ספות
צילום: pixabay

הטכנולוגיה הגיעה גם לעולם ניקוי הספות והמזרונים

התקופה הנוכחית זכתה לכינוי המהפכה הטכנולוגית, וברור לחלוטין למה. בכל תחום כמעט ניתן למצוא טכנולוגיות מתקדמות שמרחיבות את האפשרויות שלנו ומשפרות לנו את החיים במידה ניכרת. 
נושאים בכתבה ניקוי ספות

גם בעולם הניקיון יש לא מעט מכשירים חדשניים ובזכותם ניקוי הספות והמזרונים, וגם פריטים אחרים, מתבצע כיום ברמה אחרת לגמרי.

שואבי אבק עם טכנולוגיות חדשות

הבסיס לתחזוקת הבית מבחינת הניקיון הוא שאיבת אבק. אבק הוא אחד הגורמים המזיקים ביותר, לא רק למראה של הבית אלא גם לבריאות שלנו, ולכן חשוב להקפיד על שאיבתו בסטנדרטים גבוהים במיוחד ובאמצעות ציוד משוכלל. בפרט חשוב לשאוב את הספות והמזרונים - באמצעות דגמים שכוללים טכנולוגיות כגון דחיסת אבק ומערכת לסינון האבק.

קיטור חם

ציוד אפקטיבי מאוד אחר לניקוי הספות והמזרונים הוא הוא מכשיר קיטור חם. הקיטור מצליח להמיס גם חומרים עקשניים מאוד שנצמדו לריפוד הספה או למזרון, כך שגם כתמים עיקשים שנראה היה שיישארו לנצח נעלמים כלא היו. הקיטור החם בטוח לשימוש עבור כל סוגי הספות כמעט, ולכן מהווה את אחד האמצעים הנפוצים בימינו לסילוק מפגעי לכלוך. תועלת נוספת היא הפגת ריחות רעים.

הזרקה ויניקה

טכנולוגיה נוספת שמאפשרת לנקות את כל סוגי הכתמים מכל סוגי המזרונים והספות היא הזרקה ויניקה. הכוונה היא למכונה שמזריקה חומרי ניקוי ביחד עם מים, ומיד יונקת אותם. חומרי הניקוי סופחים אליהם את כל החומרים הלא רצויים שבספה או במזרון, כך שהיניקה מעלימה למעשה את הלכלוכים - ומשאירה את הפריט נקי לחלוטין. יתרון נוסף של טכנולוגיה זו, מעבר לרמת הניקיון הגבוהה מאוד, הוא המהירות שבה ניתן להשלים את ניקוי הספות והמזרונים.

איך להפיק את מלוא התועלת האפשרית מהטכנולוגיות החדשות?

כל הטכנולוגיות הנ"ל הן כמובן רק חלק מהחידושים בעולם הניקיון. למעשה, יש גם טכנולוגיות שמוטמעות בפריטים עצמם - למשל טכנולוגיית הננו סילבר שמאפשרת להחדיר אל מזרונים תאי כסף שמהווים חומר נגד רב עוצמה נגד פטריות ובקטריות.

על-מנת להפיק את מלוא התועלת האפשרית מכל הציוד המשוכלל שמיוצר עבורנו, נדרשת כמובן היכרות מעמיקה איתו. דגש נוסף הוא בקיאות מקצועית שמבטיחה בחירה של הטכנולוגיה הנכונה לכל סוג של משימה, בהתאם לסוג המזרון ומצבו או לפי סוג הריפוד של הספה ומצבה. חברת פרופסור לניקיון פועלת בתחום מזה שנים רבות מאוד, ובנוסף מקפידה להתעדכן בכל החידושים - ולכן יכולה ליישם את הטכנולוגיות השונות בהצלחה מרבית.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אופיר לוינגר. צילום: יח"צאופיר לוינגר. צילום: יח"צ

מדוע שכונת נווה עופר עוקפת את אזורי היוקרה של ת"א?

בעוד שאזורי היוקרה בעיר רושמים ירידה חדה בכמות העסקאות, המשקיעים והזוגות הצעירים נמשכים דווקא לשכונת נווה עופר. אופיר לוינגר, מאנשי הנדל"ן הפעילים והמנוסים בשכונה, מסביר מה בדיוק מתרחש באזור שהצליח לעקוף את כל שאר השכונות בעיר



נושאים בכתבה נדל"ן

רגע לפני סיום שנת 2026, תמונת הנדל"ן בתל אביב מתבהרת והיא חושפת תפנית לא צפויה. 

אם לאורך השנים התרגלנו לראות את מחירי הדירות בעיר הגדולה מטפסים ללא הפסקה, השנה האחרונה טלטלה את השוק והביאה עימה שינוי כיוון שלא ניתן להתעלם ממנו. 

לפי נתונים עולה כי במחצית הראשונה של השנה נרשמה ירידה של 36% במספר עסקאות יד 2 בעיר, זאת לעומת התקופה אשתקד.

כשבוחנים לעומק את המספרים מגלים תמונה מפתיעה במיוחד. דווקא האזורים היוקרתיים, שנחשבו עד לא כל כך מזמן למבוקשים ביותר, הם אלה שספגו את הפגיעה הקשה. 

לדוגמה, בצפון החדש שיעור העסקאות ירד בכ-58%, בנווה אביבים נרשמה ירידה של 53%, ובנחלת יצחק ירידה של 42%.

צילום: Freepikצילום: Freepik

מיתוסים באחזקת רכב: למה מים מהברז הורסים לכם את האוטו?

 שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים ובחירה לא נכונה של שמן מנוע עלולים לגרום נזק לרכב לאורך זמן. כך תעשו את הבחירה הנכונה ותשמרו על הביצועים והחיים של הרכב 

נושאים בכתבה רכב

כשמדברים על אחזקת רכב, יש מיתוסים רבים שמובילים לבחירות לא נכונות — במיוחד סביב שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים, כמו גם טעויות בבחירת שמן מנוע או טיפול שוטף. להבין נכון את מה שכן חשוב — זה לשמור על הביצועים והחיים של הרכב.

המיתוס על "כל השמנים אותו דבר"

אחד המיתוסים הנפוצים ביותר בקרב בעלי רכבים הוא ההנחה שכל שמן מנוע זהה או דומה — ולכן לא באמת משנה איזה סוג שמן נוזל למנוע. בפועל, לכל מנוע דרישות ייחודיות בהתאם לעיצובו, תקני היצרן, טווחי טמפרטורה וצריכת דלק. שימוש בסוג לא מתאים של שמן מנוע עלול לגרום להצטברות בוצה בתוך הבלוקים, לשחיקה מואצת של החלקים הנעים בתוך הגלילים, לפגיעה ביעילות הדלק ואף לקיצור חיי המנוע. שמן בעל צמיגות לא נכונה יכול לא להגן כראוי על חלקי המנוע בזמן התנעה קרה, או לאפשר טיפול חום יעיל בזמן חום מנוע גבוה, וכל אלה עלולים לגרום לנזק מצטבר לאורך זמן.

גם כאשר מדובר בשמנים באותה קטגוריה (למשל, שמן סינתטי מול שמן חצי-סינתטי), עדיין יש לבדוק ולבחור לפי המלצות היצרן והתקנים הבינלאומיים. המלצה מקצועית היא להיצמד לנחיות היצרן, להחליף שמן בזמן הנדרש לפי ספר הרכב ולבחור שמן איכותי יותר מאשר זול במיוחד — כי זה ישפיע ישירות על ביצועי הרכב ובריאות המנוע לטווח הארוך.

מיתוס "מים זה בסדר – זה בסך הכל נוזל"

המיתוס השני והרע ביותר באחזקת רכב הוא ההנחה שניתן להשתמש במים מהברז במקום נוזל קירור, רק כי "בסך הכל זה נוזל והמידע מסביב הוא מוגזם". ההמלצה החד-משמעית של כל המוסכים והטכנאים המנוסים היא להשתמש אך ורק במוצר תקני של נוזל קירור לרכב, המכיל תוספים מיוחדים המונעים קפיאה בקור, רתיחה בחום גבוה וקורוזיה בתוך מערכת הקירור.

מים מהברז עלולים להקפא בחורף, לעלות על גדותיו בקיץ, לגרום להתרחבות ותזוזה של חלקים בתוך מערכת הקירור ואף ליצור חלודה וצבריות של פתרון שישפיעו על היעילות לאורך זמן. נוסף על כך, מים לבדם אינם מכילים את התוספים שמונעים היווצרות משקעים מזיקים, מעלה את הסיכון לנזק לרדיאטור, לפתח חורים או להוביל למצב שבו מנוע מתחמם יתר על המידה.