רואה חשבון
צילום: shutterstock

פתיחת עסק חדש בישראל בשנת תשפ"ה: טיפים והיבטים חשובים מאת פירמת רו"ח שטיינמץ עמינח ושות'

החלטתם לפתוח עסק? ליווי של רו"ח מומחה יעשה את ההבדל בין עסק מצליח לעסק כושל 

צילום: Shutterstock

צילום: Shutterstock

השנה העברית החדשה תשפ"ה מתחילה ב-2 באוקטובר 2024, ומביאה עמה הזדמנויות ואתגרים חדשים לעסקים בישראל. אם אתם שוקלים לפתוח חברה חדשה בישראל או בחו"ל, חשוב להבין את ההיבטים המיסויים, הסיכונים וההזדמנויות הקיימות. כמו כל משבר, גם האירועים הקשורים למלחמת חרבות ברזל יכולים להוות הזדמנות למי שמבקש לקחת אותה בשתי ידיים ולהקים עסק חדש.

 

היבטים מיסויים לפתיחת עסק בישראל

כשפותחים עסק חדש בישראל, חשוב להכיר את מבנה המיסוי, את הרשויות הפועלות ובהתאם לכך להבין איזה סוג עסק מתאים לכם. ישנם כמה סוגים של עוסקים בישראל: חברה בע"מ, עצמאי ועוד. לכל סוג כזה של עסק יש יתרונות וחסרונות משלו המתבטאים בדרך כלל ע"י ממשקים שונים אל מול מע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי.

חברה בע"מ: חברה בע"מ הינה אחת הצורות המשפטיות הנפוצות לניהול עסק בישראל. חברה בע"מ הינה ישות משפטית אשר מפרידה את בעליה מהחברה, וככלל מחויבת בתשלום מס חברות בשיעור אחוז קבוע מהרווחים. חברות אשר התאגדו כך נדרשות לדווח למס הכנסה, למע"מ ולמוסדות נוספים בהתאם לפעילותן. חלק מהיתרונות מתבטאים לעיתים בתפיסת החברה כגוף עסקי יציב ואמין יותר, דבר שיכול להוות יתרון בעת יצירת קשרים עם ספקים, לקוחות ובנקים. הקמת חברה בע"מ   מתאימה לעסקים עם פוטנציאל צמיחה גדול, או לעסקים שדורשים הגנה משפטית ובידול מההתחייבויות האישיות של הבעלים.

עוסק פטור (זעיר): עוסק פטור הינו עצמאי או בעל עסק קטן בעל מחזור שנתי נמוך אשר מתעדכן מידי שנה ונקבע בהתאם לקביעת המחוקק, עוסק פטור מתאים לעסקים קטנים בתחילת דרכם או לעסקים שפעילותם אינה דורשת התעסקות מרובה עם מע"מ. חלק מהיתרונות של עוסק פטור הינם כי הוא אינו חייב בדיווח ותשלום מע"מ, למעט הצהרה פעם בשנה, וקיימות הקלות בעניין דו"חות וחשבוניות. עם זאת, העוסק הפטור עדיין מחויב לדווח למס הכנסה ולשלם מס בהתאם לרווחיו. יש לשים לב כי ישנם תחומים מסוימים אשר אינם יכולים להיות עוסק פטור.

צילום: Shutterstock

צילום: Shutterstock

עוסק מורשה: חברה או עצמאי שגודלו או סוגו מחייבים אותו להירשם במע"מ ולנהל את עסקיו לפי תקנות מס הכנסה ומע"מ, כלומר, הוא עסק אשר חייב לדווח למע"מ ולשלם מע"מ על הכנסותיו, ובמקביל רשאי להזדכות על המע"מ שהוא משלם על הוצאות העסק. בנוסף, העוסק המורשה חייב לדווח למס הכנסה ולשלם מס בהתאם לרווחיו. עוסק מורשה מתאים לעסקים בעלי מחזור עסקאות גבוה או לעוסקים בתחומים שמחייבים אותם להירשם ככאלה. חלק מיתרונותיו של עוסק מורשה הינם יכולת להזדכות על מע"מ ששולם בקשר להוצאות, אין הגבלה על סכום ההכנסות ולכן מתאים לעסקים עם הכנסות גבוהות.

מה נכון עבורכם? לחצו לכאן לגלות.

 

ההשפעות של מלחמת חרבות ברזל על עסקים חדשים

מלחמת חרבות ברזל והשפעותיה הכלכליות והחברתיות משפיעות על כל תחומי המשק הישראלי. חשוב להיות מודעים להשפעות האלו ולהבין כיצד הן עשויות להשפיע על העסק החדש שלכם:

עלויות: סיכונים כלכליים וחוסר יציבות יכולים לגרום לעליית מחירים (אינפלציה), כגון מחירי חומרי גלם או עלויות שילוח.

סיכונים בטחוניים: מצבים בטחוניים משפיעים על פעילות השוק, זמינות עובדים ובעיות נוספות שעשויות לפגוע בפעילות העסקית.

הזדמנויות צמיחה: במקביל לסיכונים, מצבים אלו יכולים להוות קרקע פורייה לחדשנות ופיתוח תחומים חדשים כמו אבטחת מידע, לוגיסטיקה ופתרונות דיגיטליים. כל משבר הוא גם הזדמנות עסקית, השאלה היא האם אתם "זורמים" כמו הרוב הגדול של האוכלוסייה או שאתם הופכים את הלימון ללימונדה ומנצלים את המשבר לטובת פיתוח עסקי ועצמי.

 

תכנון מיסוי, ואיך רואה החשבון יכול לעזור לכם

רואה חשבון מומחה יכול לסייע לכם לנווט במורכבות המיסויית ולמקסם את תוצאת המס של העסק שלכם. באמצעות תכנון מס נכון, רואה החשבון שלכם יכול לעזור לכם להפחית חבויות מס, להבין אילו הטבות מס מתאימות לכם ולבנות תשתית פיננסית שמאפשרת צמיחה יציבה של העסק.

תכנון מס נכון: רואה החשבון יוכל לסייע לכם בבחירת סוג העוסק הנכון ובהתאמה לצרכים הפיננסיים שלכם וכמובן ללוות אתכם לאורך הדרך, לייעץ בכל שלב מתי נכון לפעול וכיצד.

מעקב ודיווח: רואה החשבון דואג לדיווחים שוטפים למע"מ ולמס הכנסה, ומבטיח שאתם עומדים בדרישות החוק ורשות מס ההכנסה, מס ערך מוסף, רישום החברה / העוסק ועוד.

ייעוץ מקצועי שוטף: מעבר לדיווחים השוטפים, רואה החשבון שלכם מספק ייעוץ בנוגע לאסטרטגיות פיתוח עסקי, גיוס הון, וניהול תזרים מזומנים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: Pexelsצילום: Pexels

הלוואה לבעלי BDI שלילי – מה צריך לדעת לפני שמבקשים?

היום קיימים פתרונות רבים שמאפשרים לקבל הלוואה בצורה שקופה, אחראית ומותאמת אישית, גם למי שסווג כבעל BDI שלילי. מה האפשרויות ומה חשוב לבדוק

נושאים בכתבה BDI

עבור לא מעט אנשים, הדו"ח הפיננסי שלהם אותו BDI שכל כך הרבה תלוי בו הופך להיות מכשול ממשי. מצב שבו פרטים ישנים, טעויות עבר, עיכובים בתשלומים או אירועים חד־פעמיים משפיעים על האפשרות לקבל מימון, גורם להרבה אנשים להרגיש חסרי אונים. אבל חשוב לדעת שהיום המציאות שונה ממה שהייתה בעבר. גם מי שמוגדר כבעל BDI שלילי יכול לקבל הלוואה, ולעיתים בתנאים טובים יותר ממה שניתן לדמיין.

מערכת המימון בישראל התפתחה משמעותית, ויחד איתה גם הפתרונות שמאפשרים לאנשים לצאת ממעגל כלכלי בעייתי ולבנות מסלול חדש. כדי לעשות זאת נכון, צריך להבין מה באמת משפיע על הדו"ח, אילו אפשרויות קיימות ומה חשוב לבדוק לפני שמבקשים הלוואה בפועל.

מה זה BDI שלילי ולמה זה כל כך משפיע?

BDI הוא למעשה צילום מצב פיננסי שמציג איך התנהל החשבון בשנים האחרונות: האם היו צ'קים שחזרו, האם היו תיקים בהוצאה לפועל, האם קיימים חובות פתוחים, האם נרשמו עיכובים בתשלומים ועוד. הבעיה היא שהדוח אינו תמיד משקף את המציאות הנוכחית. הרבה אנשים הסדירו את חייהם, חזרו לעבוד, התייצבו כלכלית – אך הדו"ח ממשיך להציג אירועים שקרו לפני שנים.

במצבים כאלה האפשרות לקבל הלוואה לבעלי BDI שלילי הופכת לרלוונטית במיוחד, משום שהמערכת הבנקאית מבוססת על נתונים היסטוריים בלבד ולא על השינוי האמיתי שקרה בחיי הלקוח.

חשוב להבין שגם אם הדוח אינו חיובי, יש פתרונות פיננסיים חוץ־בנקאיים שבוחנים את האדם ולא רק את המסמך. גופי המימון החדשים שמו דגש על יכולת ההחזר הנוכחית ולא על טעויות עבר.

עורך דין אסף פלג
צילום: עורך דין אסף פלג

הכירו את עו"ד אסף פלג שלא עושה הנחות לחברות הענק

במשרד עורך דין אסף פלג הבינו מזמן שעבור מי שנפגע אין כזה דבר "תביעה קטנה", ושכל הליך הוא עולם ומלואו עבור בעל הדין. 

תוכן בחסות |
נושאים בכתבה אינטר עורך דין
לאור זאת, הוחלט לספק מספר שירותים מעניינים ובעלי ערך מוסף עבור תובעים ונתבעים כאחד. עו"ד פלג אשר נרתם לעשייה חשובה זו מביא לשטח את ניסיונו העשיר, הן כמשפטן -אקדמאי והן כבוגר המועצה לצרכנות  כי "בתביעות קטנות, לרוב אין הזדמנות שנייה". משרד עו"ד אסף פלג הוא משרד בוטיק משפחתי בתחום האזרחי, בעל סקטור צרכנות וחוזים פעיל חי ותוסס.  אסף פלג, יוצא המועצה הישראלית לצרכנות, מסייע רבות לתובעים ולנתבעים מכל הארץ במיצוי זכויותיהם בבית המשפט באמצעות ליווי כעו"ד לתביעות קטנות וזאת לאחר שזיהה את הצורך בשירות של עו"ד שיטפל דווקא באותן תביעות קטנות שבהן אין ייצוג ישיר של עו"ד (למעט במקרים חריגים). בתמונה: עורך דין, אסף פלג בניגוד לחברות שונות ו"מעכרים" למיניהם שאינם עורכי דין ועוסקים בהגשה טכנית בלבד (תוך גזירת קופון שמן על גב הלקוחות), במשרד מציעים שירות משפטי מלא ומקצועי, על ידי עורכי דין בעלי רישיון בלבד והפועלים בפיקוח הדוק של לשכת עורכי הדין. המשרד מטפל בפונים שונים, פרטיים ועסקיים, ומפעיל מערך של הגשת תביעות ומענה להן וכן ייעוץ מקדים מלא והכנה לפני הדיון. אולי כאן המקום להוסיף כי אסף פלג מתמחה גם בנטרול תביעות (כולל תביעות קטנות) על ידי עריכת מו"מ נחוש ועיקש להדיפתן טרם הגעה לדיון.חשוב לזכור שקשה מאד לערער על תביעה קטנה, וכי תמיד קיים סיכון לפסיקה של הוצאות משפט כלפי בעל דין, כאשר מתקבל פסק דין כנגדו (כן, גם כלפי התובע!).   להלן נסקור כעת את חלק מהנושאים הנפוצים בהם המשרד מטפל באופן שוטף:
  1. שכירויות (וסכסוכי שכנים) – הפרות חוזה, מקרים שבהם בעל הבית אינו מתקן ליקויים בנכס, פגמים נסתרים בדירת מגורים, וכן דירות מגורים שאינן ראויות למגורים על פי התיקון החדש לחוק השכירות.
  2.  סכסוכי שכנים בבתים משותפים – נושא נפוץ נוסף בעניין קרוב. אנו יודעים להתמודד ברגישות ובנחישות עם מקרים כאלה, ולעיתים קרובות לפתור סכסוכים באופן המיטיב עם הלקוח אך מאפשר המשך חיים סבירים לצד הצד האחר.
  3. נזיקין – כל מקרי הנזיקין המוכרים, תאונות דרכים, נפילות ברחוב, נזק לרכוש, ביטוח ועוד. חשוב לציין שנזקי גוף לרוב יידונו בערכאת שלום ומצריכים ייצוג, אך ישנם מקרים חריגים ויש לבחון את הנסיבות לגופן.
  4. חוק הספאם (חוק התקשורת). משלוח הודעות שיווקיות ללא אישור המקבל בדואר אלקטרוני או במסרוני SMS  פרסומיים.  כאן ניתן לקבל פיצוי בגובה של עד 1000 ₪ ללא הוכחת נזק. לעיתים קרובות החברות מעדיפות לפצות באמצעות פשרה במקום להגיע לבית המשפט ולשלם גם הוצאות משפט לתובע.
  5. ביטולי עסקה, צרכנות, פגמים במוצרים. אסף פלג הוא בעל ניסיון נרחב כעורך דין לדיני צרכנות, וטיפל במאות תיקים בתחום זה.
  6. חיובים שלא כדין על ידי חברות תקשורת, ביטוחים, סלולאר, תביעות נגד חברות אינטרנט, סלולר ועוד.  גם בנושא זה המשרד מתמחה ועוסק רבות – ובעל הישגים לא מבוטלים בהשגת פיצויים ושיפוי ללקוחותיו.
  7. משלוח מכתבי התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים (מכתבי דרישה) מעו"ד.
  8. סיוע בגישור ובוררות סביב נושאי תביעות קטנות.
  9. עריכת חוזים ובדיקת חוזים על גווניהם, כולל חוזי שכירות, חוזי מכר, חוזה קנייה ומכירה של דירת מגורים, חוזי נדל"ן, עסקאות נדל"ן, גם מקבלן, עמידר, תקנונים, מדינות פרטיות, תקנוני אתר אינטרנט, ועוד.
  10. הגשת ערעורים ובקשות רשות ערעור על תביעות קטנות.
  11. ביטוח לאומי – כולל ערעורים על החלטות ועדה רפואית על נכות.
  12. הוצאת תג נכה לרכב.
  13. זיוף חתימה של צרכן.
  14. ביטולי קנסות ודו"חות כולל דו"חות תנועה.
  15. ביטול דו"ח קורונה, דו"ח על חבישת מסכה.
  16. טיפול בחובות ובחייבים באמצעות הליכים משפטיים במהירות וביעילות האפשרית.
  17. המשרד ערוך להעניק ייעוץ משפטי כללי בכל עניין משפטי אזרחי- מסחרי.
  ייחודיות המשרד: המשרד, כאמור, הוא משרד משפחתי ונעים הממוקם בקריית אונו הוותיקה במגדל משרדים ידוע. במשרד אנו מעניקים מעטפת שירותים בהובלת עו"ד פלג שהוא בעל מספר תארים אקדמיים וכן בוגר התמחות במגזר הציבורי (משרד המשפטים). לעו"ד אסף פלג ניסיון רב בניהול הליכים משפטיים בדרגות מורכבות משתנות והטיפול בלקוח מתאפיין בגישה שירותית ובזמינות רבה יותר מהממוצע בענף, וכן בדיסקרטיות וסודיות (חיסיון עו"ד – לקוח). לקוחות המשרד זוכים לעדכונים שוטפים על הנעשה בתיקם לרבות אופציה (כל האמור בכתבה זו בכפוף לתקנון) לקבלת דו"חות התקדמות תקופתיים ובנושאים מסוימים המשרד אף מתחייב לעמידה בלוחות זמנים קפדניים ביותר. במשרד ניתן  לקבל - בנוסף לדיני צרכנות תביעות קטנות וחוזים - אף ייצוג אף בתיקי הוצאת דיבה, לשון הרע, פרטיות/הגנת הפרטיות, ייפוי כח מתמשך, צוואות ודיני ירושה, ליטיגציה אזרחית, ונדל"ן – ובפרט ליווי קנייה ומכירה של דירות מגורים. לצורך כך רצוי תמיד לפנות ולהתייעץ עם עורך דין על מנת להעריך את סיכויי התביעה, או לאמוד נכוחה את המצב המשפטי. למידע נוסף ניתן לקרוא עלינו עוד באתר האינטרנט בכתובת:  www.pelleg-law.co.il, או ליצור קשר טלפוני ישיר/וואטסאפ, עם עו"ד אסף פלג במספר– 054-5829265.