גדעון בן צבי, מנכ"ל ולנס; קרדיט: החברה
גדעון בן צבי, מנכ"ל ולנס; קרדיט: החברה

ולנס מודיעה על שותפות עם ענקית האודיו סנהייזר

הטכנולוגיה של ולנס המאפשרת העברה של וידאו למרחקים ארוכים תתחבר עם מוצרי סנהייזר, שמשתלבים גם עם פלטפורמת Microsoft Teams; "זה חיזוק נוסף לערך הייחודי שהשבבים שלנו מביאים לשוק שיחות הועידה בווידאו", אמרה גילי פרידמן, ראש היחידה העסקית הבין-תעשייתית בולנס

סמיקונדקטור

רוי שיינמן |

חברת השבבים הישראלית ולנס Valens -2.09%   וחברת סנהייזר מדווחות כי טכנולוגיית השבבים של ולנס, המאפשרת פתרון להעברה של וידאו על גבי כבלים במרחקים ארוכים עם קישוריות USB ויכולת העברת חשמל, הפכה לפתרון מורשה רשמי של מוצרי TeamConnect Bar של סנהייזר. האישור הופך את ולנס לשותפה אסטרטגית רשמית של סנהייזר.


השקת פתרונות TeamConnect Bar סימנה את כניסתה של חברת סנהייזר לשוק מערכות אודיו-וידיאו. מאז השקתם, המוצרים זכו לפופולריות בקרב לקוחות עסקיים ולקוחות בתחום החינוך לאפליקציות של למידה מרחוק, ואף הוסמכו לשימוש עם פלטפורמת Microsoft Teams. 


הטכנולוגיה של ולנס מאפשרת הרחקה של מוצרי ה- TeamConnect Bars מהמסך המרכזי, ומעניקה למשתמשים את החופש למקם את מכשירי ה-TeamConnect בכל מקום בחדר, ללא צורך בקרבה למסך או לשקע חשמל. טכנולוגיית ההרחקה, המבוססת על שבב VA6000 של ולנס, מאפשרת חיבורי USB במהירות גבוהה של עד 100 מטר, תוך אספקת חשמל באמצעות כבל סטנדרטי בודד. המשמעות הינה גמישות, פשטות והוזלת עלויות בהתקנה.


אנו נרגשים לשתף פעולה עם ולנס סמיקונדקטור בפתרון חדשני זה, המאפשר ללקוחותינו לייעל את ההתקנות של מוצרי ה-TeamConnect Bar", אמר כריסטוף הרטוויג, מנהל שותפויות אסטרטגיות בסנהייזר. "הצגנו לשוק את המכשירים בעלי התכונות העשירות ביותר בקטגוריה שלהם, ועכשיו נתנו ללקוחותינו את הגמישות לפרוס אותם באופן אמין מכל מקום בחדר".


"המלצה זו, והפיכתנו לשותף מומלץ רשמי, מחברה מובילה כמו סנהייזר, מהווה חיזוק נוסף לערך הייחודי שהשבבים שלנו מביאים לשוק שיחות הועידה בווידאו", אמרה גילי פרידמן, ראש היחידה העסקית הבין-תעשייתית בולנס סמיקונדקטור. "כמות המצלמות מתפשטת בחדרי ישיבות בכל הגדלים, והטכנולוגיה שלנו היא הטובה ביותר לאפשר את הרחקת המצלמות תוך שמירה על איכות ואמינות הוידאו. בעידן הלמידה והעבודה ההיברידים, ולנס נמצאת בעמדה המאפשרת תמיכה במערכות של שיחות ועידה המתקדמות ביותר שהשוק יכול להציע".

גילי פרידמן, סמנכלית בחברת ולנס; צילום: דיוויד גראב


לפני מספר חודשים ערכה ולנס כנס משקיעים בניו יורק. ולנס ציינה כי ההכנסות הכוללות צפויות להיות 220-300 מיליון דולר ב-2029, עם שיעור רווח גולמי בין 50%-60%. ההכנסות משוק האודיו-וידיאו המקצועי - 90-100 מיליון דולר ורווח גולמי בין 65%-75%. ההכנסות משוק ראייה ממוחשבת ומוצרים תעשייתיים - 35-50 מיליון דולר ורווח גולמי בין 55%-65%. ההכנסות משוק הרכב - 65-110 מיליון דולר ורווח גולמי בין 35%-45%. רכישת חברות - 30-40 מיליון דולר, בהתאם ובכפוף להזדמנויות רכישה אפשריות שתעמודנה בפני החברה. שיעור רווח EBITDA מתואם צפוי להיות 15%-20% בשנת 2029

קיראו עוד ב"גלובל"


ברבעון השלישי דיווחה ולנס על ההכנסות הסתכמו ב-16 מיליון דולר, מעל לצפי האנליסטים שהיה להכנסות של 15.1 מיליון דולר ומעל לתחזיות החברה שהיו להכנסות של 14.7-15.4 מיליון דולר. ברבעון המקביל ההכנסות עמדו על 14.2 מיליון דולר. ההפסד על בסיס GAAP הסתכם ב-10.4 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2024, בהשוואה להפסד על בסיס GAAP של 12.5 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2023. המניה נסחרת לפי שווי של 255.3 מיליון דולר אחרי עלייה של 6% בשנה האחרונה.

מניית ולנס בשנה האחרונה

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.