בלידר מתחילים לסקר את דלק רכב: "למרות החשש מהאטה כלכלית, אנו מרגישים נוח עם התמחור"

האנליסטית ליאת גלזר מעניק "תשואת יתר" ליבואנית מאזדה ופורד בישראל
יוסי פינק |

בבית ההשקעות לידר שוקי הון מתחילים היום לסקר את מניית דלק רכב , בהמלצת תשואת יתר עם מחיר יעד של 64 שקל. האנליסטית ליאת גלזר מבססת את ההמלצה על הדברים הבאים:

"להנהלת החברה יש חלק משמעותי בהצלחת המותגים (לדוגמא הקשר החזק עם חברת מאזדה) ואנו סבורים כי בשנים הקרובות היא תדע לשמור על חלקה בשוק." כך אומרת גלזר.

כניסה לסגמנטים חדשים - גלזר מציינת, כי בשנה האחרונה נכנסה החברה לסגמנטים חדשים בהם היא עדיין לא הגיעה לנתח שוק משמעותי. המאזדה 2 כבשה את שוק מכוניות הסופר מיני בסערה, שוק בו כ- 90% מן המכוניות נמכרות לצרכנים פרטיים (ריווחיות גבוהה יותר), רכב ה- EDGE המיובא מארה"ב הינו בין הרכבים היחידים של החברה במטבע הדולר ועל כן הרווחיות שלו גבוהה, ולבסוף, רכב הטרנזיט השייך לשוק בו החדירה קשה אך הרווחיות גבוהה צפוי להתחיל שיווק בימים הקרובים.

השקת המאזדה 3 - בתחילת 2009 תזכה החברה לזרז מכירות נוסף עם השקת הדגם החדש של המאזדה 3. חוזק המותג - גלזר מציינת כי מאזדה נמצאת בראש טבלת המכירות מספר שנים ודגמי פורד אף הם לא רחוק מאחור - במקום הרביעי. יחד עם זאת יש לציין לחיוב כי על אף שאחוז ניכר ממכירות שני הדגמים מתבצעות לחברות ליסינג השכילה הקבוצה לבסס את עוצמת המותגים בקרב השוק הפרטי.

דיבידנד מדי רבעון - "על אף הקיטון במכירות הרכבים לרמה של כ- 12 אלף רכבים ברבעון השני אנו צופים גידול בשורת הרווח הנקי. הגידול נובע בראש ובראשונה משיפור בשערי המטבעות אך גם מקיטון בהוצאות התפעוליות, הקשורות למכירות הרכבים ומעבר למשכנה החדש של החברה. מכיוון שאנו מעריכים כי החברה תחלק גם הרבעון דיבידנד בשיעור של 100%, השיפור ברווח מבטא באופן ישיר שיפור ברמת הדיווידנד הרבעוני."

שערי המטבעות – "התיסוף בשקל חיובי לחברה. דגמי מאזדה, המהווים כ- 77% ממכירות רכבי החברה, מיוצרים ביפאן, כאשר מתחילת שנה הין נחלש בכ- 6.64% לעומת השקל. הפיחות הנ"ל במטבעות הזרים משפר באופן ישיר את שיעור הרווח הגולמי של החברה, כך שאנו צופים שיפור משמעותי ברווח הגולמי. בפרספקטיבה של טווח זמן ארוך יותר ניתן לראות שיפור ברווח הגולמי לאורך שלוש השנים האחרונות, במהלכן ירד שער הין בכ- 18%."

"עם זאת אנו מסייגים את הדברים עקב החששות מהרעה במצב המשק"

גלזר מדגישה, כי "ענף הרכב מושפע מן המצב המאקרו כלכלי בישראל, ולכן אין לפסול פגיעה בענף ובחברה. השאלה הנותרת היא באיזו מידה תהיה הפגיעה? דוח מסירות הרכבים לחודש יולי שפורסם אתמול אינו מבטא האטה במסירות הרכבים (והחברה ממשיכה לצמוח בנתח השוק שלה). במידה וההאטה בפועל תהיה חזקה במידה משמעותית מן התחזיות של בנק ישראל ומשרד האוצר גם דלק רכב עשויה להיפגע. ההערכות הן כי בסוף שנה המכירות יקטנו כתוצאה מהמתנה להוזלות מחירים בשנת 2009. הזליגה במכירות הרכבים אל תחילת 2009 תהיה אחד הגורמים לגידול במכירות 2009. "

בעל עניין חדש -כנקודה נוספת בנייר מציינת גלזר את בעל העניין החדש בחברה Lazard Asset management אשר הגיע להחזקה של 5% ממניות החברה ב- 18 ביולי, אך הרכישות לא הסתיימו וכיום הוא מחזיק 6.67% ממניות החברה. "ללא ספק רכישה בהיקף כזה הינה הבעת אמון בחברה, במיוחד בתקופה זו כאשר השווקים אינם יציבים וקרנות השקעה מחפשות אי מבטחים."

השורה התחתונה...

"החברה נמצאת בשוק המושפע מתנאי המאקרו כלכלה, ובתוך הענף היא ממוצבת כמובילה כאשר ההנהלה הוכיחה את ייחודה פעם אחר פעם. על אף החשש מהאטה כלכלית, אנו מרגישים נוח עם תמחור המייצג מכפיל של 8.5 לשנת 2008. נוסף על כך יש לזכור כי זוהי חברה תזרימית המחלקת דיבידנד בשיעור של כ- 100% (אין כמעט השקעות) ועל כן מציגה תשואת דיבידנד גבוהה."

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה