אנליסטים בוול סטריט ממליצים: 5 המניות שחייבות להיות בתיק של כל משקיע בתקופה סוערת זו

בתי ההשקעות המובילים בארה"ב מרכזים את המניות שיצלחו בשלום את הסערה בשווקים - ויגנו על תיקי ההשקעות
עדי בן ישראל |

בימים טרופים בשוקי המניות בארה"ב בפרט ובעולם בכלל, מחפשים המשקיעים מקלט מהתנודתיות ומנוח מהחששות הנוגעים לשאלת המיתון בארה"ב. לצורך כך, ריכז האתר הפיננסי של CNN מספר אנליסטים אשר ימליצו על מניות לא שגרתיות שיצלחו את המשבר בשלום.

תחילה למניית Garmin (סימול: GRMN), העוסקת במתן שירותי GPS. המניה נסחרת כיום במכפיל רווח של 18.4 ורווחי החברה צומחים בקצב שנתי של 19%. מחודש נובמבר נפלה המניה ובשפל השלימה ירידה של כ-50% כתוצאה מהטלטלה בשוק ומהתחרות הגוברת בין ספקיות שירותי ה-GPS. למרות זאת, ואולי דווקא בגלל הירידות, האנליסטים סבורים כי היא מהווה השקעה אטרקטיבית.

"איננו יכולים להימנע מהאפשרות שההאטה הכלכלית בארה"ב אכן תגיע גם ל-Garmin", אומר האנליסט ריצ'ארד ולרה מבית ההשקעות Needham. "עם זאת, אנו מאמינים כי כל השפעה שלילית תהיה מתונה יותר ממה שמייצג מחיר המניה כיום".

מניה נוספת עליה ממליצים האנליסטים היא Laboratory Corp of America (סימול: LH), אשר נסחרת במכפיל רווח 16.5 וצומחת בקצב שנתי של 15% בשורת הרווח. החברה עצמה מפעילה את המעבדה הקלינית השנייה בגודלה בארה"ב, והאנליסטים סבורים כי היא מניית חובה לכל הרואה את עצמו משקיע לטווח הארוך. לאחרונה זינקה המניה לאחר שהחברה הודיעה כי היא מצפה לרשום השנה רווח נקי של 4.74-4.9 דולר למניה, בעוד קונצנזוס התחזיות ציפה ל-4.15 דולר למניה בלבד.

האנליסט רוברט ווילובי מבנק אוף אמריקה סבור כי על המשקיעים להבין שההאטה הכלכלית הצפויה ב-2008 לא תפגע בחברה, וכי זו תניב תשואה חזקה השנה.

המניה הבאה אליה מתייחסים האנליסטים מוכרת לכל. מדובר במניית Nike (סימול: NKE), הנסחרת במכפיל רווח 17 ומציגה צמיחה ברווחים של 14% בקצב שנתי. ענקית מוצרי הספורט מתבססת על מנוע הצמיחה החזק שלה בסין, אולם באופן מפתיע היא ידעה גידול במכירות גם בארה"ב - למרות ההאטה הכלכלית. לפי הדוחות הכספיים האחרונים אותם הוציאה לשוק, החברה מסרה כי ידעה צמיחה של 7% במכירות.

האנליסט רוברט סמואלס מבית ההשקעות ג'יי.פי. מורגן מסר כי "נייק ממוקמת היטב להתמודד עם הסערה בגלל קו המוצרים שלה, ההתפשטות הגלובלית וההנהלה". בנוסף, בשוק מעריכים כי האולימפיאדה בסין ואליפות אירופה בכדורגל שייערכו בקיץ הקרוב יתרמו למכירות החברה.

הירידות החדות בשווקים לא פסחו על מניית Precision Castparts Corp (סימול: PCP), אשר נסחרת היום במכפיל רווח 16 ומציגה צמיחה של 20% ברווחים. עסקי הליבה של החברה אינם "סקסים", שכן היא עוסקת במכירת רכיבים ממונעים ורכיבי תעופה, אולם מהנתונים הפיננסיים שלה לא ניתן להתעלם.

החברה דיווחה על זינוק של 55% ברווח הנקי ברבעון הפיסקלי השלישי שהסתיים בינואר, תוך שהיא מודיעה על צמיחה חזקה בכל הסגמנטים העיקריים שלה. במבט לעתיד, כשההאטה הכלכלית ניצבת ברקע, האנליסט ג'וזף נאדול מבית ההשקעות ג'יי. פי. מורגן סבור כי המכירות בתעשייה בה החברה פועלת ימשיכו ליהנות מצמיחה איתנה. נאדול מדגיש כי המניה נסחרת בחסר לעומת מתחרותיה בתעשייה, והוא דווקא סבור שהיא אמורה להיסחר מעל למכפיל החברות האחרות בתעשייה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)
פרשנות

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות

רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות 

מנדי הניג |

בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.  

 הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים

הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.

המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק. 


ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד.  הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין  והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד. 

משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמשה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסף
ועידת התשתיות

מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר

משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים

מנדי הניג |

משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".

בראיון על הבמה, בן זקן מדבר בגובה העיניים, הוא לא חושש להשתמש בביטויים כמו "צריך להיות ערס מול האוצר" כדי להזרים תקציבים, מצהיר על התנגדות לאגרת גודש "לפני שתהיה אלטרנטיבה אמיתית", ומסמן מטרות: הקלה בעומסים, מאבק בתאונות, קישוריות לפריפריה וקידום תחבורה ציבורית גם בתקצוב וגם בשירות.

אבל לא רק רכבות כבדות על הפרק גם רכבים ללא נהג. בן זקן מגלה שמשרד התחבורה כבר בשיח מתקדם עם טסלה, כדי לאפשר לישראלים להפעיל את הרכב האוטונומי שלהם כשאטל פרטי. "מי שיש לו טסלה יוכל להגדיר בתוכנה שהרכב יצא לעבוד כשאתה לא נוהג בו", הוא אומר. ומה עם Uber? גם בדרך פה. בן-זקן אומר שהם חידשו את הקשרים מול החברה והם מנסים למצוא את הנוסחה שתאפשר את ההפעלה בישראל בלי לפגוע בנהגי המוניות.


לצפיה בועידה - 



ועידת התשתיות של ביזפורטל שיחה עם משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה

איך הגעת לכאן היום? המשתתפים בפאנלים האחרים נסעו אפילו יותר משלוש שעות כדי להגיע בזמן לועידה

האמת שהגעתי מפגישה כאן בסמוך, הייתי כבר במרכז.

לא נתקעת בפקקים?