תוצאות חלשות לאל על ברבעון השלישי, בדרך להפסד שנתי גדול
חברת אל על -0.34% מדווחת על עליה מינורית בהכנסות ועל ירידה של כ-36% ברווח הנקי ברבעון, וזאת למרות ירידה בהוצאות הדלק ועליה במספר הנוסעים. ואם לוקחים בחשבון שהרבעון הרביעי עונתית חלש יחסית לשאר החודשים - חברת התעופה הלאומית כנראה בדרך לסכם שנה קשה.
הכנסותיה של החברה הסתכמו ברבעון בכ-647 מיליון דולר, כאמור עליה מינורית של כ-1% בהשוואה לרבעון המקביל, אז הסתכמו הכנסותיה של בכ-642 מיליון דולר, והרווח הגולמי של החברה עלה בכ-3% ל-142 מיליון דולר בהשוואה לכ-137 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
הוצאות הדלק של אל על פחתו בכ-13.5 מיליון דולר, כאשר המחיר הממוצע אותו משלמת החברה ירד בכ-11% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, אך עם זאת, בשורה התחתונה, אל על מסכמת את הרבעון עם רווח נקי של כ-27 מיליון דולר, ירידה של כ-35% בהשוואה לרווח נקי של כ-42 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, בעיקר לנוכח עליה בהוצאות מימון שהגיעו ברבעון לכ-22 מיליון שקל בהשוואה לכ-8 מיליון שקל ברבעון המקביל.
בנוסף, תנועת הנוסעים באל על אמנם גדלה בכ-6% לעומת הרבעון המקביל, אך יש לציין כי כל מתחרותיה הבולטות של החברה, מלבד לופטהנזה, רשמו עליה גבוהה בהרבה. בוויזאייר גדל מספר הנוסעים ברבעון בכ-18%, בטורקיש איירליינס בכ-11%, איזג'ט רשמה עליה של כ-17%, טראנסאויה עליה של כ-23% וראיינאייר עליה של כ-36% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
- 380 יח"ד בשני מבנים בני 10 קומות לשכירות טווח ארוך יוקמו בירושלים
- כל מה שרציתם לדעת על פרויקטים חדשים בתל אביב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין: "למרות התחרות בנתב"ג הצליחה החברה להגדיל את הכנסותיה ולשפר את נתח השוק שלה ב- 2%, כאשר מספר הנוסעים גדל בכ-6.5%. תוכנית ההצטיידות של החברה מתקדמת בהתאם למתוכנן, עד כה קלטה החברה 12 מטוסים חדשים מדגם 787-9. עד תום הרבעון הראשון של שנת 2020 צפויה הגעתם של ארבעה מטוסי דרימליינר נוספים מדגם 787-8 ובכך תושלם התוכנית. לצד זה יצאו משירות החברה בתחילת השנה כל מטוסי ה- 767-300 ובהמשך יצאו משירות כל מטוסי 747-400, כשהאחרון שבהם סיים את פעילותו בתחילת חודש זה, בטיסת פרידה מיוחדת ומרגשת לאחר כ- 50 שנות שירות של הצי בחברה.
כחלק מאסטרטגית הצמיחה, אנו פועלים לעיבוי הפעילות הקיימת והמשך הרחבת רשת הנתיבים באמצעות פתיחה של נתיבים ליעדים חדשים. עד כה ב- 2019 השיקה החברה את הקווים לניס, סאן פרנסיסקו, מנצ'סטר ולאס וגאס, וב- 2020 צפויה החברה להשיק את הקווים לשיקאגו, לטוקיו, לדבלין ולדיסלדורף. בחודש יולי השקנו את מנוע ההזמנות החדש ללקוחות מועדון הנוסע המתמיד ושיפרנו את הצעת הערך לחברי המועדון".
- 5.ממי 27/11/2019 18:28הגב לתגובה זותפרסם. מה אתה מתבייש??????
- 4.גונן אוסישקין 27/11/2019 11:07הגב לתגובה זולא הגיע הזמן להתפטר? גרמת לאל על במו ידייך להיות הבדיחה של הבורסה!! עזוב את הכסף שהלך למשקיעים ונשרף להם הכסף על החברה פח שלך במשך שנים!! איפה ההתייעלות??? איפה הוצאתם דוח אחד טוב במשך 3 שנים האחרונות?? אתם בדרך לשער 75 בחזרה למניה שלכם אכלתם לציבור את הלב ואת הכסף!!!
- 3.מאיר גבריאך 27/11/2019 11:04הגב לתגובה זושימו לב, לא ראיתי בכתבה להתייחסות יישום התקן החדש, שבגינו הוצאות המימון עלו באופן משמעותי, ואף גרמו להפסד נקי. המעבר להפסד הינו חשבונאי ויש לשים על כך דגש בעת כתיבת כתבה מסוג זה. מציע לכל קוראי הכתבה להיכנס ולראות בפועל את הדוחות הכספיים של החברה ולא לקרוא רק כותרת כתבה.
- 2.תקראו את גורביץ 27/11/2019 10:48הגב לתגובה זועכשיו צוללת ל1. ממש תותח הבנאדם... נשמע שתמיד הכל הפוך אצלו
- שלמה 27/11/2019 18:17הגב לתגובה זולא ראיתי חרטטןן כמוהו נראה שהוא עובד בשירות הברוקרים
- אילן 27/11/2019 17:07הגב לתגובה זופשוט הזוי הגורביץ הזה הכל אצלו הפוך רק לפני כמה ימים אמר לפני מהלך עליות מרשים
- 1.יעקב 27/11/2019 09:52הגב לתגובה זואזרחי ישראל מסבסדים (תשלום עבור בטחון) חברה פרטית כושלת המנוהלת על פי דרישת החרדים.
- משה 27/11/2019 11:44הגב לתגובה זוהוצאות גדולות משכורות הטייסים..טייס מתחיל מרוויח יותר מראש הממשלה
- רועי 27/11/2019 11:01הגב לתגובה זוגועל נפש שיהודים מדברים ככה על האחים שלהם.ודרך אגב בתשובה ל-1 אם לא היו נוסעים חרדים אל על ממזמן הייתה בפשיטת רגל כנ"ל גם האוטובוסים

אקזיט לפימי - הצעת המכר ל"עמל ומעבר" הצליחה
"עמל ומעבר" תחל להיסחר בבורסה בשם "עמל הולדינגס" לפי שווי של כ-2.6 מיליארד שקל; בין המרוויחים באקזיט - פועלים אקוויטי, חברת הביטוח מגדל ודליה קורקיןפימי רוכשת עמל ומעבר
"עמל ומעבר" נכנסת לבורסה בת"א. בעלי השליטה ובראשם קרן פימי של ישי דוידי מכרו מחצית מהחזקתם ברשת שירותי הסיעוד והדיור המוגן ונפגשו עם 1.3 מיליארד שקל. החברה תחל להיסחר לפי שווי של 2.6 מיליארד שקל. השווי המוערך היה בין 2.7 מיליארד ל-3 מיליארד שקל, אך על רקע החשש משינויים במכרז של ביטוח לאומי בתחום הסיעוד (שפגע בתמחור של דנאל ותגבור), נראה ששווי של 2.6 מיליארד שקל הוא בהחלט שווי "טוב".
למעשה, מדובר בעצם באקזיט לבעלי השליטה ובעיקר פימי שירדה מהחזקה של כמעט 50% ל-25%. פימי רכשה את השליטה לפני 3-4 שנים לפי שווי של כ-1 מיליארד שקל ומאז לילך אשר טופילסקי, שותפה בפימי מלווה ואחראית על עמל כשדליה קורקין, מנהלת את החברה בשוטף. פימי הרוויחה פי 2.5 בערך על השקעתה כשבדרך היא מכניסה את פועלים אקוויטי ומגדל לפי שווי של 1.5 מיליארד שקל. אלו הרוויחו 60%-70% בטווח של שנה-שנתיים.
עמל ומעבר, שהוקמה בשנת 1988, הינה חברת הסיעוד, השיקום והטיפול המובילה בישראל שפועלת במתן שירותי סיעוד ביתיים לכ-32,000 מטופלים דרך 37 סניפים; מתן שירותי שיקום פגועי נפש בקהילה וטיפולים פסיכולוגיים לכ-5,600 מטופלים; שירותי דיור וסעד לדיירים שאינם עצמאיים ומתן טיפול לאוכלוסיות מיוחדות (לרבות: בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית, אוטיזם וכו').
הכנסות עמל ומעבר ב-12 החודשים שהסתיימו ביוני 2025 הסתכמו בכ-.22 מיליארד שקל . שנת 2024 הסתיימה עם הכנסות של כ-1.9 מיליארד שקל, לעומת כ-1.6 מיליארד שקל בשנת 2023. הרווח התפעולי ב-12 החודשים שהסתיימו ביוני 2025 הסתכם בכ-197 מיליון שקל, לעומת כ-180 מיליון שקל ב-2024 וכ-137 מיליון שקל ב-2023. בצמיחה טבעית צפוי שקצב הרווחים התפעוליים יגיע לכ-220 ויותר תוך כשנה. הרווח הנקי המתואם ב-12 החודשים שהסתיימו ביוני 2025 הסתכם לכ-139 מיליון שקל . בשנת 2024 הסתכם הרווח הנקי בכ-127 מיליון שקל , לעומת כ-89 מיליון שקל בשנת 2023. גם כאן כשמסתכלים קדימה אפשר להעריך רווח נקי של 152-155 מיליון שקל בשנה הבאה
- קרן פימי הופכת להיות בעלת השליטה בקמהדע
- מניה רותחת: מה הצית ראלי של 25% תוך חודשיים במניית דיסקונט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מ-240 מיליון ל-2.5 מיליארד בעשור
ב-2015 רכשו דליה קורקין והארי גרוס את השליטה בחברה תמורת 240 מיליון שקל בלבד מאבי לוין, שמאי מיטלמן, חגי נברון והאחים צבי ואלי נגיס. שבע שנים לאחר מכן, בפברואר 2022, פימי רכשה 70% מגרוס ו-10% נוספים מקורקין במיליארד שקל. בסוף 2023, פועלים אקוויטי, זרוע ההשקעות של בנק הפועלים, רכשה 20% מעמל ומעבר תמורת 300 מיליון שקל - 16% מפימי תמורת 240 מיליון שקל ו-4% מקורקין תמורת 60 מיליון שקל. העסקה שיקפה שווי של 1.5 מיליארד שקל לחברה.
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגמה יהיה מחר בבורסה? הנפילה בגילת ומה יקרה בטבע?
על שער הדולר, מדד המחירים לצרכן והמניות הדואליות
הירידות בוול סטריט בעיקר ביום חמישי הורידו את המניות הדואליות שחוזרות לשוק המקומי עם ארביטראז שלילי של כ-0.9%. זה משמעותי ונראה שזה ייספק את הטון בפתיחה - צפויה פתיחה שלילית. בין הבולטות בירידות - קמטק -2.03% שתאבד מעל 5%, כשבכלל תחום השבבים עשוי לסבול מירידות, טבע 2.47% תרד כ-2.7%, ראו כאן את הרשימה המלאה של המניות הדואליות:
מנגד, נייס 4.61% תעלה ב-1.4%.. הירידה החדה ביותר תהיה ב גילת -1.93% . החברה אומנם פרסמה דוחות טובים, אבל אחרי עלייה של כמעט פי 3 בשנה, מימוש הוא דבר טבעי.
שער הדולר עלה ביום שישי - שער הדולר מזנק ב-0.8% - המשך לנפילות בוול סטריט; ומה קורה בחוזים? אבל התחזית לשנה הקרובה היא המשך ירידה בשער הדולר ביחס לשקל וזה בהמשך לירידה הדרמטית בחודשים האחרונים - "שער הדולר יירד ל-3.06 שקלים" - מעריך האסטרטג הראשי של דיסקונט. כאן תראו את שער הדולר הרציף - דולר שקל רציף -0.25% וכאן את שערא הדולר הגלום שמבטא בעצם את השער על פי העסקאות באופציות (ביום ראשון זה חשוב במיוחד כי אין מסחר בדולר ויש מסחר באופציות) - דולר גלום 0%
- שער הדולר מזנק ב-0.8% - המשך לנפילות בוול סטריט; ומה קורה בחוזים?
- "שער הדולר יירד ל-3.06 שקלים" - מעריך האסטרטג הראשי של דיסקונט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מדד המחירים עלה כצפוי, מה קרה במחירי הדירות?
מדד המחירים לצרכן בחודש אוקטובר עלה ב-0.5% - בהתאם להערכות הכלכלנים. בשנים עשר החודשים האחרונים (ספטמבר 2025 לעומת ספטמבר 2024) עלה מדד המחירים לצרכן ב-2.5%. עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי: ירקות ופירות שעלו ב-3.9%, הלבשה והנעלה שעלה ב-3.0%, מזון שעלה ב-1.4%, תחבורה ותקשורת שעלה ב-0.9%, בריאות שעלה ב-0.5%, תחזוקת הדירה שעלה ב-0.4% ושכר דירה שעלה ב-0.3%. ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי: תרבות ובידור שירד ב-1.7% ושירותי דיור בבעלות הדיירים שירד ב-0.9%.
