רביב ברוקמאייר
צילום: ענבל מרמרי

גולף מעמיקה הפסדים ברבעון השלישי

רשת האופנה דיווחה על עלייה של כ-5.4% בהכנסות לרמה של 236 מיליון שקל, בעיקר הודות לעדיקה; שולי הרווחיות הגולמית ירדו מעט; תקן חשבונאות הגדיל את ההפסדים, העביר את החברה לרווח תפעולי והקפיץ את הוצאות המימון
ערן סוקול | (2)

רשת האופנה  גולף 0%  דיווחה על עלייה של כ-5.4% בהכנסות וירידה קלה בשולי הרווחיות הגולמית. תקן חשבונאות הגדיל את ההפסדים ל-6.6 מיליון שקל בשורה התחתונה, העביר את החברה לרווח תפעולי והקפיץ את הוצאות המימון  - המניה ירדה בכ-23% מתחילת השנה.

הכנסות גולף ברבעון השלישי של 2019 הסתכמו בכ-236.2 מיליון שקל, עלייה של כ-5.4% לעומת הכנסות של כ-224.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה מציינת כי הגידול בהכנסות נבע בעיקר מעלייה בהיקף פעילות עדיקה.

בשורה התחתונה דיווחה החברה על הפסד נקי של כ-6.6 מיליון שקל, הפסד גדול בכ-216% ביחס להפסד הנקי ברבעון המקביל אשר הסתכם בכ-2.1 מיליון שקל. עם זאת, בחברה מבהירים כי עיקר הגידול בהפסד מיוחס להשפעות תקן החשבונאות החדש IFRS 16 (הרחבה בהמשך), כאשר בנטרול השפעה זו היה גדל ההפסד הנקי בכ-77% בלבד.

הפדיון הממוצע למ"ר בחנויות זהות עמד על 1,220 שקל ברבעון השלישי, עלייה של כ-2.5% לעומת 1,180 שקל ברבעון המקביל.

ירידה קלה ברווחיות הגולמית

הרווח הגולמי של גולף הסתכם בכ-144.3 מיליון שקל ברבעון השלישי, על שולי רווחיות גולמית של כ-61.1%. מדובר בעלייה של כ-5.1% לעומת הרווח הגולמי ברבעון המקביל אשר הסתכם בכ-137.3 מיליון שקל, על שולי רווחיות גולמית של כ-61.2%. הירידה הקלה בשולי הרווחיות הגולמית מיוחסת להתחזקות הדולר ועלייה בהיקף מתן ההנחות.

השפעות תקן IFRS 16 - העמקת ההפסד הנקי, שיפור בתוצאות התפעוליות וזינוק בהוצאות המימון 

מקור: דוח הדירקטוריון של גולף

החברה הציגה גידול בהוצאות המכירה ושיווק אשר הסתכמו בכ-128.7 מיליון שקל (54.5% מההכנסות), לעומת כ-126.9 מיליון שקל ברבעון המקביל (56.6% מההכנסות). 

בבחינת הוצאות ההנהלה וכלליות נרשמה ירידה של כ-1.3 מיליון שקל ברבעון השלישי. שולי הוצאות ההנהלה וכלליות ירדו מרמה של כ-5.4% לרמה של כ-4.5%.

הירידה בשולי הוצאות התפעול מיוחסת למעבר לדיווח על פי תקן החשבונאות IFRS 16 אשר העלה מנגד את הוצאות המימון.

נוכח הגידול בהכנסות והשיפור בשולי הוצאות התפעול כאמור, הסתכם הרווח התפעולי בכ-3.7 מיליון שקל ברבעון השלישי, לעומת ההפסד התפעולי של כ-1.7 מיליון שקל ברבעון המקביל. עם זאת, בנטרול השפעות תקן החשבונאות החדש כאמור, היתה החברה מדווחת על הפסד תפעולי של כ-800 אלף שקל.

למרות המעבר לרווח תפעולי כאמור, הציגה החברה גידול של כ-7.6 מיליון שקל בהוצאות המימון נטו ברבעון השלישי ביחס לתקופה המקבילה, אשר הובילו להעמקת ההפסד הנקי ברבעון. הגורם לעליה בהוצאות המימון הינו חשבונאי - מעבר לתקן IFRS 16.

רביב ברוקמאייר, מנכ"ל קבוצת גולף: "במהלך הרבעון השלישי המשכנו להתמקד בחיזוק מנועי הצמיחה בדגש על העמקת פעילות האון ליין ושמירה על מבנה הוצאות הדוק. אנו רושמים רבעון נוסף של גידול בהכנסות בשיעור של 5.6%, על אף קיטון בשטחי המסחר באופנת הבית וההלבשה. כמו כן, אני מעודד מהעליה בנתוני הפדיון הממוצע למ"ר, הן הכללי והן בחנויות זהות, בתחומי הפעילות של אופנת ההלבשה והבית, המהווה שיפור בולט מול ירידה בשיעור של כ- 2.7% בשוק, כפי שפורסמו על ידי RIS".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אני מעביר את החברה לרווח תוך 3 רבעונים (ל"ת)
    אני 25/11/2019 14:25
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    להשקיע רק בפוקס (ל"ת)
    אלין 25/11/2019 12:24
    הגב לתגובה זו
מסחר בזמן אמת – קרדיט: AIמסחר בזמן אמת – קרדיט: AI

מחקר: הטעויות הגדולות של משקיעים - וכמה זמן לוקח למשקיע לקבל החלטה על רכישת מניה?

מחקרים אקדמיים מ-2024-2025 חושפים את הנתונים המדויקים על הטעויות שעולות למשקיעים בהון



מנדי הניג |

משקיעים פרטיים מקדישים בממוצע שש דקות בלבד למחקר לפני רכישת מניה, כך עולה ממחקר של NYU Stern ו-NBER. התוצאה: תשואה ממוצעת של 16.5% ב-2024, לעומת 25% של מדד S&P 500. הפער הזה, שמייצג אובדן של אלפי דולרים לכל משקיע, נובע מדפוסים פסיכולוגיים שתועדו במחקרים אקדמיים רבים בשנים האחרונות. 

בנג'מין גראהם, שנחשב לאבי ההשקעות הערכיות, כתב ב"המשקיע הנבון": "הבעיה העיקרית של המשקיע,  ואפילו האויב הגדול ביותר שלו, היא ככל הנראה הוא עצמו". המחקרים החדשים מספקים בסיס אמפירי לאמירה הזו.

מדד הפחד כמנבא תשואות

במחקר שפורסם בנובמבר 2024 ב-Finance Research Letters, בחנו החוקרים פארל ואוקונור (Farrell & O'Connor) את מדד ה-Fear and Greed של CNN כמנבא תשואות. המחקר השתמש בנתונים מ-2011 עד 2024 ויישם מבחני סיבתיות כדי לבדוק האם רגשות משקיעים יכולים לחזות תנועות שוק.

הממצאים היו מובהקים: המדד חוזה תשואות של מדדי S&P 500, נאסד"ק וראסל 3000 ברמת מובהקות של 1%. יתרה מכך, מדד הפחד היה טוב יותר ממדד ה-VIX, מדד התנודתיות המסורתי, כמנבא של תשואות מניות.

פארל ואוקונור מציינים ממצא נוסף: יכולת החיזוי של המדד משתנה לאורך זמן. הכוח המנבא היה חזק יותר בתקופה שלפני 2014, אך נחלש בשנים האחרונות. הסבר אפשרי: השווקים מתאימים את עצמם בהדרגה למידע פסיכולוגי, לפחד ולגרידיות, כך שאנומליות נוטות להיחלש ככל שהן מתגלות.

רשף טכנולוגיות מרעומים
צילום: רשף

הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת

מחצית שנייה נהדרת לארית, אבל מה יהיה בהמשך? ניתוח ביזפורטל על צבר ההזמנות מראה שלא התקבל אפילו הזמנה אחרת במשך מספר חודשים

מנדי הניג |

ארית מנסה להנפיק את החברה הבת רשף לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל. השוק לא מסכים - המניה של ארית נפלה ביום חמישי ב-20% וסימנה להנהלת ארית שאין לה ברירה, אלא להוריד את השווי או לבטל את ההנפקה. הסיפור די פשוט - ארית מחזיקה ברשף, רשף היא 98% מפעילותה. ארית בעצם מוכרת מניות של עצמה ומנסה להיות חברת החזקות. השוק לא אוהב חברות החזקה, הוא מתמחר אותן בדיסקאונט על הערך הנכסי של החברות בת התפעוליות. ארית כעת ב-4 מיליארד שקל ואחרי העסקה בה היא תמכור 11% מרשף ותנפיק 10% לציבור היא תחזיק כ-80% מרשף.

רשף תהיה חברה עם כמה מאות מיליונים בקופה (תלוי בגיוס) וגם ארית שנוסף על המזומנים ממכירת מניות ברשף היא צפויה להעלות את רווחי רשף למעלה - אליה. הסכום משמעותי מאוד, זה יכול להגיע  ל-800 מיליון שקל ויותר, צריך לזכור שהמחצית השנייה של השנה מצוינת בתוצאות העסקיות. הערכה היא שהרווח מגיע ל-200 מיליון שקל. התזרים אפילו יותר. 

נניח באופטימיות שלארית יהיה 1 מיליארד שקל בקופה אחרי הנפקה והיא תחזיק ב-80% מחברה שנניח לשם הדוגמה תהיה שווה 4 מיליארד שקל אחרי הכסף (כלומר כ-3.6 מיליארד לפני הכסף). היא בעצם תהיה עם נכסים של 4.2 מיליארד שקל - קחו דיסקאונט סביר והגעתם לפחות מהשווי שלה בשוק אחרי ירידה של 20% ל-4 מיליארד שקל.

הכל תלוי כמובן בשווי של רשף. אם השווי יקבע על 4.3 מיליארד שקל, אז יש הצדקה מסוימת לשווי שוק הנוכחי של ארית, גם לא בטוח. אבל כאמור הסיכוי לכך נמוך. 

בכל מקרה, הדבר החשוב ביותר בארית וברשף לקביעת השווי הוא הצבר הזמנות לביצוע. הוא קובע את היקף המכירות בהמשך.

נתחיל בחצי הכוס המלאה. המחצית השנייה של 2025 פנומנלית והנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה, וזה גם יכול להיות יותר. זה יביא את הרווח ל-300 מיליון שקל בשנה, קצב רווחים אם המחצית השנייה משקפת של 400 מיליון שקל.

אלא שיש גם חצי כוס ריקה והיא חשובה יותר. הצבר בירידה, החברה לא קיבלה הזמנות בחודשים האחרונים. 


הצבר נפל

בדיווח לבורסה במסגרת הדוח הכספי למחצית הראשונה החברה מעדכנת כי הצבר שלה נכון לסוף יוני 2025 מסתכם ב-1.3 מיליארד שקל: