הגיעו לפשרה: אחרי 6 שנים, רציו ושלומי שוקרון הודיעו על סיום הסכסוך

בהודעה לתקשורת של חברת גלובוס נמסר: "יא מצרה על טענות שפורסמו בעניין הליך הבוררות לפיהן הצדדים יזמו פניה לגורמים בעולם התחתון כדי ליישב את הסכסוך"
אורן קסלר | (12)

הסכסוך ארוך השנים בין מייסדי חברת רציו יהש לבין שלומי שוקרון, בעליה של חברת גלובוס הגיע היום לסיום לאחר פשרה.

על פי הודעה שנמסרה לתקשורת, הגיעו הצדדים להסכמה "לצורך סיום הדדי וסילוק מלא סופי, מוחלט ובלתי חוזר של כל המחלוקות, התביעות, הדרישות והטענות של הצדדים האחד כנגד השני וכן לביצוע היפרדות והפרדה עסקית גמורה ומלאה בין הצדדים".

במסגרת ההסכם, נקבע כי השותף הכללי יקצה "לנאמנים אשר מונו על-ידי הצדדים להסכם, בנאמנות עבור שוקרון, מניות של השותף הכללי המהוות 15% מההון המונפק והנפרע של השותף הכללי לאחר הקצאתן, אשר יפעלו למכירתן לצדדים שלישיים בלתי קשורים לשוקרון, במסגרת פרק זמן אשר הוסכם בין הצדדים, כאשר התמורה שתתקבל ממכירתן - תועבר לשוקרון".

בהודעה שנשלחה לתקשורת לאחר ההסכם, הצהירו החברות כי הם "מצרות על עגמת הנפש שנגרמה לצדדים בשל פרסומים שנכרכו בסכסוך ביניהן ומברכות על הצלחתן לסיים את הסכסוך בהסכמה".

בנוסף לכך, חברת גלובוס הודיעה, כי "היא מצרה על טענות שפורסמו בעניין הליך הבוררות לפיהן הצדדים יזמו פניה לגורמים בעולם התחתון כדי ליישב את הסכסוך שנתגלע בין שתי החברות והבהירה, כי הצדדים רצו ליישב את הסכסוך בדרכים המקובלות בעולם העסקים, קרי מערכת המשפט, ולא הייתה להם כוונה לערב בסכסוך גורמים מהעולם התחתון. התמונה שהצטיירה בכלי התקשורת אינה נכונה".

נציין כי בין חברת רציו, אשר נמצאת בבעלות של יגאל לנדאו וליגד רוטלוי וחברת גלובוס אשר נמצא בבעלות של שלומי שוקרון קיים סכסוך מתמשך מאז 2005 לגבי טענות מצד גלובוס כי רציו הפרה את הסכם עמה שנחתם בזמן שחברת הקידוחים גייסה הון.

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    וותיק ברציו 25/08/2011 09:43
    הגב לתגובה זו
    ידעתי שכל עוד הוא בפנים החבורה של השרלטנים האלו לא יעזו לפגוע במשקיעים ... עכשיו שיצאת שוקרון אני לוקח את ה 200 אחוז רווח שלי ונפרד גם מרציו כי לדעתי תוך שבוע היא תיפול ל 30 והלכלוך של השרלטנים יתחיל לצוף שוב
  • שלומי בהצלחה ! (ל"ת)
    ארז 25/08/2011 12:29
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    יאללה הזדמנות. תני גז! (ל"ת)
    גזי גזית 25/08/2011 09:36
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    רואה קדימה 25/08/2011 09:07
    הגב לתגובה זו
    מלהעביר את ה10% בגל ממנה להזדמנות. עכשיו המכשול הוסר מהדרך.
  • 8.
    בגלל זה עושים הנפקת זכויות בפרימיום ? (ל"ת)
    בני דלק 25/08/2011 08:34
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    48 שעות ו יש קונה ל 15 אחוז של שלומי -פרימיום (ל"ת)
    שמשון 25/08/2011 08:32
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    אליעזר 25/08/2011 08:31
    הגב לתגובה זו
    בשלב ב פרימיום רוכשת לחברה משותפת עם שוקרון
  • 5.
    זיו 25/08/2011 07:50
    הגב לתגובה זו
    נו טוב שזה ניגמר בפשרה זה רק הזיק ליחידת הישתתפות שאין לה קשר לסיכסוך הזה עכשיו אנו מיחקים לתוצאות הליויטן העם יש יותר מ16 טיסיפי או שנישארנו אם 16 טיסיפי וחוזרים להמשך קידוח הנפט בקרוב מאוד כמה שבועות בלי קשר למיבנה גל בהצלחה לכל משקיעי רציו
  • 4.
    שוקי 24/08/2011 22:52
    הגב לתגובה זו
    שערי המניות נמוכים מאוד לגודל התגליות מאוד חייבים איזון ,והם יעלו חזק ,להחזיק ולא למכור
  • 3.
    המאמין 24/08/2011 21:43
    הגב לתגובה זו
    לפי דעתי טוב שזה נגמר בפשרה מוסכמת .זה הוריד מהנטל שהיה על רציו .וכרגע היא תוכל לעלות ביתר קלות .אין המלצה לפעולה כלשהי במניות .בהצלחה
  • 2.
    אלון 24/08/2011 21:37
    הגב לתגובה זו
    עוד צמד חמד שחובה לחקור אותם במישטרה .בקרוב חוזר מאיר רברגיל הם בטוח יצטרכו ליפרוע שטר בוררות צחוק הגורל יקבלו מיכתב מ שפטל עמלת טיפול
  • 1.
    זה נצחון גדול לשלומי שוקרון (ל"ת)
    דני משקיע 24/08/2011 21:08
    הגב לתגובה זו
מותגי השנה - 2025מותגי השנה - 2025
המותגים של השנה

מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025

שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?

רונן קרסו |
נושאים בכתבה דירוג

כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה. 

זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג

השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.

אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:



לאומי

השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.

2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.

אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.

מילואימניקים. קרדיט: Xמילואימניקים. קרדיט: X

בנק ישראל מסביר שחוק הגיוס הוא חוק השתמטות

מה העלות של חודש מילואים? ומה הנזק הכלכלי באי גיוס חרדים? ולמה בנק ישראל מבקר את הצעת החוק? על התמריצים (הקטנים), על הסנקציות (המעטות) ועל היקפי יעדי הגיוס (הנמוכים)
רן קידר |

בנק ישראל מתייחס לחוק הגיוס. הדברים ברורים וידועים, אבל הבנק נותן לזה תוקף, שם מספרים ומסביר בלשון פשוטה שזה "חוק השתמטות" ולא חוק גיוס. גיוס חרדים יוריד את העלויות למשק. בבנק מסבירים כי העלות הכלכלית המשקית של חודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הנה כ-38 אלף שקל. הרחבת הגיוס של גברים חרדים באופן משמעותי יכולה להפחית במידה רבה את הנטל הכלכלי המשקי והאישי הנובע מהשימוש הנרחב של הצבא באנשי מילואים.

על פי בנק ישראל, הגדלת מחזורי הגיוס השנתיים בכ-7,500 גברים חרדים, למשל, (שתתבטא בהוספת כ-20,000 חיילי חובה לאחר הבשלת התהליך), אשר תאפשר חיסכון ניכר בהיקף המילואים,  תקטין את העלות המשקית השנתית בלפחות 9 מיליארדי ש"ח (0.4 אחוז תוצר). זה מאוד משמעותי, וצריך לזכור שפוטנציאל הגיוס הרבה יותר גדול. 

"הצעת החוק שתכליתה להסדיר את נושא גיוסם של צעירים חרדים לצה"ל לוקה בחסר", מדגישה הנהלת בנק ישראל, "יעדי הגיוס שהיא קובעת נמוכים והתמריצים הכלכליים לגיוס שכלולים בה הם בעלי אפקטיביות נמוכה. חשוב לתקן את נוסח החוק באופן שיענה על צרכי הצבא ולשם כך יקבע תמריצים חיוביים ושליליים אפקטיביים.

"סוגיית גיוס הציבור החרדי מלווה את החברה הישראלית מזה עשורים רבים. במהלך עשורים אלה משקלה של החברה החרדית גדל מאוד, מאחוזים בודדים ליותר מעשרה אחוזים היום, ועל בסיס התפלגות האוכלוסייה בגילים 15-0 הוא צפוי לשלש את עצמו בעשורים הבאים. לאור העליה החדה בהיקף הנדרש של שירות במילואים מאז ה-7 באוקטובר 2023, הפכה סוגיית גיוס הגברים החרדים לנושא ביטחוני עם השלכות מקרו-כלכליות משמעותיות. על כן, אנו מוצאים לנכון להביא את התייחסותנו לסוגיה בעת הזאת.

"על פי אומדנים שגובשו בבנק ישראל, העלות הכלכלית המשקית המהוונת הנובעת מחודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הינה כאמור כ-38 אלף ש"ח. 80% מסכום זה מבטאים את העלות הישירה והמיידית מאובדן התפוקה בעת שירות המילואים והיתרה את הפגיעה העתידית בגידול הפריון כתוצאה מהפסד ניסיון ו/או קידום בעבודה.