הראל רוכשת יחד עם שותפות נכסים בגרמניה בהיקף של 622 מיליון שקל
הגופים המוסדיים ממשיכים להסתער על חו"ל - לאחר שחברת כלל עסקי ביטוח הודיעה על
העסקה הראשונה הינה רכישת בנייני משרדים בפרנקפורט יחד עם עורק קפיטל וגוף מוסדי ישראלי נוסף, תמורת כ-461 מיליון שקל (כ-98 מיליון אירו). במסגרת העסקה, תרכוש השותפות שני בניינים סמוכים המשמשים למשרדים, מסחר ומגורים. חלקן של הראל ביטוח ושל הגוף המוסדי הישראלי בהשקעה עומד על 35% כל אחת, ואילו עורק קפיטל, אשר גם תנהל את הנכס, תחזיק ב- 30% מהנכס. הרכישה תמומן על ידי הון השותפים והלוואה בנקאית שתועמד על ידי מוסד פיננסי גרמני, כאשר סך מרכיב ההון על ידי כלל השותפים בנכס יעמוד על כ 31.5 מיליון יורו.
הבניינים, אשר ממוקמים בשכונת Bockenheimer שבמרכז העיר פרנקפורט, כוללים כ- 35 אלף מ"ר, מתוכם כ-30 אלף מ"ר שטחי משרדים להשכרה, כ-2,500 מ"ר שטחי מגורים להשכרה וכ- 2,500 מ"ר שטחי מסחר ואחסון. בנוסף כולל הנכס גם כ 350 חניות, רובן תת קרקעיות. שיעור התפוסה בבניינים, אשר הוקמו בשנים 1998 ו-2001, הינו כ- 97.5%.
העסקה השנייה הינה רכישת בניין משרדים בעיר דיסלדורף יחד עם אשטרום נכסים בהיקף של כ-161 מיליון שקל (כ-34.5 מיליון אירו). כל אחת מהמחברות מחזיקה ב-45% מהזכויות בנכס. הנכס מורכב מ- 3 מבנים בני 7 קומות כל אחד וסך שטחי ההשכרה בו מסתכמים בכ- 15,000 מ"ר. הבניין מושכר במלואו לחברת האלקטרוניקה Imtech ולקבוצת הקמעונאות Metro. לשתי החברות הסכם שכירות עד לסוף חודש מרץ 2018, הכולל הצמדה מלאה למדד המחירים לצרכן הגרמני ושתי אופציות להארכה לתקופה של 5 שנים כל אחת. דמי השכירות משקפים תשואה שנתית דו ספרתית על ההון העצמי. דמי השכירות מבטאים תשואה של כ- 8.4% על מחירה נכס.
לצורך העסקה, תעמיד השותפות הון עצמי של כ- 60 מיליון שקל (כ-13 מיליון אירו), כאשר הראל ואשטרום יעמידו, על פי חלקן בשותפות, הון בסך של כ-26.6 מיליון שקל (כ-5.8 מיליון אירו) כל אחת. יתרת העסקה תמומן באמצעות הלוואה בנקאית, שתישא ריבית קבועה בשיעור שנתי של כ- 2.4% לתקופה של 5 שנים.
גדי בן חיים, ראש תחום השקעות בנדל"ן בקבוצת הראל, מסר, כי "רכישות אלו הינן תוצר נוסף של מדיניות ההשקעה של הראל בנכסים מניבים איכותיים בחו"ל. כלכלת גרמניה הינה מהיציבות בעולם ומחירי הנכסים בה מגלמים כיום הזדמנויות השקעה ראויות. אנו שמחים על המשך שיתוף הפעולה עם אשטרום נכסים".
מוטי סלע, מנכ"ל אשטרום נכסים, אמר היום: "אנו ממשיכים לפעול על פי תכניתנו האסטרטגית להרחבת פורטפוליו הנכסים המניבים שלנו בשוק הגרמני, שאנו רואים אותו כמשלים לפורטפליו המניב שלנו בשוק הישראלי, וכבעל פוטנציאל השבחה משמעותי. בעיסקה הנוכחית נרכש נכס איכותי וחדש בעיר המרכזית דיסלדורף, המושכר לשוכרים איכותיים, ושמומן בתנאים אטרקטיביים, הבאים לידי ביטוי בפער הקיים בין התשואה הגבוהה שמניב הנכס לבין הריבית הנוחה המשמשת למימון רכישתו. בכוונתנו להמשיך ולפעול לאיתור עסקאות נוספות בגרמניה ולהדק את שיתוף הפעולה האסטרטגי עם קבוצת הראל במדינה זו".
- 1.כרגיל חיכו יותר מדי השוק עלה הרבה אבל במילא לא כסף שלהם (ל"ת)תום 16/05/2013 10:10הגב לתגובה זו

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
