תדיראן: מו"מ לרכישת חברה באירופה תמורות 80 מיליון שקל

בהמשך לפרסום התכנית האסטרטגית, מודיעה החברה על משא ומתן לרכישת השליטה בחברה זרה הפועלת בתחום המיזוג במרכז ומזרח אירופה; בוחנת הנפקת סדרה חדשה של אג"ח
איתן גרסטנפלד | (3)
נושאים בכתבה תדיראן

חברת המיזוג תדיראן הולדינגס, מדווחת כי היא מנהלת משא ומתן לרכישת השליטה (75%) בחברה זרה, הפועלת בתחום שיווק והפצת מזגנים במדינות מזרח ומרכז אירופה, תמורת כ-80 מיליון שקל. זאת, כחלק מהתכנית האסטרטגית אותה הציגה החברה לכניסה לשווקים בינלאומיים.

>"תהיה השנה צריכה גבוהה יותר למיזוג אוויר"

>איפה תדיראן תהיה עוד חמש שנים? "חברה טכנולוגית עם הכנסות של 2 מיליארד שקל"

ההודעה מגיע על רקע המומנטום החיובי של החברה בתקופה האחרונה, מתחילת החודש קפצה מניית החברה ב-19% והשלימה זינוק של 62% בשנה האחרונה. החברה נסחרת לפי שווי שוק של כ-1.42 מיליארד שקל, ובמכפיל 17 על הרווח הנקי ב-12 החודשים האחרונים.

על פי הודעת החברה, העסקה כוללת גם אופציות הדדיות בקשר ל-25% הנותרים. תמורת הרכישה צפויה להיקבע על בסיס מכפילים מוגדרים על תוצאות ה-EBITDA של חברת המטרה כשלהערכת החברה, תמורת הרכישה הינה בסדר גודל של כ-80 מיליון שקל.

השלמת העסקה כפופה להתקיימות מספר תנאים מתלים ביניהם השלמת בדיקת נאותות, השלמת המשא מתן בין הצדדים, קבלת אישורים רגולטוריים וכן קבלת אישור דירקטוריון החברה.

בנוסף, הודיעה החברה על כי היא בוחנת אפשרות לגיוס חוב מהציבור באמצעות הנפקת סדרה חדשה של אגרות חוב, על בסיס תשקיף המדף שפרסמה בתחילת החודש.

רבעון ראשון חזק ופרסום תכנית אסטרטגית

בתחילת החודש פרסמה החברה את דוחות הרבעון הראשון, בהם הציגה ביצועים חזקים עם גידול של כ-6.4% בהכנסות, לצד זינוק של כ-125% ברווח הנקי שהסתכם כ-17.1 מיליון שקל. זאת, לצד שיפור משמעותי ברווח הגולמי והתפעולי כמו גם בשיעורי הרווחיות.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

לצד פרסום תוצאות הרבעון, הציגה החברה תכנית אסטרטגית חדשה, במטרה להביא את הכנסותיה בתוך חמש שנים למעל ל-2 מיליארד שקל , מכ-850 מיליון שקל כיום. במסגרת התכנית, השקעות במו"פ טכנולוגי, וביצוע רכישות במטרה להפוך לחברה בינ"ל הפועלת גם באירופה.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    יהושע 31/05/2020 21:04
    הגב לתגובה זו
    הסינים מיצרים מזגנים טובים ובמחיר מצויין לכל העולם. לתדיראן אין מה להציע לעולם המיזוג.
  • יינון 01/06/2020 21:39
    הגב לתגובה זו
    הבנת הנקרא, תקרא שנית לפני שאתה לוחץ על המקלדת.
  • 1.
    חיים 31/05/2020 19:28
    הגב לתגובה זו
    יש לי שאלה אני מושקע בחברה. המהלכים של קניית חברה והנפקת אגחים אמורה להעלות או להוריד את מחיר המניה?
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.