גלעד גליק איתמר מדיקל
צילום: יח"צ

איתמר צומחת בהכנסות, אבל עדיין מפסידה

ההפסד הנקי עמד על 1 מיליון דולר - 9 סנט למניה; החברה הכתה את צפי האנליסטים בהכנסות ל-9.8 מיליון דולר
איתן גרסטנפלד |

חברת איתמר מדיקל הדואלית (סימול: ITMR), המפתחת מכשירים רפואיים לא פולשניים לאבחון וטיפול בהפרעות נשימה בשינה, מדווחת על צמיחה של 48% בהכנסות והפסד של 1 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2019. החברה הכתה את צפי האנליסטים הן בהכנסות והן בשורה התחתונה.

ההכנסות ברבעון הרביעי של 2019 גדלו ב-48% ל-9.8 מיליון דולר, בהשוואה ל-6.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. זאת, בדומה לצפי אותו פרסמה החברה לפני כחודשיים. הצמיחה בהכנסות נבעה ברובה מגידול במכירות ה-WatchPAT בארה"ב, ובאירופה.

בשורה התחתונה מדווחת החברה על הפסד נקי של כ-1 מיליון דולר (3 סנט למניה), בהשוואה ל-200 אלף דולר (4 סנט למנייה) ברבעון המקביל אשתקד.

החברה הכתה את צפי האנליסטים הן בשורה העליונה והן בשורה התחתונה. הצפי היה להכנסות של 9.67 מיליון דולר על הפסד של 5 סנט למניה. יש לציין כי הצפי מבוסס על שלושה אנליסטים בלבד.

נכון לסוף הרבעון הרביעי, היו בידי החברה מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של 15.1 מיליון דולר. לסכום זה נוספו כ-35.5 מיליון דולר מההנפקה הציבורית האחרונה בארה"ב בחודש פברואר 2020 (לאחר מועד המאזן).

שיפור ברווחיות הגולמית, כנגד עליה בהוצאות התפעול

הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של 2019 גדל ל-7.7 מיליון דולר, בהשוואה ל-5.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של 2019 עלה ל-78.3%, בהשוואה ל-77.4% ברבעון המקביל ב-2018.

 

ההפסד התפעולי ברבעון הרביעי של 2019 עמד על 0.9 מיליון דולר, בהשוואה ל-0.6 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2018. הגידול בהפסד התפעולי נובע בעיקר מגידול של 1.9 מיליון דולר בהוצאות מכירה ושיווק, הקשורות להרחבת צוות המכירות האמריקאי לטריטוריות גיאוגרפיות חדשות. כמו גם, רישום למסחר של תעודות הפיקדון האמריקאיות ((ADSs ב-NASDAQ בארה"ב בחודש פברואר 2019. גידול זה קוזז בחלקו על ידי הגידול בהכנסות.

תחזית הכנסות ל-2020

החברה שבה ומאשררת את תחזית ההכנסות לשנת 2020 בטווח של בין 39.5 ל-42.0 מיליון דולר, המשקפות צמיחה של 26%-35% בהשוואה להכנסות ב-2019. 

נשיא ומנכ"ל איתמר מדיקל, גלעד גליק: "2019 הייתה שנת שינוי לאיתמר מדיקל, עם דגש על הכנסות שיא שנתיות, שיתופי פעולה עסקיים חשובים והשקות מוצרים חדשים וחדשניים. אנו מאפשרים למטופלים גישה רחבה לאבחון דום נשימה בשינה על ידי יצירת אימוץ רחב של טכנולוגיית ה-WatchPAT שלנו. ההשקות המוצלחות של WatchPAT 300 ו-WatchPAT ONE ושיתוף הפעולה האחרון עם SoClean, אשר יאפשר לנו לחדור לשוק השיווק הישיר לצרכן ((Direct to Consumer ב-2020, יחד עם ההוכחות הקליניות של דיוק והשימוש של ה-WatchPAT, הם דוגמאות לעמידה מוצלחת במטרה זו".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

"אנו מתכוונים להמשיך ולהגדיל  את הנתח שלנו  בשוק בדיקות השינה הביתיות באמצעות הגדלת פעילויות מכירה ושיווק, שיתופי הפעולה העסקיים האחרונים ומחויבות נמשכת לייצר חדשנות. אנו מאמינים כי ההון שגייסנו בהנפקה הציבורית האחרונה בארה"ב יספק לנו מספיק נזילות וגמישות על מנת ליישם את המטרות האסטרטגיות שלנו, עם דגש על יצירת ערך ללקוחות, למטופלים ולבעלי המניות".

החברה צומחת בקצב טוב, אבל עדיין לא עברה לרווחיות

יש לציין כי איתמר מדיקל אמנם הציגה בחמש השנים האחרונות צמיחת הכנסות בשיעור שנתי ממוצע (CAGR) של כ-19.4%, אולם עדיין לא עברה לרווחיות בשורה התחתונה. 

* ההכנסות בשנת 2020E, על בסיס תחזיות הנהלת החברה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

יוגב שריד שיח מדיקל
צילום: יחצ

שיח מגדילה רווחים למרות ירידה בהכנסות

רווח תפעולי של 5.7 מיליון על הכנסות של 40.9 מיליון, לעומת רווח תפעולי של 3.2 מיליון על הכנסות של 42.6 מיליון ברבעון המקביל אשתקד; יוגב שריד, מנכ"ל שיח: :"אנו רואים התייצבות במספר מטופלי הקנאביס ומאמינים כי מספרם יחזור לצמיחה בטווח הבינוני והארוך"

רן קידר |
נושאים בכתבה שיח מדיקל קנאביס

ההכנסות של שיח מדיקל שיח מדיקל 6.4%  ברבעון השלישי הסתכמו בכ-40.9 מיליון ש"ח, לעומת כ-42.6 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. סך ההכנסות מהווה גידול של 4.8% ביחס לרבעון הקודם וקיטון של כ-3.9% ביחס לרבעון המקביל. הקיטון מול הרבעון המקביל נובע, בין היתר, משינוי בכמות המטופלים בישראל ומירידת מחירים כתוצאה מהתחרות בענף ושינוי טעמי הצרכן.

הרווח הגולמי לפני השפעת שינויים בשווי הוגן של נכס ביולוגי ברבעון הסתכם ב-14.2 מיליון ש"ח, לעומת כ- 13.4 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-6.1%. שיעור הרווח הגולמי עמד ברבעון על 34.7%, לעומת כ- 31.4% ברבעון המקביל אשתקד. השיפור ברווח הגולמי ובשיעורו נובע בעיקר מתמהיל המוצרים הנמכרים לצד מהלכים שונים בהם נקטה החברה כגון התייעלות בחוות הגידול של החברה, התאמת תכנית הגידול לצרכי השוק המשתנים, וגידול בהיקף הפעילות במפעל שיח.

הרווח התפעולי הסתכם ב-5.7 מיליון ש"ח (המהווה כ- 13.8% מההכנסות) לעומת כ- 3.2 מיליון ש"ח (המהווה כ- 7.4%), צמיחה של כ- 79% לעומת הרבעון המקביל. Adjusted EBITDA ברבעון הסתכם בכ- 5.0 מיליון ש"ח (ומהווה 12% מההכנסות) לעומת כ- 4.6 מיליון ש"ח (המהווה כ- 11% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 8%. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות בחברה ברבעון הסתכם ב-4.2 מיליון ש"ח, לעומת כ-2.3 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 80%.

 

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון היה מינוס 3 מיליון ש"ח לעומת תזרים חיובי  של כ-8.7 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, התזרים הושפע מהפרשי עיתוי טכניים (שיפטינג עם הרבעון הרביעי של השנה) אשר משתקפים ברבעון הנוכחי בגידול ביתרת הלקוחות.