יום לאחר התפטרות המנכ"ל: HOT חושפת מעבר להפסד של 13 מיליון שקל ברבעון
חברת התקשורת HOT פרסמה היום תוצאות כספיות לרבעון השני של השנה, וזאת יום לאחר פיטורי המנכ"ל אילן צחי מניהול החברה באופן מיידי, כאשר החברה עברה להפסד והציגה ירידה בהכנסות.
את הרבעון השני של השנה HOT סיימה עם הפסד של 13 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 29 מיליון שקל ברבעון הקודם, בין היתר, בגין גידול בהוצאות מימון של 32 מיליון שקל על עסקאות גידור והוצאה חד פעמית של 11 מיליון שקל על מבנה איירפורט סיטי. הכנסות הקבוצה ברבעון השני הסתכמו ב-996 מיליון שקל - ירידה של 2% לעומת הרבעון הראשון. הירידה בהכנסות נבעה מאובדן לקוחות במגזר הכבלים שהתקזזה עם עליית מספר מנויי הסלולר. הרווח התפעולי ירד ל-191 מיליון שקל.
60 אלף לקוחות נטשו
בהשוואה לרבעון הראשון של השנה, ברבעון השני HOT רשמה ירידה במספר המנויים כמעט בכל החזיתות. מספר מנויי הטלוויזיה ירד מ-846 אלף מנויים ל-838 אלף. מנויי האינטרנט ירדו מ-712 אלף ל-704 אלף מנויים. מנויי טלפון ירדו מ-762 אלף ל-666 אלף מנויים ורק בזירת הסלולר HOT mobile גייסה כ-50 אלף מנויים ברבעון השני ל-1,101 מנויים. מנגד, ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי ירדה ל-56 שקל לעומת 57 שקל ברבעון הראשון.
- 10.יגאל 29/07/2015 14:31הגב לתגובה זוחברה מטומטמת ששולחת לי כל חודש חשבונית ואני בכלל לא מנוי שלהם וכבר הודעתי להם על כך כמה פעמים. הדבר היחידי שתואם אלי בחשבונית שגם לי קוראים יגאל. כל השאר הזוי לחלוטין. וגם שם המשפחה שכתוב בחשבונית הוא לא שלי.
- 9.שוש 29/07/2015 10:10הגב לתגובה זומה הפלא,חזירים,אם אתה רוצה חבילה מצומצמת פשוט לשלם פחות ,אז מחייבים אותך עבור המצרים ,סופם יהיה כמו של סלקום ואחרים ,וזה יהיה מגיע להם,מקווה שיפנימו את תוצאות החזירות
- 8.אין שירות ומענה-מחייבים כרצונם-..אין לקוחות (ל"ת)מאוכזב-התנתקתי-יואל 29/07/2015 10:08הגב לתגובה זו
- 7.מה הפלא חברה של גנבי 29/07/2015 09:46הגב לתגובה זוחברה מסריחה גנבת שירות חרא
- 6.בקרוב תתאדה סופית שרות גרוע מאד (ל"ת)לקוח לשעבר 29/07/2015 09:30הגב לתגובה זו
- 5.חזי 29/07/2015 09:01הגב לתגובה זועושקים אותנו אז תן לצחוק מדוחות ? שמציגים ? הפסדים
- 4.בזק הכי טוב בבית :) (ל"ת)הראל 29/07/2015 08:56הגב לתגובה זו
- 3.בזק בזק בזק כתבה מצויינת בעבורה אחת סובלת השנייה נהנית (ל"ת)אביעד 29/07/2015 08:56הגב לתגובה זו
- 2.בזק החברה הכי טובה בישראל (ל"ת)שני 29/07/2015 08:55הגב לתגובה זו
- שוש 29/07/2015 10:12הגב לתגובה זואני מבינה מתגובתך,כי הינך עובד בבזק הם חמדנים בדיוק כמו הוט גם סופם יגיע
- 1.מצויין לחברת בזק! חח שירות ככ גרוע יש להוט (ל"ת)אלי 29/07/2015 08:55הגב לתגובה זו
- יס 29/07/2015 10:07הגב לתגובה זושאי אפשר להתנתק מהוט....ככה יעשה לחברה שמעמרת בלקוחותיה.אולי עכשיו חברות יבינו ששרות טוב ללקוח הוא מעל הכל

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
