ניקיון מפעלים
בדמיון של רבים מאתנו, מפעל לא יכול באמת להיות מקום נקי, שכן אופי העבודה המתבצעת בו מייצרת לכלוך באופן מובנה ורציף לאורך תהליך העבודה. בפועל, לא רק שזה לא נכון, אלא שישנם מפעלים שרמת הניקיון בהם גבוהה יותר אפילו מאשר במשרדים, בתי עסק ובתים פרטיים. מפעלים אלה נעזרים בדרך כלל בשירותי ניקיון מפעלים ויש להם סיבה טובה מאוד לעשות כן.
מדוע חשוב לשמור על ניקיון המפעל?
ובכן, ישנם מפעלים שבהם סוגיית הניקיון היא סוגיה סופר מרכזית וחשובה בהתנהלות המפעל ולעיתים גם חלק מתנאי הרישוי של המפעל. כך למשל, מפעלי מזון ומפעלי תרופות חייבים לעמוד בסטנדרטים גבוהים מאוד של ניקיון על מנת לקבל רישיון יצרן ועל מנת להבטיח את איכות המוצרים שלהם ואת בטיחותם. ישנם מפעלים בהם הניקיון הוא לא רק סוגיה אסתטית ובטיחותית אלא תנאי מפתח הכרחי בכל הפעילות המבוצעת במפעל. כך למשל, מפעלי ייצור של רכיבים אלקטרוניים ושבבים.
מפעלים אלה חייבים לעמוד בתקנים גבוהים מאוד של ניקיון ברמה של מדידת מספר חלקיקי האבק במטר מעוקב של אוויר, פשוט מכיוון שנוכחות של אבק יכולה לפגוע ברכיבים האלקטרוניים. מפעלים אלה, כמובן בהתאם לסוג ההתמחות הדרושה להם, נעזרים בדרך כלל בשירותי ניקיון מפעלים על ידי גורמים מקצועיים ומתמחים.
האם יש צורך לנקות גם מפעלים תעשייתיים?
מפעלים תעשייתיים היא הגדרה שמתייחסת בעיקר למפעלים העוסקים בעבודות ייצור של מוצרי מתכת, עץ, פלסטיק, זכוכית וכן הלאה, ללא כל קשר למזון, תרופות או אלקטרוניקה. במפעלים אלה יכולה להיווצר כמות גדולה מאוד של לכלוך בכל שעת עבודה, מעצם אופי העובדה המתבצעת בהם.
- רפאל תקים יחד עם שותפה אמריקאית מפעל ליצור מנועים רקטיים מוצקים
- מפעל טסלה בברלין עצר את העבודה בעקבות שריפה - המניה יורדת ב-4%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שמירה על ניקיון במפעלים אלה לא רק משפיעה על איכות החיים של העובדים, אלא גם על איכות העבודה שלהם ולא פחות מכך על בטיחותם בעבודה. לכלוך יכול לגרום לא מעט למעידות, החלקות, הסתרה של אלמנטים גורמי סיכון וכן הלאה. על כן, הנושא של ניקיון מפעלים הוא נושא שרלוונטי לכל סוג של מפעל, כמובן כל מפעל על פי רמת הניקיון הנדרשת לו, אבל ניקיון הוא א' ב' לא רק של חיים טובים אלא גם של עבודה בטוחה ומהנה במפעל.
אופיר לוינגר. צילום: יח"צמדוע שכונת נווה עופר עוקפת את אזורי היוקרה של ת"א?
בעוד שאזורי היוקרה בעיר רושמים ירידה חדה בכמות העסקאות, המשקיעים והזוגות הצעירים נמשכים דווקא לשכונת נווה עופר. אופיר לוינגר, מאנשי הנדל"ן הפעילים והמנוסים בשכונה, מסביר מה בדיוק מתרחש באזור שהצליח לעקוף את כל שאר השכונות בעיר
רגע לפני סיום שנת 2026, תמונת הנדל"ן בתל אביב מתבהרת והיא חושפת תפנית לא צפויה.
אם לאורך השנים התרגלנו לראות את מחירי הדירות בעיר הגדולה מטפסים ללא הפסקה, השנה האחרונה טלטלה את השוק והביאה עימה שינוי כיוון שלא ניתן להתעלם ממנו.
לפי נתונים עולה כי במחצית הראשונה של השנה נרשמה ירידה של 36% במספר עסקאות יד 2 בעיר, זאת לעומת התקופה אשתקד.
כשבוחנים לעומק את המספרים מגלים תמונה מפתיעה במיוחד. דווקא האזורים היוקרתיים, שנחשבו עד לא כל כך מזמן למבוקשים ביותר, הם אלה שספגו את הפגיעה הקשה.
- אנבידיה מפתחת את הצפון: קמפוס ענק בקריית טבעון ליותר מ-10,000 עובדים עד 2031
- 34 מיליון דולר: מישורים מוכרת מרכז קניות בצפון קרוליינה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לדוגמה, בצפון החדש שיעור העסקאות ירד בכ-58%, בנווה אביבים נרשמה ירידה של 53%, ובנחלת יצחק ירידה של 42%.
צילום: Freepikמיתוסים באחזקת רכב: למה מים מהברז הורסים לכם את האוטו?
שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים ובחירה לא נכונה של שמן מנוע עלולים לגרום נזק לרכב לאורך זמן. כך תעשו את הבחירה הנכונה ותשמרו על הביצועים והחיים של הרכב
כשמדברים על אחזקת רכב, יש מיתוסים רבים שמובילים לבחירות לא נכונות — במיוחד סביב שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים, כמו גם טעויות בבחירת שמן מנוע או טיפול שוטף. להבין נכון את מה שכן חשוב — זה לשמור על הביצועים והחיים של הרכב.
המיתוס על "כל השמנים אותו דבר"
אחד המיתוסים הנפוצים ביותר בקרב בעלי רכבים הוא ההנחה שכל שמן מנוע זהה או דומה — ולכן לא באמת משנה איזה סוג שמן נוזל למנוע. בפועל, לכל מנוע דרישות ייחודיות בהתאם לעיצובו, תקני היצרן, טווחי טמפרטורה וצריכת דלק. שימוש בסוג לא מתאים של שמן מנוע עלול לגרום להצטברות בוצה בתוך הבלוקים, לשחיקה מואצת של החלקים הנעים בתוך הגלילים, לפגיעה ביעילות הדלק ואף לקיצור חיי המנוע. שמן בעל צמיגות לא נכונה יכול לא להגן כראוי על חלקי המנוע בזמן התנעה קרה, או לאפשר טיפול חום יעיל בזמן חום מנוע גבוה, וכל אלה עלולים לגרום לנזק מצטבר לאורך זמן.
גם כאשר מדובר בשמנים באותה קטגוריה (למשל, שמן סינתטי מול שמן חצי-סינתטי), עדיין יש לבדוק ולבחור לפי המלצות היצרן והתקנים הבינלאומיים. המלצה מקצועית היא להיצמד לנחיות היצרן, להחליף שמן בזמן הנדרש לפי ספר הרכב ולבחור שמן איכותי יותר מאשר זול במיוחד — כי זה ישפיע ישירות על ביצועי הרכב ובריאות המנוע לטווח הארוך.
מיתוס "מים זה בסדר – זה בסך הכל נוזל"
המיתוס השני והרע ביותר באחזקת רכב הוא ההנחה שניתן להשתמש במים מהברז במקום נוזל קירור, רק כי "בסך הכל זה נוזל והמידע מסביב הוא מוגזם". ההמלצה החד-משמעית של כל המוסכים והטכנאים המנוסים היא להשתמש אך ורק במוצר תקני של נוזל קירור לרכב, המכיל תוספים מיוחדים המונעים קפיאה בקור, רתיחה בחום גבוה וקורוזיה בתוך מערכת הקירור.
- כל היתרונות של רכב 7 מקומות למשפחות
- איך 52% ישפיעו על רכישת כלי רכב? המספר היומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מים מהברז עלולים להקפא בחורף, לעלות על גדותיו בקיץ, לגרום להתרחבות ותזוזה של חלקים בתוך מערכת הקירור ואף ליצור חלודה וצבריות של פתרון שישפיעו על היעילות לאורך זמן. נוסף על כך, מים לבדם אינם מכילים את התוספים שמונעים היווצרות משקעים מזיקים, מעלה את הסיכון לנזק לרדיאטור, לפתח חורים או להוביל למצב שבו מנוע מתחמם יתר על המידה.
