בג'י.פי.מורגן מאמינים כי נוצרה נק' כניסה טובה לאופקו הלת' - ויש אפסייד גדול
חברת אופקו הלת' שנסחרת בוול סטריט ובבת"א זוכה לסקירה חיובית מבנק ההשקעות ג'י פי מורגן, עם אפסייד מרשים: בסקירה ששוחררה ביום ו' האחרון, נוקבים בענקית ההשקעות במחיר יעד של 14 דולר למניה, המהווה אפסייד של כמעט 50% ממחיר הסגירה ביום ו' האחרון - שעמד על 9.39 דולר. נזכיר כי המניה איבדה יותר ממצית משוויה מאז חודש יוני.
אופקו נסחרת בבורסה בת"א לפי שווי של 16.7 מיליארד שקלים (שווי השוק ה-8 בגודלו בת"א) והינה בעלת משקל של 4.6%. המשקל הנמוך יחסית קשור בעיקר לכך שהחזקות הציבור בממניה עומדות על 52% בלבד (ופרוסט ממשיך לקנות, ברחבה בהמשך).
נציין כי ביום ו' אופקו עלתה 1.2% (במחזור ער של 8.5 מיליון מניות, מול מחזור יומי ממוצע של 6.3 מיליון מניות) למרות ירידה קלה במדד הנאסד"ק ביוטק שטס יום קודם ב-4.4%.
האנליסטית דנה פלנדרס מאמינה כי החברה לקראת תקופה חיובית, שהמנוע שלה יהיה מספר השקות מוצרים בעלי 'פוטנציאל מבטיח', לדבריה, בתחומי הביולוגיה והפארמה.
"בנוסף, אנו מאמינים", נכתב בסקירה, "כי הרכישה האחרונה של אופקו, של Bio-Reference Laboratories, שהיא המעבדה השלישית בגודלה בארה"ב, תתמוך בהכלת פלטפורמת האבחון של החברה, ואף תוסיף זיכיון של בדיקות גנטיות בעל ערך עבורה". את המעבדה הנ"ל רכשה אופקו תמורת 1.47 מיליארד דולר. פלנדרס טוענת כי אופקו מסוגלת לצמוח באופן משמעותי בטווח הארוך, ואף תגיע למכירות של 2.2 מיליארד דולר בשנת 2020. הערכות החברה למכירותיה בשנת 2015 עומדות על חצי מיליארד דולר.
- אופקו תגייס 200 מיליון דולר באג"ח להמרה - המניה צונחת ב-17%
- אופקו צופה זינוק בהכנסות - 100 מיליון דולר "תוך שנים ספורות"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מעניין לראות כי גם מנכ"ל אופקו הלת', פיליפ פרוסט, ניצל לפני 5 ימים (13 באוקטובר) את המחיר הזול של המניה (באופן יחסי לשיא) ורכש 20,000 מניות, במחיר ממוצע של 9.28 דולר: כלומר, רכישה בהיקף של 185 אלף דולר.
בתוך הנפילות של המניה, דיווחה החברה בחודש אוגוסט על גידול של 80% בהכנסות (בשל שיתוף הפעולה עם 'פייזר') לרמה של 42.2 מיליון דולר אבל הזכירה גם את הגידול הדרמטי בהפסדיה - שהגיעו לרמה של 42.8 מיליון דולר, או 9 סנט למניה, מרמה של 25.5 מיליון דולר או 5 סנט למניה. זאת, בשל הוצאות גדולות על מחקר ופיתוח. תחזיות האנליסטים היו להכנסות של 44.7 מיליון דולר והפסד של 5 סנט למניה בלבד. כלומר אופקו פספסה גם בשורה העליונה וגם בתחתונה, ובאותו יום צללה 10%.
- 7.הם היפילו ואחרי שקנו בזול הם והלקוחות שלהם פיטום היא שו (ל"ת)ארי 19/10/2015 09:13הגב לתגובה זו
- 6.החברה לישראל - הזדמנות קניה (ל"ת)מיקי 18/10/2015 22:20הגב לתגובה זו
- 5.מה אומר אייל הנביא? (ל"ת)רוצה לקנות 18/10/2015 14:47הגב לתגובה זו
- 4.חיפאי 18/10/2015 13:02הגב לתגובה זומהו הסימבול שלה בנסדק? תודה.
- מוטי 18/10/2015 14:22הגב לתגובה זוOpk
- OPK (ל"ת)הצדיק מסדום 18/10/2015 13:40הגב לתגובה זו
- 3.קודם שיראו קצת רווח (ל"ת)גרשוני 18/10/2015 13:00הגב לתגובה זו
- 2.oren 18/10/2015 11:35הגב לתגובה זוישששש בדיוק מכרתי
- 1.איש המטריקס 18/10/2015 11:26הגב לתגובה זולהתחיל למכור ומיד, תהיה עוד נפילה עד סוף השנה !
- ואני אומר להתחיל לקנות ! איך זה ? עוד אחד חוכמולוג... (ל"ת)לך חפש מי ש......... 18/10/2015 13:33הגב לתגובה זו
- אטליז 18/10/2015 13:58אופקו - פרה שלא נותנת חלב , עתידה לשחיטה . לא כדאי לבנות על עתיד הורוד .
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןשופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות.
הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.
אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב
הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.
- שופרסל מטעה צרכנים ונקנסת בכ-2 מיליון שקל
- שופרסל משביחה נדל"ן בראשון לציון - זאת רק ההתחלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

ריטיילורס ממשיכה לצלול עם נייקי - צניחה של 62% ברווח הנקי
האם אדידס תמשיך להכות בנייקי בחזית המקומית, ובכלל? והיכן עשויה להיות פריצת הדרך המחודשת של ריטיילורס, הזכיינית בישראל ובעולם שבשליטת הראל ויזל, שמנסה לחזור לצמרת של שוקי הנעלת ואופנת הספורט. על קרב הענקים בתחום, והטעויות שעשו נייקי וריטיילורס בדרך
לפני חצי שנה, בעקבות דו"חות הרבעון הראשון החלש של ריטיילורס RTLS , זכיינית נייקי בישראל ובעולם, אמר המנכ"ל וחתנו של הראל ויזל, תומר צפניק, שחשוב לו להיות שקוף עם המשקיעים של החברה, שנמצאת עם נייקי NKE באיזשהו סייקל שלילי שעוד נמשך - אבל ש-2025 היא שנת מיצוי הדעיכה. צפניק העריך אז שמיולי ועד סוף השנה נראה שיפור בנייקי. "המצב יהיה יותר טוב. צריך להסתכל על יולי אוגוסט כנקודת הבסיס", אמר אז צפניק. אולי זה חוסר ניסיון או סתם אופטימיות יתר, אבל הדו"חות של הרבעון השלישי פורסמו שלשום, ולא רק שלא חל שיפור - אלא חלה הרעה נוספת במצב העסקי העדין של החברה.
רווחיה של ריטיילורס (שבבעלות ויזל) ברבעון השלישי הסתכמו ב-14.2 מיליון שקל - ירידה של 62% לעומת הרבעון מקביל אשתקד. הרווח מתחילת שנה הגיע ל-23 מיליון שקל, לעומת 79 מיליון שקל בשנה שעברה. זוהי ירידה של 70% ברווח הנקי. החברה נסחרת במכפיל מטריד של 90. מניית ריטיילורס ירדה השנה ב-21%, לעומת מדד ת"א 125 שעלה באותה התקופה ב-46%. ועדיין, אחרי כל זה, שווי השוק של ריטיילורס גבוה, והוא ניצב על 2.8 מיליארד שקל.
הדו"חות החלשים של ריטילורס לא באו כהפתעה לקוראי "ביזפורטל", שנחשפו בשנה האחרונה לשינויים הגדולים שעוברים על שוק אופנת הספורט, ולקשיים איתם מתמודדת ריטיילורס. נייקי שלטה ללא עוררין בשוק נעלי ואופנת הספורט, והשווי של החברה גירד את רף ה-300 מיליארד דול. השווי כיום נחתך ב-70% ל-91 מיליארד דולר בלבד, והיא נמצאית כעת בשפל.
לאורך שנים נייקי היתה המותג המוביל, שווי השוק שלה היה גבוה מאלה של כל מתחרותיה, אלא שהמתחרות הרימו ראש: בראש ובראשונה נמצאת אדידס ADS , שמובילה כיום טרנד בארץ ובעולם, באמצעות דגמי סמבה, גאזל וקמפוס שמצויים בעלייה חדה, ונהפכו שם נרדף לאופנה עכשווית. בתחום ההנעלה היו אלה גם פומה, אנדר ארמו, ניו באלאנס, הוקה ומגוון מוצרי האופנה של לולו למון, הלו יוגה ואוישו שנגסו בכוחה של נייקי. השוק נהיה צפוף ונייקי איבדה משמעותית מכוחה.
- נייקי חושפת דור חדש של מוצרים חכמים
- דוחות נייקי: טובים מהצפי אבל יש מכשולים בדרך
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השנים הקשות של נייקי בעולם היו עקב החלטות ניהוליות כושלות, שגם הביאו לפיטורי המנכ"ל הקודם, ג'ון דונהיו, ולשחיקה עצומה בחוזק ובשווי המותג. החברה, שהיתה תמיד סמל לחדשנות, נועזות ותקווה, איבדה מזוהרה. בנוסף, בהחלטה יהירה חיסלה נייקי את המערך הסיטונאי שלה - מה שפגע מאוד במכירות. זה השליך כמובן על ריטיילורס, שמסתמכת על נייקי וחוזק ומכירות המותג.
