אסם משקיעה מיליון דולר בפיתוח מוצרי תיבול טבעיים

תייצר גם קמח תופח, פסטה, קוסקוס ופירורי לחם מחיטה מלאה; אבקת המרק של אסם והתערובות לתיבול מיוצרות ללא מונוסודיום גלוטמט וללא חומרים משמרים
אפרת אדיר |

אסם מצטרפת למגמה המתחזקת של התזונה הנכונה המאומצת בקרב יצרניות מוצרי מזון ומסעדות בשירות מזון מהיר ומשיקה שורה של מוצרים חדשים בעלי ערך תזונתי גבוה, המבוססים על חיטה מלאה ורכיבים טבעיים בלבד. המוצרים פותחו במשך שנתיים בהשקעה של מיליון דולר.

גזי קפלן, מנכ"ל אסם, ציין, כי "האתגר הגדול ביותר העומד בפני תעשיית המזון הינו היכולת לשלב בין רכיבים בעלי ערך תזונתי גבוה לבין הקפדה על טעם ללא פשרות. לאחר שנתיים של פיתוח, הצליחה אסם להשלים שורה של מוצרים המהווים מהפיכה במטבח הישראלי".

המוצרים שפותחו בחברה נחלקים לשתי משפחות מוצרים, כאשר המשפחה הראשונה הינה של מוצרים לתיבול מרכיבים טבעיים בלבד, ללא מונוסודיום גלוטמט, ללא צבעי מאכל וללא חומרים משמרים, והיא כוללת אבקת מרק בטעם עוף וסדרת תערובות לתיבול בשם "תיבלונים".

המשפחה השנייה כוללת מוצרים מחיטה מלאה, המכילים גם סיבים תזונתיים ומגנזיום, בהם: קוסקוס, קמח תופח, פירורית זהב ופסטה פרפקטו. לדברי ברוריה טל, דיאטנית אסם, "סיבים תזונתיים הם חומרים מורכבים, בעיקר מפחמימות, שהגוף לא יכול לעכל. למרות זאת, לנוכחות שלהם במערכת העיכול יש השפעות חיוביות על הגוף. קיימים סוגים שונים של סיבים תזונתיים, ולהם תועלות בריאותיות שונות. הם תורמים להאטת ספיגת המזון במערכת העיכול, להגברת תחושת השובע, להפחתת רמות הכולסטרול והסוכר בדם, לשיפור פעולת המעיים, לזירוז מעבר המזון, ולחיזוק המערכת החיסונית של המעי. הסיבים התזונתיים תורמים להפחתת הסיכון למחלות המרכזיות הפוגעות בחברת השפע המערבית, ובכללן מחלות לב וכלי דם, סכרת והשמנה".

לצד השקת מוצרים אלה, הרחיבה החברה בשנה האחרונה את קטגוריית מוצרי הלייט, השלימה את תהליך הוצאת שומני הטראנס מהמוצרים, והגבירה את שקיפות המידע לצרכן, באמצעות הצגה בהירה ומפורטת יותר על גבי האריזות.

קפלן הוסיף, כי "השקת המוצרים החדשים באה במסגרת ההיערכות הכוללת של החברה להתאמה למגמה המתחזקת של התזונה הנבונה. זאת, על ידי שיפור הערכים התזונתיים של מוצריה והחיפוש המתמיד אחר חידושים שיענו לשינויים בטעם הצרכנים ובהעדפותיהם".

ייצור מוצרי מזון מרכיבים טבעיים מהווה אתגר טכנולוגי מורכב. פיתוח המרק בטעם עוף, למשל, דרש לא פחות משנתיים. הרצל עוזר, מנכ"ל החטיבה הקולינרית באסם מסביר, כי "מדובר בפיתוח, שעיקרו מציאת תחליפים טבעיים ללא פשרה בטעם. "הקושי העיקרי איתו התמודדנו היה מציאת מחזקי טעם טבעיים. ערכנו הרבה מבחני טעימה, ולא יצאנו לשוק לפני שווידאנו שהמוצרים טעימים מאוד, ועונים על מטרתם העיקרית-תיבול והשבחת הטעם".

עוד לדבריו: "כחברת מזון מובילה בישראל, רואה אסם חשיבות בהצעת מגוון רחב של אפשרויות בחירה לצרכן, איש איש על פי העדפות הטעם וסגנון התזונה שלו. אנו מעלים על המדפים את המוצרים הוותיקים והפופולאריים, עם רכיבים טבעיים, בעלי ערך תזונתי גבוה בנפיצות גבוהה על מנת להבטיח זמינות מירבית לצרכן".

השקת המוצרים החדשים תלווה בקמפיינים פרסומיים ובפעילות של הטעמות וקד"מ בנקודות המכירה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה