רועי דגני מנכל אירודרום
צילום: יחצ

אירודרום: השורה העליונה זינקה בכ-60%

הקורונה עשתה טוב לחברה בתחום הכתב״מים ששואפת לשנע סחורות באמצעות כלי טיס בלתי מאוישים; המכירות זינקו ב-58% ברבעון השלישי; מנכ״ל אירודרום ״אנו מאמינים ומקווים שמגמה זו תימשך ואף תואץ בשנה הקרובה״ 
אור צרפתי | (2)
נושאים בכתבה איילון אירודרום

חברת אירודרום קבוצה 1.03% אשר מתמחה בפתרונות ושירותים בתחום כלי הטיס הבלתי מאוישים (כטב"מים), פרחה בתקופת הקורונה וזינקה כ-190% מתחילת השנה. החברה פרסמה כי במהלך תשעת החודשים הראשונים לשנת 2020, זינקו המכירות ב-87% ל-10.2 מיליון שקל, לעומת 5.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. לצורך השוואה המכירות של כלל שנת 2019 הסתכמו ב-8.65 מיליון שקל בלבד. 

 

ברבעון השלישי, החברה דיווחה על הכנסות בסך 3.94 מיליון שקל, זינוק של כ-58% לעומת 2.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. החברה לא דיווחה על שיעורי הרווחיות, אך לפי נתוני המחצית הראשונה החברה עברה לרווח תפעולי מתואם. 

רועי דגני מנכ״ל אירודרום לביזפורטל ״החברה פועלת בשוק צומח, כאשר השימושים בכלי טיס בלתי מאוישים בדגש על הסקטור הבטחוני, צומחים לאין שיעור. אנו מצויים בפתחו של עשור בו נחזה בצמיחה מהירה וחדה, בעיקר בשכבת כלי הטיס המיני-טקטיים המשמשים למשימות במעגל הקרוב.״

״החברה זיהתה כבר לפני מספר שנים את הצרכים אצל הגופים הבטחוניים, שרק הולכים ומתעצמים, וזו אחת הסיבות לצמיחה שמציגה החברה, לצד השירותים הנוספים אותם החלה לספק ללקוחותיה״, הוסיף דגני. 

במהלך הרבעון השלישי, דיווחה אירודרום על כניסה לפעילות בתחום האזרחי, לאחר שזכתה במכרז שערכה חברת נתיבי איילון לצורך אספקת פתרונות שינוע טכנולוגיים באמצעות כטב״מים. ההסכם הינו לתקופה של שנתיים עם אופציה להארכה, ומעניק כניסה לתחום האזרחי שלא היה בהישג ידה עד כה, שכן החברה עסקה בתחום הביטחוני בלבד. החברה דיווחה כי היא פועלת מול מספר ספקים ליצירת שיתוף פעולה להקמת רשת הפצה מקומית בישראל לטווחי שינוע ארוכים. 

 

בתחום האזרחי, החברה רואה פוטנציאל צמיחה רב, כאשר יותר גופים ממשלתיים ופרטיים בוחרים לאמץ פתרונות שינוע באמצעות כלי טיס בלתי מאוישים. שינוע שכזה מפחית את הצפיפות תחבורתית בתשתיות התנועה , לצד מהירות ויעילות וכן, הפחתת זיהום אוויר. 

 

על פי הערכות החברה, היקף השוק בו היא פועלת, ביטחוני ואזרחי, מוערך בכ-19.3 מיליארד דולר, וצפוי לזנק לכ-45.8 מיליארד דולר עד שנת 2025. היקף השוק הביטחוני מתוך כלל השוק עומד על 8.84 מיליארד דולר, מתוכם ב-10% מהווים שוק פוטנציאלי לאירודרום. החברה מכוונת להוות לפחות 15% מהשוק הפוטנציאלי שלה בתוך 5 שנים. החברה הינה החברה היחידה בישראל בתחום זה, כאשר ישראל נתפסת כמובילת טכנולוגיות מתקדמות לביטחון.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

לדברי דגני, ״המגמה על בסיסה צומחת החברה היא המעבר משוק ממוקד פלטפורמה לשוק ממוקד שירות ופתרונות. ככל שגופים בטחוניים ופרא-בטחוניים ימצאו יותר צורך בשימוש בטכנולוגיות אלו, כך ימשיך לצמוח הצורך בשירותים נלווים או שירותי חכירה אותם החברה מספקת.״

״לצד השימוש בכלי טיס בלתי מאוישים בתחום הבטחוני, החברה צופה וכפי שפרסמה בעבר, כי צפויה בעשור הקרוב צמיחה משמעותית אף בתחום האזרחי, לצרכים מגוונים, כאשר כידוע, החברה פועלת בתחום זה ואף צפויה להגביר את פעילותה.״ אמר דגני.

כיצד אתם רואים את זרזי הצמיחה שלכם? 

״הנורמליזציה עם מדינות ערב עשויה להוות אחד ממנועי הצמיחה של השוק הבטחוני בו פועלת החברה בשנים הקרובות. כמו כן מצבה הפיננסי המצוין של החברה וגיוס ההון שביצענו לאחרונה מחזקים את מבנה ההון. אחד היתרונות של אירודרום הוא המוניטין שהיא הצליחה לצבור. אירודרום נתפסת בחברה מובילה בתחומה בעיני התעשיות הבטחוניות, הן בישראל והן בחו״ל.״

״ראיה לכך, פנייה של לקוחות זרים שפונים לחברה לקבל שירותים, דבר שממחיש את מיצובה של החברה בעולם הביטחוני אף מחוץ לישראל. חשוב להדגיש, כפי שגם בא לידי ביטוי בדוחות שפרסמה החברה למחצית הראשונה של שנת 2020, החברה רווחית מבחינה תפעולית, כאשר ההפסד הנקי נבע כתוצאה מרישומים חשבונאיים לא תזרימיים.״

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מארק 16/11/2020 19:44
    הגב לתגובה זו
    תפסיקו כבר להיות אנשים רעים תשמרו על עולם תעשו הפגנות שיסגרו את כל המפעלים שעושים זיהום וזה יקטן את C02
  • 1.
    דני 16/11/2020 11:05
    הגב לתגובה זו
    פוטנציאל מעולה לטווח.
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה מכרז אלקטרה

קבוצת אלקטרה אלקטרה 4.29%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.


מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם

אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

זינוקים בביטוח - הראל כבר גדולה מהבנק הבינלאומי; קמהדע נפלה 5%

בדקנו: מי 3 המניות הכי טובות של דצמבר (בינתיים) ומה הסיבות?  אוריון זינקה ב-18% ביומה הראשון בבורסה, סוגת עלתה 2%

מערכת ביזפורטל |

  


מניות הביטוח ממשיכות לזנק. מדד הביטוח טס - מדד ת"א-ביטוח  

הראל כבר עולה בשווי על השווי של הבנק הבינלאומי - תראו כאן את השווי של חברות הביטוח הגדולות מודגש בצהוב, ואת המיקום שלהן בטבלת החברות הגדולות בבורסה: 

דו"ח חדש של אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר מציג תמונת מצב חיובית של ההשקעות הזרות בישראל. בעוד שנת 2024 הסתיימה בירידה מתונה, הנתונים לחציון הראשון של 2025 מצביעים על התאוששות משמעותית בזרימת ההון הזר למשק. על פי הדו"ח, בחציון הראשון של שנת 2025 נרשמו בישראל השקעות זרות ישירות בהיקף של כ-10.2 מיליארד דולר. מדובר בחציון החזק ביותר מאז שנת 2021, שבה נרשמו השקעות בהיקף של כ-14 מיליארד דולר באותה תקופה. נתון זה מייצג עלייה של 35% לעומת החציון המקביל בשנת 2024, שבו הסתכמו זרמי ההשקעות הנכנסות בכ-7.5 מיליארד דולר בלבד. ד"ר שמואל אברמזון, הכלכלן הראשי במשרד האוצר, מציין בדבריו הפותחים את הדו"ח: "ההתאוששות נתמכת בהתפתחויות אזוריות חיוביות ובהסרת איומים ביטחוניים, אשר תרמו להפחתת פרמיית הסיכון של ישראל, לירידה בתשואות האג"ח לטווח ארוך, לחזרת חברות תעופה זרות ולעלייה במדדי המניות המקומיים." - השקעות זרות בישראל: המחצית הראשונה של 2025 החזקה ביותר מזה ארבע שנים