רביב ברוקמאייר
צילום: ענבל מרמרי

גולף מעמיקה הפסדים ברבעון השלישי

רשת האופנה דיווחה על עלייה של כ-5.4% בהכנסות לרמה של 236 מיליון שקל, בעיקר הודות לעדיקה; שולי הרווחיות הגולמית ירדו מעט; תקן חשבונאות הגדיל את ההפסדים, העביר את החברה לרווח תפעולי והקפיץ את הוצאות המימון
ערן סוקול | (2)

רשת האופנה  גולף -0.29%  דיווחה על עלייה של כ-5.4% בהכנסות וירידה קלה בשולי הרווחיות הגולמית. תקן חשבונאות הגדיל את ההפסדים ל-6.6 מיליון שקל בשורה התחתונה, העביר את החברה לרווח תפעולי והקפיץ את הוצאות המימון  - המניה ירדה בכ-23% מתחילת השנה.

הכנסות גולף ברבעון השלישי של 2019 הסתכמו בכ-236.2 מיליון שקל, עלייה של כ-5.4% לעומת הכנסות של כ-224.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה מציינת כי הגידול בהכנסות נבע בעיקר מעלייה בהיקף פעילות עדיקה.

בשורה התחתונה דיווחה החברה על הפסד נקי של כ-6.6 מיליון שקל, הפסד גדול בכ-216% ביחס להפסד הנקי ברבעון המקביל אשר הסתכם בכ-2.1 מיליון שקל. עם זאת, בחברה מבהירים כי עיקר הגידול בהפסד מיוחס להשפעות תקן החשבונאות החדש IFRS 16 (הרחבה בהמשך), כאשר בנטרול השפעה זו היה גדל ההפסד הנקי בכ-77% בלבד.

הפדיון הממוצע למ"ר בחנויות זהות עמד על 1,220 שקל ברבעון השלישי, עלייה של כ-2.5% לעומת 1,180 שקל ברבעון המקביל.

ירידה קלה ברווחיות הגולמית

הרווח הגולמי של גולף הסתכם בכ-144.3 מיליון שקל ברבעון השלישי, על שולי רווחיות גולמית של כ-61.1%. מדובר בעלייה של כ-5.1% לעומת הרווח הגולמי ברבעון המקביל אשר הסתכם בכ-137.3 מיליון שקל, על שולי רווחיות גולמית של כ-61.2%. הירידה הקלה בשולי הרווחיות הגולמית מיוחסת להתחזקות הדולר ועלייה בהיקף מתן ההנחות.

השפעות תקן IFRS 16 - העמקת ההפסד הנקי, שיפור בתוצאות התפעוליות וזינוק בהוצאות המימון 

מקור: דוח הדירקטוריון של גולף

החברה הציגה גידול בהוצאות המכירה ושיווק אשר הסתכמו בכ-128.7 מיליון שקל (54.5% מההכנסות), לעומת כ-126.9 מיליון שקל ברבעון המקביל (56.6% מההכנסות). 

בבחינת הוצאות ההנהלה וכלליות נרשמה ירידה של כ-1.3 מיליון שקל ברבעון השלישי. שולי הוצאות ההנהלה וכלליות ירדו מרמה של כ-5.4% לרמה של כ-4.5%.

הירידה בשולי הוצאות התפעול מיוחסת למעבר לדיווח על פי תקן החשבונאות IFRS 16 אשר העלה מנגד את הוצאות המימון.

נוכח הגידול בהכנסות והשיפור בשולי הוצאות התפעול כאמור, הסתכם הרווח התפעולי בכ-3.7 מיליון שקל ברבעון השלישי, לעומת ההפסד התפעולי של כ-1.7 מיליון שקל ברבעון המקביל. עם זאת, בנטרול השפעות תקן החשבונאות החדש כאמור, היתה החברה מדווחת על הפסד תפעולי של כ-800 אלף שקל.

למרות המעבר לרווח תפעולי כאמור, הציגה החברה גידול של כ-7.6 מיליון שקל בהוצאות המימון נטו ברבעון השלישי ביחס לתקופה המקבילה, אשר הובילו להעמקת ההפסד הנקי ברבעון. הגורם לעליה בהוצאות המימון הינו חשבונאי - מעבר לתקן IFRS 16.

רביב ברוקמאייר, מנכ"ל קבוצת גולף: "במהלך הרבעון השלישי המשכנו להתמקד בחיזוק מנועי הצמיחה בדגש על העמקת פעילות האון ליין ושמירה על מבנה הוצאות הדוק. אנו רושמים רבעון נוסף של גידול בהכנסות בשיעור של 5.6%, על אף קיטון בשטחי המסחר באופנת הבית וההלבשה. כמו כן, אני מעודד מהעליה בנתוני הפדיון הממוצע למ"ר, הן הכללי והן בחנויות זהות, בתחומי הפעילות של אופנת ההלבשה והבית, המהווה שיפור בולט מול ירידה בשיעור של כ- 2.7% בשוק, כפי שפורסמו על ידי RIS".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אני מעביר את החברה לרווח תוך 3 רבעונים (ל"ת)
    אני 25/11/2019 14:25
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    להשקיע רק בפוקס (ל"ת)
    אלין 25/11/2019 12:24
    הגב לתגובה זו
סקוט ראסל מנכל נייס; קרדיט: נייססקוט ראסל מנכל נייס; קרדיט: נייס

אין עשן בלי אש - תחזית מאכזבת לנייס, אבל יש נקודת אור

מניית נייס בקריסה - איבדה 35% מתחילת השנה, יותר מ-50% בארבע השנים האחרונות; מה יקרה כעת למניה? לא בטוח שמה שחשבתם

מנדי הניג |
נושאים בכתבה נייס הנמכת תחזית

נייס נייס 4.61%  שהיתה עד לפני שנה וחצי החברה הגדולה בת"א,  איבדה 35% מתחילת השנה ו-50% בארבע השנים האחרונות. החברה מדווחת על תוצאות כספיות חלשות ברבעון השלישי של השנה, ועל תחזית מאכזבת לשנה כולה. הנהלת החברה מדברת על רווח של 12.25 דולר למניה (אמצע הטווח שבין 12.28 דולר למניה ל-12.42 דולר למניה) מתחת להערכות האנליסטים ל-12.43 דולר למניה. התחזית לא כוללת את הרכישה האחרונה בתחום ה-AI.

המשקיעים שואלים שתי שאלות חשובות - הראשונה, מה יקרה למניה? לרוב פספוס בדוחות ובעיקר בתחזית מתבטא בירידה במניה, אבל פה הירידה היתה עוד לפני הדוחות. אין עשן בלי אש - השוק הבין לאן זה הולך, ולכן בפועל, במניה הכל פתוח ותלוי בשאלה השנייה - מה תהיה התחזית לשנה הבאה ואיך ישפיע ה-AI על החברה?

חברת תוכנה צומחת במכפיל רווח נוכחי של 9 - אלו המספרים של נייס כשלשנה הבאה מדובר במכפיל רווח של 10. זה נמוך כמעט בכל קנה מידה וזה מבטא לכאורה מניה בתמחור אטרקטיבי במיוחד. אלא שזה ביטא את החששות הגדולים של השוק מאכזבה במספרים והשוק צדק. אגב, לרוב השוק צודק. השוק מתמחר גם ירידה ברווחים בשנה הבאה. השוק מתמחר תרחיש רע יחסית, כשהוא חושב שה-AI הוא איום ענק על החברה. 

החששות די ברורים ומוצדקים - נייס היא חברה שפועלת גם ב-CRM, וצ'אטים AI משנים לחלוטין את העסקים האלו, ועדיין לחברה יש פעילות רחבה, והיא מוטמעת עמוק במאות גופים. יהיה שינוי, מתרחשת מהפכת AI, אך קשה לדעת אם הפגיעה בנייס תהיה גדולה מהצמיחה ומיכולות ה-AI שהחברה מדברת עליהם. מעבר לכך, הסיכון אכן גדל מאוד, אבל הכל שאלה של מחיר - אז אל תהיו בטוחים שהמניה תרד. הכל פתוח כי המחיר לכאורה נמוך ומגלם תרחיש רע.    


ההנהלה של החברה והיח"צ  מספרים לנו על חצי הכוס המלאה - "אנו שמחים לדווח על רבעון שלישי חזק, הנובע מהמשך יישום האסטרטגיה שלנו, המתמקדת בבינה מלאכותית, ומהביצועים המצוינים שלנו בשוק" אמר סקוט ראסל, מנכ"ל נייס. ההכנסות הסתכמו ב-732 מיליון דולר, ברף העליון של טווח התחזית, כאשר ההכנסות מענן גדלו ב-13% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-563 מיליון דולר. הצמיחה בהכנסות מענן נבעה מהמומנטום החזק של תחום חוויית הלקוח המבוססת בינה מלאכותית ותחום השירות העצמי, שהציגו גידול של 49% בהכנסות השנתיות החוזרות, וגידול של 43% בנטרול Cognigy, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. יכולות ה-AI נכללו בכל עסקת CX חדשה של מעל מיליון דולר בשנה, מה שממחיש את התרחבות אימוץ פתרונות ה-AI שלנו בקרב הארגונים הגדולים ביותר".

 

באידו. קרדיט: רשתות חברתיותבאידו. קרדיט: רשתות חברתיות

באידו בלב המירוץ הסיני ל-AI: מודל חדש, שבבים חדשים והתרחבות לסקטורים נוספים

ענקית הטכנולוגיה הסינית חושפת מודל בינה מלאכותית חדש, מעבדי AI מקומיים ומערכי־על לחישובים, ומראה ניצוצות צמיחה גם בתחום הרובוטקסי; כשהתחרות מול עליבאבא, בייטדאנס ומודלים פתוחים מתעצמת, באיידו מנסה לאפס מחדש את אסטרטגיית ה-AI שלה.

רן קידר |
נושאים בכתבה באידו

באיידו Baidu.com, Inc -5.41%   חשפה בבייג’ינג את Ernie 5.0, מודל דגל חדש המוגדר כ“מודל רב חושי טבעי”, כלומר כזה המסוגל להבין טקסט, קול, תמונות ווידאו כמכלול אחד. המודל, שהוצג במסגרת כנס, הושווה למודלים מתקדמים כמו ג'מיני, דיפסיק וכמובן, -GPT-5. אף כי באיידו הודתה שאינה מובילה בכל פרמטר, היא הדגישה כי היא ממשיכה לעמוד בקצב השוק. 

מייסד החברה, רובין לי, הדגיש את אסטרטגיית החברה בכך שאמר: "הבינה עצמה היא היישום החשוב ביותר, ומהירות החדשנות היא היתרון התחרותי היחיד.באיידו תמשיך להשקיע ולפתח מודלים מתקדמים יותר כדי להגביה את תקרת היכולות". ושיקף עד כמה סקטור הבינה המלאכותית משתנה בקצב מסחרר, ומי שאינו מגיב במהירות יישאר מאחור.

המודלים חייבים לייצר ערך 

ההשקה המרשימה מגיעה בזמן מאתגר. אף שהייתה מהחלוצות בתחום ה-AI בסין, באיידו נדחקה בשנים האחרונות על ידי מתחרות אגרסיביות: עליבאבא מובילה את מהפכת הקוד הפתוח, בייטדאנס מתקדמת במהירות עם אפליקציות מבוססות AI, וקוואישואו הפכה לכוכבת תחום הווידאו הגנרטיבי. במקביל, מקור ההכנסה המרכזי של החברה, הפרסום המקוון, נחלש, וההערכות מצביעות על ירידה של 8% בהכנסות ברבעון ספטמבר, הירידה החדה ביותר זה כמעט עשור. 

על הרקע הזה, באיידו נאלצה לבצע שינוי כיוון: אחרי שבמשך שנים טענה שמודלים סגורים ינצחו (כמו ChatGPT, ג'מיני ועוד), היא נאלצה להכיר במציאות ולאור ההצלחה של דיפסיק, פתחה חלקים ממשפחת Ernie והפכה אותם לקוד פתוח. לי עצמו התייחס למציאות המורכבת כשהזהיר מהמבנה הנוכחי של התעשייה: “לא משנה כמה כסף יצרניות שבבים ירוויחו, המודלים צריכים לייצר פי עשרה ערך, והיישומים פי מאה. רק כך תתקיים תעשייה בריאה".

שבבים מקומיים

כחלק מהתגובה למגבלות הייצוא האמריקאיות על שבבים מתקדמים, הציגה באיידו שני שבבי AI חדשים שפיתחה, ה-M100 – שבב לחישובי Inference (שלב היישום של המודל, בניגוד לשלב האימון שלו) יושק בתחילת 2026. 

בנוסף, החברה הציגה גם את M300, שבב המתאים גם לאימון מודלים וגם לשימוש שוטף, שיושק בתחילת 2027.