תדיראן: מו"מ לרכישת חברה באירופה תמורות 80 מיליון שקל
חברת המיזוג תדיראן הולדינגס, מדווחת כי היא מנהלת משא ומתן לרכישת השליטה (75%) בחברה זרה, הפועלת בתחום שיווק והפצת מזגנים במדינות מזרח ומרכז אירופה, תמורת כ-80 מיליון שקל. זאת, כחלק מהתכנית האסטרטגית אותה הציגה החברה לכניסה לשווקים בינלאומיים.
>"תהיה השנה צריכה גבוהה יותר למיזוג אוויר"
>איפה תדיראן תהיה עוד חמש שנים? "חברה טכנולוגית עם הכנסות של 2 מיליארד שקל"
ההודעה מגיע על רקע המומנטום החיובי של החברה בתקופה האחרונה, מתחילת החודש קפצה מניית החברה ב-19% והשלימה זינוק של 62% בשנה האחרונה. החברה נסחרת לפי שווי שוק של כ-1.42 מיליארד שקל, ובמכפיל 17 על הרווח הנקי ב-12 החודשים האחרונים.
- תדיראן: ירידה נוספת בהכנסות וברווח, והיעדים נראים רחוקים מתמיד
- בגלל הורדת התחזיות -הורדת דירוג לתדיראן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי הודעת החברה, העסקה כוללת גם אופציות הדדיות בקשר ל-25% הנותרים. תמורת הרכישה צפויה להיקבע על בסיס מכפילים מוגדרים על תוצאות ה-EBITDA של חברת המטרה כשלהערכת החברה, תמורת הרכישה הינה בסדר גודל של כ-80 מיליון שקל.
השלמת העסקה כפופה להתקיימות מספר תנאים מתלים ביניהם השלמת בדיקת נאותות, השלמת המשא מתן בין הצדדים, קבלת אישורים רגולטוריים וכן קבלת אישור דירקטוריון החברה.
בנוסף, הודיעה החברה על כי היא בוחנת אפשרות לגיוס חוב מהציבור באמצעות הנפקת סדרה חדשה של אגרות חוב, על בסיס תשקיף המדף שפרסמה בתחילת החודש.
רבעון ראשון חזק ופרסום תכנית אסטרטגית
בתחילת החודש פרסמה החברה את דוחות הרבעון הראשון, בהם הציגה ביצועים חזקים עם גידול של כ-6.4% בהכנסות, לצד זינוק של כ-125% ברווח הנקי שהסתכם כ-17.1 מיליון שקל. זאת, לצד שיפור משמעותי ברווח הגולמי והתפעולי כמו גם בשיעורי הרווחיות.
- נאייקס מגייסת 566 מיליון שקל ומרחיבה את פעילות טעינת הרכבים החשמליים
- IBI בתחילת סיקור לנאוויטס: "אפסייד של 29%"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "אי אפשר לעלות 20%-30% בשנה, זה ייגמר בתיקון״
לצד פרסום תוצאות הרבעון, הציגה החברה תכנית אסטרטגית חדשה, במטרה להביא את הכנסותיה בתוך חמש שנים למעל ל-2 מיליארד שקל , מכ-850 מיליון שקל כיום. במסגרת התכנית, השקעות במו"פ טכנולוגי, וביצוע רכישות במטרה להפוך לחברה בינ"ל הפועלת גם באירופה.
- 2.יהושע 31/05/2020 21:04הגב לתגובה זוהסינים מיצרים מזגנים טובים ובמחיר מצויין לכל העולם. לתדיראן אין מה להציע לעולם המיזוג.
- יינון 01/06/2020 21:39הגב לתגובה זוהבנת הנקרא, תקרא שנית לפני שאתה לוחץ על המקלדת.
- 1.חיים 31/05/2020 19:28הגב לתגובה זויש לי שאלה אני מושקע בחברה. המהלכים של קניית חברה והנפקת אגחים אמורה להעלות או להוריד את מחיר המניה?
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה 0.49% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגפריים אנרג'י מזנקת 15%, אוריון 8%; הבנקים יורדים 1% - המדדים במגמה מעורבת
הרפורמה בדיווחי החברות - איך לאזן בין שקיפות למשקיעים לבין עומס על החברות; ההנפקה החדשה של ג'י סיטי - אוריון - ממשיכה לזנק; על הפרישה של עמית בירק מאקוואריוס ואיזה דגלים אדומים היו לנו עוד לפני; על החלטת הריבית מחר בארה"ב שמשפיעה גם עלינו
המסחר במדדים במגמה מעורבת אחרי נעילה מעורבת אתמול ללא שינויים מהותיים. ת"א 35 מוסיף 0.1% העליות בת"א 90 נמחקות והמדד יורד 0.1%.
רפורמה בדיווחי החברות יוצאת לדרך כבר ב-2026: ד"וח הדירקטוריון המלא לצד תיאור עסקי התאגיד והדוחות עצמם ופרטים נוספים על תאגיד הם כמות בלתי נתפסת של מידע חלקו לא רלבנטי, חלקו חוזר על עצמו. מדובר על מאות עמודים שמתקבלים בדוח השנתי, וגם המשקיעים הרציניים ביותר, לא באמת קוראים את כל הדוח. רשות ניירות רוצה לעשות בו סדר. הבעיה היחידה היא שלפעמים כשמצמצמים "זורקים" בלי לשים לב מידע חשוב על הדרך. בגישה הקיימת הוחלט שכל המוסיף הרי זה משובח. זו גישה בעיתית, אבל לפחות לחרוצים יש יכולת לקבל את המידע שנדרש לצורך קבלת החלטת השקעה ולצורך הבנת העסק. כעת, בגישה החדשה, ירדו סעיפים ויהיה מיקוד, אבל בדרך אנחנו עלולים לאבד מידע חשוב.
במגזר הפיננסים התמונה שונה - הבנקים יורדים בכ-1%, בעוד ת"א ביטוח יורד 0.3%. ת"א נדל"ן חיובי עם עליה של 0.3% בעוד ת"א נפט וגז יורד 0.1%.
- זינוקים בביטוח - הראל כבר גדולה מהבנק הבינלאומי; קמהדע נפלה 5%
- ארית זינקה 8.7%, פוםוום 14%; ת"א ביטוח זינק 2.5% - נעילה ירוקה בתל אביב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רשות ניירות ערך מנסה לאזן - פחות מידע, יותר מידע חשוב. זאת מטרה חשובה, אבל רק הפרקטיקה תלמד אם זה ניסיון מוצלח. את החדשות האלו מסרה רשות ניירות ערך בכנס התאגידים ה-13 של הרשות. יו"ר הרשות עו"ד ספי זינגר, פרופ' אסף חמדני ומנהל מחלקת תאגידים אמיר הלמר הציגו את הבשורות המרכזיות הצפויות במסגרת המלצות "ועדת חמדני". ההמלצות, שיפורסמו בקרוב להערות הציבור, נועדו לשפר את איכות הגילוי של התאגידים הציבוריים למשקיעים, לצד הפחתת הנטל הרגולטורי על החברות. זה הולכת להיות רפורמה מקיפה שתשנה באופן מהותי את מבנה הדיווחים התקופתיים והמידע המיידי שמחויבים החברות לספק - רפורמה בדיווחי החברות: דוח הנהלה יחליף את דוח הדירקטוריון - איך זה ישפיע על המשקיעים?
