הגיעו לפשרה: אחרי 6 שנים, רציו ושלומי שוקרון הודיעו על סיום הסכסוך

בהודעה לתקשורת של חברת גלובוס נמסר: "יא מצרה על טענות שפורסמו בעניין הליך הבוררות לפיהן הצדדים יזמו פניה לגורמים בעולם התחתון כדי ליישב את הסכסוך"
אורן קסלר | (12)

הסכסוך ארוך השנים בין מייסדי חברת רציו יהש לבין שלומי שוקרון, בעליה של חברת גלובוס הגיע היום לסיום לאחר פשרה.

על פי הודעה שנמסרה לתקשורת, הגיעו הצדדים להסכמה "לצורך סיום הדדי וסילוק מלא סופי, מוחלט ובלתי חוזר של כל המחלוקות, התביעות, הדרישות והטענות של הצדדים האחד כנגד השני וכן לביצוע היפרדות והפרדה עסקית גמורה ומלאה בין הצדדים".

במסגרת ההסכם, נקבע כי השותף הכללי יקצה "לנאמנים אשר מונו על-ידי הצדדים להסכם, בנאמנות עבור שוקרון, מניות של השותף הכללי המהוות 15% מההון המונפק והנפרע של השותף הכללי לאחר הקצאתן, אשר יפעלו למכירתן לצדדים שלישיים בלתי קשורים לשוקרון, במסגרת פרק זמן אשר הוסכם בין הצדדים, כאשר התמורה שתתקבל ממכירתן - תועבר לשוקרון".

בהודעה שנשלחה לתקשורת לאחר ההסכם, הצהירו החברות כי הם "מצרות על עגמת הנפש שנגרמה לצדדים בשל פרסומים שנכרכו בסכסוך ביניהן ומברכות על הצלחתן לסיים את הסכסוך בהסכמה".

בנוסף לכך, חברת גלובוס הודיעה, כי "היא מצרה על טענות שפורסמו בעניין הליך הבוררות לפיהן הצדדים יזמו פניה לגורמים בעולם התחתון כדי ליישב את הסכסוך שנתגלע בין שתי החברות והבהירה, כי הצדדים רצו ליישב את הסכסוך בדרכים המקובלות בעולם העסקים, קרי מערכת המשפט, ולא הייתה להם כוונה לערב בסכסוך גורמים מהעולם התחתון. התמונה שהצטיירה בכלי התקשורת אינה נכונה".

נציין כי בין חברת רציו, אשר נמצאת בבעלות של יגאל לנדאו וליגד רוטלוי וחברת גלובוס אשר נמצא בבעלות של שלומי שוקרון קיים סכסוך מתמשך מאז 2005 לגבי טענות מצד גלובוס כי רציו הפרה את הסכם עמה שנחתם בזמן שחברת הקידוחים גייסה הון.

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    וותיק ברציו 25/08/2011 09:43
    הגב לתגובה זו
    ידעתי שכל עוד הוא בפנים החבורה של השרלטנים האלו לא יעזו לפגוע במשקיעים ... עכשיו שיצאת שוקרון אני לוקח את ה 200 אחוז רווח שלי ונפרד גם מרציו כי לדעתי תוך שבוע היא תיפול ל 30 והלכלוך של השרלטנים יתחיל לצוף שוב
  • שלומי בהצלחה ! (ל"ת)
    ארז 25/08/2011 12:29
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    יאללה הזדמנות. תני גז! (ל"ת)
    גזי גזית 25/08/2011 09:36
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    רואה קדימה 25/08/2011 09:07
    הגב לתגובה זו
    מלהעביר את ה10% בגל ממנה להזדמנות. עכשיו המכשול הוסר מהדרך.
  • 8.
    בגלל זה עושים הנפקת זכויות בפרימיום ? (ל"ת)
    בני דלק 25/08/2011 08:34
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    48 שעות ו יש קונה ל 15 אחוז של שלומי -פרימיום (ל"ת)
    שמשון 25/08/2011 08:32
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    אליעזר 25/08/2011 08:31
    הגב לתגובה זו
    בשלב ב פרימיום רוכשת לחברה משותפת עם שוקרון
  • 5.
    זיו 25/08/2011 07:50
    הגב לתגובה זו
    נו טוב שזה ניגמר בפשרה זה רק הזיק ליחידת הישתתפות שאין לה קשר לסיכסוך הזה עכשיו אנו מיחקים לתוצאות הליויטן העם יש יותר מ16 טיסיפי או שנישארנו אם 16 טיסיפי וחוזרים להמשך קידוח הנפט בקרוב מאוד כמה שבועות בלי קשר למיבנה גל בהצלחה לכל משקיעי רציו
  • 4.
    שוקי 24/08/2011 22:52
    הגב לתגובה זו
    שערי המניות נמוכים מאוד לגודל התגליות מאוד חייבים איזון ,והם יעלו חזק ,להחזיק ולא למכור
  • 3.
    המאמין 24/08/2011 21:43
    הגב לתגובה זו
    לפי דעתי טוב שזה נגמר בפשרה מוסכמת .זה הוריד מהנטל שהיה על רציו .וכרגע היא תוכל לעלות ביתר קלות .אין המלצה לפעולה כלשהי במניות .בהצלחה
  • 2.
    אלון 24/08/2011 21:37
    הגב לתגובה זו
    עוד צמד חמד שחובה לחקור אותם במישטרה .בקרוב חוזר מאיר רברגיל הם בטוח יצטרכו ליפרוע שטר בוררות צחוק הגורל יקבלו מיכתב מ שפטל עמלת טיפול
  • 1.
    זה נצחון גדול לשלומי שוקרון (ל"ת)
    דני משקיע 24/08/2011 21:08
    הגב לתגובה זו
משה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסףמשה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסף

הממשלה מקדמת שינוי בחוק שיפתח את הטבת המכס גם ליבואנים מקבילים

התיקון מסיר חסם ביבוא הרכב, מרחיב את היבוא האישי והמקביל ומוסיף דרישות מחייבות בהגנת סייבר לענף

ליאור דנקנר |

הממשלה מאשרת תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שמקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. התיקון עבר אישור בוועדת השרים לענייני חקיקה ומקודם בהליך מואץ.

בליבת התיקון עומד שינוי בדרך שבה מוחלת העדפת מכס על יבוא רכב, כך שהטבה שניתנה בפועל בעיקר ליבואנים ישירים, תוכל לחול גם על יבואנים שאינם ישירים. התיקון מסיר חסם שמנע עד עכשיו מיבואנים עקיפים, זעירים וביבוא אישי ליהנות מהעדפת מכס בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל. במשרד התחבורה ובשיתוף רשות המיסים מציגים את המהלך כניסיון להרחיב תחרות בענף דרך הגדלת היבוא המקביל והיבוא האישי.


הטבת המכס עוברת גם ליבואנים שאינם ישירים

עד היום, המנגנון הקיים אפשר ליבואנים ישירים לממש פטור ממכס בשיעור 7%, בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל, בעוד שיבואנים עקיפים, זעירים ויבוא אישי לא נהנו מההעדפה באותה צורה. בפועל נוצר יתרון מובנה לערוץ יבוא אחד על פני אחרים, ותחרות מצומצמת יותר על אותו קהל לקוחות.

התיקון מאפשר לרשות המסים להחיל את ההטבה גם על יבואנים שאינם ישירים. המשמעות היא הרחבת ההטבה לערוצי יבוא נוספים, מה שמצמצם את היתרון שהיה עד היום ליבואנים הישירים.

המהלך נשען על מודל שפעל כהוראת שעה בשנים 2023-2025. בתקופה הזו נרשם גידול בהיקף יבוא הרכב וניצול רחב יותר של העדפת המכס, וכעת הממשלה מבקשת לעגן את ההסדר כהסדר קבוע בחוק.


עובדים בתעשיית הביו מד קרדיט: גרוקעובדים בתעשיית הביו מד קרדיט: גרוק

האבסורד של תקציב 2026: האחות תשלם יותר, המנהל יקבל הטבה - כך נראית מדיניות מיסוי עקומה

הציבור חיכה לבשורה כלכלית, אבל הממשלה הציעה "פלסטר קוסמטי" שפוגע בעובדים - הפחתת שכר כפויה למגזר הציבורי במקביל להעלאת שכר לבעלי משכורות גבוהות

אדם בלומנברג |
נושאים בכתבה שוק העבודה תקציב

בעוד הציבור הישראלי ממתין לבשורה כלכלית לקראת שנת התקציב הבאה, הממשלה הניחה על השולחן במסגרת חוק ההסדרים ל-2026 הצעת חוק ל"ריווח מדרגות המס". על פניו, כותרת מפתה - מי לא רוצה לשלם פחות מס? אבל הפרטים חושפים תמונה מטרידה: הצעד הזה אינו תרופה לחוליי המשק, אלא פלסטר קוסמטי שמסתיר שבר עמוק.


כשבוחנים את הדוחות של רשות המיסים וה-OECD שפורסמו בחודש החולף, ניתן לראות שמערכת המיסוי הישראלית סובלת מעיוות יסודי: היא מכבידה על האדם העובד, אך נוהגת בכפפות של משי בבעלי ההון.


הדוח האחרון של רשות המיסים הוא כתב אישום כלכלי נגד השיטה. הוא מראה כיצד עקרון הפרוגרסיביות – ההנחה שמי שיש לו יותר משלם יותר – קורס בקצה הפירמידה. בעוד שמעמד הביניים והשכירים הבכירים משלמים מס אפקטיבי של כ-30%, דווקא המאיון העליון נהנה משיעור מס מופחת של כ-26.5% בלבד.

הסיבה היא הארביטראז' בין עבודה להון. שכר עבודה ממוסה עד 50%, בעוד הכנסות פסיביות מהון – דיבידנדים, ריבית ושכירות – נהנות משיעורים מופחתים. כש-63% מהכנסות המאיון העליון מגיעות מהון, התוצאה היא מערכת שמענישה עבודה ומתגמלת צבירת נכסים. גם בהשוואה בינלאומית, ישראל חריגה: נטל המס הכללי נמוך (26.8% מהתוצר), אבל התמהיל שגוי – יותר מדי מיסים עקיפים שפוגעים בחלשים, ומעט מדי מיסוי על ההון.


על הרקע הזה, הצעת האוצר הנוכחית נראית מנותקת מהמציאות, במיוחד כשבוחנים את "המורשת" הכלכלית שאנו סוחבים מהגזירות שהונחתו בתקציב 2025. עוד לפני שהתחילה השנה החדשה, ציבור השכירים בישראל כבר סופג מכה משולשת כואבת מכוח החקיקה הקודמת: