סמוטריץ' מקפיא את התייקרות מחירי הדלק - יירדו בחזרה בעוד יומיים
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מקפיא את עליית מחירי הדלק. השר מפרסם צו להפחתת הבלו על הדלק באופן שיבטל את עליית מחירי הדלק, הוא ייכנס לתוקפו בתוך כ-48 שעות ומחיר הדלק "יוזל באופן מיידי למחירו לאחר ההוזלה הקודמת". המשמעות - המחיר אמנם יעלה הלילה ב-33 אגורות אבל יחזור ביום שישי ל-6.84 שקלים.
במשרד האנרגיה הסבירו כי "עליית המחירים החודש הינה חלק מעליית מחירים בינ"ל הן במחירי הנפט ויתרה מכך במחירי הבנזין. הסיבות לעלייה הן המשך הסנקציות על מטעני נפט רוסיים והחמרתן ובנוסף מזג האוויר. הסופה החמורה שפקדה את מרכז ארה"ב בתחילת החודש הובילה להשבתה של בתי זיקוק ולצמצום ההיצע בארה"ב ולהגברת ביקושים לבנזין ודלק למטוסים. אלו הסתכמו בעליית המחירים אותה נחווה בתחנה".
הנוסחה של משרד האנרגיה היא כזו: המחיר מתבסס על ממוצע מחירי הדלק באגן הים התיכון בחמישה ימי המסחר שקדמו לשני ימי העבודה האחרונים בכל חודש. בנוסף כולל המחיר סל הוצאות שיווק, מס הבלו ומס ערך מוסף. התרגום לשקלים מתבצע לפי שער החליפין היציג האחרון שפרסם בנק ישראל לפני שני ימי העבודה האחרונים בכל חודש.
חשוב לומר - עצירת עליית מחירי הדלק לא באמת פותרת את יוקר המחיה
נחזור ונדגיש: הממשלה הקודמת, וגם הנוכחית, מנסות להראות לציבור שהן עושות משהו כדי להקל על מחירי הדלק הגבוהים. אבל האמת היא שהסיבה העיקרית לגובה מחירי הדלק היא מס הבלו והמע"מ. אבל למה המדינה בכלל לוקחת כל כך הרבה מס? כי יש יותר מדי מכוניות על הכבישים בישראל, התוצאה היא עומסים ופקקי תנועה בלתי נסבלים.
- מחירי הדלק יישארו ללא שינוי גם בחודש אוקטובר - סמוטריץ' חתם על צו
- שלא תופתעו בתחנה: מחירי הדלק יעלו הלילה באגורה אחת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקום לשחק במחירי הדלק - המדינה צריכה לבוא ולומר 'ציבור יקר, צריך לעבור לתחבורה ציבורית, צריך שתסעו יחד במכוניות, אם אתם רוצים לעמוד פחות בפקקים אתם גם צריכים לעשות משהו'. כלומר המדינה צריכה לרתום את האזרחים כדי להפחית את העומסים בכבישים, ולא לתדלק את העומסים באמצעות הורדת מסים. אבל במקום זה שרת התחבורה מעדיפה לבטל נת"צים או לבטל אכיפה ובכך היא פוגעת באוטובוסים וגורמת לכך שגם הם יעמדו בפקקים.
- 14.דרור 02/02/2023 16:23הגב לתגובה זועוד שקר לשקרן .
- 13.דן 31/01/2023 15:11הגב לתגובה זובבקשה לא לבלבל את הציבור
- אתה זה שמבלבל 31/01/2023 15:56הגב לתגובה זוזה אומר שכבר אז המחיר היה קופץ ל-8 שקלים ונשאר שם בלי שינוי
- 12.אינטרסים 31/01/2023 14:39הגב לתגובה זולמה אין בארץ הובר? למה לא מתמרצים עובדים לקחת ולאסוף תמורת תשלום עוד אנשים בדרך לעבודה או/ו הביתה בדרך שהם במילא נוסעים בה? אז יש את אירגון נהגי המוניות, את הבירוקרטים של משרד התחבורה וחברות הביטוח, שעדין תקועים עם מנטליות בולשביקית משנות השישים של המאה שעברה.
- 11.מישהו 31/01/2023 13:58הגב לתגובה זובכל המקומות בעולם שבהם יש אגרות גודש הפקקים לא נפסקו. הדבר היחיד שאגרות הגודש עושות ביעילות זה לקחת עוד מיסים ועוד כספים מאזרחי המדינה.
- עוד מישהו 31/01/2023 14:25הגב לתגובה זומה אתה מבלבל את המוח בתגובה? הכתבה נכונה. תראה איך אגרות הגודש שיפרו את המצב בשבדיה. יש על זה סרטון מצוין ביוטיוב שהשבדים עצמם מעידים כמה זה טוב. אבל העיקר לחשוב שאתה מבין. דווקא הכתב מבין יפה מאוד
- 10.סוסו 31/01/2023 13:57הגב לתגובה זודי לשחק אותה אשפים בנושא הכלכלי ! צאו מזה זה גדול עליכם . תנו למבינים לעשות את העבודה.
- 9.אמנון 31/01/2023 13:44הגב לתגובה זוהמס גבוה כי באוצר רוצים לשים מקלות בגלגלים של הכלכלה.המס הזה מייקר כל דבר שקיים החל מתחבורה ציבורית וכלה בעגבניות.וזה מס שרק גדל כי הוא צמוד למדד זאצ היתה התוכנית של האוצר לעצור את הכלכלה הישראלית אבל אז באו השרים וקילקלו להם את התוכניות.
- שמעון לביא 31/01/2023 16:27הגב לתגובה זוהוא יודע את זה. זה לא קשור בכלל. אתה גם מודע לכך שארצות הברית הרבה יותר גדולה בשטח מאשר ישראל נכון? ובלי קשר אם אתה רוצה להיפטר מפקקים הוא כותב לך שזה לא משנה כמה תבנה כבישים. צריך פחות מכוניות
- אבי כהן 31/01/2023 14:25הגב לתגובה זואתה רוצה סתם להיות בפקקים כל החיים? אם לא - הנה הפתרון. תוכל לנסוע הרבה יותר טוב. אבל אל תתן לעובדות להרוס לך את המרירות...
- 8.YL 31/01/2023 13:35הגב לתגובה זושהולך 30 שנה בלי כרטיס אשראי לסמוטריץ לא היתה בררה אלא לבטל את עלית המחיר
- 7.אורן 31/01/2023 13:32הגב לתגובה זואולי ילמד לפעם הבאה לא לחכות לביקורת ולתכנן מראש
- 6.כרגיל בימין, קודם עושים, אח"כ חושבים... (ל"ת)מרקו 31/01/2023 13:29הגב לתגובה זו
- גם הרוסים קודם חותכים ואחר כך בודקים (ל"ת)לוקו 31/01/2023 14:58הגב לתגובה זו
- 5.קרקס....מלא ליצנים בממשלת מדינת ההלכה (ל"ת)יוסי מעטוף 31/01/2023 13:15הגב לתגובה זו
- 4.הדג מסריח מהראש 31/01/2023 12:48הגב לתגובה זוניהול בשליפות זה לא ניהול . שקרים והבטחות שווא זה לא תוכנית עבודה . . העם יבין שחייבים לסלק אותם .
- 3.גולדפינגר 31/01/2023 12:43הגב לתגובה זוכל רחש בחש בזה עם הקפאת מחיר הדלק, ביטול העלאת הארנונה זה שטויות. סך הכל זה להוציא האת הכסף מכיס אחד במקום מכיס אחר. האזרחים לא זוכים לשום ההנחה. המקום שבעלי הרכבים ישלמו את העלות של הדלק, העלות תושת על כלל משלמי המיסים. בארנונה זה עוד יותר גרוע כי בעלי דירות היוקרה רחבות המימדים זוכים להנחה משמעותית על חשבון על כלל משלמי המיסים.
- 2.יותר טוב לנו להוריד את החלב הגבינה והביצים (ל"ת)מסעודה 31/01/2023 12:37הגב לתגובה זו
- 1.האינפלציה תעלה בכל מקרה והמדד גם 31/01/2023 12:32הגב לתגובה זוהאינפלציה תעלה בכל מקרה והמדד גם

אנרג'יאן חתמה על הסכם לייצוא גז דרך צינור ניצנה החדש
החברה תרכוש קיבולת בצינור שיחבר את רמת חובב לגבול מצרים ותוכל לייצא עד מיליארד מטר מעוקב גז בשנה למשך 15 שנים. ההסכם, בהיקף של כ־100 מיליון דולר, מסמן שלב חדש בפתיחת שוק הייצוא הישראלי
אנרג'יאןאנרג'יאן -0.55% , בעלת מאגרי הגז כריש, תנין וקטלן, חתמה על הסכם עם נתיבי הגז הטבעי לישראל לרכישת קיבולת בצינור ניצנה העתידי. ההסכם מאפשר לחברה לייצא עד מיליארד מטר מעוקב גז לשנה למשך 15 שנים דרך הצינור שיחבר את רמת חובב לגבול מצרים. זהו ההסכם הראשון מסוגו עבור החברה הבריטית-יוונית ומהווה צעד חשוב לקראת פתיחת שוק הייצוא הישראלי.
ההסכם מגיע במקביל לחתימה על מזכר הבנות עם לקוח מאגן הים התיכון לרכישת הגז שייוצא. העסקה משקפת את המדיניות הישראלית החדשה לעידוד ייצוא גז טבעי וחיזוק השיתוף באגן הים התיכון. הצינור החדש ייצור חלופה נוספת לייצוא הגז הישראלי מעבר לשוק המקומי ויפתח הזדמנויות עסקיות חדשות. השקעת אנרג'יאן בפרויקט צינור ניצנה תעמוד על כ-100 מיליון דולר, שיממן בעיקר בנק הפועלים במסגרת אשראי של 70 מיליון דולר לעשר שנים. 40% מהעלות ישולמו עם החתימה על ההסכם, והיתרה תועבר בהתאם להתקדמות הפרויקט. מבנה המימון הזה מאפשר לחברה להתחייב לפרויקט הגדול מבלי לפגוע בזרימת המזומנים הקיימת.
ההסכם כולל גם זכויות גישה זמניות לקיבולת פנויה בצינור "ירדן צפון" במהלך תקופת ההקמה, מה שמאפשר לאנרג'יאן להתחיל בייצוא עוד לפני שצינור ניצנה יושלם. הסדר הזה מקטין את הסיכונים העסקיים ומאפשר לחברה לבנות קשרים עם לקוחות פוטנציאליים במהלך הקמת התשתית.
מתיוס ריגס, מנכ"ל אנרג'יאן, הדגיש את החשיבות האזורית של הפרויקט: "חיבורי הגז האזוריים והבטחון האנרגטי לטווח ארוך במזרח הים התיכון הם בעלי חשיבות קריטית". לדבריו, אנרג'יאן היא שחקנית אזורית מרכזית עם פעילות במגוון מדינות באגן הים התיכון, והחברה ממשיכה להתמקד בקידום כל אפשרויות הייצוא מנכסיה בישראל.
- אנרג'יאן עם עלייה של 24% ברווח הנקי, למרות ההשבתה הזמנית ביוני
- אנרג'יאן הורידה את תחזית ההפקה; ההכנסות ירדו 5%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הפרויקט תואם את המדיניות הישראלית התומכת בייצוא גז כאמצעי לחיזוק המשק המקומי ומעמדה האזורי של ישראל. ריגס ציין שלצד העובדה שעיקר תזרים המזומנים של החברה נשען על חוזים ארוכי טווח לשוק המקומי, חתימת ההסכם מהווה "אבן דרך משמעותית לקידום מכירות הגז השנתיות שלנו". העסקה מציבה את אנרג'יאן כשחקנית מובילה בשוק הייצוא הישראלי המתפתח ותורמת לביסוס מעמדה של ישראל כספקית אנרגיה אזורית. הצלחת הפרויקט תלויה בהשלמת הקמת הצינור ובביסוס קשרים מסחריים יציבים עם הלקוחות במדינות השכנות.
