גלעד גליק איתמר מדיקל
צילום: יח"צ

איתמר מגדילה הכנסות: 41 מיליון ב-2020 לעומת 31 מיליון ב-2019

החברה צופה גידול של 29% ב-2019 ו-32% בשנה הבאה; מניית החברה מזנקת במחזור גדול 
איתן גרסטנפלד |

חברת איתמר מדיקל הדואלית (סימול: ITMR), המפתחת מכשירים רפואיים לא פולשניים לאבחון וטיפול בהפרעות נשימה בשינה, פרסמה את תחזיותיה להכנסות ברבעון הרביעי לשנת 2019, ותחזית ההכנסות לשנת 2020. במסגרתם, היא צופה כי הכנסות החברה בשנת 2019 יסתכמו בכ-31.3 מיליון דולר גידול של כ-29% לעומת 2018. החברה צופה כי ההכנסות לשנת 2020 צפויות להסתכם בכ-41 מיליון דולר (ממוצע הטווח) - גידול של 35%. בתגובה מזנקת מניית החברה ב-6% לשווי של 550 מיליון שקל, במחזור של 2.3 מיליון שקל פי 5 מהמחזור הממוצע.

 

מרבית הכנסות החברה מגיעות ממכירת מכשיר ה-WatchPAT אשר צפויות להסתכם ב-28.9-29  מיליון דולר, גידול של 30%-29%, בהשוואה ל-22.4 מיליון דולר אשתקד. 

החברה צופה כי ההכנסות לשנת 2020 צפויה להיות בטווח של 39.5-42 מיליון דולר, המשקפת צמיחה מוערכת של 35%-26%, בהשוואה להכנסות צפויות של 31.1-31.3 מיליון דולר בשנת 2019.

ההכנסות ברבעון הרביעי של 2019 צפוי להיות בטווח של 9.6-9.8 מיליון דולר, גידול של 49%-46% בהשוואה ל-6.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות ממכירת WatchPAT ברבעון הרביעי של 2019 צפויות להיות בטווח של 8.9-9.1 מיליון דולר, גידול של 52%-48%, בהשוואה ל-6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

אתמול דיווחה החברה כי תשתתף בפרויקט 10K של מכון ויצמן, במסגרתו תספק 150 אלף בדיקות לאבחון וניטור דום נשימה בשינה (ללא תמורה) ותקבל גישה לנתונים והמידע שיאסף במסגרת הפרויקט.

"הישגי החברה במהלך שנת 2019 משקפים את  הערך הקליני והמסחרי הגדל משימוש בטכנולוגיית ה-WatchPAT", מסר גלעד גליק, נשיא ומנכ"ל איתמר מדיקל. "ההשקות המוצלחות של מערכות ה-WatchPAT 300 וה- WatchPAT One והרחבת המכירות לאזורים נוספים בארה"ב היוו את הסיבות העיקריות לצמיחה. עם המעבר ל-2020, אנו נרגשים מההזדמנויות הגלומות בשיתוף הפעולה עם BioTelemetry וכניסתנו לתחום השיווק הישיר לצרכן (DTC) המתבססת על פלטפורמת הרפואה הדיגיטלית שלנו ועל השותפות עם SoClean".

"בכל הקשור לביטוחים הרפואיים, אנו מעודדים מהמספר הגדל של תוכניות הביטוח המכסות את טכנולוגיית ה-WatchPAT ומהיתרון לו זכינו בשיפוי הביטוחי בהתאם לגובה השיפוי שנקבע על ידי SCM לשנת 2020. אנו מתכננים למנף את המומנטום העסקי עם כניסתנו לשנת 2020 ומאמינים כי אנו ממוצבים היטב להגדיל עוד יותר את נתח השוק שלנו בתעשייה הצומחת של בדיקות השינה. אנו מאמינים כי המחויבות המתמשכת שלנו להגברת הנגישות למכשור פשוט, מדויק וחסכוני לאבחון דום נשימה בשינה, לצד שמירה על ערך החדשנות, יאפשר לנו להמשיך ולהשיא ערך למטופלים ולבעלי המניות בשנה הקרובה".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

החברה צומחת בקצב טוב, אבל עדיין לא עברה לרווחיות

ההכנסות ברבעון השלישי של 2019 גדלו ב-33% לרמת שיא של 8.1 מיליון דולר, בהשוואה ל-6.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הצמיחה בהכנסות נבעה ברובה מגידול במכירות ה-WatchPAT בארה"ב, ביפן ובאירופה ומגידול במכירות ה-EndoPAT. בשורה התחתונה דיווחה החברה על הפסד נקי של כ-1.1 מיליון דולר או 10 סנט למניה, בהשוואה ל-1.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

יש לציין כי על בסיס תוצאות העבר והתוצאות החזויות כאמור, איתמר מדיקל אמנם מציגה צמיחת הכנסות בשיעור שנתי ממוצע (CAGR) של כ-19.4%, אולם עדיין לא עברה לרווחיות בשורה התחתונה.

* על בסיס אמצע טווח תחזיות הנהלת החברה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.