תוצאות חלשות לאל על ברבעון השלישי, בדרך להפסד שנתי גדול
חברת אל על 2.65% מדווחת על עליה מינורית בהכנסות ועל ירידה של כ-36% ברווח הנקי ברבעון, וזאת למרות ירידה בהוצאות הדלק ועליה במספר הנוסעים. ואם לוקחים בחשבון שהרבעון הרביעי עונתית חלש יחסית לשאר החודשים - חברת התעופה הלאומית כנראה בדרך לסכם שנה קשה.
הכנסותיה של החברה הסתכמו ברבעון בכ-647 מיליון דולר, כאמור עליה מינורית של כ-1% בהשוואה לרבעון המקביל, אז הסתכמו הכנסותיה של בכ-642 מיליון דולר, והרווח הגולמי של החברה עלה בכ-3% ל-142 מיליון דולר בהשוואה לכ-137 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
הוצאות הדלק של אל על פחתו בכ-13.5 מיליון דולר, כאשר המחיר הממוצע אותו משלמת החברה ירד בכ-11% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, אך עם זאת, בשורה התחתונה, אל על מסכמת את הרבעון עם רווח נקי של כ-27 מיליון דולר, ירידה של כ-35% בהשוואה לרווח נקי של כ-42 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, בעיקר לנוכח עליה בהוצאות מימון שהגיעו ברבעון לכ-22 מיליון שקל בהשוואה לכ-8 מיליון שקל ברבעון המקביל.
בנוסף, תנועת הנוסעים באל על אמנם גדלה בכ-6% לעומת הרבעון המקביל, אך יש לציין כי כל מתחרותיה הבולטות של החברה, מלבד לופטהנזה, רשמו עליה גבוהה בהרבה. בוויזאייר גדל מספר הנוסעים ברבעון בכ-18%, בטורקיש איירליינס בכ-11%, איזג'ט רשמה עליה של כ-17%, טראנסאויה עליה של כ-23% וראיינאייר עליה של כ-36% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
- 380 יח"ד בשני מבנים בני 10 קומות לשכירות טווח ארוך יוקמו בירושלים
- כל מה שרציתם לדעת על פרויקטים חדשים בתל אביב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין: "למרות התחרות בנתב"ג הצליחה החברה להגדיל את הכנסותיה ולשפר את נתח השוק שלה ב- 2%, כאשר מספר הנוסעים גדל בכ-6.5%. תוכנית ההצטיידות של החברה מתקדמת בהתאם למתוכנן, עד כה קלטה החברה 12 מטוסים חדשים מדגם 787-9. עד תום הרבעון הראשון של שנת 2020 צפויה הגעתם של ארבעה מטוסי דרימליינר נוספים מדגם 787-8 ובכך תושלם התוכנית. לצד זה יצאו משירות החברה בתחילת השנה כל מטוסי ה- 767-300 ובהמשך יצאו משירות כל מטוסי 747-400, כשהאחרון שבהם סיים את פעילותו בתחילת חודש זה, בטיסת פרידה מיוחדת ומרגשת לאחר כ- 50 שנות שירות של הצי בחברה.
כחלק מאסטרטגית הצמיחה, אנו פועלים לעיבוי הפעילות הקיימת והמשך הרחבת רשת הנתיבים באמצעות פתיחה של נתיבים ליעדים חדשים. עד כה ב- 2019 השיקה החברה את הקווים לניס, סאן פרנסיסקו, מנצ'סטר ולאס וגאס, וב- 2020 צפויה החברה להשיק את הקווים לשיקאגו, לטוקיו, לדבלין ולדיסלדורף. בחודש יולי השקנו את מנוע ההזמנות החדש ללקוחות מועדון הנוסע המתמיד ושיפרנו את הצעת הערך לחברי המועדון".
- 5.ממי 27/11/2019 18:28הגב לתגובה זותפרסם. מה אתה מתבייש??????
- 4.גונן אוסישקין 27/11/2019 11:07הגב לתגובה זולא הגיע הזמן להתפטר? גרמת לאל על במו ידייך להיות הבדיחה של הבורסה!! עזוב את הכסף שהלך למשקיעים ונשרף להם הכסף על החברה פח שלך במשך שנים!! איפה ההתייעלות??? איפה הוצאתם דוח אחד טוב במשך 3 שנים האחרונות?? אתם בדרך לשער 75 בחזרה למניה שלכם אכלתם לציבור את הלב ואת הכסף!!!
- 3.מאיר גבריאך 27/11/2019 11:04הגב לתגובה זושימו לב, לא ראיתי בכתבה להתייחסות יישום התקן החדש, שבגינו הוצאות המימון עלו באופן משמעותי, ואף גרמו להפסד נקי. המעבר להפסד הינו חשבונאי ויש לשים על כך דגש בעת כתיבת כתבה מסוג זה. מציע לכל קוראי הכתבה להיכנס ולראות בפועל את הדוחות הכספיים של החברה ולא לקרוא רק כותרת כתבה.
- 2.תקראו את גורביץ 27/11/2019 10:48הגב לתגובה זועכשיו צוללת ל1. ממש תותח הבנאדם... נשמע שתמיד הכל הפוך אצלו
- שלמה 27/11/2019 18:17הגב לתגובה זולא ראיתי חרטטןן כמוהו נראה שהוא עובד בשירות הברוקרים
- אילן 27/11/2019 17:07הגב לתגובה זופשוט הזוי הגורביץ הזה הכל אצלו הפוך רק לפני כמה ימים אמר לפני מהלך עליות מרשים
- 1.יעקב 27/11/2019 09:52הגב לתגובה זואזרחי ישראל מסבסדים (תשלום עבור בטחון) חברה פרטית כושלת המנוהלת על פי דרישת החרדים.
- משה 27/11/2019 11:44הגב לתגובה זוהוצאות גדולות משכורות הטייסים..טייס מתחיל מרוויח יותר מראש הממשלה
- רועי 27/11/2019 11:01הגב לתגובה זוגועל נפש שיהודים מדברים ככה על האחים שלהם.ודרך אגב בתשובה ל-1 אם לא היו נוסעים חרדים אל על ממזמן הייתה בפשיטת רגל כנ"ל גם האוטובוסים
חיים כצמן, מייסד ומנכ”ל קבוצת ג’י סיטי צילום:שלומי יוסףברקע הצעת הרכש לסיטיקון, ג'י סיטי הוכנסה למעקב עם השלכות שליליות
ג'י סיטי רכשה 7.7% ממניות סיטיקון בפרמיה של 36% על המחיר בשוק ותפרסם הצעת רכש מלאה; המניה קפצה ביום ההודעה אך נפלה ב-11% לאחר שחברת הדירוג מעלות הכניסה את החברה למעקב עם השלכות שליליות בשל חשש לעלייה במינוף ולשחיקה בפרופיל הפיננסי
ביום שני הודיעה ג'י סיטי ג'י סיטי -11.1% , שבשליטת חיים כצמן, על רכישת 7.7% ממניות הבת הפינית סיטיקון (Citycon), תמורת 56.75 מיליון אירו במחיר של 4 אירו למניה, פרמיה של כ-36% על המחיר בשוק ערב ההצעה (ג'י סיטי רוכשת מניות סיטיקון בפרמיה, תגיש הצעת רכש לכלל המניות). בעקבות העסקה עלתה אחזקתה ל-57.4%, ובשל כך היא מחויבת לפי החוק הפיני להגיש הצעת רכש מלאה לכלל בעלי המניות במחיר שלא יפחת מהמחיר ששולם. היקף העסקה הפוטנציאלי, אם תתקבל ותושלם במלואה, נאמד בכ-312 מיליון אירו (כ-1.4 מיליארד שקל).
ג'י סיטי ציינה בדיווח כי הרכישה משקפת דיסקאונט של 44% על ההון העצמי של סיטיקון, וכי היא צפויה להביא לגידול של כ-171 מיליון שקל בהון העצמי שלה ולשיפור ב-FFO, עם "השפעה זניחה על שיעור המינוף" והמשקיעים הריעו. ביום ההודעה קפצה המניה בכ־7%, אך עד סוף השבוע חזרה לאחור, כאשר היא נופלת בכ-11% ביום המסחר האחרון אל מתחת למחיר שבו נסחרה לפני ההודעה. הירידות הגיעו זמן קצר לאחר שחברת הדירוג מעלות (S&P) הכניסה את דירוגי החברה לרשימת מעקב עם השלכות שליליות. אגרות החוב של החברה סיימו גם הן בירידות, ובלטה לשלילה סדרה יד' ג'י סיטי אגח יד -8.35% שירדה ביותר מ-8%.
מתוך הדוח של מעלות
בין דיסקאונט להזדמנות ומה רואה השוק
מהלך הרכישה יצר ניגוד מעניין. מצד אחד, ג'י סיטי רכשה מניות מתחת לשווי בספרים, מהלך שמחזק את ההחזקה החשבונאית ויוצר "תחתית" (לפחות זמנית) למחיר המניה של סיטיקון, שעלתה בכ-35% ונסחרת קרוב למחיר ההצעה. מהצד השני, העסקה בוצעה בפרמיה של יותר מ-35% על מחיר השוק ערב העסקה, כלומר, החברה שילמה הרבה יותר ממה שהשוק חושב ששווה הנכס, בטענה שהיא מכירה את שווי הנדל"ן טוב ממנו.
בפועל, המהלך הקפיץ את השווי של אחזקת ג'י סיטי בסיטיקון באופן חשבונאי, אך זהו שיפור שמבוסס על השערוך הפנימי של המניה, לא על תזרים או מכירה בפועל. השוק, לעומת זאת, עדיין מעריך את הנכסים בזהירות רבה, כאשר מניית סיטיקון נסחרת קצת מתחת ל-4 אירו, כמעט אותו מחיר כמו הצעת הרכש, מה שמעיד על ספקנות בנוגע לשווי האמיתי של הנכסים.
- ג'י סיטי רוכשת מניות סיטיקון בפרמיה, תגיש הצעת רכש לכלל המניות
- ג'י סיטי: ה-NOI עלה ב-7.3%, ה-FFO מהנדל"ן המניב עלה ב-24.7% ל-116 מיליון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הודעת הדירוג: מינוף גבוה ושחיקה בפרופיל הפיננסי
שלושה ימים לאחר ההודעה, מעלות עדכנה כי דירוג ג'י סיטי וסדרות האג"ח שלה הוכנסו למעקב (CreditWatch) עם השלכות שליליות, בשל חוסר ודאות סביב היקף ההיענות להצעת הרכש והשלכותיה על הנזילות ועל הסיכון הפיננסי. בדוח נכתב כי אם ההצעה תמומש במלואה, יחס המינוף (חוב להון עצמי מתואם) עלול לעלות לרמה של 70%-75%, בניגוד למהלכים שעשתה לאחרונה החברה כדי להוריד את המינוף, רמה שתשקף "שחיקה בפרופיל הפיננסי של החברה".
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהיום בבורסה: על נייס וחברות השבבים
הדירוג של S&P, התיקון בוול סטריט ביום שישי, הבעיה הגדולה של חברות התוכנה ומה יקרה במניות הארביטראז'?
המניות הדואליות עם פער ארביטראז' שלילי של 0.4%. בשלב מסוים בשישי זה כבר היה במינוס 1%, אבל בשעות האחרונות של המסחר היה תיקון למעלה. מניית נייס -2.11% צפויה לרדת בכ-3%, כשהחשש מה-AI רק הולך וגדל. נייס ירדה מתחילת השנה ב-27% ואיבדה בחמש שנים - 50%. היא נסחרת על פי קונסנזוס האנליסטים במכפיל רווח של 10 לשנה הנוכחית ומכפיל רווח של 9 לשנה הבאה. אין הרבה חברות תוכנה צומחות שנסחרות במכפילי רווח כאלו, וגם לא היה בעבר.
מצד אחד, יש שרואים בזה הזדמנות נהדרת. מצד שני, יש כאלו שזוכרים ש"מר שוק" יודע הכל. אולי הוא יודע שאזהרת רווח או הנמכת ציפיות בדרך. כלומר, מה שנראה הזדמנות יכול להיות המחיר האמיתי כי התחזית תרד. ולמה שהיא תרד? כי החברה נמצאת בשוק מאוד מאוים על ידי ה-AI.
תחום התוכנה וחברות התוכנה סובלות מהכניסה של ה-AI. הן אומנם מתייעלות בזכותו ומוותרות על גיוסי ג'וניורים, אלא שהליבה שלהן בסכנה - הרעיון הטכנולוגי, פיתוח התוכנה שלהם נמצא בסכנה - מה שלקח פעם לפתח במשך שנים הפך לעניין של שבועות וחודשים בודדים. התחרות מתעצמת, הסכנה גוברת. החשש שיקומו סטארטאפים יעילים ומהירים ותוך חודשים יעמידו מוצר מתחרה. היתרון של הוותיקות הוא במערכת משומנת עם שיווק, תפעול, וקשרים. אבל בסוף למוצר יש משמעות גדולה. לקוחות לא ימהרו לעזוב, אבל זה יכול לבוא לידי ביטוי בתמחור נוח יותר. חברות התוכנה צריכות לחשב מסלול מחדש.
גם טבע 0.56% צפויה לרדת ב -1.1%, טאואר 1.44% ב-2.4% כשמנגד קמטק -1.51% ו נובה -8.04% צפויות עלות מעט. הנה טבלת הארביטראז' (הקליקו להיכנס לכל המניות):
- איי.סי.אל נפלה 15%, חברה לישראל איבדה 14%; מחזור המסחר - 13.4 מיליארד שקל
- היום של טבע, ומה עוד קרה בבורסה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
