השעון של קבוצת שלמה
צילום: יח"צ

קבוצת שלמה קיבלה רישיון לפעול בתחום האשראי החוץ בנקאי

ברקע ללחץ בסקטור, חברת הליסינג ומכירת הרכבים מיד שניה מבקשת להתרחב. בסוף השבוע שעבר דירגה מעלות את החברה בדירוג A+
ניצן כהן | (2)
נושאים בכתבה שלמה סיקסט

קבוצת שלמה, שפועלת בעיקר בתחום הליסינג ומכירת כלי רכב מיד שניה, קיבלה היום אישור לפעול בתחום ההלוואות החוץ בנקאיות. הרישיון למעשה מורחב ממתן אשראי לרכישת כלי רכב לאשראי צרכני כולל לרכישת נכסים או שירותים – שם מכובס, כאמור, לאשראי צרכני.

החברה פעלה עד כה באמצעות חברה בת בתחום מימון לרכישת כלי רכב ללקוחות פרטיים אך החברה מעוניינת להיכנס לתחום האשראי הצרכני ולכן ביקשה את אישור הממונה על שוק ההון, כמתחייב.

בסוף השבוע שעבר דירגה מעלות את החברה בדירוג A פלוס, דירוג טוב שמאפשר לה נגישות טובה לשוק ההון ולכספי המוסדיים.

מעלות נדרשה לדירוג האשראי של שלמה כחלק מבחינה מחודשת של כל חברות הליסינג הפועלות בישראל. מעלות אף מציינת באישרור הדירוג של החברה כי למרות ששלמה רכב נסמכת על מחזור חוב קיים כחלק מפעילותה השוטפת, "החברה מחזיקה בכמות מזומנים מספקת לעומת חלויות החוב הצפויות, ויחד עם תזרים המזומנים הצפוי מפעילותה השוטפת, אנו סבורים כי החברה תוכל לכסות את צורכי הנזילות שלה ב-12 החודשים הקרובים ממקורותיה העצמיים.

"תחזית הדירוג היציבה משקפת את הערכתנו כי החברה מתמודדת עם משבר הקורונה עם גמישות פיננסית גבוהה במאזנה. החברה הגדילה את כמות המזומן שברשותה, ועומס חלויות החוב שלה, במיוחד חלויות האג"ח, מפוזר בצורה טובה על פני השנה הקרובה".

נכון לתום שנת 2019 מסתכמת מצבת החובות של שלמה ב-1.9 מיליארד שקל כשהשנה אמורה לפרוע החברה כ-480 מיליון שקל לבעלי האג"ח ובשנת 2021 אמורה לפרוע 402 מיליון שקל וב-2022 עוד כ-400 מיליון שקל.

בדוחות הכספיים שפרסמה החברה לא מכבר דיווחה החברה כי לאור התפשטות וירוס הקורונה ומגבלות התנועה נרשמה ירידה במכירות החברה בעיקר של כלי רכב מה שיגרום להשפעה שלילית על תוצאותיה ברבעון הראשון של השנה.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    למה לא ? (ל"ת)
    סטנלי 06/04/2020 21:11
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    בועה 06/04/2020 20:29
    הגב לתגובה זו
    לתת אשראי לפושטי רגל
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.