מאור דואק מנכל מניף
צילום: מניף
דוחות

מניף: זינוק של פי 5.5 בהפרשות לפרויקטים בקשיים ובפיגור

חברת המימון למיזמי נדל"ן רשמה גידול חד בהפרשות בגין פרויקטים שנמצאים בקשיים - זה לא הפריע לה להציג צמיחה ברווחים ולחלק דיבידנד של 8 מיליון שקל; ההכנסות צמחו ב-36% ועמדו על כ-98 מיליון שקל
רוי שיינמן | (3)

חברת מניף שירותים פיננסיים מניף 2% , שפועלת בתחום האשראי החוץ בנקאי לתחום הנדל"ן רשמה במהלך הרבעון הראשון הפרשות של 5 מיליון שקל בגין 3 פרויקטים בפיגור ו-4 פרויקטים שנקלעו לקשיים, זאת כאשר ברבעון המקביל נרשמו הפרשות ספציפיות בסך 900 אלף שקל, משמע זינוק של פי 5.5.

הכנסות החברה עמדו על סך של כ-98 מיליון שקל, גידול בשיעור של כ-36% בהשוואה לרבעון המקביל של שנת 2023. 

בשורה התחתונה, הרווח הנקי של החברה הסתכם בכ-34.8 מיליון שקל ברבעון עם תשואה של 32% על ההון, במונחים שנתיים.

במהלך הרבעון גדל תיק האשראי של הלקוחות בכ-9.5% והסתכם בכ-3.02 מיליארד שקל. בנוסף, החברה אישרה חלוקת דיבידנד בסך של 8 מיליון שקל.

סך כל החובות של הפרויקטים בפיגור (3 פרויקטים) עומד על 6 מיליון שקל, כאשר סך החובות של הפרויקטים בקשיים (4 פרויקטים) עומד על 122.8 מיליון שקל, זאת כאשר שניים מתוך הפרויקטים האלו נוספו במהלך השנה האחרונה.

"במהלך הרבעון הראשון גדל תיק אשראי הלקוחות של החברה בסך של 263 מיליון שקל וחצה לראשונה את רף ה-3 מיליארד שקל, כאשר החברה מציגה רווח שיא רבעוני נקי", מסר מאור דואק, מנכ"ל מניף שירותים פיננסיים. "רווח זה הושג על אף ביצוע הפרשה ספציפית בהיקף של כ-5 מיליון שקל, במהלך הרבעון. לאחר תקופת הדוח, אישרנו חלוקת דיבידנד ראשון בשנת 2024, שמביא לידי ביטוי איזון ראוי בין הצורך בהמשך נקיטת מדיניות זהירה שלוקחת בחשבון את הסיכונים החדשים לאחר פרוץ המלחמה, לבין המשך פעילות מוטת צמיחה והצפת ערך לבעלי המניות לאורך זמן".

על רקע התוצאות של החברה לשנת 2023, שכרו של דואק הסתכם בשנה ב-9.97 מיליון הכוללים מענק כספי של 6.567 מיליון שקל שגרף בהתאם לביצועים הפיננסיים של החברה ובכך הפך דואק לאחד משיאני התגמול בתל אביב עם יותר מ-50 מיליון שקל בארבע שנים.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אילן 07/05/2024 15:35
    הגב לתגובה זו
    על ניהול איכותי משלמים. כנראה שהוא שווה את זה
  • 1.
    איתן 07/05/2024 09:55
    הגב לתגובה זו
    בס"ד נשמע ממנה שמדובר באיזה הפרשות אסטרונומיות שמסכנות את החברה. בפועל שיעור ההפרשות הוא שביעית מהרווח הנקי הרבעוני , ורק חצי ממס ההכנסה שהופרש, שבמידת הצורך אפשר יהיה לנקות ממנו הפסדים בפועל. הגיוני שעקב המלחמה+הריבית יהיו יותר הפרשות. זה להציג רק את השלילה ולהפוך אותה להרבה יותר דרמטית ממה שהיא מקריאה שלי את הדוח- ההכנסות והרווח למרות ההפרשות זהות לרבעון השיא הקודם +- המכפיל פחות מ5 בלי לקחת בחשבון הון עצמי- שהוא שני שליש מהחברה וגדל משמעותית. גם אם מציינים את ההפרשות צריך לציין שהן משמעותית פחות מאחוז מההלוואות. לאור מה שהיה בחברות אשראי חוץ בנקאיות. גם אגב ציון הדיבידנד- מדובר בחמישית מהרווח הנקי הרבעוני בערךב אחרי שאחד או שתי דוחות קודמים לא חילקו מתוך זהירות. כותרת כזאת מאוד מטעה ולא הגונה כלפי החברה ומצופה שישנו אותה
  • יריב 07/05/2024 15:34
    הגב לתגובה זו
    כלומר השכר מטורף, אבל ישנם 3 עובדים בחברה, כך שהוצאות השכר בחברה אינן כל כך חריגות כפי שזה נראה. אם המנכ"ל עושה גם שיווק ומימון וקשרי משקיעים במקום מנהלים אחרים, הרי שזה חוסך לחברה בעלי תפקידים אחרים.
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.