שלומי טופז, מנכ"ל גלילאו טק
צילום: יחצ

גלילאו טק רוכשת את "הולד מי" לפי שווי של 4 מיליון שקל

בגלילאו טק מאמינים כי החברה פיתחה את ה"WIX של תחום הארנקים הדיגיטליים"; גלילאו תעניק הלוואה של 2 מיליון שקל לחברה לצורך החזרת התחייבויות והרחבת פעילות ותרכוש את החברה תמורת 17% ממניותיה
ארז ליבנה | (3)

חברת גלילאו טק, שנכנסה באחרונה לתחומי הפינטק, מדווחת על רכישה ראשונה בתחום: חברת הולד מי (Hold Me), שפיתחה פלטפורמה לארנק דיגיטלי לשימוש של גופים מסחריים. גלילאו, שנסחרת בשווי שוק של כ-12.5 מיליון שקלים, רכשה את החברה לפי שווי של 4 מיליון שקלים.

 

מפרטי ההסכם עולה כי גלילאו טק תעביר 17% מהונה המונפק לבעלי הולד מי, כשבנוסף תעניק לחברה הלוואה שלא תפחת מ-2 מיליון שקל. ההלוואה תשמש לצורך פירעון התחייבויות ולשם הרחבת הפעילות של החברה בישראל ובעולם, וזאת בכפוף לעמידה באבני דרך.

 

על פי הדיווח, הפלטפורמה הטכנולוגית של הולד מי מאפשרת בנייה קלה ומהירה של ארנקים דיגיטליים ממותגים המאפשרים תשלום בבתי עסק, צבירת הטבות שיווקיות ותוכניות נאמנות. זאת לצד יצירת אפליקציות פיננסיות מורכבות, המאפשרות תשלומים צרכניים, הוראות קבע, העברות בין משתמשים לצד העברות לבנקים בישראל ובעולם, הלוואות, חיבור הארנק לחשבונות הבנק של המשתמשים לצד חיבור לכרטיס אשראי וכן שירותים פיננסיים נוספים.

 

המודל שפיתחה הולד מי הוא של תשלום דמי הקמה נמוכים וגביית תשלום בהתאם להיקף גיוס המשתמשים לארנק וכתלות במידת השימוש בשירותים הפיננסיים המוצעים דרכו. הפלטפורמה מאפשרת השקה מהירה ומידית של ארנקים דיגיטליים ממותגים, עם חיבוריות מלאה לחברות כרטיסי אשראי, לחשבונות בנקים בישראל ולמרבית קופות בתי העסק בישראל.

 

שלומי טופז, מנכ"ל גלילאו טק: "הפלטפורמה שפיתחה הולד מי היא למעשה ה-WIX של תחום הארנקים הדיגיטליים. מדובר בפלטפורמה המאפשרת למוסדות פיננסיים, רשתות שיווק גדולות, קמעונאים ויזמים ואפילו עסקים קטנים, לבצע קפיצת מדרגה טכנולוגית ביעילות ובמהירות, תוך חיסכון רב בעלויות פיתוח הנדרשים במעבר לעולם התשלומים הדיגיטלי והותרת תקציב זה לטובת תקציבי שיווק ושימור לקוחות.

 

"הפלטפורמה תאפשר למותגים להגדיל רווחיות גולמית, לגייס לקוחות ביתר קלות למועדוני הלקוחות הדיגיטליים שלהם וליהנות מהטמעת המיתוג שלהן בכל אינטראקציית תשלום עם הלקוח.

 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    המבין יבין 10/11/2019 16:28
    הגב לתגובה זו
    הגיע הזמן להפסיק למכור חלומות ולהתמקד באמת לבנות עסק קונים בולשיט מגדילים הוצאות ליצנים אין להם כסף וממשיכים למכור חלומות נמאסתם
  • 2.
    יוסי 10/11/2019 14:39
    הגב לתגובה זו
    משקיעים היזהרו
  • 1.
    א 10/11/2019 14:20
    הגב לתגובה זו
    יש לה עוד עתיד חזק
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

אלפרד אקירוב
צילום: תמר מצפי
ראיון

אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה, אני לא עובד בטוריה"

אקירב על ההשקעה בכלל, על עסקת מקס - "עסקת מקס היא עסקה מצוינת. בזמנו חשבתי אחרת", על אלרוב נדל"ן, על מלונאות ועל היתר השליטה בכלל - "מי שבעסקים לא מוותר"

הדס מגן |
נושאים בכתבה אלפרד אקירוב כלל

שנתיים אחרי שהתנגד נמרצות לרכישת מקס על ידי כלל ביטוח, אלפרד אקירוב, המחזיק ב-14.34% ממניות כלל באמצעות חברת אלרוב נדל"ן שבשליטתו, מודה שזו הייתה עסקה מצוינת לכלל. זאת למרות שבזמנו יצא נגדה בכל הכוח וניהל מאבק מול המנכ"ל שהוביל את העסקה, יורם נווה. אקירוב אף איים לתבוע את הדירקטורים של כלל שתמכו בעסקה.

דוחות אלרוב נדל"ן שפורסמו השבוע הראו כי האחזקות בכלל וכן האחזקות בבנק לאומי (4.7%) הניבו לאלרוב רווח של 1.05 מיליארד שקל בתיק ניירות הערך שלה. החברה סיכמה את תשעת החודשים הראשונים של 2025 ברווח נקי של 925 מיליון שקל, פי 30.8 בהשוואה לרווח נקי של 30 מיליון שקל בינואר-ספטמבר 2024.

אפשר לומר שאתה מצטער שהתנגדת בזמנו לעסקת מקס?

"אין לי מה להצטער. נכון להיום, זו עסקה מצוינת. כל דבר בעיתו. אז חשבתי אחרת, היום אני חושב אחרת."

התייחסת לכך שכלל היא חברת הביטוח היחידה שיש לה חברת אשראי, מה שמעניק לה יתרון על פני האחרות.

"אלא אם גם הן יקנו, אבל אין מה לקנות יותר כי הכול מכור. אני חושב שזו עסקה מצוינת ולכלל יש יתרון שיש לה חברת כרטיסי אשראי."