גונן אוסישקין אל על
צילום: סיון פרג'

תוצאות חלשות לאל על ברבעון השלישי, בדרך להפסד שנתי גדול

המחיר הממוצע אותו משלמת החברה עבור דלק ירד בכ-11% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, תנועת הנוסעים גדלה בכ-6%, אך בשורה התחתונה החברה רושמת ירידה של כ-36% ברווח הנקי
נועם בראל | (9)
נושאים בכתבה אוסישקין אל על

חברת אל על 0.92% מדווחת על עליה מינורית בהכנסות ועל ירידה של כ-36% ברווח הנקי ברבעון, וזאת למרות ירידה בהוצאות הדלק ועליה במספר הנוסעים. ואם לוקחים בחשבון שהרבעון הרביעי עונתית חלש יחסית לשאר החודשים - חברת התעופה הלאומית כנראה בדרך לסכם שנה קשה.

הכנסותיה של החברה הסתכמו ברבעון בכ-647 מיליון דולר, כאמור עליה מינורית של כ-1% בהשוואה לרבעון המקביל, אז הסתכמו הכנסותיה של בכ-642 מיליון דולר, והרווח הגולמי של החברה עלה בכ-3% ל-142 מיליון דולר בהשוואה לכ-137 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

הוצאות הדלק של אל על פחתו בכ-13.5 מיליון דולר, כאשר המחיר הממוצע אותו משלמת החברה ירד בכ-11% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, אך עם זאת, בשורה התחתונה, אל על מסכמת את הרבעון עם רווח נקי של כ-27 מיליון דולר, ירידה של כ-35% בהשוואה לרווח נקי של כ-42 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, בעיקר לנוכח עליה בהוצאות מימון שהגיעו ברבעון לכ-22 מיליון שקל בהשוואה לכ-8 מיליון שקל ברבעון המקביל.

בנוסף, תנועת הנוסעים באל על אמנם גדלה בכ-6% לעומת הרבעון המקביל, אך יש לציין כי כל מתחרותיה הבולטות של החברה, מלבד לופטהנזה, רשמו עליה גבוהה בהרבה. בוויזאייר גדל מספר הנוסעים ברבעון בכ-18%, בטורקיש איירליינס בכ-11%, איזג'ט רשמה עליה של כ-17%, טראנסאויה עליה של כ-23% וראיינאייר עליה של כ-36% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין: "למרות התחרות בנתב"ג הצליחה החברה להגדיל את הכנסותיה ולשפר את נתח השוק שלה ב- 2%, כאשר מספר הנוסעים גדל בכ-6.5%. תוכנית ההצטיידות של החברה מתקדמת בהתאם למתוכנן, עד כה קלטה החברה 12 מטוסים חדשים מדגם 787-9. עד תום הרבעון הראשון של שנת 2020 צפויה הגעתם של ארבעה מטוסי דרימליינר נוספים מדגם 787-8 ובכך תושלם התוכנית. לצד זה יצאו משירות החברה בתחילת השנה כל מטוסי ה- 767-300 ובהמשך יצאו משירות כל  מטוסי 747-400, כשהאחרון שבהם סיים את פעילותו בתחילת חודש זה, בטיסת פרידה מיוחדת ומרגשת לאחר כ- 50 שנות שירות  של הצי בחברה.

כחלק מאסטרטגית הצמיחה, אנו פועלים לעיבוי הפעילות הקיימת והמשך הרחבת רשת הנתיבים באמצעות פתיחה של נתיבים ליעדים חדשים. עד כה ב- 2019 השיקה החברה את הקווים לניס, סאן פרנסיסקו, מנצ'סטר ולאס וגאס, וב- 2020 צפויה החברה להשיק את הקווים לשיקאגו, לטוקיו, לדבלין ולדיסלדורף. בחודש יולי השקנו את מנוע ההזמנות החדש ללקוחות מועדון הנוסע המתמיד ושיפרנו את הצעת הערך לחברי המועדון".

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    ממי 27/11/2019 18:28
    הגב לתגובה זו
    תפרסם. מה אתה מתבייש??????
  • 4.
    גונן אוסישקין 27/11/2019 11:07
    הגב לתגובה זו
    לא הגיע הזמן להתפטר? גרמת לאל על במו ידייך להיות הבדיחה של הבורסה!! עזוב את הכסף שהלך למשקיעים ונשרף להם הכסף על החברה פח שלך במשך שנים!! איפה ההתייעלות??? איפה הוצאתם דוח אחד טוב במשך 3 שנים האחרונות?? אתם בדרך לשער 75 בחזרה למניה שלכם אכלתם לציבור את הלב ואת הכסף!!!
  • 3.
    מאיר גבריאך 27/11/2019 11:04
    הגב לתגובה זו
    שימו לב, לא ראיתי בכתבה להתייחסות יישום התקן החדש, שבגינו הוצאות המימון עלו באופן משמעותי, ואף גרמו להפסד נקי. המעבר להפסד הינו חשבונאי ויש לשים על כך דגש בעת כתיבת כתבה מסוג זה. מציע לכל קוראי הכתבה להיכנס ולראות בפועל את הדוחות הכספיים של החברה ולא לקרוא רק כותרת כתבה.
  • 2.
    תקראו את גורביץ 27/11/2019 10:48
    הגב לתגובה זו
    עכשיו צוללת ל1. ממש תותח הבנאדם... נשמע שתמיד הכל הפוך אצלו
  • שלמה 27/11/2019 18:17
    הגב לתגובה זו
    לא ראיתי חרטטןן כמוהו נראה שהוא עובד בשירות הברוקרים
  • אילן 27/11/2019 17:07
    הגב לתגובה זו
    פשוט הזוי הגורביץ הזה הכל אצלו הפוך רק לפני כמה ימים אמר לפני מהלך עליות מרשים
  • 1.
    יעקב 27/11/2019 09:52
    הגב לתגובה זו
    אזרחי ישראל מסבסדים (תשלום עבור בטחון) חברה פרטית כושלת המנוהלת על פי דרישת החרדים.
  • משה 27/11/2019 11:44
    הגב לתגובה זו
    הוצאות גדולות משכורות הטייסים..טייס מתחיל מרוויח יותר מראש הממשלה
  • רועי 27/11/2019 11:01
    הגב לתגובה זו
    גועל נפש שיהודים מדברים ככה על האחים שלהם.ודרך אגב בתשובה ל-1 אם לא היו נוסעים חרדים אל על ממזמן הייתה בפשיטת רגל כנ"ל גם האוטובוסים
בצלאל מכליס אלביט מערכות
צילום: תמר מצפי

אופנהיימר: "אלביט תהנה עוד שנים רבות מביקושים"; מעלה מחיר יעד

אופנהיימר מעלה מחיר יעד לאלביט ל-550 דולר, אפסייד של כ-10% ומציין כי: "היתרון במזרח אירופה הולך ומעמיק, אלביט תהנה עוד שנים רבות מביקושים חזקים מאוד בשוק הישראלי"

תמיר חכמוף |

אופנהיימר מפרסמת סקירה עדכנית על אלביט מערכות אלביט מערכות -5.23%   לאחר פרסום הדוחות, ומחדדת את המסר שהביקושים לטכנולוגיה ביטחונית באירופה ובישראל אינם זמניים (זאת לאור העובדה כי ישראל מתכוננת למלחמה נוספת עם איראן ועם מדינות עוינות אחרות, כלשונם), אלא שינוי עומק בשוק שממשיך למצב את אלביט כשחקנית שמספקת פתרונות למדינות ללא תעשייה ביטחונית מקומית. על רקע המגמה הזו, בבית ההשקעות מעלים את מחיר היעד למניה ל-550 דולר ומשאירים את ההמלצה על "תשואת יתר".

האנליסטים מציינים כי הדוחות של אלביט הציגו רבעון חזק מבחינת רווחיות ושיפור תפעולי. הרווח המתואם היה גבוה מהתחזיות, ושיעור הרווח התפעולי המתואם עלה ל-9.7%, שיפור של כ-150 נקודות בסיס לעומת השנה שעברה. מנגד, ההכנסות היו מעט מתחת לצפי, אך עדיין צמחו לשיא של 1.92 מיליארד דולר. באופנהיימר מדגישים כי השיפור ברווח הנקי ושיעור המס הנמוך מצביעים על התייעלות תפעולית שמאפשרת למנף את הגידול בפעילות.

הפער הגדול נמצא בצבר ההזמנות, שממשיך להיות אחד החזקים בתעשייה: 25.2 מיליארד דולר, עוד לפני עסקת הענק שדווחה אתמול. על פי אופנהיימר, הצבר ימשיך לתמוך בצמיחה דו ספרתית בשנים 2026-2025, עם תרומה ברורה של מזרח אירופה, שם אלביט נהנית מיתרון מבני. “מדינות כמו אלבניה, דנמרק וסרביה, שאין להן תעשייה ביטחונית מקומית, הופכות את אלביט לספק טבעי”. בנוסף, המתיחות מול רוסיה והתחייבויות נאט"ו להגדלת ההוצאה הביטחונית הופכות את הביקוש למערכות קרקע, חימושים, תקשוב ואלקטרו אופטיקה ליציב ומתמשך.

הסקירה מתייחסת גם לעסקה הגדולה בהיקף 2.3 מיליארד דולר שעליה דיווחה אלביט אתמול. לפי הערכת אופנהיימר, ההסכם ככל הנראה משקף שיתוף פעולה אסטרטגי בין ישראל למדינה ממזרח אירופה (ההשערה עלתה גם כאן בביזפורטל - אלביט בעסקת ענק של 2.3 מיליארד דולר, אבל מה לא נחשף?) ככל הנראה אחת המדינות שבהן כבר קיימות רכישות משמעותיות של החברה. לדברי האנליסטים, העסקה כוללת מערכות יבשה, רחפנים ומערכות שליטה ובקרה, וצפויה לייצר תרומה ניכרת להכנסות בשנים הקרובות. "מדינות מזרח אירופה יישארו הרבה יותר פתוחות לרכש ישראלי לעומת מערב אירופה, וזה אחד ממנועי הצמיחה המשמעותיים של אלביט לשנים הקרובות", נכתב.

מנקודת מבט תפעולית, אופנהיימר מציינים כי אלביט מציגה שיפור כמעט בכל החטיבות, עם צמיחה של 41% בחטיבת היבשה, עלייה דו ספרתית בחטיבות הסייבר וה-C4I, ויציבות בחטיבת ESA לאחר תקופה חלשה יותר. במצטבר, מדובר בתמהיל שמאפשר לחברה לשמור על חוסן גם בזמן תנודתיות אזורית בשווקים כמו אסיה-פסיפיק, שם נרשמה ירידה מסוימת ברבעון.

משה סבוסקי, סמנכ"ל הכספים של שפיר הנדסה, צילום: יח"צמשה סבוסקי, סמנכ"ל הכספים של שפיר הנדסה, צילום: יח"צ
דוחות

שפיר הנדסה: עלייה של 15% בהכנסות, הרווח הנקי קפץ ל-60 מיליון שקל

חברת התשתיות מציגה שיפור ברווחיות ברוב תחומי הפעילות ומקדמת מכירת חלק ממגזר הזכיינות למוסדיים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה שפיר הנדסה

שפיר הנדסה, מחברות התשתיות והתעשייה הגדולות בישראל, מסכמת את הרבעון השלישי ומציגה גידול בפעילות כמעט בכל ענפי הליבה שלה. שפיר הנדסה -2.5%   פועלת במגוון תחומים, בהם תעשייה כבדה, ביצוע פרויקטי תשתית, ייזום נדל"ן למגורים, זכיינות בתחבורה ופעילות לוגיסטית, ובמקביל ממשיכה להרחיב את פעילותה גם בשוק הדיור המוגן והתחדשות עירונית.

הכנסות החברה ברבעון עלו ל-1.57 מיליארד שקל, עלייה של 15% לעומת הרבעון המקביל ב-2024, אז עמדו על כ-1.36 מיליארד שקל. הרווח הנקי הגיע ל-60 מיליון שקל, כאשר הרווח המיוחס לבעלי המניות הסתכם ב-57 מיליון שקל, זינוק ביחס ל-16 מיליון שקל בלבד ברבעון המקביל. גם הרווח התפעולי הציג שיפור והגיע ל-154 מיליון שקל, לעומת 122 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

במגזר התעשייה נרשמו הכנסות של 672 מיליון שקל, עלייה של 5% הנובעת בעיקר מגידול בכמויות שנמכרו. רווח המגזר עלה ל-115 מיליון שקל, עלייה של 11% לעומת השנה שעברה. מגזר התשתיות המשיך להיות אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים, עם הכנסות של 595 מיליון שקל - עלייה של 33% ברבעון, על רקע האצת ביצוע הפרויקטים, במיוחד בקו הסגול של הרכבת הקלה. הרווח במגזר זה עלה ל-46 מיליון שקל לעומת 27 מיליון שקל ברבעון המקביל.

מגזר הנדל"ן תרם הכנסות של 120 מיליון שקל, לעומת 81 מיליון שקל בתקופה המקבילה, עלייה שמגיעה בעיקר מתחילת שיווק של פרויקטים חדשים. רווח המגזר עלה ל-36 מיליון שקל, בהשוואה ל-26 מיליון שקל אשתקד. במגזר הזכיינות נרשמה ירידה קלה בהכנסות - 77 מיליון שקל לעומת 83 מיליון שקל בשנה שעברה - בעקבות הכנסות חד פעמיות שנרשמו אז. הרווח במגזר זה הסתכם ב-20 מיליון שקל. פעילות השילוח והלוגיסטיקה הציגה הכנסות של 107 מיליון שקל לעומת 118 מיליון שקל בשנה הקודמת, והרווח עמד על 9 מיליון שקל.

לאחרונה חברת הדירוג מעלות שיפרה את אופק הדירוג של שפיר מ"שלילי" ל"יציב", בין היתר בשל הערכה לירידה עתידית במינוף. בנוסף חתמה שפיר על מזכר הבנות עם גופים מוסדיים למכירת 33.5%-38.5% מהזכויות במגזר הזכיינות לפי שווי של 9-10 מיליון שקל לכל 1%.