אסף הדר
צילום: מיי בסמן

מ"ליד" לסגירה: איך לשפר את יחסי ההמרה בשיווק הדיגיטלי

משבר כלכלי? דיבורים על סגר? בשנה האחרונה נראה שאין דבר בטוח מהזינוק המתמיד בתקציבי השיווק והפרסום המושקעים בדיגיטל. זה התחיל מאתרי האיקומרס ועבר כמעט לכל עסק עם נוכחות דיגיטלית – זעירה ככל שתהיה. והגולשים? הם למדו איך ומתי לסנן את המסרים שנורים עליהם מכל עבר. לגרום להם לרכוש ברשת ואפילו להשאיר פרטים נראית משימה קשה במיוחד.

?

תוכן בחסות |

ואולם, מסתבר שמפרסמים רבים עדיין לא ממש יודעים מה לעשות, גם אם הגולשים בוחרים לשתף עמם פעולה ולהשאיר להם "ליד" שמבקש ליצור דיאלוג. חברות עסקיות וארגונים אמנם משקיעים מאמץ במרדף אחרי הליד האיכותי ביותר, אבל הנושא עדיין לא מקבל את מספיק תשומת הלב והמיקוד, במיוחד נוכח העובדה ששיפור של אחוזים בודדים ביחס ההמרה יכול להזניק את הארגון קדימה באופן משמעותי.

עד לא מזמן המשוואה הייתה פשוטה יותר: מערך המכירות קיבל את האחריות בטיפול בלידים, ואם מספר העסקות ירד – כולם ידעו מהי הכתובת אליה פונים. במציאות הנוכחית, כשהתחרות חריפה יותר, יש יותר מפרמטר אחד שמשפיע על יחס ההמרה.

בתמונה: אסף הדר , שותף מנהל במרקטינג סולושנס 

צילום: מי בסמן

"כשאנחנו נפגשים עם מנהלים בכירים ומדברים על הגדלת יחס ההמרה, הם מיד מעלים את הצורך בשיפור מיומנויות ויכולות המכירה", מספר אסף הדר, מנהל שותף בחברת הייעוץ  Marketing Solutions המתמחה בשיפור ביצועים במגזר העסקי. "פעם זה אולי היה נכון, אבל היום אסור להסתכל רק על ממשק המכירה הישיר, חייבים לבדוק את כל המשפך השיווקי, משלב המסרים השיווקיים ויצירת הלידים הראשונית".

אנשי המכירות לא אשמים

כל מנכ"ל או מנהל שיווק מכיר את הדיון הזה, ועדיין ממשיך להתלבט מה מתאים לארגון שלו: לידים כמותיים או איכותיים? כלומר מספר גבוה של לידים שבאופן יחסי עשויים לאותת על שיעור סגירה קבוע, לעומת מספר נמוך של לידים, אבל כאלה שנחשבים "מבושלים" יותר. הבעיה היא שכיום, בשני המקרים יהיו אלה אנשי המכירות שיצטרכו לשאת בעול הסגירה ולמנהל אין באמת יכולת לשלוט במסע שעובר הלקוח.

"אנשי המכירות מתחלפים בתדירות יחסית גבוהה ומי שנשאר לאורך זמן, הוא כבר ותיק ודעותיו מקובעות וקשה מאוד לעשות אצלו את השינוי ", אומר הדר. "מעטים הארגונים שמחזיקים מערך מכירות טוב לאורך זמן, אבל יש דבר אחד שלא משתנה וזה התהליך. אם מנהלים נכון את המשפך השיווקי, ניתן לייצר שיפור בכל שלב. זה יתרום להגדלת יחס ההמרה וישחרר במידה מסוימת את התלות באנשי המכירות".

איך עושים את זה נכון? לפי הדר, לפני הכל  מומלץ לוודא שהמסרים השיווקיים קולעים לקהלי היעד שנבחרו ומספר הלקוחות שלא מתאימים לקמפיין – נותר נמוך עד אפסי. "במקום לדבר על כמויות גבוהות של לידים יש צורך לעשות את המירב בכדי לייצר מקסימום לידים איכותיים בתקציב שהוגדר מראש. מי שסבור שכל ליד הוא פוטנציאל מכירתי – חי במציאות אחרת".

אז מה קורה בתחילת המשפך שלא מעט מפספסים? אסור לשכוח את אופן התאמת הטיפול בלידים בכפוף למקורות מהם הגיעו. בנוסף, יש חשיבות לזמן התגובה, מועדי ההתקשרות, אופן הפניה, תסריטי השיחה והמסרים הראשוניים. ערוצים ממסוימים דורשים אינטראקציה מורכבת וארוכה יותר עם הלקוח הפוטנציאלי.

כמו כן, נדרשת היכולת להגדיר את בשלות הלקוח כבר בשיחה הראשונית, ואיך אפשר לקדם אותו לעבר סגירת העסקה. קיימות בשוק מערכות LEAD SCORING שמציעות מעקב ובקרה אחרי הלקוח החדש בשלל הערוצים התקשורתיים הקיימים (מייל, ווטסאפ, SMS, שיחות טלפונית, מסנג'ר פייסבוק, בוטים). אלה, מסוגלים למקסם גם לידים שלא נענו וגם כאלו שלא הבשילו ממש. "עבודה על פי תרשימי זרימה היא חלק בלתי נפרד מהתהליך וחייבת להיות מובנת בכל ארגון", סבור הדר.

חוויית לקוח חזקה יותר

"בארגונים וחברות שהצלחנו לרתום את מנהלי השיווק והמכירות יחד לתהליכי שיווק וחיזוק המכירה – נרשמו תוצאות נהדרות,". ניסוח והנגשת מייל או הודעת משוב ללקוח חדש – צריכה להיות באחריות מחלקת השיווק".

המשמעות היא שלמעשה, מייצרים מסע לקוח מותאם לאורך כל שלבי המשפך השיווקי. בדרך, מנגישים תוכן רלוונטי - חומרי מידע ראשונים, השוואות, יתרונות, תועלות ומקפידים על הנעה לפעולה ויצירת ערך וחוויה לצד השני. מושג חווית הלקוח מקבל משמעות חזקה וגדולה יותר בכל הקשור לעזרה בקבלת החלטת קניה.

לא בכדי הדר מדבר על חווית לקוח טובה יותר. "אחד האתגרים הגדולים בתהליך המונע גידול משמעותי ביחס הסגירה הוא תהליך הפולו אפ (טיפול המשך). ברוב עסקאות המוצרים/שירותים שאינן מוצרי מדף או מוצרים בסיסים אנו יודעים להצביע בברור שאינן נסגרות באינטראקציה הראשונית. לצערי, חברות וארגונים אינם משקיעים די בתהליכי פולו אפ סדורים ואפילו יש לא מעט זלזול בהתייחסות לתהליכים אלו".

גם כאן יש צורך לחבר את השיווק יחד עם המכירות ולייצר מהלכים מקדמים המשלבים חיזוק מסרים בלנקודות חסרות אצל הלקוח,התייחסות לזמן, לאופן ערוץ החזרה, לשיח – טקסט, השפה האחרת, דחיפות ונחרצות של חתירה לסגירה ועוד.

ומה קורה עם אותם מתעניינים פוטנציאלים שנפסלו במהלך הדרך? נתונים מעודדים מצביעים על שיעור של בין 10%-15% סגירות מכלל הלידים הללו לאחר שעברו תהליך של הזדמנות שניה ב – Marketing Automation מבוקר. תהליך שאותו השיווק צריך להוביל לאחר שקיבל את המשוב המלא ממחלקת המכירות.

ואם כבר נגענו במשאב האנושי בואו נדאג בראש ובראשונה לא להפוך את האנשים שלנו לאנשי מכירות אלא לאנשים מקצועיים. מכירה מגיעה ממקום של בטחון ומקצועיות במוצר/שרות שלכם.  

אז צאו רגע מהקיבעון שלכם ולפני שאתם נוגעים בשיפור המיומנויות מכירה של האנשים שלכם תבדקו את התהליך עצמו, תופתעו לדעת כמה חסר לכם וכמה ניתן לשפר

הדר מסכם: "באופן אישי אנחנו לא מאמינים בזבנג וגמרנו, לתת הדרכת מכירות ולחשוב שעכשיו פתרת והגדלת את יחס ההמרה זה נכון בחלק מהמקרים וגם רק לטווח הקצר, אם רוצים להגדיל יחס המרה לאורך זמן צריך לייצר תהליך מלמעלה ומשם לרדת".

 

חברת Marketing Solutions מובילה בשיפור ביצועים בחברות וארגונים  מ-2009

מרקטינג סולושנס הצליחה להוביל מעל 300 חברות וארגונים בשיפור ביצועים מדידים, תוך כדי מקצועיות ויסודיות ברמות הגבוהות ביותר  - www.marketings.co.il

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
קליל דלתות
צילום: קליל

מחלום למציאות – עם המינימל החדש של קליל FINE 7400

הכירו את סדרת דלתות ההזזה החדשות שתעניק לכם פרופיל דקיק, מראה מינימליסטי ומחיר משתלם
נושאים בכתבה דלתות
צילום: מיכאל שבדרון תכנון ועיצוב - Tamar Lev design studio - מעצבת פנים תמר לב | צילום - מיכאל שבדרון | דלתות ויטרינה מינימל הזזה FINE 7400 מבית קליל עם עד 99% זכוכית | מתקין - טרופיטק FINE עולם העיצוב המינימליסטי זוכה לפופולריות גוברת בשנים האחרונות, והפך לסמל של איכות ויוקרה. מערכות מינימל, אשר מאופיינות בקווים נקיים ובמינימום חומר גלוי, נתפסות כהיי-אנד בתחום מערכות החלונות והדלתות. בעבר, מערכות אלה היו זמינות בעיקר לאלה המשתייכים למאיון העליון, ודרשו תכנון מדוקדק משאבים רבים וכיסים עמוקים. כשהמינימליזם הפך לחלק בלתי נפרד מעולמות העיצוב והאדריכלות, הוקדש לו מקום של כבוד בפרויקטים יוקרתיים ביותר. מערכות חלונות ודלתות מינימליסטיות, עם דגש על פרופילים דקים כמעט בלתי נראים, ושטח זכוכית מקסימלי, הפכו לסימן ההיכר של פרויקטים בסגנון הזה. אולם, השגת המראה המושלם הזה דרשה תקציבים גבוהים במיוחד ותכנון מוקדם, מה שהפך את מערכות דלתות הזזה מינימל לסוג של סמל סטאטוס הנפוץ בעיקר בבניה הפרטית ולנגיש בעיקר לבעלי אמצעים. הכניסה של קליל לעולם המינימליזם עם מערכות ה-FINE שלה, ובמיוחד עם מערכת דלתות ההזזה FINE 7400, משנה את כללי המשחק. מערכת זו מאפשרת להגשים את חלום המינימל גם במערכות חלונות ודלתות במחיר נגיש יותר, תוך שמירה על איכות גבוהה ועיצוב מוקפד.

מגדירים מחדש את קטגוריית המינימל

הכניסה של מערכת FINE 7400 מבית קליל משנה את כללי המשחק ומביאה עמה בשורה אמיתית לעולם העיצוב והאדריכלות בארץ. המערכת משמרת את הערכים המרכזיים של המינימליזם – קווים נקיים, מינימום חשיפה של חומר גלוי ותחושת מרחב ומאפשרת להשיג את המראה המינימליסטי, הדק, המוקפד והיוקרתי עם עד 99% זכוכית. בזכות פרופילים דקים במיוחד ואביזרים נסתרים למערכת מראה עיצובי נקי במיוחד. הבשורה הגדולה של מערכת FINE 7400 טמונה בנגישות שלה. בעוד שמערכות מינימל יוקרתיות היו בעבר נחלתם של פרויקטים יוקרתיים בלבד, קליל מצליחה לפתח מערכת דלתות הזזה אלומיניום מתקדמת המצליחה להשיג את המראה המינימליסטי בעלות נגישה מבעבר.  מערכת FINE 7400 מגדירה מחדש את הקטגוריה, ומאפשרת לאדריכלים ומעצבי פנים לשלב את המינימליזם בעיצוב מבלי לחשוש מעלויות גבוהות וחריגות בתקציב. העיצוב המינימליסטי פוגש את הנגישות אמנם אין מדובר במערכות מינימליסטיות "פֶּר-סֶה", אך סדרת דלתות ההזזה FINE 7400 מבית קליל מעניקה אפשרות להנות ממערכות דלתות אלומיניום בעלות פרופיל דקיק ומראה מינימליסטי, במחיר נגיש וזמין יותר. המערכת משמרת את הערכים המרכזיים של המינימליזם – קווים נקיים, חומר גלוי במינימום ותחושת מרחב – תוך שהיא מייתרת את הצורך באופרציות מורכבות ומיותרות. צילום: קליל דלתות הזזה מינימליסטיות עם פרופילים דקים, אביזרים נסתרים, מסילות שקועות. צילום: קליל מערכת FINE 7400 מציעה שילוב ייחודי של עיצוב מינימליסטי ושימוש בזכוכית כמעט בלתי מוגבלת, תוך כדי שמירה על מחיר משתלם. בזכות פרופיל אלומיניום דק ומתקדם, המערכת מאפשרת ליצור פתחים גדולים עם שטח זכוכית מרבי, וחיבור רצפה תקרה, מה שמכניס כמות אור מרשימה לחלל ומחזק את הקשר בין פנים וחוץ הבית. עם פרופיל אלומיניום מינימליסטי דק במיוחד, המראה המושלם של מערכות מינימל עם "99% זכוכית" הופך לאפשרות ממשית בכל פרויקט וחלום בר השגה.  

עלות מול תועלת: מערכות ה-FINE של קליל

אחד ההיבטים המרכזיים בבחירת מערכות דלתות הזזה מינימל הוא כמובן העלות. כשמדובר במערכות מינימליסטיות ברמה הגבוהה ביותר, נהוג להעריך את העלויות לפי מטר מרובע. מערכות אירופאיות מובילות עשויות להגיע לעלויות של כ-5,000 ש"ח למטר מרובע, בעוד מערכות בינוניות מיובאות עולות סביב 4,000 ש"ח למטר מרובע. לעומתן, מערכות ה-FINE של קליל מציעות פתרון איכותי עם עלות נמוכה בכ-25%-30%, וזאת מבלי לוותר על המראה המינימליסטי המוקפד והיוקרתי והפונקציונליות הגבוהה ומבלי להסתבך עם אופרציות בנייה והתקנה מורכבות. מערכת דלתות ההזזה FINE 7400 היא ביטוי מושלם למפגש בין עיצוב מתקדם ונגישות כלכלית. היא מאפשרת לכל מי שחפץ להכניס את המינימליזם אל ביתו לעשות זאת בצורה חכמה ומודרנית, עם דגש על איכות בלתי מתפשרת.   מערכת FINE 7400 של קליל מגדירה מחדש את שוק החלונות המינימליסטיים ומשנה את כללי המשחק. בזכות מערכות דלתות אלומיניום מתקדמות עם שילוב של מראה מינימליסטי ועד 99% זכוכית במפתח ועלות נוחה בהרבה ממה שהיה נהוג עד היום, היא מאפשרת להגשים את חלום מערכות מינימל אצלכם בבית.