המהלך של ליברמן, האם תהיה לכך השפעה על הבורסה בת"א?

ליברמן הודיע היום כי הוא מוותר על הצטרפות לממשלה ואמר - "לא מאמין שממשלה של 61 ח"כים תחזיק מעמד"
לירן סהר | (6)

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הטיל היום (ב') פצצה כשהודיע במסיבת עיתונאים שלא יצטרף לממשלת נתניהו ויתפטר מתפקידו כשר חוץ, זאת יומיים לפני המועד האחרון להצגת ההסכמים הקואליציוניים. משמעות הדבר היא שנתניהו יאלץ להסתפק בקואליציה צרה של 61 חברי כנסת, שאולי משדרת חוסר יציבות שלטוני. בבורסה בת"א הדבר מתקבל בחשדנות כאשר מדד המעו"ף שעלה מוקדם יותר ב-0.8%, עולה כעת 0.55% וזאת בזמן שהדאקס באותן דקוס טיפס 1.6%.

ליברמן אמר כי הקואליציה המתגבשת "לא לרוחנו בלשון המעטה, לממשלה הזאת אין כוונה למגר את שלטון החמאס". בנוסף לכך ליברמן הסתייג מההסכמים שנחתמו עם יהדות התורה ומתח ביקורת על נתניהו: "מישהו גרר אותנו לבחירות מוקדמות. אני זוכר שמישהו הציע לי הצעות באמת נדיבות ואמרתי לא. הרי הקמנו ממשלה, בואו נמשיך אותה. לא הייתה שום סיבה לשינוי הרכב קואליציוני ולבחירות מוקדמות. מי שכרגע מפזר תקציבים בנדיבות שלא יבלבל את המוח. תמיד עדיף להיות בקואליציה, בטח עדיף להיות שר החוץ מאשר ח"כ מן המניין. אבל אנחנו מוותרים כי אנחנו לא מוכנים לוותר על עקרונות".  

רפי ניב, מנכ"ל הקרנות של מיטב-דש, אמר כי "המצב הוא שכחלון בזמנו אמר שהוא לא ייכנס לממשלה צרה, אבל עכשיו הוא כבר חתם וקיבל את כל מה שהוא רצה, אז הוא לא ייצא מהממשלה ולכן אני לא חושב שתהיה השפעה להודעה של ליברמן – גם אם זה אומר ממשלה צרה. אני חושב שהבורסה המקומית מושפעת כרגע ממה שקורה בשווקים בחו"ל וממדיניות הריבית של בנק ישראל שגם היא כמובן מושפעת מהנעשה בחו"ל". 

 

אלדד תמיר, מנכ"ל תמיר פישמן התייחס לסוגיית הממשלה הצרה: "אני חושב שממשלה של 61 מנדטים לא תשאיר הרבה מרווח ותוביל לחוסר יציבות בשוק – התוצאה תהיה ממשלה שימיה יהיו ספורים. נשאלת השאלה האם הצהרותיו של ליברמן נכונות או שהן חלק ממשא ומתן. המשא ומתן הקואליציוני מראה עד כמה המערכת השלטונית שלנו עקומה – מרכז העם משלם למפלגות השוליים. זה עצוב, לא יציב ולא רואים כאן שום דבר שהוא לטובת כולם. המספרים לא נראים טוב – נראה בסופו של דבר שילוב גם של הגדלת התקציב וגם של הגירעון".

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    ליברמן מפחד מחקירה (ל"ת)
    יייי 06/05/2015 02:03
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    ריקו 05/05/2015 01:52
    הגב לתגובה זו
    על מי הוא מנסה לעבוד שהוא לא רוצה את התפקידjQuery20305183788412250578_1430779125502ברור שיש כאן עוד כמה מהלכים תת קרקעיים שעוד יתבררו סיבותיהם. והם רביםהחל מהשחיתות הנרחבת במפלגתו, וכלה במהלך פוטש שניסה לבצע בממשלת נתניהו טרום הבחירות. כנראה שביבי מלמד אותו פרק נוסף בפוליטיקה מקומית...
  • 4.
    ריקו 05/05/2015 01:52
    הגב לתגובה זו
    על מי הוא מנסה לעבוד שהוא לא רוצה את התפקידjQuery20305183788412250578_1430779125502ברור שיש כאן עוד כמה מהלכים תת קרקעיים שעוד יתבררו סיבותיהם. והם רביםהחל מהשחיתות הנרחבת במפלגתו, וכלה במהלך פוטש שניסה לבצע בממשלת נתניהו טרום הבחירות. כנראה שביבי מלמד אותו פרק נוסף בפוליטיקה מקומית...
  • 3.
    ריקו 05/05/2015 01:52
    הגב לתגובה זו
    על מי הוא מנסה לעבוד שהוא לא רוצה את התפקידjQuery20305183788412250578_1430779125502ברור שיש כאן עוד כמה מהלכים תת קרקעיים שעוד יתבררו סיבותיהם. והם רביםהחל מהשחיתות הנרחבת במפלגתו, וכלה במהלך פוטש שניסה לבצע בממשלת נתניהו טרום הבחירות. כנראה שביבי מלמד אותו פרק נוסף בפוליטיקה מקומית...
  • 2.
    בא 04/05/2015 16:46
    הגב לתגובה זו
    מחירי דירות ויוקר מחיה ,זה בכוון של האינטרסים שלך .
  • 1.
    עופר 04/05/2015 16:28
    הגב לתגובה זו
    בתורתו ההזויה, לעומתו כחלון מכר את עקרונותיו תמורת נזיד עדשים, אכזבה
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיותרונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות

564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6

העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה

ליאור דנקנר |

דניה סיבוס דניה סיבוס 1.02%  מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.

היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.

המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.


ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת

בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות. 

איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה -0.59%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.