 מיליון מניות של אינטל. בנוסף, המנכ"ל החדש מחזיק עוד כ-16,000 מניות בחשבונו האישי וכ-500 מניות נוספות דרך תוכנית חיסכון פנסיוני.
בניגוד לקודמו בתפקיד, פט גלסינגר, שנהנה משכר בסיס של 1.25 מיליון דולר
בשנה, טאן הסכים לשכר בסיס של מיליון דולר. עם זאת, עיקר התגמול שלו מבוסס על ביצועי מניית אינטל ביחס למדד S&P 500, כאשר הוא צפוי לקבל מענקי יחידות מניה ואופציות שערכן תלוי בהצלחתו להוביל את החברה קדימה.
- חברת הנפט משלמת קנס עתק על דליפה בים והמעבד המסחרי הראשון יוצא לדרך
- המסחר ננעל במגמה מעורבת; ג'יי פרוג טסה 27%, טסלה ירדה 3.5%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האתגרים של מנכ"ל אינטל החדש
גלסינגר, שעזב את החברה בדצמבר האחרון, חווה תקופה מאתגרת בראש אינטל. ביצועי המניה בזמן כהונתו היו כה חלשים, עד שכמעט כל יחידות המניה מבוססות הביצועים שהוענקו לו נמחקו לחלוטין. הירידות החדות במניית אינטל בשנים האחרונות משקפות את האתגרים העצומים איתם מתמודדת
החברה מול מתחרותיה העיקריות בשוק השבבים העולמי. הכניסה של טאן לתפקיד לא הביאה עדיין לשינוי במגמת המניה. בימים הראשונים לכהונתו, מחיר המניה דווקא המשיך לרדת בכ-6% נוספים. עם זאת, בוול-סטריט מעריכים כי דרוש זמן עד שהשפעת המנהיגות החדשה תורגש, וכי השקעתו האישית
המשמעותית של טאן מהווה סימן מעודד למשקיעים הפוטנציאליים.
האתגר המשמעותי ביותר עבור המנכ"ל החדש יהיה להחזיר לאינטל את מעמדה כמובילה טכנולוגית בשוק השבבים העולמי. בשנים האחרונות, החברה איבדה נתחי שוק משמעותיים לטובת מתחרות כמו AMD
בתחום המעבדים, ונותרה מאחור בתחום השבבים לבינה מלאכותית לעומת אנבידיה. במקביל, אינטל נאבקת להדביק את הפער מול TSMC הטאיוואנית בטכנולוגיות ייצור מתקדמות.
עבור טאן, האתגרים הללו אינם חדשים. הוא מגיע לתפקיד עם ניסיון עשיר בתעשייה, ומוכר
כמומחה בתחום תכנון השבבים וטכנולוגיות הייצור. המשקיעים מקווים כי היכרותו העמוקה עם תעשיית השבבים תאפשר לו לנווט את אינטל דרך הסערה הנוכחית, וכי השקעתו האישית המשמעותית היא אכן סימן לביטחון ביכולתו להצליח במשימה המורכבת הזו.
- 4.ממש עצוב. 26/03/2025 23:03הגב לתגובה זוהקנייה התגלתה כגרועה מאוד ברודקום מסרבת לקנות חלקים מאינטל וגם חברות אחרות מעדיפותשלא לקנות חטיבות באינטל.תוך שבועות צפטר 11.
- 3.דנה 26/03/2025 22:33הגב לתגובה זואולי הוא טוב בניהול אבל הוא יפסיד את כל כספו תוך חודשיים.אינטל במצב קריטי לקראת פשיטת רגל.
- 2.אינטל מחוסלת 26/03/2025 22:31הגב לתגובה זומי שמחזיק במניות הדבר הנכון למכור בכל מחיר וללא הגבלת שער.
- 1.יעלי 26/03/2025 20:25הגב לתגובה זווגם המניות בבורסה הישראלית יפלו 50 אחוז עד סוף 2025.
- אדרבה 27/03/2025 00:18הגב לתגובה זווהאמיצים תמיד מנצחים
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
אסיה בורסות (גרוק)ירידות חדות באסיה בעקבות וול סטריט; הדולר קופץ
אחרי יום שנפתח חיובי ונסגר שלילי בוול סטריט, האווירה השלילית מגיעה גם לשווקים במזרח שסגרו בירידות חדות; ההשפעה מורגשת גם בדולר שמתחזק גם מול השקל; החוזים מתקנים מעט מהירידות של אתמול ועולים עד 0.3%, ומה עם שוק הקריפטו?
המסחר באסיה נסגר בירידות חדות, כשהשוק האזורי מהדהד את המהפך בוול סטריט ואת השינוי החד במניות ה-AI. אחרי תחילת מסחר חיובית בארה״ב, אחרי דוחות אנבידיה שהכו את התחזיות, המשקיעים קיבלו בסוף את התסריט הפחות אופטימי: מניות הטכנולוגיה איבדו גובה במהירות, תקוות להורדת ריבית בדצמבר כמעט התפוגגו, והסנטימנט הגלובלי התהפך. הנתונים החזקים משוק העבודה בארה״ב דחפו את הצפי להפחתת ריבית לינאור במקרה הטוב, והמעבר החד במדדים, מעלייה של 2% לירידות של 2%, יצר אפקט שלילי שהגיע ישירות לאסיה.
הירידות בוול סטריט מובילות את הדולר להתחזק, והוא נסחר הבוקר סביב 3.28 שקל לדולר, עלייה של כ-0.8% (לעמוד שער הדולר). העלייה הזו מגיעה אחרי שרק לפני ימים אחדים הדולר כבר היה מתחת ל-3.2 שקלים. מה שגרם לשינוי המגמה הוא הירידות בוול סטריט. כאשר שוקי המניות בארה״ב יורדים, החשיפה הדולרית של המוסדיים המקומיים קטנה, ולכן הם רוכשים דולרים כדי להשיב אותה לרמה הרצויה, תהליך שמחזק את המטבע האמריקאי. המהלך קורה באופן הפוך בזמן עליות בשוק. להרחבה - שער הדולר מזנק ב-0.8% ל-3.28
באירופה המסחר צפוי להיפתח בירידות, ברקע הירידות החדות בוול סטריט ובאסיה. החוזים על מדד היורוסטוקס 50 מאבד כ-1.4%, וברחבי אירופה החוזים מצביעים על פתיחה שלילית של 0.8-1.5% במדדים המובילים.
המסחר באסיה
יפן נפלה 2.3% בניקיי בהובלת קריסה של מעל 10% בסופטבנק, וירידות כבדות באדוונטסט, טוקיו אלקטרון ולייזרטק. במקביל, נתוני אינפלציה גבוהים מהצפוי חיזקו את ההערכות כי הבנק המרכזי מתקרב להעלאת ריבית נוספת, תרחיש שמוסיף לחץ על שוק כבר לחוץ.
- השוורים שועטים: אסיה בעליות, החוזים בירוק בוהק
- אנבידיה לפני הדוחות: 7% תנודה צפויה - 2 אסטרטגיות שוריות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בדרום קוריאה התמונה הייתה אף קיצונית יותר: הקוספי נפל בכ-3.8%, כשהסנטימנט כלפי מניות שבבים, במיוחד סמסונג ו-SK הייניקס היה שלילי בהמשך לירידות במניות הטכנולוגיה בוול סטריט.
