תדיראן: מו"מ לרכישת חברה באירופה תמורות 80 מיליון שקל

בהמשך לפרסום התכנית האסטרטגית, מודיעה החברה על משא ומתן לרכישת השליטה בחברה זרה הפועלת בתחום המיזוג במרכז ומזרח אירופה; בוחנת הנפקת סדרה חדשה של אג"ח
איתן גרסטנפלד | (3)
נושאים בכתבה תדיראן

חברת המיזוג תדיראן הולדינגס, מדווחת כי היא מנהלת משא ומתן לרכישת השליטה (75%) בחברה זרה, הפועלת בתחום שיווק והפצת מזגנים במדינות מזרח ומרכז אירופה, תמורת כ-80 מיליון שקל. זאת, כחלק מהתכנית האסטרטגית אותה הציגה החברה לכניסה לשווקים בינלאומיים.

>"תהיה השנה צריכה גבוהה יותר למיזוג אוויר"

>איפה תדיראן תהיה עוד חמש שנים? "חברה טכנולוגית עם הכנסות של 2 מיליארד שקל"

ההודעה מגיע על רקע המומנטום החיובי של החברה בתקופה האחרונה, מתחילת החודש קפצה מניית החברה ב-19% והשלימה זינוק של 62% בשנה האחרונה. החברה נסחרת לפי שווי שוק של כ-1.42 מיליארד שקל, ובמכפיל 17 על הרווח הנקי ב-12 החודשים האחרונים.

על פי הודעת החברה, העסקה כוללת גם אופציות הדדיות בקשר ל-25% הנותרים. תמורת הרכישה צפויה להיקבע על בסיס מכפילים מוגדרים על תוצאות ה-EBITDA של חברת המטרה כשלהערכת החברה, תמורת הרכישה הינה בסדר גודל של כ-80 מיליון שקל.

השלמת העסקה כפופה להתקיימות מספר תנאים מתלים ביניהם השלמת בדיקת נאותות, השלמת המשא מתן בין הצדדים, קבלת אישורים רגולטוריים וכן קבלת אישור דירקטוריון החברה.

בנוסף, הודיעה החברה על כי היא בוחנת אפשרות לגיוס חוב מהציבור באמצעות הנפקת סדרה חדשה של אגרות חוב, על בסיס תשקיף המדף שפרסמה בתחילת החודש.

רבעון ראשון חזק ופרסום תכנית אסטרטגית

בתחילת החודש פרסמה החברה את דוחות הרבעון הראשון, בהם הציגה ביצועים חזקים עם גידול של כ-6.4% בהכנסות, לצד זינוק של כ-125% ברווח הנקי שהסתכם כ-17.1 מיליון שקל. זאת, לצד שיפור משמעותי ברווח הגולמי והתפעולי כמו גם בשיעורי הרווחיות.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

לצד פרסום תוצאות הרבעון, הציגה החברה תכנית אסטרטגית חדשה, במטרה להביא את הכנסותיה בתוך חמש שנים למעל ל-2 מיליארד שקל , מכ-850 מיליון שקל כיום. במסגרת התכנית, השקעות במו"פ טכנולוגי, וביצוע רכישות במטרה להפוך לחברה בינ"ל הפועלת גם באירופה.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    יהושע 31/05/2020 21:04
    הגב לתגובה זו
    הסינים מיצרים מזגנים טובים ובמחיר מצויין לכל העולם. לתדיראן אין מה להציע לעולם המיזוג.
  • יינון 01/06/2020 21:39
    הגב לתגובה זו
    הבנת הנקרא, תקרא שנית לפני שאתה לוחץ על המקלדת.
  • 1.
    חיים 31/05/2020 19:28
    הגב לתגובה זו
    יש לי שאלה אני מושקע בחברה. המהלכים של קניית חברה והנפקת אגחים אמורה להעלות או להוריד את מחיר המניה?
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה מכרז אלקטרה

קבוצת אלקטרה אלקטרה 4.29%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.


מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם

אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

זינוקים בביטוח - הראל כבר גדולה מהבנק הבינלאומי; קמהדע נפלה 5%

בדקנו: מי 3 המניות הכי טובות של דצמבר (בינתיים) ומה הסיבות?  אוריון זינקה ב-18% ביומה הראשון בבורסה, סוגת עלתה 2%

מערכת ביזפורטל |

  • טרם החל המסחר הרציף
  


מניות הביטוח ממשיכות לזנק. מדד הביטוח טס - מדד ת"א-ביטוח  

הראל כבר עולה בשווי על השווי של הבנק הבינלאומי - תראו כאן את השווי של חברות הביטוח הגדולות מודגש בצהוב, ואת המיקום שלהן בטבלת החברות הגדולות בבורסה: 

דו"ח חדש של אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר מציג תמונת מצב חיובית של ההשקעות הזרות בישראל. בעוד שנת 2024 הסתיימה בירידה מתונה, הנתונים לחציון הראשון של 2025 מצביעים על התאוששות משמעותית בזרימת ההון הזר למשק. על פי הדו"ח, בחציון הראשון של שנת 2025 נרשמו בישראל השקעות זרות ישירות בהיקף של כ-10.2 מיליארד דולר. מדובר בחציון החזק ביותר מאז שנת 2021, שבה נרשמו השקעות בהיקף של כ-14 מיליארד דולר באותה תקופה. נתון זה מייצג עלייה של 35% לעומת החציון המקביל בשנת 2024, שבו הסתכמו זרמי ההשקעות הנכנסות בכ-7.5 מיליארד דולר בלבד. ד"ר שמואל אברמזון, הכלכלן הראשי במשרד האוצר, מציין בדבריו הפותחים את הדו"ח: "ההתאוששות נתמכת בהתפתחויות אזוריות חיוביות ובהסרת איומים ביטחוניים, אשר תרמו להפחתת פרמיית הסיכון של ישראל, לירידה בתשואות האג"ח לטווח ארוך, לחזרת חברות תעופה זרות ולעלייה במדדי המניות המקומיים." - השקעות זרות בישראל: המחצית הראשונה של 2025 החזקה ביותר מזה ארבע שנים