פיל פרוסט אופקו
צילום: ביזפורטל

אופקו תגייס 200 מיליון דולר באג"ח להמרה - המניה צונחת ב-17%

החברה דיווחה על הנפקה של אג"ח להמרה למשקיעים מוסדיים, שתשלם ריבית דו שנתית ותפקע עוד 5 שנים; החברה מתכננת להשתמש בחלק מההכנסות לביצוע רכישה חוזרת (Buyback) של המניות שלה
רוי שיינמן | (8)

חברת התרופות אופקו  אופקו -2.51%  הודיעה שתנפיק אג"ח המירות בהיקף של 200 מיליון דולר למשקיעים מוסדיים. האג"ח ישאו תשואה חצי-שנתית ויפקעו ב-15.1.29. מחזיקי האג"ח יוכלו להמיר אותן במניות אך גם במזומן, או אפילו שילוב של השניים, לשיקולה של החברה. בתקופה של 13 הימים הראשונים לאחר הנפקת האג"ח, החברה תציע גם אופציות בהיקף של 30 מיליון דולר.

החברה ציינה שמספר מקורבים לפיליפ פרוסט, מנכ"ל החברה, ג'יין הסיאו, סמנכ"לית הטכנולוגיה, כמו גם מספר בעלי מניות של החברה, הביעו עניין ברכישה של אג"ח המירות בהיקף של 70 מיליון דולר. 

החברה מתכננת להשתמש בעד 50 מיליון דולר מההכנסות של ההנפקה לקנייה חוזרת (Buyback) של המניות שלה מאותם משקיעים. החברה ציינה שהיא גם מתכוונת להיכנס למשא ומתן עם משקיע המחזיק ב-4.5% מסדרת האג"ח ההמירות שצפויות לפקוע ב-2025 במטרה לרכוש ממנו את הניירות.

לפני כחצי שנה קיבלה אופקו, ביחד עם פייזר  PFIZER , אישור FDA לשיווק זריקה להורמון גדילה: "מאוד מקווה שהאישור היום יסמן נקודת מפנה", אמר שרון בן אור, מנהל הכספים של חברת אופקו בראיון לביזפורטל. המנייה של אופקו זינקה ב-30% לאחר אותה הודעה, אך לאחר זמן קצר מחקה את העלייה.

את שנת 2023 המנייה של אופקו סגרה בירידה של 27%, כאשר הירידות שמגיעות אחרי ההודעה היום גורמות לה לפתוח את שנת 2024 נמוך אפילו יותר. 

מניית אופקו בשנת 2023

מניית אופקו בשנת 2023

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    במילים אחרות הנדסה פיננסית לחלץ בעלי מניות? (ל"ת)
    04/01/2024 20:42
    הגב לתגובה זו
  • יעקב 06/01/2024 11:56
    הגב לתגובה זו
    מישהו יודע את שער ההמרה ?ולמה חברת אופקו מנפיקה רק למוסדיים? הציבור הרחב צריך להעניק מתנות למוסדיים?
  • 3.
    מ. כהן 04/01/2024 18:20
    הגב לתגובה זו
    מנפיקה אג"ח בריבית דו שנתית, מתחייבת לפרוע גם במזומן, ובכסף שמגוייס קונה מניות של עצמה. אני מבולבל לגמריי.
  • 2.
    משקיע 04/01/2024 17:34
    הגב לתגובה זו
    אופקו יורדת מפעולה טכנית. היא תעלה הכל חזרה בהמשך הדרך.
  • אלי 04/01/2024 23:09
    הגב לתגובה זו
    גם אני...
  • פשששש איזה ביטחון יש לך הלוואי עליי חצי. (ל"ת)
    יוליוס קיסר 04/01/2024 18:38
    הגב לתגובה זו
  • גיל 04/01/2024 18:27
    הגב לתגובה זו
    מאז הנפקתה בשנת 2013 מחקה 86% מהשווי שלה למשקיעים , זה בור ללא תחתית. אל תיתן את הכסף שלך לחבורת נוכלים שממשיכים לגרוף משכורות שמנות , להם לא אכפת אם המניה יורדת או עולה תמיד יש משכורת בסוף החודש בעוד ההשקעה שלךת יורדת לטמיון.
  • 1.
    אני 04/01/2024 15:48
    הגב לתגובה זו
    משמידת ערך סדרתית. תשקיעו בה רק אם אתם מעוניינים להפסיד כסף.
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.