גלעד גליק איתמר מדיקל
צילום: יח"צ

איתמר צומחת בהכנסות, אבל עדיין מפסידה

ההפסד הנקי עמד על 1 מיליון דולר - 9 סנט למניה; החברה הכתה את צפי האנליסטים בהכנסות ל-9.8 מיליון דולר
איתן גרסטנפלד |

חברת איתמר מדיקל הדואלית (סימול: ITMR), המפתחת מכשירים רפואיים לא פולשניים לאבחון וטיפול בהפרעות נשימה בשינה, מדווחת על צמיחה של 48% בהכנסות והפסד של 1 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2019. החברה הכתה את צפי האנליסטים הן בהכנסות והן בשורה התחתונה.

ההכנסות ברבעון הרביעי של 2019 גדלו ב-48% ל-9.8 מיליון דולר, בהשוואה ל-6.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. זאת, בדומה לצפי אותו פרסמה החברה לפני כחודשיים. הצמיחה בהכנסות נבעה ברובה מגידול במכירות ה-WatchPAT בארה"ב, ובאירופה.

בשורה התחתונה מדווחת החברה על הפסד נקי של כ-1 מיליון דולר (3 סנט למניה), בהשוואה ל-200 אלף דולר (4 סנט למנייה) ברבעון המקביל אשתקד.

החברה הכתה את צפי האנליסטים הן בשורה העליונה והן בשורה התחתונה. הצפי היה להכנסות של 9.67 מיליון דולר על הפסד של 5 סנט למניה. יש לציין כי הצפי מבוסס על שלושה אנליסטים בלבד.

נכון לסוף הרבעון הרביעי, היו בידי החברה מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של 15.1 מיליון דולר. לסכום זה נוספו כ-35.5 מיליון דולר מההנפקה הציבורית האחרונה בארה"ב בחודש פברואר 2020 (לאחר מועד המאזן).

שיפור ברווחיות הגולמית, כנגד עליה בהוצאות התפעול

הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של 2019 גדל ל-7.7 מיליון דולר, בהשוואה ל-5.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של 2019 עלה ל-78.3%, בהשוואה ל-77.4% ברבעון המקביל ב-2018.

 

ההפסד התפעולי ברבעון הרביעי של 2019 עמד על 0.9 מיליון דולר, בהשוואה ל-0.6 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2018. הגידול בהפסד התפעולי נובע בעיקר מגידול של 1.9 מיליון דולר בהוצאות מכירה ושיווק, הקשורות להרחבת צוות המכירות האמריקאי לטריטוריות גיאוגרפיות חדשות. כמו גם, רישום למסחר של תעודות הפיקדון האמריקאיות ((ADSs ב-NASDAQ בארה"ב בחודש פברואר 2019. גידול זה קוזז בחלקו על ידי הגידול בהכנסות.

תחזית הכנסות ל-2020

החברה שבה ומאשררת את תחזית ההכנסות לשנת 2020 בטווח של בין 39.5 ל-42.0 מיליון דולר, המשקפות צמיחה של 26%-35% בהשוואה להכנסות ב-2019. 

נשיא ומנכ"ל איתמר מדיקל, גלעד גליק: "2019 הייתה שנת שינוי לאיתמר מדיקל, עם דגש על הכנסות שיא שנתיות, שיתופי פעולה עסקיים חשובים והשקות מוצרים חדשים וחדשניים. אנו מאפשרים למטופלים גישה רחבה לאבחון דום נשימה בשינה על ידי יצירת אימוץ רחב של טכנולוגיית ה-WatchPAT שלנו. ההשקות המוצלחות של WatchPAT 300 ו-WatchPAT ONE ושיתוף הפעולה האחרון עם SoClean, אשר יאפשר לנו לחדור לשוק השיווק הישיר לצרכן ((Direct to Consumer ב-2020, יחד עם ההוכחות הקליניות של דיוק והשימוש של ה-WatchPAT, הם דוגמאות לעמידה מוצלחת במטרה זו".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

"אנו מתכוונים להמשיך ולהגדיל  את הנתח שלנו  בשוק בדיקות השינה הביתיות באמצעות הגדלת פעילויות מכירה ושיווק, שיתופי הפעולה העסקיים האחרונים ומחויבות נמשכת לייצר חדשנות. אנו מאמינים כי ההון שגייסנו בהנפקה הציבורית האחרונה בארה"ב יספק לנו מספיק נזילות וגמישות על מנת ליישם את המטרות האסטרטגיות שלנו, עם דגש על יצירת ערך ללקוחות, למטופלים ולבעלי המניות".

החברה צומחת בקצב טוב, אבל עדיין לא עברה לרווחיות

יש לציין כי איתמר מדיקל אמנם הציגה בחמש השנים האחרונות צמיחת הכנסות בשיעור שנתי ממוצע (CAGR) של כ-19.4%, אולם עדיין לא עברה לרווחיות בשורה התחתונה. 

* ההכנסות בשנת 2020E, על בסיס תחזיות הנהלת החברה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
סייברוואן יעקב טננבוים
צילום: איציק בירן, צילום מסך אתר יוניקורן טכנולוגיות
הלך הכסף

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים

אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים

רן קידר |
נושאים בכתבה סייברוואן

חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה  - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.

סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות  קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל. 

הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט. 

בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.      

סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:


סייברוואן יעקב טננבוים
צילום: איציק בירן, צילום מסך אתר יוניקורן טכנולוגיות
הלך הכסף

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים

אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים

רן קידר |
נושאים בכתבה סייברוואן

חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה  - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.

סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות  קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל. 

הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט. 

בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.      

סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל: