צפון קוריאה: "נטביע את יפן באטום, נהפוך את ארה"ב לאפר"

מערכת Bizportal | (11)
נושאים בכתבה צפון קוריאה

ביום שני האחרון אישרה מועצת הביטחון של האו"ם החרפה של משטר הסנקציות כנגד צפון קוריאה וזאת באישור סין ורוסיה. בין היתר הוחלט על איסור רכישת טקסטיל מהמדינה המבודדת והגבלה נוספת של היקף הנפט שניתן לייצא אליה. מדובר בצעדים כואבים מאוד מבחינתה של צפון קוריאה והיום מגיעה התגובה. 

"נטביע את ארבעת האיים של יפן באמצעות נשק גרעיני, יפן לא צריכה להמשיך להתקיים לצידנו. נהפוך את ארה"ב לאפר וחושך", כך נאמר בהודעה ששיגרה היום סוכנות הידיעות של צפון קוריאה. לגבי מועצת הביטחון של האו"ם, נאמר בהודעה כי מדובר ב"כלי רשע של מדינות משוחדות שעושות כפקודת ארה"ב".

וייתכן שצפון קוריאה לא תסתפק רק באיומים. לפי דיווחים, המדינה נערכת כעת לשיגור טיל ניסוי תוך 48 שעות. נזכיר כי גם בשבוע שעבר נפוצו דיווחים לפיהם צפון קוריאה נערכת לביצוע ניסוי גדול בטיל בליסטי תוך ימים ספורים אך לבסוף ניסוי שכזה לא התרחש. השאלה היא האם החרפת הסנקציות תביא לתגובה בשטח מצד צפון קוריאה. 

אגב, דרישתה של ארה"ב לאפשר בידוק בכוח של ספינות צפון קוריאניות בים לא נתקבלה (הצעה שמרמזת באופן ברור לכך שבמצב הקיים קיימת תופעת רווחת של הברחת סחורות מצפון קוריאה ואליה) וגם הצעת ארה"ב להטיל אמברגו נפט מלא על צפון קוריאה לא נתקבלה וגם הצעתה להקפיא נכסים של צפון קוריאה בחו"ל לא אושרה. ובכל זאת הסנקציות שהוטלו מחריפות את מצבה של צפון קוריאה.   

בשווקים הפיננסיים לא מתרגשים. החוזים בוול סטריט נסחרים כעת בירידות מזעריות אחרי רמות השיא שנקבעו אתמול. הדאקס הגרמני משיל 0.25%. 

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    נמוך קומה מלא עורמה (ל"ת)
    aas5 21/09/2017 12:42
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    הכריש 14/09/2017 22:22
    הגב לתגובה זו
    פשששש יטביע את יפן..ואת ארהב הוא יחריב חחחח איך בדיוק...הוא צריך להטיל עשרות פצצות אטום על יפן..וכמה מאות על ארהב כדי להחריב..
  • 9.
    דייב 14/09/2017 21:50
    הגב לתגובה זו
    שמן דובון ומגעיל ! צריך לכסח אותו אחת ולתמיד ..מרעיל את העולם
  • 8.
    יוסף 14/09/2017 20:17
    הגב לתגובה זו
    סופה של צפון קוראה היא לעלות בפטריית ענק וכמה שיותר מהר יותר טוב
  • 7.
    מריאן קפלון 14/09/2017 18:21
    הגב לתגובה זו
    נביחת הכלב או שאגת אריה? יש שאוחז בחרב, ואיש זאת לא רואה. כשזו תיפול על עורף... ויישפך הדם, הרעד של יום חורף, ירד על העולם. זה לא משחק אפילו... אלה פצצות אטום. אמת זה, לא כאילו, הכול על פני תהום. רסן מצאו הערב, לפני בוא יום מחר... כי טיל איננו חרב... מחר, כבר מאוחר!
  • 6.
    מה קרה ליפן 14/09/2017 15:33
    הגב לתגובה זו
    להדרדר למלחמה גרעינית. שתי אפשרויות למצב או שיחסלו אותו ואת המנגנון שלו או שינשקו לו את התחת ויתנו לו מה שהוא רוצה והבנה שאירן עוקבת ומישמת את הטקטיקה שלו.
  • 5.
    והטמבלים ירוצו לקנות פוטים וימחקו אותם כרגיל (ל"ת)
    אינדיאני 14/09/2017 14:38
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    בא 14/09/2017 14:15
    הגב לתגובה זו
    הוא צריך ללכת דחוף לספר ולקצץ את הראש
  • 3.
    גידי 14/09/2017 13:43
    הגב לתגובה זו
    אמנם דיבורים מסוכנים אבל נראה שהאיפוק של מנהיגי העולם זה טקטיקה נכונה. הם מוכנים למצב שאם הוא יעשה באמת מה שהוא מאיים, אז צפון קוריאה תהיה רשומה בהיסטוריה כמדינה שהייתה קיימת ונמחקה לחלוטין. נזק יהיה ללא ספק אבל האיום יוסר לחלוטין אחרי שקים ומדינתו יימחקו מהמפה...מקווה שיש למערב תוכנית חיסול של הצמרת הצפון קוריאנית עם פצצה כמו זו שזרקו באפגניסטן...
  • 2.
    קריאה למלחמה (ל"ת)
    אבי 14/09/2017 13:43
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    בסופש הוא עושה תמיד בלאגן.יכול להפיל את הבורסות (ל"ת)
    אלון 14/09/2017 13:17
    הגב לתגובה זו
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.