איתמר מגדילה הכנסות: 41 מיליון ב-2020 לעומת 31 מיליון ב-2019
חברת איתמר מדיקל הדואלית (סימול: ITMR), המפתחת מכשירים רפואיים לא פולשניים לאבחון וטיפול בהפרעות נשימה בשינה, פרסמה את תחזיותיה להכנסות ברבעון הרביעי לשנת 2019, ותחזית ההכנסות לשנת 2020. במסגרתם, היא צופה כי הכנסות החברה בשנת 2019 יסתכמו בכ-31.3 מיליון דולר גידול של כ-29% לעומת 2018. החברה צופה כי ההכנסות לשנת 2020 צפויות להסתכם בכ-41 מיליון דולר (ממוצע הטווח) - גידול של 35%. בתגובה מזנקת מניית החברה ב-6% לשווי של 550 מיליון שקל, במחזור של 2.3 מיליון שקל פי 5 מהמחזור הממוצע.
החברה צופה כי ההכנסות לשנת 2020 צפויה להיות בטווח של 39.5-42 מיליון דולר, המשקפת צמיחה מוערכת של 35%-26%, בהשוואה להכנסות צפויות של 31.1-31.3 מיליון דולר בשנת 2019.
ההכנסות ברבעון הרביעי של 2019 צפוי להיות בטווח של 9.6-9.8 מיליון דולר, גידול של 49%-46% בהשוואה ל-6.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות ממכירת WatchPAT ברבעון הרביעי של 2019 צפויות להיות בטווח של 8.9-9.1 מיליון דולר, גידול של 52%-48%, בהשוואה ל-6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
- ההפסד של איתמר גדל ל-8 מיליון דולר, לעומת 2.5 מיליון דולר
- אקזיט לאיתמר: נמכרת בכ-540 מ' ד' ובפרמיה של 50% ל-ZOLL
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אתמול דיווחה החברה כי תשתתף בפרויקט 10K של מכון ויצמן, במסגרתו תספק 150 אלף בדיקות לאבחון וניטור דום נשימה בשינה (ללא תמורה) ותקבל גישה לנתונים והמידע שיאסף במסגרת הפרויקט.
"הישגי החברה במהלך שנת 2019 משקפים את הערך הקליני והמסחרי הגדל משימוש בטכנולוגיית ה-WatchPAT", מסר גלעד גליק, נשיא ומנכ"ל איתמר מדיקל. "ההשקות המוצלחות של מערכות ה-WatchPAT 300 וה- WatchPAT One והרחבת המכירות לאזורים נוספים בארה"ב היוו את הסיבות העיקריות לצמיחה. עם המעבר ל-2020, אנו נרגשים מההזדמנויות הגלומות בשיתוף הפעולה עם BioTelemetry וכניסתנו לתחום השיווק הישיר לצרכן (DTC) המתבססת על פלטפורמת הרפואה הדיגיטלית שלנו ועל השותפות עם SoClean".
"בכל הקשור לביטוחים הרפואיים, אנו מעודדים מהמספר הגדל של תוכניות הביטוח המכסות את טכנולוגיית ה-WatchPAT ומהיתרון לו זכינו בשיפוי הביטוחי בהתאם לגובה השיפוי שנקבע על ידי SCM לשנת 2020. אנו מתכננים למנף את המומנטום העסקי עם כניסתנו לשנת 2020 ומאמינים כי אנו ממוצבים היטב להגדיל עוד יותר את נתח השוק שלנו בתעשייה הצומחת של בדיקות השינה. אנו מאמינים כי המחויבות המתמשכת שלנו להגברת הנגישות למכשור פשוט, מדויק וחסכוני לאבחון דום נשימה בשינה, לצד שמירה על ערך החדשנות, יאפשר לנו להמשיך ולהשיא ערך למטופלים ולבעלי המניות בשנה הקרובה".
- לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
- ישראל קנדה: ההכנסות גדלו בשל הכרה בפרויקטים אבל שחיקה נרשמה בשורה התחתונה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה
החברה צומחת בקצב טוב, אבל עדיין לא עברה לרווחיות
ההכנסות ברבעון השלישי של 2019 גדלו ב-33% לרמת שיא של 8.1 מיליון דולר, בהשוואה ל-6.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הצמיחה בהכנסות נבעה ברובה מגידול במכירות ה-WatchPAT בארה"ב, ביפן ובאירופה ומגידול במכירות ה-EndoPAT. בשורה התחתונה דיווחה החברה על הפסד נקי של כ-1.1 מיליון דולר או 10 סנט למניה, בהשוואה ל-1.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
יש לציין כי על בסיס תוצאות העבר והתוצאות החזויות כאמור, איתמר מדיקל אמנם מציגה צמיחת הכנסות בשיעור שנתי ממוצע (CAGR) של כ-19.4%, אולם עדיין לא עברה לרווחיות בשורה התחתונה.
* על בסיס אמצע טווח תחזיות הנהלת החברה.
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןשופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות.
הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.
אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב
הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.
- שופרסל מטעה צרכנים ונקנסת בכ-2 מיליון שקל
- שופרסל משביחה נדל"ן בראשון לציון - זאת רק ההתחלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

שיח מגדילה רווחים למרות ירידה בהכנסות
רווח תפעולי של 5.7 מיליון על הכנסות של 40.9 מיליון, לעומת רווח תפעולי של 3.2 מיליון על הכנסות של 42.6 מיליון ברבעון המקביל אשתקד; יוגב שריד, מנכ"ל שיח: :"אנו רואים התייצבות במספר מטופלי הקנאביס ומאמינים כי מספרם יחזור לצמיחה בטווח הבינוני והארוך"
ההכנסות של שיח מדיקל שיח מדיקל 6.4% ברבעון השלישי הסתכמו בכ-40.9 מיליון ש"ח, לעומת כ-42.6 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. סך ההכנסות מהווה גידול של 4.8% ביחס לרבעון הקודם וקיטון של כ-3.9% ביחס לרבעון המקביל. הקיטון מול הרבעון המקביל נובע, בין היתר, משינוי בכמות המטופלים בישראל ומירידת מחירים כתוצאה מהתחרות בענף ושינוי טעמי הצרכן.
הרווח הגולמי לפני השפעת שינויים בשווי הוגן של נכס ביולוגי ברבעון הסתכם ב-14.2 מיליון ש"ח, לעומת כ- 13.4 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-6.1%. שיעור הרווח הגולמי עמד ברבעון על 34.7%, לעומת כ- 31.4% ברבעון המקביל אשתקד. השיפור ברווח הגולמי ובשיעורו נובע בעיקר מתמהיל המוצרים הנמכרים לצד מהלכים שונים בהם נקטה החברה כגון התייעלות בחוות הגידול של החברה, התאמת תכנית הגידול לצרכי השוק המשתנים, וגידול בהיקף הפעילות במפעל שיח.
הרווח התפעולי הסתכם ב-5.7 מיליון ש"ח (המהווה כ- 13.8% מההכנסות) לעומת כ- 3.2 מיליון ש"ח (המהווה כ- 7.4%), צמיחה של כ- 79% לעומת הרבעון המקביל. Adjusted EBITDA ברבעון הסתכם בכ- 5.0 מיליון ש"ח (ומהווה 12% מההכנסות) לעומת כ- 4.6 מיליון ש"ח (המהווה כ- 11% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 8%. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות בחברה ברבעון הסתכם ב-4.2 מיליון ש"ח, לעומת כ-2.3 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 80%.
- שיח מדיקל: "השוק התייצב, וכבר ב-2025 נראה חזרה לצמיחה, אפילו דו ספרתית"
- שיח מדיקל עברה לרווח של 1.3 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון היה מינוס 3 מיליון ש"ח לעומת תזרים חיובי של כ-8.7 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, התזרים הושפע מהפרשי עיתוי טכניים (שיפטינג עם הרבעון הרביעי של השנה) אשר משתקפים ברבעון הנוכחי בגידול ביתרת הלקוחות.
