גונן אוסישקין אל על
צילום: סיון פרג'

תוצאות חלשות לאל על ברבעון השלישי, בדרך להפסד שנתי גדול

המחיר הממוצע אותו משלמת החברה עבור דלק ירד בכ-11% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, תנועת הנוסעים גדלה בכ-6%, אך בשורה התחתונה החברה רושמת ירידה של כ-36% ברווח הנקי
נועם בראל | (9)
נושאים בכתבה אוסישקין אל על

חברת אל על -5.55% מדווחת על עליה מינורית בהכנסות ועל ירידה של כ-36% ברווח הנקי ברבעון, וזאת למרות ירידה בהוצאות הדלק ועליה במספר הנוסעים. ואם לוקחים בחשבון שהרבעון הרביעי עונתית חלש יחסית לשאר החודשים - חברת התעופה הלאומית כנראה בדרך לסכם שנה קשה.

הכנסותיה של החברה הסתכמו ברבעון בכ-647 מיליון דולר, כאמור עליה מינורית של כ-1% בהשוואה לרבעון המקביל, אז הסתכמו הכנסותיה של בכ-642 מיליון דולר, והרווח הגולמי של החברה עלה בכ-3% ל-142 מיליון דולר בהשוואה לכ-137 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

הוצאות הדלק של אל על פחתו בכ-13.5 מיליון דולר, כאשר המחיר הממוצע אותו משלמת החברה ירד בכ-11% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, אך עם זאת, בשורה התחתונה, אל על מסכמת את הרבעון עם רווח נקי של כ-27 מיליון דולר, ירידה של כ-35% בהשוואה לרווח נקי של כ-42 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, בעיקר לנוכח עליה בהוצאות מימון שהגיעו ברבעון לכ-22 מיליון שקל בהשוואה לכ-8 מיליון שקל ברבעון המקביל.

בנוסף, תנועת הנוסעים באל על אמנם גדלה בכ-6% לעומת הרבעון המקביל, אך יש לציין כי כל מתחרותיה הבולטות של החברה, מלבד לופטהנזה, רשמו עליה גבוהה בהרבה. בוויזאייר גדל מספר הנוסעים ברבעון בכ-18%, בטורקיש איירליינס בכ-11%, איזג'ט רשמה עליה של כ-17%, טראנסאויה עליה של כ-23% וראיינאייר עליה של כ-36% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין: "למרות התחרות בנתב"ג הצליחה החברה להגדיל את הכנסותיה ולשפר את נתח השוק שלה ב- 2%, כאשר מספר הנוסעים גדל בכ-6.5%. תוכנית ההצטיידות של החברה מתקדמת בהתאם למתוכנן, עד כה קלטה החברה 12 מטוסים חדשים מדגם 787-9. עד תום הרבעון הראשון של שנת 2020 צפויה הגעתם של ארבעה מטוסי דרימליינר נוספים מדגם 787-8 ובכך תושלם התוכנית. לצד זה יצאו משירות החברה בתחילת השנה כל מטוסי ה- 767-300 ובהמשך יצאו משירות כל  מטוסי 747-400, כשהאחרון שבהם סיים את פעילותו בתחילת חודש זה, בטיסת פרידה מיוחדת ומרגשת לאחר כ- 50 שנות שירות  של הצי בחברה.

כחלק מאסטרטגית הצמיחה, אנו פועלים לעיבוי הפעילות הקיימת והמשך הרחבת רשת הנתיבים באמצעות פתיחה של נתיבים ליעדים חדשים. עד כה ב- 2019 השיקה החברה את הקווים לניס, סאן פרנסיסקו, מנצ'סטר ולאס וגאס, וב- 2020 צפויה החברה להשיק את הקווים לשיקאגו, לטוקיו, לדבלין ולדיסלדורף. בחודש יולי השקנו את מנוע ההזמנות החדש ללקוחות מועדון הנוסע המתמיד ושיפרנו את הצעת הערך לחברי המועדון".

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    ממי 27/11/2019 18:28
    הגב לתגובה זו
    תפרסם. מה אתה מתבייש??????
  • 4.
    גונן אוסישקין 27/11/2019 11:07
    הגב לתגובה זו
    לא הגיע הזמן להתפטר? גרמת לאל על במו ידייך להיות הבדיחה של הבורסה!! עזוב את הכסף שהלך למשקיעים ונשרף להם הכסף על החברה פח שלך במשך שנים!! איפה ההתייעלות??? איפה הוצאתם דוח אחד טוב במשך 3 שנים האחרונות?? אתם בדרך לשער 75 בחזרה למניה שלכם אכלתם לציבור את הלב ואת הכסף!!!
  • 3.
    מאיר גבריאך 27/11/2019 11:04
    הגב לתגובה זו
    שימו לב, לא ראיתי בכתבה להתייחסות יישום התקן החדש, שבגינו הוצאות המימון עלו באופן משמעותי, ואף גרמו להפסד נקי. המעבר להפסד הינו חשבונאי ויש לשים על כך דגש בעת כתיבת כתבה מסוג זה. מציע לכל קוראי הכתבה להיכנס ולראות בפועל את הדוחות הכספיים של החברה ולא לקרוא רק כותרת כתבה.
  • 2.
    תקראו את גורביץ 27/11/2019 10:48
    הגב לתגובה זו
    עכשיו צוללת ל1. ממש תותח הבנאדם... נשמע שתמיד הכל הפוך אצלו
  • שלמה 27/11/2019 18:17
    הגב לתגובה זו
    לא ראיתי חרטטןן כמוהו נראה שהוא עובד בשירות הברוקרים
  • אילן 27/11/2019 17:07
    הגב לתגובה זו
    פשוט הזוי הגורביץ הזה הכל אצלו הפוך רק לפני כמה ימים אמר לפני מהלך עליות מרשים
  • 1.
    יעקב 27/11/2019 09:52
    הגב לתגובה זו
    אזרחי ישראל מסבסדים (תשלום עבור בטחון) חברה פרטית כושלת המנוהלת על פי דרישת החרדים.
  • משה 27/11/2019 11:44
    הגב לתגובה זו
    הוצאות גדולות משכורות הטייסים..טייס מתחיל מרוויח יותר מראש הממשלה
  • רועי 27/11/2019 11:01
    הגב לתגובה זו
    גועל נפש שיהודים מדברים ככה על האחים שלהם.ודרך אגב בתשובה ל-1 אם לא היו נוסעים חרדים אל על ממזמן הייתה בפשיטת רגל כנ"ל גם האוטובוסים
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

המדדים ירדו 2% במחזור של 4.2 מיליארד שקל - ת"א סימנה את השיא?

הבנקים מחקו 3.1%, חברות הביטוח 4.3%; נתניהו חשב שהוא יכול לתקן את הנזק אבל זה הולך להיות קשה. הבידוד מול אירופה מפחיד את המשקיעים

מערכת ביזפורטל |

הבורסה סגרה בירידות. ירידות של עד 2.3% בהובלת ת"א 90. תחילת היום היתה חיובית אחרי "המלצת הקנייה" של נתניהו לבורסה, אבל ככל שהמשקיעים קראו בין השורות את ההמלצה, הם הפנימו שהסיכונים גדולים. אל על ירדה ב-5.5%  מדד הביטוח נפל 4.3%, הבנקים ירדו ב-3.1%. בנוסף, הביטחוניות עצמן שהיו בעין סערת נאום ספרטה, ירדו בחדות ובראשן אלביט שהשילה 5.3% או 4.5 מיליארד שקל, ואחריה אימקו נקסט ויז'ן וסולרום, כולן צפויות להיכלל במדד הביטחוניות שיושק בנובמבר

גם הנדל"ן ירד, כשהמדד עצמו ירד 2.2% והסקטור כולו ירד, בהובלת עזריאלי שירדה 3%. מצד שני: נייס עלו ב4.8% וארית בכ-2%.


ראש הממשלה בנימין נתניהו דיבר על בידוד גלובלי. זה הפחיד את הציבור ואת המשקיעים. השוק התחיל לרדת. נתניהו עשה סיבוב פרסה, אבל למה שמשקיעים עכשיו ייכנסו לשוק כאשר הם מבינים שיש סיכון מאוד גדול לבידוד עולמי. אנחנו חוזרים 40-50 שנה אחורה, אולי היצוא והיבוא עם אירופה ייפגעו. ראש ממשלה לא יכול להגיד משהו ולחזור בו. דמיינו שמנכ"ל של חברה יגיד - אנחנו מנמיכים ציפיות ובגלל שהמניה ירדה הוא חוזר לשוק ואומר - לא הבנתם אותי, התכוונתי שרק מול הודו המכירות יירדו, אנחנו בצמיחה, המניה מצוינת. 

הינו "שוחטים" את המנכ"ל. אז המנכ"ל הפעם הוא נתניהו והוא לא מצליח להרגיע. ההיפך - הוא משדר חוסר אמון. 


במקביל גם בשוק האג"ח הממשלתי נרשמות ירידות בשערי האגרות כשהתשואות מטפסות בהתאמה - אג"ח ממשלתית שקלית בריבית קבועה ל-11.1 שנים שעלתה בתחילת היום עד 0.3% עברה לירידות של כ-0.4% ונסחרת בריבית ברוטו של 4.46%


הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

המדדים ירדו 2% במחזור של 4.2 מיליארד שקל - ת"א סימנה את השיא?

הבנקים מחקו 3.1%, חברות הביטוח 4.3%; נתניהו חשב שהוא יכול לתקן את הנזק אבל זה הולך להיות קשה. הבידוד מול אירופה מפחיד את המשקיעים

מערכת ביזפורטל |

הבורסה סגרה בירידות. ירידות של עד 2.3% בהובלת ת"א 90. תחילת היום היתה חיובית אחרי "המלצת הקנייה" של נתניהו לבורסה, אבל ככל שהמשקיעים קראו בין השורות את ההמלצה, הם הפנימו שהסיכונים גדולים. אל על ירדה ב-5.5%  מדד הביטוח נפל 4.3%, הבנקים ירדו ב-3.1%. בנוסף, הביטחוניות עצמן שהיו בעין סערת נאום ספרטה, ירדו בחדות ובראשן אלביט שהשילה 5.3% או 4.5 מיליארד שקל, ואחריה אימקו נקסט ויז'ן וסולרום, כולן צפויות להיכלל במדד הביטחוניות שיושק בנובמבר

גם הנדל"ן ירד, כשהמדד עצמו ירד 2.2% והסקטור כולו ירד, בהובלת עזריאלי שירדה 3%. מצד שני: נייס עלו ב4.8% וארית בכ-2%.


ראש הממשלה בנימין נתניהו דיבר על בידוד גלובלי. זה הפחיד את הציבור ואת המשקיעים. השוק התחיל לרדת. נתניהו עשה סיבוב פרסה, אבל למה שמשקיעים עכשיו ייכנסו לשוק כאשר הם מבינים שיש סיכון מאוד גדול לבידוד עולמי. אנחנו חוזרים 40-50 שנה אחורה, אולי היצוא והיבוא עם אירופה ייפגעו. ראש ממשלה לא יכול להגיד משהו ולחזור בו. דמיינו שמנכ"ל של חברה יגיד - אנחנו מנמיכים ציפיות ובגלל שהמניה ירדה הוא חוזר לשוק ואומר - לא הבנתם אותי, התכוונתי שרק מול הודו המכירות יירדו, אנחנו בצמיחה, המניה מצוינת. 

הינו "שוחטים" את המנכ"ל. אז המנכ"ל הפעם הוא נתניהו והוא לא מצליח להרגיע. ההיפך - הוא משדר חוסר אמון. 


במקביל גם בשוק האג"ח הממשלתי נרשמות ירידות בשערי האגרות כשהתשואות מטפסות בהתאמה - אג"ח ממשלתית שקלית בריבית קבועה ל-11.1 שנים שעלתה בתחילת היום עד 0.3% עברה לירידות של כ-0.4% ונסחרת בריבית ברוטו של 4.46%