דורון גרסטל פריון
צילום: יעל אילן
דוחות

פריון עם תוצאות ותחזית מעל צפי האנליסטים ועולה ב-5% בטרום

"ChatGPT העלה את עניין המשתמשים בבינג" אומר מנכ"ל החברה דורון גרסטל. אבל השוק לא בטוח לגבי הדוחות - בהתחלה המניה בקושי עלתה, ורק אז עלתה ב-5%. תזרים המזומנים של החברה נפגע והשאלה אם זה ישפיע על המשקיעים ועל המניה
נתנאל אריאל | (2)

אחרי שהמשקיעים התאכזבו עם פרסום הדוחות הקודמים והפילו את המניה, חברת הפרסום בדיגיטל הישראלית פריון נטוורק שוב עוקפת את צפי האנליסטים וגם מעלה במקצת את התחזיות, כך שהפעם הן שוב מעל קונצנזוס האנליסטים. המניה זינקה בשנה האחרונה ב-84%, אבל עדיין - מכפיל הרווח של החברה לא גבוה ועומד על 15. המניה עולה ב-5% בטרום אבל ייתכן שזה לא יחזיק. המשקיעים מתלבטים כיצד לעכל את הדוח. בהתחלה לאחר פרסום הדוח המניה לא הגיבה בתנועה משמעותית. החשש הוא בגלל הירידה בתזרים המזומנים.  לפריון יש בקופה 436 מיליון דולר במזומן והיא יצרה ברבעון הראשון תזרים של 17.8 מיליון דולר, לעומת 23.6 מיליון דולר. בחברה מסבירים שהירידה בתזרים התרחשה בגלל גבייה מלקוחות בסך של כ-8 מיליון דולר שנדחתה ממרץ לאפריל 2023, ומשינוי חד-פעמי בצרכי הון חוזר. לאחר הוצאה של 13.3 מיליון דולר הקשורה לרכישות, גדלה קופת המזומנים, הפיקדונות והבטוחות הסחירות לטווח קצר של פריון ל-436.3 מיליון דולר, לעומת 429.6 מיליון דולר בסוף הרבעון הקודם. בכל מקרה, פריון פריון נטוורק 0%  הדואלית פריון נטוורק (US)  מדווחת על רווח מתואם של 60 סנט למניה על הכנסות של 145.2 מיליון דולר, בעוד האנליסטים צפו רווח מתואם של 43 סנט למניה על הכנסות של 141.3 מיליון דולר. מדובר על עליה של 54% בשורת הרווח ושל 16% בשורה העליונה. הרווחיות הגולמית של החברה (בניכוי עלויות ההמרה) גדלה ל-45% לעומת 43% ברבעון המקביל. בתחזית לשנה כולה צופה החברה עליה של 15% בהכנסות ל-725-745 מיליון דולר (אמצע טווח של 735 מיליון), מעל צפי האנליסטים ל-729.3 מיליון דולר. האנליסטים מצפים לראות רווח של 2.27 דולר למניה. בשנה הבאה הם מצפים לעליה של 12% בהכנסות ל-817 מיליון דולר. בשורת ה-EBITDA המתואם פריון מעלה מעט את התחזית ל-155 מיליון דולר או יותר, לעומת טווח של 149-153 מיליון דולר בתחזית הקודמת. מנכ״ל פריון דורון גרסטל אומר על רקע הדוחות: ״אנו ממשיכים להציג ביצועי יתר בהשוואה לתעשיית האדטק למרות סביבת המאקרו המאתגרת, הודות להמשך הגידול בנתח השוק ויישום מודל תפעולי יעיל הנשען על חדשנות טכנולוגית - המניבים צמיחה בשורת ההכנסות והתרחבות בשולי הרווח. אנו צומחים בתחומים בהם יש משקל מכריע לטכנולוגיה. תחומים אלה כוללים את פלטפורמת הווידאו, שחלקה בהכנסות פעילות הפרסום ממשיך לגדול; ערוץ המדיה הקמעונאי הצומח במהירות; המעבר הגובר לקמפיינים ממוקדים מבוססי SORT® השומרים על פרטיות המשתמשים, ופתרון הפרסום מבוסס החיפוש שלנו״. ״החדירה המהירה של ChatGPT לשוק והמהלך של מיקרוסופט להרחיב את תפקיד הבינה המלאכותית במנוע החיפוש, העלו את רמת ההתעניינות של המשתמשים בבינג. כתוצאה מכך, מספר החיפושים היומי הממוצע העובר דרך שרתי פריון גדל ב-49% לעומת הרבעון המקביל, לצד גידול במספר השותפים העסקיים החדשים״.   איך החברה מתכננת לגדול ולצמוח בשנים הבאות? בראיון לביזפורטל הסביר לאחרונה מנכ"ל החברה הפורש דורון גרסטל שפריון פועלת להתאים את עצמה לפעילות בלי עוגיות (Cookies). גרסטל הוסיף והסביר על האסטרטגיה, והעריך כי פריון עצמה מחזיקה ב-1-2% מהשוק כולו. כלומר היא עדיין בחיתוליה, אבל הוא רוצה לגדול לא רק יחד עם הגידול של השוק, אלא "לגדול יותר מהשוק, כדי להצליח צריך לקחת נתח שוק מאחרים. השאלה היא איך אני לוקח נתח שוק מהאחרים. איך גדלים יותר מהשוק. צריך להביא משהו שאין לאחרים. אני רוצה לגדול בקצבים של 30-40% כל שנה". לראיון המלא לחצו כאן: פריון נסחרת במחיר של 35 דולר למניה ושווי שוק של 1.63 מיליארד דולר (לפני העלייה הצפויה היום). בחלוקה למגזרים: ההכנסות מווידאו צמחו ב-26% - פריון סיימה את הרבעון הראשון  עם צמיחה של 16% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל ל-145.2 מיליון דולר. ההכנסות מפעילות הפרסום גדלו ב- 16% והיוו 55% מסך ההכנסות. הצמיחה בפעילות הפרסום נבעה מגידול של 26% בהכנסות מווידאו, המהוות כעת 44% מסך הכנסות פעילות הפרסום, לעומת 41% ברבעון המקביל. מספר יצרני התוכן המיישמים את פלטפורמת הווידאו של פריון גדל ב-63% ל-75, ההכנסות מיצרני התוכן הקיימים גדלו ב- 71%, וההכנסה הממוצעת מיצרן תוכן גדלה ב- 22%. ההכנסות מטלוויזיות חכמות (CTV) גדלו ב-12%, והיוו 8% מהכנסות פעילות הפרסום, בדומה לרבעון המקביל, ומספר הלקוחות בתחום כמעט הוכפל.   המדיה הקמעונאית צמחה ב-60% - פריון רשמה צמיחה חדה גם בתחום המדיה הקמעונאית, שהכנסותיה גדלו ב-60% לעומת הרבעון המקביל והגיעו ל-8% מהכנסות פעילות הפרסום, לעומת 6% ברבעון המקביל. מספר האתרים הקמעונאיים העובדים עם פריון גדל ב-32% לעומת הרבעון המקביל.  זינוק של 93% בפרסום מבוסס SORT - מספר לקוחות ה-SORT גדל ב-142% לעומת הרבעון המקביל, וההוצאה של לקוחות על קמפיינים מבוססי SORT גדלה במהלך הרבעון ב- 93% ומהווה 17% מסך הכנסות פעילות הפרסום.    זינוק של 49% במספר החיפושים - ההכנסות מפעילויות החיפוש גדלו ב- 15% לעומת הרבעון המקביל והיוו 45% מסך ההכנסות. הצמיחה בהכנסות מפעילויות החיפוש נבעה בעיקר מזינוק של 49% במספר החיפושים היומי הממוצע ל- 26.3 מיליון ומגידול של 29% במספר אתרי התוכן, וזאת למרות ירידה של 22% בהכנסה הממוצעת לאלף חיפושים.    עלויות רכישת מדיה ברבעון הראשון הסתכמו ב-79.9 מיליון דולר, או 55% מסך ההכנסות, לעומת 71.0 מיליון דולר, או 57% מסך ההכנסות, ברבעון המקביל. 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מנית רמאים הדליפו דוחות לפני שלושה חודשים והיא עלתה הרב (ל"ת)
    האמת היחידה 03/05/2023 16:04
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    BOBOGIGI 03/05/2023 14:50
    הגב לתגובה זו
    כבר שנה וחצי עולה בעקביות ומציגה תוצאות עולות מרבעון לרבעון ועם ים של כסף נזיל - מצפה שתשתמש בו לרכישות - זה ממש מתבקש
בורסה, משקיעים (AI)בורסה, משקיעים (AI)

להשקיע בבורסה במקום לקנות דירה - הצעירים משנים גישה

על הקשר בין בורסה למחירי הדירות, על הצעירים שעושים מכה בבורסה וחזרה למפולת של 2008-2009

מנדי הניג |

הגאות בבורסות בשנים האחרונות, במיוחד בוול סטריט, יצרו רווחים גבוהים למשקיעים, לרבות המוני משקיעים צעירים. זו תופעה עולמית, וזה גם בארץ - מאות אלפי ישראלים משקיעים ישירות במניות בבורסות, חלק גדול מהם צעירים. הם אגב, כמעט ולא משקיעים בארץ, בעיקר בוול סטריט. הצעירים האלו מכירים רק שוק עולה, הרווחים שלהם עצומים - דמיינו צעיר שנכנס לשוק לפני 5 שנים. סיכוי טוב שהוא הכפיל את כספו - זה מה שקרה בנאסד"ק וב-S&P. 

בפועל, רבים עשו הרבה יותר מהכפלת הכסף. אם הם הלכו על המניות הדומיננטיות ועל שבבים זה רווח של פי 3-4, אבל גם אם נסתפק בממוצע, זה רווח מרשים שיוצר  מגמה חדשה של הזרמת כספים לבורסה. ההזרמה השוטפת מגיעה גם מהסיפורים בשטח - כשאנשים רואים כמה הם יכלו להרוויח על אנבידיה, על מניות השבבים, על נטפליקס, על מניות הקוונטים ועוד מאות דוגמאות, הם מתפתים. אנחנו רוצים להרוויח, אנחנו גרידיים. הסיפורים האלו מגרים אותנו להזרים כספים. אף אחד לא זוכר את הכישלונות בדרך, זוכרים את המניות שעשות מאות אחוזים וזה מייצר הזרמה שוטפת גדולה לשווקים שבעצמה מייצרת עליות שערים.   

אותו צעיר שרואה שיש רווחים עצומים מגדיל באופן שוטף את ההשקעה במניות. זה מבחינתו הגיל שבו הוא צריך להשקיע כמה שיותר בבורסה, וזה נכון מבחינה תיאורטית.  

השאלה אם התיק שלו מפוזר או אם יש מרכיב אג"ח משמעותי, פחות רלבנטית לצעירים שחוסכים לזמן ארוך - אבל רוב הצעירים לא מבין את המשמעות של חיסכון לטווח ארוך. הם שקועים עד צוואר במניות, ולא מפנימים שהשוק גם יכול לרדת חזק, אחרת חלקם היו אולי מגוונים את התיק. נזכיר כי זה בסדר גמור ואפילו נכון להשקיע במניות בשיעור מאוד גבוה, אבל כל עוד יודעים שבדרך יהיו ירידות. הטווח הארוך מאפשר למשקיעים צעירים להגיע לתיקון באם תהיה מפולת, ולכן מבחינה תיאורטית הם צריכים להיות במרכיב גדול של מניות.

כמה מבין המשקיעים הצעירים מבין את זה? כמה מהם לא ישנה את תיק ההשקעות כשתגיע קריסה ויגיד  "מה זה משנה אני חוסך ל-30 שנים?".  כנראה שהרוב יממש. טבע האדם הוא גרידיות בעליות ופחד גדול בירידות. 

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

היום בבורסה: איך תשפיע ההתקדמות בין ארה"ב וסין בהסכם הסחר על השוק המקומי?

על החברה שהיתה על סף קריסה והגיעה לשווי של 10 מיליארד דולר, על הקשר בין מחירי הדירות למחירי המניות ועל הבנקים

מערכת ביזפורטל |


חדשות חשובות במיוחד לפני תחילת המסחר, אבל צריך לסייג, היינו כבר בהודעות קרובות לזו, לא אופטימיות עד כדי כך, אבל גם בעבר אמרו לנו שיש התקדמות בהסכם הסחר בין ארה"ב לסין. עכשיו זה מפי שר האוצר האמריקאי, עכשיו זה רגע לפני מפגש פסגה בין טראמפ לשי, נשיא סין. זה נראה שהצדדים סגרו על מסגרת, אבל עד שזה לא חתום זה לא חתום. בכל מקרה, ההתקדמות היא חדשות טובות, וזה גם יבטא ככל הנראה פתרון בתחום השבבים לטובת החשקניות בתחום, גם החברות הישראליות. הרחבה: שר האוצר האמריקאי: ארה"ב וסין הגיעו למסגרת הסכם סחר - הפרטים יידונו בפסגה בין טראמפ לשי  



המניות הדואליות חוזרות לתל אביב עם מסר מאוד ברור - השבבים בעלייה. הפעם היתה זו אינטל שהרימה את התחום ומי שתהנה מכך בעיקר תהיה - נובה 0%  . נובה חוזרת עם פער אריביטראז' חיובי של 4%. השווי שלה  חצה לראשונה את ה-10 מיליארד דולר וזו הזדמנות לספר לכם על הדרך של החברה - מסטארט אפ להנפקה, לנפילה וכמעט מחיקה וכמעט מאפס להגיע ל-10 מיליארד. החזון של ד"ר דישון, המקום הנכון להיות בו, והביצוע של הנהלה מוצלחת. 

הסיפור של נובה הוא בלתי נתפס. צמיחה רציפה מרבעון לרבעון במשך יותר מעשור בזכות התמחות בפיתוח וייצור של מכשירי מדידה לתעשיית המוליכים למחצה, מביאים אותה למספרים שאף אחד לא יכול היה לחלום עליהם. אם הייתם אומרים למייסד, ד"ר גיורא דישון שהחברה תגיע למיליארד דולר, הוא היה אולי אומר יש מצב. אחרי הנפילה הוא עסק בלשרוד. עברו 15 שנים, דישון כבר מזמן פרש, והחברה שלו היא שחקנית חשובה וגדולה בתחום מערכות הבדיקה לתעשיית השבבים.    

אחרי משבר הדוט.קום, מניית נובה נסחרה בעשרות סנטים, בשווי של כ-20 מיליון דולר ועמוק מתחת למזומנים בקופה. הסיכון היה גדול כי החברה שרפה מזומנים. המזומנים בקופה הגיעו דרך הנפקה בשנת 2000 שהוביל אז המייסד והמנכ"ל ד"ר דישון. אלמלא ההנפקה, לא היתה היום נובה. המסר למנהלים הוא פשוט - מנפיקים כשאפשר לא כשצריך. המסר למשקיעם הוא - זהירות. ובכלל חשוב תמיד להזכיר, הנפקות נעשות במצב של חוסר איזון באינפורמציה בין המוכרים-מנפיקים לבין הקונים. נובה נפלה אחרי ההנפקה בכ-93% לפני שהתאוששה. 

דישון שיצא מאורבוטק דיבר אז על יכולת להצמיח את נובה לחברה גדולה, אבל סדרי הגודל שהוא דיבר עליהם היו צנועים - מכירות של עשרות, אולי מאות בודדות של מיליונים. המספרים היום הם פי כמה וכמה, השווי הוא חלומי.