אנליסטים בוול סטריט ממליצים: 5 המניות שחייבות להיות בתיק של כל משקיע בתקופה סוערת זו

בתי ההשקעות המובילים בארה"ב מרכזים את המניות שיצלחו בשלום את הסערה בשווקים - ויגנו על תיקי ההשקעות
עדי בן ישראל |

בימים טרופים בשוקי המניות בארה"ב בפרט ובעולם בכלל, מחפשים המשקיעים מקלט מהתנודתיות ומנוח מהחששות הנוגעים לשאלת המיתון בארה"ב. לצורך כך, ריכז האתר הפיננסי של CNN מספר אנליסטים אשר ימליצו על מניות לא שגרתיות שיצלחו את המשבר בשלום.

תחילה למניית Garmin (סימול: GRMN), העוסקת במתן שירותי GPS. המניה נסחרת כיום במכפיל רווח של 18.4 ורווחי החברה צומחים בקצב שנתי של 19%. מחודש נובמבר נפלה המניה ובשפל השלימה ירידה של כ-50% כתוצאה מהטלטלה בשוק ומהתחרות הגוברת בין ספקיות שירותי ה-GPS. למרות זאת, ואולי דווקא בגלל הירידות, האנליסטים סבורים כי היא מהווה השקעה אטרקטיבית.

"איננו יכולים להימנע מהאפשרות שההאטה הכלכלית בארה"ב אכן תגיע גם ל-Garmin", אומר האנליסט ריצ'ארד ולרה מבית ההשקעות Needham. "עם זאת, אנו מאמינים כי כל השפעה שלילית תהיה מתונה יותר ממה שמייצג מחיר המניה כיום".

מניה נוספת עליה ממליצים האנליסטים היא Laboratory Corp of America (סימול: LH), אשר נסחרת במכפיל רווח 16.5 וצומחת בקצב שנתי של 15% בשורת הרווח. החברה עצמה מפעילה את המעבדה הקלינית השנייה בגודלה בארה"ב, והאנליסטים סבורים כי היא מניית חובה לכל הרואה את עצמו משקיע לטווח הארוך. לאחרונה זינקה המניה לאחר שהחברה הודיעה כי היא מצפה לרשום השנה רווח נקי של 4.74-4.9 דולר למניה, בעוד קונצנזוס התחזיות ציפה ל-4.15 דולר למניה בלבד.

האנליסט רוברט ווילובי מבנק אוף אמריקה סבור כי על המשקיעים להבין שההאטה הכלכלית הצפויה ב-2008 לא תפגע בחברה, וכי זו תניב תשואה חזקה השנה.

המניה הבאה אליה מתייחסים האנליסטים מוכרת לכל. מדובר במניית Nike (סימול: NKE), הנסחרת במכפיל רווח 17 ומציגה צמיחה ברווחים של 14% בקצב שנתי. ענקית מוצרי הספורט מתבססת על מנוע הצמיחה החזק שלה בסין, אולם באופן מפתיע היא ידעה גידול במכירות גם בארה"ב - למרות ההאטה הכלכלית. לפי הדוחות הכספיים האחרונים אותם הוציאה לשוק, החברה מסרה כי ידעה צמיחה של 7% במכירות.

האנליסט רוברט סמואלס מבית ההשקעות ג'יי.פי. מורגן מסר כי "נייק ממוקמת היטב להתמודד עם הסערה בגלל קו המוצרים שלה, ההתפשטות הגלובלית וההנהלה". בנוסף, בשוק מעריכים כי האולימפיאדה בסין ואליפות אירופה בכדורגל שייערכו בקיץ הקרוב יתרמו למכירות החברה.

הירידות החדות בשווקים לא פסחו על מניית Precision Castparts Corp (סימול: PCP), אשר נסחרת היום במכפיל רווח 16 ומציגה צמיחה של 20% ברווחים. עסקי הליבה של החברה אינם "סקסים", שכן היא עוסקת במכירת רכיבים ממונעים ורכיבי תעופה, אולם מהנתונים הפיננסיים שלה לא ניתן להתעלם.

החברה דיווחה על זינוק של 55% ברווח הנקי ברבעון הפיסקלי השלישי שהסתיים בינואר, תוך שהיא מודיעה על צמיחה חזקה בכל הסגמנטים העיקריים שלה. במבט לעתיד, כשההאטה הכלכלית ניצבת ברקע, האנליסט ג'וזף נאדול מבית ההשקעות ג'יי. פי. מורגן סבור כי המכירות בתעשייה בה החברה פועלת ימשיכו ליהנות מצמיחה איתנה. נאדול מדגיש כי המניה נסחרת בחסר לעומת מתחרותיה בתעשייה, והוא דווקא סבור שהיא אמורה להיסחר מעל למכפיל החברות האחרות בתעשייה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)
מסים

"אני ברווחיות של כמעט 30%, בגלל שאני מרוויח ויעיל, אני צריך לשלם יותר מס?"

הגירעון ב-2025 יהיה נמוך ממה שמעריכים, גביית מסים גדולה בדצמבר בעיקר בזכות חוק הרווחים הכלואים - חברות יחלקו דיבידנדים ענקיים; מנהל רשות המסים מעריך גבייה שנתית של 100 מיליארד שקל מעל היעד בתחילת השנה - האם גביית המסים הזו מעידה על שיפור במשק, ועל המלחמה בהון השחור

רן קידר |

מסים הם החלק הכי מרכזי בהכנסות המדינה. זה רוב רובו של המקור התקציבי. מסים אמורים לבטא את מצב הכלכלה. כשהכלכלה חזקה, הרווחים של הפירמות בעלייה, השכר עולה והמסים עולים, וההיפך. בשנה האחרונה יש עלייה חריגה מאוד במסים. אבל אל תטעו, למרות שהיא חשובה, והיא עוזרת לנתונים להיראות טובים מאוד, היא לא בהכרח מבטאת את מצב הכלכלה, היא מזכירה "הכנסות חד פעמיות" בדוחות של חברות - האם להתייחס להכנסות האלו או לא?

שי אהרונוביץ, מנהל רשות המסים מדבר על גבייה שעולה על 100 מיליארד שקל מהיעד המקורי. ב-11 חודשים נקבו 466 מיליארד שקל, וכנראה שבדצמבר תהיה גביית שיא שתביא את הגבייה הכוללת למעל 530 מיליארד שקל מיליארד שקל. הגבייה הזו, וכן הגבייה בסוף שנת 2024 מיוחסת לשני מהלכים של רשות המסים. 

הראשון הוא מיסוי רווחים כלואים. זה עובד כך. רואה החשבון מתקשר לבעלים של חברה קטנה ואומר לו - "תראה, יש חוק חדש, לא כל כך ברור היישום שלו, אבל המשמעות שלו שצריך לשלם מס על רווחים היסטוריים".

אתה רציני?

"כן צריך לשלם מס-קנס של 2% או לחלק אותם. אפשר לחלק בהדרגה 5% בשנה ומשנה הבאה 6% מהיקף הרווחים. המדינה לא רוצה שיחזיקו רווחים אלא שיחלקו כדי לקבל את המס על הדיבידנד". 

כמה מס?

"זה 30%, ויש גם מס יסף של 3% ועל רווחים מסוימים עוד 2%".

המון. אין משהו לעשות?

 "חילקנו בסוף 2024 כדי להימנע מעליית מס יסף, זוכר. פעלנו נכון, אבל עדיין יש רווחים לצרכי מס לפי המבחן של החוק שמחויבים במס. אני לא חושב שכדאי לשלם קנס של 2%, צריך לחלק דיבידנד של 5% מהרווחים".


מותגי השנה - 2025מותגי השנה - 2025
המותגים של השנה

מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025

שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?

רונן קרסו |
נושאים בכתבה דירוג

כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה. 

זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג

השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.

אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:



לאומי

השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.

2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.

אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.