פריון עם תוצאות ותחזית מעל צפי האנליסטים ועולה ב-5% בטרום
אחרי שהמשקיעים התאכזבו עם פרסום הדוחות הקודמים והפילו את המניה, חברת הפרסום בדיגיטל הישראלית פריון נטוורק שוב עוקפת את צפי האנליסטים וגם מעלה במקצת את התחזיות, כך שהפעם הן שוב מעל קונצנזוס האנליסטים. המניה זינקה בשנה האחרונה ב-84%, אבל עדיין - מכפיל הרווח של החברה לא גבוה ועומד על 15. המניה עולה ב-5% בטרום אבל ייתכן שזה לא יחזיק. המשקיעים מתלבטים כיצד לעכל את הדוח. בהתחלה לאחר פרסום הדוח המניה לא הגיבה בתנועה משמעותית. החשש הוא בגלל הירידה בתזרים המזומנים.
לפריון יש בקופה 436 מיליון דולר במזומן והיא יצרה ברבעון הראשון תזרים של 17.8 מיליון דולר, לעומת 23.6 מיליון דולר. בחברה מסבירים שהירידה בתזרים התרחשה בגלל גבייה מלקוחות בסך של כ-8 מיליון דולר שנדחתה ממרץ לאפריל 2023, ומשינוי חד-פעמי בצרכי הון חוזר. לאחר הוצאה של 13.3 מיליון דולר הקשורה לרכישות, גדלה קופת המזומנים, הפיקדונות והבטוחות הסחירות לטווח קצר של פריון ל-436.3 מיליון דולר, לעומת 429.6 מיליון דולר בסוף הרבעון הקודם.
בכל מקרה, פריון פריון נטוורק 0.68% הדואלית פריון נטוורק (US) מדווחת על רווח מתואם של 60 סנט למניה על הכנסות של 145.2 מיליון דולר, בעוד האנליסטים צפו רווח מתואם של 43 סנט למניה על הכנסות של 141.3 מיליון דולר. מדובר על עליה של 54% בשורת הרווח ושל 16% בשורה העליונה. הרווחיות הגולמית של החברה (בניכוי עלויות ההמרה) גדלה ל-45% לעומת 43% ברבעון המקביל.
בתחזית לשנה כולה צופה החברה עליה של 15% בהכנסות ל-725-745 מיליון דולר (אמצע טווח של 735 מיליון), מעל צפי האנליסטים ל-729.3 מיליון דולר. האנליסטים מצפים לראות רווח של 2.27 דולר למניה. בשנה הבאה הם מצפים לעליה של 12% בהכנסות ל-817 מיליון דולר. בשורת ה-EBITDA המתואם פריון מעלה מעט את התחזית ל-155 מיליון דולר או יותר, לעומת טווח של 149-153 מיליון דולר בתחזית הקודמת.
מנכ״ל פריון דורון גרסטל אומר על רקע הדוחות: ״אנו ממשיכים להציג ביצועי יתר בהשוואה לתעשיית האדטק למרות סביבת המאקרו המאתגרת, הודות להמשך הגידול בנתח השוק ויישום מודל תפעולי יעיל הנשען על חדשנות טכנולוגית - המניבים צמיחה בשורת ההכנסות והתרחבות בשולי הרווח. אנו צומחים בתחומים בהם יש משקל מכריע לטכנולוגיה. תחומים אלה כוללים את פלטפורמת הווידאו, שחלקה בהכנסות פעילות הפרסום ממשיך לגדול; ערוץ המדיה הקמעונאי הצומח במהירות; המעבר הגובר לקמפיינים ממוקדים מבוססי SORT® השומרים על פרטיות המשתמשים, ופתרון הפרסום מבוסס החיפוש שלנו״.
״החדירה המהירה של ChatGPT לשוק והמהלך של מיקרוסופט להרחיב את תפקיד הבינה המלאכותית במנוע החיפוש, העלו את רמת ההתעניינות של המשתמשים בבינג. כתוצאה מכך, מספר החיפושים היומי הממוצע העובר דרך שרתי פריון גדל ב-49% לעומת הרבעון המקביל, לצד גידול במספר השותפים העסקיים החדשים״.
איך החברה מתכננת לגדול ולצמוח בשנים הבאות?
בראיון לביזפורטל הסביר לאחרונה מנכ"ל החברה הפורש דורון גרסטל שפריון פועלת להתאים את עצמה לפעילות בלי עוגיות (Cookies). גרסטל הוסיף והסביר על האסטרטגיה, והעריך כי פריון עצמה מחזיקה ב-1-2% מהשוק כולו. כלומר היא עדיין בחיתוליה, אבל הוא רוצה לגדול לא רק יחד עם הגידול של השוק, אלא "לגדול יותר מהשוק, כדי להצליח צריך לקחת נתח שוק מאחרים. השאלה היא איך אני לוקח נתח שוק מהאחרים. איך גדלים יותר מהשוק. צריך להביא משהו שאין לאחרים. אני רוצה לגדול בקצבים של 30-40% כל שנה". לראיון המלא לחצו כאן:
פריון נסחרת במחיר של 35 דולר למניה ושווי שוק של 1.63 מיליארד דולר (לפני העלייה הצפויה היום).
בחלוקה למגזרים:
ההכנסות מווידאו צמחו ב-26% - פריון סיימה את הרבעון הראשון עם צמיחה של 16% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל ל-145.2 מיליון דולר. ההכנסות מפעילות הפרסום גדלו ב- 16% והיוו 55% מסך ההכנסות. הצמיחה בפעילות הפרסום נבעה מגידול של 26% בהכנסות מווידאו, המהוות כעת 44% מסך הכנסות פעילות הפרסום, לעומת 41% ברבעון המקביל. מספר יצרני התוכן המיישמים את פלטפורמת הווידאו של פריון גדל ב-63% ל-75, ההכנסות מיצרני התוכן הקיימים גדלו ב- 71%, וההכנסה הממוצעת מיצרן תוכן גדלה ב- 22%.
ההכנסות מטלוויזיות חכמות (CTV) גדלו ב-12%, והיוו 8% מהכנסות פעילות הפרסום, בדומה לרבעון המקביל, ומספר הלקוחות בתחום כמעט הוכפל.
המדיה הקמעונאית צמחה ב-60% - פריון רשמה צמיחה חדה גם בתחום המדיה הקמעונאית, שהכנסותיה גדלו ב-60% לעומת הרבעון המקביל והגיעו ל-8% מהכנסות פעילות הפרסום, לעומת 6% ברבעון המקביל. מספר האתרים הקמעונאיים העובדים עם פריון גדל ב-32% לעומת הרבעון המקביל.
זינוק של 93% בפרסום מבוסס SORT - מספר לקוחות ה-SORT גדל ב-142% לעומת הרבעון המקביל, וההוצאה של לקוחות על קמפיינים מבוססי SORT גדלה במהלך הרבעון ב- 93% ומהווה 17% מסך הכנסות פעילות הפרסום.
זינוק של 49% במספר החיפושים - ההכנסות מפעילויות החיפוש גדלו ב- 15% לעומת הרבעון המקביל והיוו 45% מסך ההכנסות. הצמיחה בהכנסות מפעילויות החיפוש נבעה בעיקר מזינוק של 49% במספר החיפושים היומי הממוצע ל- 26.3 מיליון ומגידול של 29% במספר אתרי התוכן, וזאת למרות ירידה של 22% בהכנסה הממוצעת לאלף חיפושים.
עלויות רכישת מדיה ברבעון הראשון הסתכמו ב-79.9 מיליון דולר, או 55% מסך ההכנסות, לעומת 71.0 מיליון דולר, או 57% מסך ההכנסות, ברבעון המקביל.
- 2.מנית רמאים הדליפו דוחות לפני שלושה חודשים והיא עלתה הרב (ל"ת)האמת היחידה 03/05/2023 16:04הגב לתגובה זו
- 1.BOBOGIGI 03/05/2023 14:50הגב לתגובה זוכבר שנה וחצי עולה בעקביות ומציגה תוצאות עולות מרבעון לרבעון ועם ים של כסף נזיל - מצפה שתשתמש בו לרכישות - זה ממש מתבקש

טבע מגישה בקשה ל‑FDA לזריקה חודשית לסכיזופרניה
החברה מבקשת אישור לשיווק אולנזאפין בהזרקה תת עורית ארוכת טווח, על בסיס ניסוי שלב 3
טבע מדווחת כי הגישה לרשות המזון והתרופות האמריקאית, ה-FDA בקשה לאישור תרופה לאולנזאפין בהזרקה ארוכת טווח, תחת שם הקוד TEV‑749. מדובר בפורמולציה תת עורית שניתנת פעם בחודש למבוגרים עם סכיזופרניה. הבקשה נשענת על תוצאות ניסוי שלב 3 בשם SOLARIS, שכלל מעקב יעילות ובטיחות לאורך שנה, תוך השוואה לטיפול פלצבו בתקופה הראשונית ובהמשך המשך טיפול בקבוצות מינון שונות. לפי החברה, הנתונים הראו שמירה על יעילות קלינית ופרופיל בטיחות דומה לטבליות אולנזאפין הקיימות, וגם סבילות טיפולית שמאפשרת מתן מתמשך.
מדובר בניסיון ממוקד של טבע לבנות לעצמה מעמד יציב בתחום ה‑LAI זריקות ארוכות טווח, שנחשב לאחד המקומות שבהם יש ערך מוסף אמיתי לחברת תרופות: מוצרים מורכבים יותר, חסמי כניסה גבוהים, ותמחור טוב יותר מגנריקה רגילה. זה גם משתלב עם המסר שטבע מנסה להעביר בשנים האחרונות: חיזוק הצינור החדשני, גיוון ההכנסות, ופחות תלות במחזוריות של תחרות על מחירים.
אולנזאפין הוא טיפול ותיק ומרכזי בסכיזופרניה, עם שימוש רחב בעולם בגלל יעילות גבוהה ויכולת לייצב סימפטומים. אבל הטיפול היומי סובל מחיסרון בסיסי: בעיית היענות. סכיזופרניה היא מחלה כרונית עם תקופות רגיעה ונסיגה, ובפועל רבים מהמטופלים מפסיקים טיפול חלקית או לגמרי, מה שמוביל להחמרה ולחזרה לאשפוז. כאן נכנסת הזריקה החודשית, רעיון שמכוון להפחית את הצורך בנטילה יומיומית ולהקטין את הסיכון ל”חורים” בטיפול. אם כי חשוב לזכור שגם זריקה אחת לחודש דורשת מסגרת רפואית יציבה ומעקב, ולכן היא לא פתרון קסם לכל מטופל, אבל עבור אוכלוסייה רחבה היא יכולה לשנות את התמונה.
בטבע מדגישים שהמוצר מיועד לתת מענה לפער מוכר בשוק: חולים שמגיבים טוב לאולנזאפין אבל מתקשים להתמיד בכדורים.
לאחרונה ה-FDA רשות המזון והתרופות האמריקאית אישרה להרחיב את השימוש בתרופה יוזדי (Uzedy) של טבע גם לטיפול בחולי הפרעה דו-קוטבית בגילאי 18 ומעלה. התרופה, שהושקה במאי 2023 ואושרה עד כה רק לטיפול בסכיזופרניה, מציגה כעת פוטנציאל מסחרי רחב בהרבה. יוזדי היא זריקה תת-עורית המבוססת על ריספרידון בתצורת שחרור מושהה, שפותחה בטכנולוגיית SteadyTeq של חברת מדינסל הצרפתית. הטכנולוגיה מאפשרת שחרור מבוקר ואחיד של החומר הפעיל, כך שהשפעתו מתחילה תוך 6-24 שעות מההזרקה ונמשכת כחודש שלם.
- אופנהיימר: אפסייד של 30% בטבע
- האם טבע היא הזדמנות? סמנכ"ל הכספים של טבע: “הוכחנו שהאסטרטגיה שלנו עובדת"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האישור החדש מאפשר שימוש ביוזדי כטיפול בודד או בשילוב עם ליתיום או Dyzantil, ופותח בפני טבע שוק של כ-3.4 מיליון אמריקאים הסובלים מהפרעה דו-קוטבית. המחלה, הידועה גם כמאניה-דיפרסיה, מהווה אתגר טיפולי מורכב בשל התנודתיות הקיצונית במצבים הנפשיים ושיעור ההיענות הנמוך לטיפול מתמשך. הזרקה חודשית כמו יוזדי מפחיתה משמעותית את שיעור ההפסקות בטיפול ובכך מצמצמת את הסיכון להחמרות במצב הנפשי, התקפים, אשפוזים ואף ניסיונות אובדניים. על פי נתוני טבע, 80% מהחולים שעוברים מטיפול אוראלי ליוזדי ממשיכים בטיפול בהצלחה.
