אקספנג עם תחזית חזקה לרבעון הבא; המניה קופצת בטרום

יצרנית הרכב החשמלי הסינית צופה למסור בין 102-108 אלף רכבים ברבעון הבא, זינוק של כ-238%-258%; החברה גם צופה הכנסות של בין 17.5-18.7 מיליארד יואן, האנליסטים ציפו ל-16.85 מיליארד יואן

רוי שיינמן |
נושאים בכתבה אקספנג רכב חשמלי

יצרנית הרכב החשמלי הסינית אקספנג Xpeng Motors 6.73%  הפתיעה את השוק עם תחזית חזקה לרבעון השני של השנה. החברה צופה הכנסות של 17.5 עד 18.7 מיליארד יואן (כ-2.4 עד 2.6 מיליארד דולר), לעומת תחזיות האנליסטים שעמדו על כ-16.85 מיליארד יואן בלבד. גם התחזית לכמות המסירות מרשימה, בין 102 ל-108 אלף רכבים, עלייה שנתית של 238% עד 258%. המשקיעים לא נותרו אדישים והמניה קופצת ב-5% במסחר המוקדם.


החברה גם מציינת כי הביקושים לרכבים חשמליים זולים יותר נמצאים במגמת עלייה, ובזכות כך היא מעריכה שתספק בין 102 ל-108 אלף רכבים ברבעון השני, זינוק של 238% עד 258% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מדובר במספר שיא חדש ששם את XPeng בראש רשימת היצרניות הצעירות המובילות את שוק הרכב החשמלי בסין.


ברבעון הראשון של 2025 מסרה החברה 94,008 רכבים, זינוק של 330.8% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. גם שיעור הרווח הגולמי הציג שיפור, ועלה מ-12.9% ל-15.6%, מה שמעיד על התייעלות תפעולית מסוימת. עם זאת, החברה עדיין לא רושמת רווח נקי, בין היתר בשל הוצאות גבוהות על פיתוח טכנולוגיות חדשות והתרחבות גיאוגרפית.


אחת הסיבות המרכזיות לצמיחה היא הדגם החדש MONA M03, רכב סדאן בגודל בינוני שמציע אלטרנטיבה נגישה לדגמים כמו Seagull ו-Dolphin של BYD, כמו גם ל-Model 3 של טסלה. הדגם החדש מציע מחיר תחרותי, תוך שמירה על טכנולוגיה מתקדמת ועיצוב מודרני, מה שהופך אותו לאטרקטיבי במיוחד עבור צרכנים שמחפשים פתרון חשמלי אמין מבלי לשלם את פרמיית המחיר של טסלה. 


במקביל, XPeng גם לא מוותרת על השוק היוקרתי: החברה השיקה לאחרונה את דגם X9, מיני-וואן פרימיום שמחירו מתחיל בכ-49 אלף דולר. מדובר ברכב שמיועד למשפחות אמידות, עם מערכות נהיגה אוטונומית מתקדמות, עיצוב מרווח ויכולות טכנולוגיות שלא מביישות מתחרות מערביות.


אחד היעדים המרכזיים של XPeng לשנת 2025 הוא להתחיל בייצור המוני של רכבים עם נהיגה אוטונומית ברמה 3, טכנולוגיה שמאפשרת לרכב לנהוג את עצמו ברוב המצבים מבלי צורך בהתערבות נהג אנושי. מדובר בקפיצה משמעותית לעומת מערכות רמה 2 שנפוצות כיום בשוק, ו-XPeng שואפת להיות מהראשונות שמביאות את הטכנולוגיה הזו לייצור סדרתי בסין.


לפי הודעת החברה, המערכות יפותחו בעיקר לשוק המקומי, אך לא מן הנמנע שבעתיד הקרוב היא תנסה לחדור בעזרתן גם לשווקים באירופה ובמזרח התיכון, במיוחד לאור ההתקרבות בין יצרניות סיניות לשווקים זרים נוכח מלחמת המחירים המתפתחת במדינת האם.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"


למרות הצמיחה המרשימה של XPeng, השוק הסיני עדיין נשלט בידי שתי שחקניות עיקריות: BYD, שממשיכה להוביל במספר המסירות הודות למגוון רחב של דגמים בטווח מחירים רחב, וטסלה. המהלך האחרון של החברה, השקעת מאמצים במערכות נהיגה אוטונומית מתקדמות ודגמים חדשים בזול וביוקרה, ממקם אותה כמועמדת רצינית להפוך לשחקנית גלובלית משמעותית בשנים הקרובות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מרצדס C-Class. האם בדגם הבא יהיה מנוע של ב.מ.וו? צילום יצרןמרצדס C-Class. האם בדגם הבא יהיה מנוע של ב.מ.וו? צילום יצרן

ב.מ.וו ומרצדס לקראת שת"פ אסטרטגי היסטורי

ב.מ.וו ומרצדס, שתי יצרניות הפרימיום הגרמניות מזהות את אותם האיומים העסקיים, דבר שיכול להביא לשיתוף פעולה היסטורי בין שתיהן במסגרתו מרצדס תתקין בדגמיה מנוע של ב.מ.וו. 

אתם יכולים לבדוק את התאריך, אנחנו לא ב 1 באפריל.  

יואב פולס |
נושאים בכתבה ב.מ.וו מרצדס

האם בעתיד הנראה לעין דגמי מרצדס יצוידו במנועים מתוצרת ב.מ.וו ?  

עבור רבים מדובר בשאלת כפירה המצדיקה סקילה, אבל לפי מגזין AUTOCAR הבריטי, מדובר באפשרות ממשית, ולמעשה בשיחות שמתקיימות בין שתי יצרניות הפרימיום הגרמניות ונמצאות בישורת האחרונה.

הקשיים שחוות היצרניות המסורתיות לנוכח התחרות מהמזרח ובעיקר מסין, מחייבות פתרונות יצירתיים בהתאם. אחד מהם הוא בתחום שיתופי הפעולה.

בעבר הלא רחוק צוידו דגמי מרצדס במנועי בנזין פרי פיתוח משותף למרצדס ורנו, עם מנועי ה 1.33 טורבו בנזין, כך שלא מדובר באירוע יוצא דופן, ובתעשיית הרכב מקובלים שיתופי פעולה ושימוש ברכיבים בין יצרנים שונים. מה שפחות מקובל הוא שיתוף פעולה בין שתי יצרניות המתחרות ראש בראש לאורך עשרות שנים. עתה נראה ששתי היצרניות הגיעו לרצון לשתף פעולה לנוכח התחרות הגוברת והאיומים העסקיים ששתיהן רואות בתחרות העולה מהמזרח.

במרכז שיתוף פעולה אפשרי נמצא כרגע מנוע 2.0 ליטר טורבו בנזין של ב.מ.וו, שם קוד B48, שייתכן וימצא את דרכו לתא המנוע של דגמים עתידיים של המתחרה הגדולה שלה, מרצדס בדגמי הליבה של היצרנית ה C-Class, E-Class ה GLA, GLB, GLC ועוד.

טויוטה קורולה קרוס - מתיחת פנים. צילום יצרןטויוטה קורולה קרוס - מתיחת פנים. צילום יצרן

מתיחת פנים לקורולה קרוס. החל מ 180.0 אש"ח

יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה החלה בשיווק מתיחת הפנים לטויוטה קורולה קרוס, במחירים שבין 180.0 אש"ח ל - 193.0 אש"ח

יואב פולס |

כמעט שלוש שנים מאז שהושקה בישראל, מתחילה יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל בשיווק הדגם העדכני של הטויוטה הקורולה קרוס. הקורולה קרוס ששיווקה החל בספטמבר 2022 הלכה ותפסה נתח שוק משמעותי בסגמנט הקרוסאוברים ההיברידיים. עם הפסקת השיווק של הקורולה ההיברידית הרגילה, עקב החרם הטורקי על ישראל, ניסתה הקורולה קרוס לתפוס את מקומה של הקורולה סדאן, גם ללקוחות ציי הרכב אבל בעיקר ללקוחות הפרטיים, שמזמן כבר מעדיפים תצורת 'ג'יפון' על פני רכב סדאן משפחתי.

גם הלקוחות מצביעים בכיס, כאשר אם בכל שנת 2024 נמכרו בישראל 6744 קורולה קרוס, רק בשבעת החודשים הראשונים של 2025 הנתון עומד על 5355 יחידות שעלו לכבישי ישראל. חלק לא מבוטל מהגידול במכירות הוא בזכות מאמץ של היבואנית לגשר על המחסור בקורולה הרגילה, ולהציע לציי רכב את הקורולה קרוס במקומה. מאמץ זה נראה נושא פרי לפי מספרי המסירות.

המימדים של הקורולה קרוס העדכנית נותרו ללא שינוי, 'על המילימטר', עם אורך כולל של 4.46 מטר, רוחב של 1.825 מטר, גובה של 1.62 מטר ובסיס גלגלים של 2.64 מטר.

גם מערכת ההנעה נותרה ללא שינוי מהותי, כשהקורולה קרוס העדכנית מצויידת המערכת ההיברידית דור 5 של טויוטה. המשמעות היא מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר יחד עם הנעה חשמלית. ההספק המשולב עומד על 140 כ"ס, ואין נתון מומנט משולב מאחר ונתוני המומנט המשולב משתנים בהתאם לשילוב אותו בוחר מחשב הרכב.


טויוטה קורולה קרוס - מתיחת פנים. סביבת נהג. צילום טויוטה