"מצוקת המים העולמית תגרום לרווחיות לשגשג בשנים הקרובות"
חברת ארד 3.34% הפועלת בתחום מדידת וניהול מערכות מים, פרסמה תוצאות טובות לרבעון השני של 2021. ההכנסות צמחו ב-20% ל-70.4 מיליון דולר, בהשוואה ל-58.7 בתקופה המקבילה אשתקד - במהלכה נגיף הקורונה התפשט בשיא עוצמתו, והסגרים עיכבו את הפעילות הבינלאומית של החברה, ומסיבה זו היא גם הרוויחה פחות, לצורך השוואה ב-2019 טרום קורונה, החברה הכניסה כ-912 מיליון שקל, לעומת כ-804 מיליון שקל ב-2020.
החברה מפתחת, מייצרת ומשווקת מדי מים המשלבים בתוכם מערכת תקשורת ממוחשבת אלחוטית AMR & AMI ומאפשרים מעבר נתונים וניהול משק המים בזמן אמת. חלק ניכר של הכנסות הקבוצה ,(כ-70%) הינו ממכירות AMR/AMI.
ארד הוקמה בשנות ה-40 של המאה הקודמת בקיבוץ הצפוני דליה, אשר מפעל הייצור של החברה ממוקם בשטחו גם כיום. רוב מניות החברה שייכות לקיבוץ רמות מנשה, שנכנס כשותף של החברה במהלך השנים. כ-80% מהיקף ההכנסות של החברה מגיעות מהפעילות של חברות הבנות שפועלות בארה"ב, ספרד, איטליה, קולומביה, מקסיקו וסין. בנוסף, החברה עובדת עם מפיצים בטריטוריות נוספות, כמו צרפת, גרמניה, ויאטנם, קוסטה ריקה וגואטמלה - באמצעות המפיצים היא מכניסה לקופתה כמה מיליוני דולרים בודדים בשנה.
מנכ"ל החברה, גבי ינקוביץ' אמור בשיחה לביזפורטל, כי הוא סבור שהשפעות הקורונה כבר מאחוריהם. "המגבלות של הקורונה ב-2020 היו הרבה יותר בעלות השפעה על הפעילות שלנו. ב-2021 אנחנו פוגשים בתסריט אופטימי, הסביבה העסקית חזרה לדפוס פעולה של טרום קורונה". מדגיש ינקוביץ'. "מכרזים ממשיכים לצאת ואפילו הייתי אומר שאנחנו מתקדמים בקצב גבוה יותר מהממוצע. לאחר הקורונה יש יותר פתיחות לדיגיטציה, אנשים מבינים שהם יכולים לנהל משק מים גם בתקופה של משבר, בין אם משבר בריאותי, או אסון אקלימי – והמקום הזה האיץ את קצב הפעילות בתחום שלנו".
- קבוצת ארד: ההכנסות עלו ל-104.2 מיליון דולר והרווח הנקי צמח ב-17.4%
- האם מניית ארד אטרקטיבית? נראה שכן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברבעון השני הצגתם צמיחה בכל הפרמטרים, האם נראה מגמת צמיחה גם ברבעונים הבאים?
"אני מאמין שבעקבות החזרה לשגרה נוכל להמשיך לצמוח, בשנת 2020 פעילות החברה הושפעה מהקורונה, אמנם בסופו של דבר ההשפעה הייתה מועטה. היא התרחשה בעיקר בתקופות הסגר מה שלא רלוונטי לשוק הישראלי, כי הוא המשיך לעבוד בסגר. בשאר הפעילויות הסגר גרם לזה שלקוחות ביקשו לעכב משלוחים מכיוון שלא הייתה בידם את היכולות הפיזית להתקין את הפרויקטים.
מה שאנחנו רואים ב-2021, וזו שאלה שגם שאלנו את עצמנו לאיזה מציאות עסקית נחזור כשהנגיף יסתיים, אז אמנם המחלה לא הסתיימה אבל בוא נאמר שכפי שרואים בישראל השווקים הרבה יותר פתוחים. אנחנו לא רואים כרגע סגרים בעולם, למעט משהו מאוד נקודתי כמו אוסטרליה ניו זילנד.".
במידה והתחלואה תזנק למיימדים של 2020 , תחוו רגרסיה מבחינת הרווחיות?
"זה תסריט קיצוני, אחד הדברים שלמדנו הוא יצירת מסוגלות לעבוד ולתקשר עם עצמנו ועם הלקוחות שלנו בחו"ל. ולעשות פעילויות מאוד מגוונת גם כשאנחנו לא נפגשים פיזית. אנחנו שנה וחצי לא טסים ולא נפגשים פיזית והעסק ממשיך לפעול ואפילו צומח.
- לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
- ישראל קנדה: ההכנסות גדלו בשל הכרה בפרויקטים אבל שחיקה נרשמה בשורה התחתונה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה
אם המחלה תתפרץ ויהיה סגר קשוח אז יכול להיות שתהיה השפעה מינורית, אחד הדברים שעבדו לטובתנו וגם לטובת מרבית התאגידים בעולם זה שהם הוכרזו כעסקים חיוניים, קיבלנו אישור להמשיך לפעול גם בתקופת הקורונה. הקושי המרכזי שאנחנו לא תמיד יכולים לשלוט עליו זה שלקוחות מסוימים לא יכולים להתקין את המוצרים שלנו, כיוון שהם מנועים מלצאת לשטח זה יכול ליצור דילאיי, אבל זה רק דילאי זה לא ביטול של הזמנות".
מה היעד לשנה הבאה ולשנים הבאות?
"אני מעריך שלאור מצוקת המים החריפה בעולם, הרווחיות שלנו תשגשג בשנים הבאות. ולכך יש מספר סיבות – הראשונה היא שמשבר האקלים מייצר תופעות של התייבשות מקורות מים שהיו בעבר, ובנוסף לזה יש גידול באוכלוסיית העולם, כלומר צריך להשקות יותר אנשים ולגדל יותר מזון. זה יבוא לידי ביטוי בעלייה מתמדת במחירי המים, בסדרי גודל אם אני מסתכל לפני עשר שנים במרבית העולם מחירי המים נעו בטווח של בין חצי דולר לדולר לקוב, באירופה ובארה"ב.
אם מסתכלים היום על מחירי המים, המחירים עלו כבר לבין 4-6 דולר לקוב. אם בעבר מרבית הפתרונות לניהול משק מים היו מאוד מינימליסטים וארכאים, היה שעון שהיה מותקן במים ומישהו היה מגיע פעם בחודשיים לקרוא את השעון כדי להוציא חשבונית – היום מדובר בתופעה הולכת ונעלמת, אנחנו מספקים מודדים חדשניים איכותיים ומדויקים וזה חשוב ללקוחות שלנו כי כל טיפת מים יקרה. אנחנו נמצאים בסביבה של משבר מים, מחירי מים עולה ובסופו של יום לעבור ממד מים מכני ופשוט, זה כרוך בהשקעה אבל בסוף זה משתלם".
ספר לי על הפעילות שלכם בחו"ל
"כתפיסת עולם הפעילות שלנו בחו"ל ממוקדת באזורים שמאמצים טכנולוגיה, כלומר יש חלקים של העולם שאני מכבד אותם, אבל החלטנו להשאיר שם את הזירה ליצרנים אחרים. בעיקר באפריקה, ובחלק ממדינות אסיה וחלק ממדינות אמריקה הלטינית, משום שהם עדיין עובדים בעולם הישן - הם עובדים עם מודדים מכנים ישנים, עם מחירים זולים ועם חסמי כניסה נמוכים ועם רגולציה מאוד נמוכה שלא משאירה מקום לרווחיות משמעותית מבחינתו.
אז החלטנו לשחק בליגה של הגדולים, אם מקבילים את זה לספורט אז ב-NBA. אז זה נשמע וואו אבל זה מאוד חייב, בחרנו להיות בעולם הטכנולוגי, להשקיע הרבה במו"פ כמו שניתן לראות בדוחות – כל המו"פ הוא בישראל, ואנחנו משקיעים בו בכדי שיעזור לנו בזירה הבינלאומית".
האם הצמיחה העתידית שלכם תתבטא רק בצמיחה אורגנית, או גם ברכישות?
"חלק מהאסטרטגיה שלנו היא רכישות, האחרונה הייתה באיטליה לפני כן במקסיקו. המטרה של הרכישות היא למצוא חברות במדינת יעד שאנחנו פועלים בה באמצעות מפיץ. כשיש חברת בת אנחנו כבר נוכחים, יש לנו יכולת ייצור, שיווק ושירות לקוחות – למפיץ אין את היכולת לתת שירות במשך שנים, לכן אנחנו מעדיפים רכישות מאשר עבודה עם מפיצים.
"ככל שהקורונה תסתיים אנחנו נייצר מפגשים עם כמה חברות מטרה בכמה טריטוריות שסימנו שיכולות להיות מעניינות. אנחנו מחפשים חברות הפועלות בתחום שלנו, חברה משפחתית שמחזיקה בשוק של 20% באזורה, לפעמים קצת יותר או קצת פחות, ברוב המקרים החברות הופכות למטרה מעניינת כי המייסדים הם או דור ראשון או דור שני ואין להם דור שלישי, אז מבחינתם הם מחפשים דרכי יציאה ומבחינתו זו ההזדמנות – זה היה הפרופיל של החברות שרכשנו עד עכשיו.
"אנחנו לא מחפשים חברות שנתמכות על ידי קרנות פרטיות, אלא חברות שיש להן יכולת ייצור ויכולת תקשור עם הלקוחות ומכירים את סביבת התחרות. המדיניות שאנחנו פועלים בה לרוב היא רכישה של החברה, ולאחר מכן או משאירים את בעל המניות שאנו קונים את השליטה ממנו כשותף או מנהל לתקופה של חמש שנים, כי בסופו של דבר אנחנו גם קונים ידע – אנחנו בדרך כלל רוכשים 60% או 51% מהחברה. יש לנו יכולת פיננסיות גם בלי לצאת לגיוס חוב, אנחנו יכולים לממן ולבצע עסקת רכישה אחת לפחות בתקופה הקרובה, ככל שהקורונה תאפשר"
מה מנועי הצמיחה שלכם?
- 5.רוברט 25/08/2021 15:35הגב לתגובה זוזה אותה החברה הקשורה מהתחקיר למדי המים שמזייפים את הצריכה לפי בקשת התאגיד ?
- 4.Paz 25/08/2021 12:51הגב לתגובה זומכפיל 20. מנוהלת טוב.בקיצור כל מה שהבורסה הישראלית לא אוהבת
- 3.עוד פלופ של ביזפורטל 25/08/2021 10:50הגב לתגובה זועוד פלופ של ביזפורטל
- איך הגעת לתשואה שלילית ? (ל"ת)רן 25/08/2021 11:59הגב לתגובה זו
- 2.כל שבוע הליצן מריץ מניה אחרת, אקווריוס מנועים, אור 25/08/2021 10:48הגב לתגובה זוכל שבוע הליצן מריץ מניה אחרת, אקווריוס מנועים, אורמד והרשימה ארוכה
- 1.יזהר 25/08/2021 10:44הגב לתגובה זוZKIN השקעה טובה למי שרוצה להשקיע בתחום המים
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןשופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות.
הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.
אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב
הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.
- שופרסל מטעה צרכנים ונקנסת בכ-2 מיליון שקל
- שופרסל משביחה נדל"ן בראשון לציון - זאת רק ההתחלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

איילון ביטוח: הרווח הכולל זינק ל-119 מיליון שקל
צמיחה דו-ספרתית ברווח הכולל ועלייה מתונה בדמי הביטוח, לצד שיפור ברווחיות המגזרים וחלוקת דיבידנד נוספת לבעלי המניות
רווח כולל, דמי ביטוח והון - תמונת המקרו של הרבעון
ברבעון השלישי של השנה רשמה איילון רווח כולל של 119 מיליון שקל, לעומת 91.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. סך דמי הביטוח ברבעון הגיע ל-1.27 מיליארד שקל, לעומת 1.26 מיליארד שקל בתקופה המקבילה, כשהנתונים משקפים את איחוד תוצאות חברת ווישור ביטוח.
לצד השיפור ברווחיות החליט דירקטוריון החברה על חלוקת דיבידנד נוספת בסך 50 מיליון שקל בגין הרווחים, כך שסך הדיבידנדים השנה יגיע ל-125 מיליון שקל. יחס כושר הפירעון ללא התחשבות בתקופת הפריסה עמד נכון לסוף יוני על 129%, ובהתחשב בתקופת הפריסה על 136%, לעומת 121% ו-128% בהתאמה בסוף השנה שעברה. מאזן החברה מצביע על נכסים מנוהלים בהיקף של 18.9 מיליארד שקל והון עצמי של 1.458 מיליארד שקל, לעומת 1.094 מיליארד שקל בסוף שנה שעברה – עלייה הן בהון והן בהיקף הנכסים המנוהלים.
מגזרי הפעילות: ירידה בביטוח הכללי מול צמיחה בבריאות ובחיים
במגזר הביטוח הכללי הסתכם היקף הפרמיות ברבעון השלישי ב-721.6 מיליון שקל, מתוכם 78.4 מיליון שקל מיוחסים לווישור, לעומת 736.7 מיליון שקל ברבעון המקביל, מתוכם 65.3 מיליון שקל מיוחסים לווישור. הירידה בפרמיות מגיעה בעיקר מתיקי רכב חובה, ביטוחי עסקים, קבלנים ואחריות מקצועית. הרווח הכולל במגזר זה ברבעון עלה ל-91 מיליון שקל, לעומת 87.2 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד.
- המבוטחת הודתה ששיקרה - וזכתה בכיסוי ביטוחי
- ותודה לשוק ההון: איילון עם תשואה של 34% על ההון, עסקי הליבה ממשיכים לצמוח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בביטוחי הבריאות הסתכם היקף הפרמיות ברבעון ב-377 מיליון שקל, לעומת 352.9 מיליון שקל ברבעון המקביל, גידול שנבע בעיקר מעלייה במכירות פוליסות הוצאות רפואיות פרט, מחלות קשות פרט, פוליסות בריאות קבוצתיות ופוליסות לעובדים זרים. הרווח הכולל במגזר הבריאות ברבעון הגיע ל-28.3 מיליון שקל, לעומת 26 מיליון שקל בתקופה המקבילה.
