trip
צילום: יח"צ

כותבים ספר מסביב לעולם עם עמית אופיר

תוכן בחסות |
נושאים בכתבה ספר עולם

בכל פעם כשעמית אופיר הגשים חלום חדש, נסיבות חייו הראו לו אי שם באופק חלום חדש שהוא פשוט חייב להגשים. אולי זאת הסיבה שהוא עדיין קורא לעצמו פשוט עמית אופיר, ללא טייטל רשמי כמו "סופר", "מאייר", "הרפתקן" או "מלווה עסקי"

בעידן הרשתות החברתיות קל מאד להפוך לבעל מקצוע – מספיק לקרוא לעצמך ככזה. לכן, הסיפור של עמית אופיר הוא לא רק מיוחד במינו, אלא גם סוג של בית ספר למי שבאמת רוצה לעזור לאנשים להתקדם בחייהם. קודם כל, כי קשה מאד למצוא למה שעושה אופיר הגדרה מדויקת – בתור מישהו שבתחילת שנות האלפיים הוציא רב מכר "חיפוש מחפש משמעות" ואז אחרי כמה שנים פתאום הלך ללמוד אנימציה בבצלאל, ובעקבות כך הוציא את "לצייר בקלות" – ספר שמלמד אנשים אחרים לצייר. שיטה זו כבשה את הלבבות גם של ילדים וגם של מבוגרים ומהר מאד אופיר כבר יוצג ע"י חברת YPL שמייצגת מותגים בינלאומיים כמו "דיסני" ו-"בוב ספוג". במקביל, הוא המשיך לכתוב ספרים ובמקביל לתרגם את הספרים הקודמים שלו לשפות אחרות.

לכאורה, מה עוד יכול לבקש בן אדם שמצליח להגשים את כל החלומות? אבל מבחינת אופיר, תמיד יש חלום הבא להגשים והשמים כבר מזמן לא הגבול. מומחים גדולים יודעים לחזות את הטרנדים, אופיר הלך צעד אחד קדימה – הוא המציא טרנד והצליח לגרום לשוק לקבל אותו בזרועות פתוחות. חלוקי נחל מצוירים שנמכרו כמעט בכל חנות – ספרים, בגדים – והיו תוספת מושלמת למתנה? כן, זו ההמצאה של עמית. ציורים עדינים תפסו תאוצה וגרמו לאופיר לרתום לעזרה סטודנטים לאומנות – כי להתפרנס מהאומנות שלך זה כבוד ולא מובן מאליו. ועדיין, זה לא עצר את אופיר וגרם לו להמשיך לחפש ולקדם את עצמו. כך הוקם מותג "טרובדור" שכלל בתוכו מוצרי נוי מיוחדים כגון כרטיסי ברכה, פאזלים וקלפים".

בהמשך הפך המותג "טרובדור" להוצאה לאור לספריו של אופיר, בעברית ובשפות אחרות. נדמה שזה הישג שכל אחד יכול רק לייחל לו. אבל זה רק נדמה, כי בדיוק אז התחילו לפנות לאופיר אנשים שביקשו ממנו לספק להם ליווי עסקי ואישי.

שוב תחום חדש, התחלה חדשה, שוב אופיר נדרש לבנות ולמתג את עצמו מחדש, הפעם בתור מלווה עסקי ואישי. מה עושים כשאנשים בסביבה שלך בטוחים שאתה המנטור שלהם ואתה עדיין לא סגור על ההגדרה של עצמך? אחד הצעדים של אופיר היה לפתוח את הוצאת הספרים שלו גם לאנשים אחרים. מעכשיו כל מי שהיה מגיע אליו לליווי עסקי, יכול להוציא ספר ב-6000 ₪ בלבד. "טרובדור" הפכה ל-"הוצאת רב מכר" והלקוחות שלה, שהם גם הלקוחות של אופיר עצמו, מקבלים ליווי גם במהלך התכנון והכתיבה ובהמשך גם במהלך הקמפיין השיווקי של הספר שכתבו.

במקביל לליווי עסקי, ממשיך אופיר לפרסם ספרים, לתרגם אותם לשפות שונות וגם משלב זאת בטיולים בכל העולם. הוא לא עוצר לרגע, כל הזמן רודף אחרי חלומות חדשים, אבל להבדיל מרבים וטובים, הוא גם מצליח להגשים אותם.

הטיול האחרון שלו לדרום אפריקה ממנו חזר השבוע היה טיול התנדבות שאליו נסע כדי לראות מקרוב את חיות הבר ואף לסייע בשמירה עליהן. בטיול זה ישן בקרבת אריות, צפה בנמר ממרחק של מטרים ספורים וכעת הוא נמצא בעיצומו של כתיבת ספרו החדש "תמיד חלמתי להיות אריה". את הנסיעה הזו עשה בשיתוף עם חברת גו אקו.

זהו למעשה היה הטיול הראשון מתוך עשרה יעדים אקזוטיים אליהם מתכנן עמית לטוס השנה וביחד עם זאת ינסה לכתוב ולהוציא לאור גם 10 ספרים שיתעדו את האתגרים שבדרך.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אופיר לוינגר. צילום: יח"צאופיר לוינגר. צילום: יח"צ

מדוע שכונת נווה עופר עוקפת את אזורי היוקרה של ת"א?

בעוד שאזורי היוקרה בעיר רושמים ירידה חדה בכמות העסקאות, המשקיעים והזוגות הצעירים נמשכים דווקא לשכונת נווה עופר. אופיר לוינגר, מאנשי הנדל"ן הפעילים והמנוסים בשכונה, מסביר מה בדיוק מתרחש באזור שהצליח לעקוף את כל שאר השכונות בעיר



נושאים בכתבה נדל"ן

רגע לפני סיום שנת 2026, תמונת הנדל"ן בתל אביב מתבהרת והיא חושפת תפנית לא צפויה. 

אם לאורך השנים התרגלנו לראות את מחירי הדירות בעיר הגדולה מטפסים ללא הפסקה, השנה האחרונה טלטלה את השוק והביאה עימה שינוי כיוון שלא ניתן להתעלם ממנו. 

לפי נתונים עולה כי במחצית הראשונה של השנה נרשמה ירידה של 36% במספר עסקאות יד 2 בעיר, זאת לעומת התקופה אשתקד.

כשבוחנים לעומק את המספרים מגלים תמונה מפתיעה במיוחד. דווקא האזורים היוקרתיים, שנחשבו עד לא כל כך מזמן למבוקשים ביותר, הם אלה שספגו את הפגיעה הקשה. 

לדוגמה, בצפון החדש שיעור העסקאות ירד בכ-58%, בנווה אביבים נרשמה ירידה של 53%, ובנחלת יצחק ירידה של 42%.

צילום: Freepikצילום: Freepik

מיתוסים באחזקת רכב: למה מים מהברז הורסים לכם את האוטו?

 שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים ובחירה לא נכונה של שמן מנוע עלולים לגרום נזק לרכב לאורך זמן. כך תעשו את הבחירה הנכונה ותשמרו על הביצועים והחיים של הרכב 

נושאים בכתבה רכב

כשמדברים על אחזקת רכב, יש מיתוסים רבים שמובילים לבחירות לא נכונות — במיוחד סביב שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים, כמו גם טעויות בבחירת שמן מנוע או טיפול שוטף. להבין נכון את מה שכן חשוב — זה לשמור על הביצועים והחיים של הרכב.

המיתוס על "כל השמנים אותו דבר"

אחד המיתוסים הנפוצים ביותר בקרב בעלי רכבים הוא ההנחה שכל שמן מנוע זהה או דומה — ולכן לא באמת משנה איזה סוג שמן נוזל למנוע. בפועל, לכל מנוע דרישות ייחודיות בהתאם לעיצובו, תקני היצרן, טווחי טמפרטורה וצריכת דלק. שימוש בסוג לא מתאים של שמן מנוע עלול לגרום להצטברות בוצה בתוך הבלוקים, לשחיקה מואצת של החלקים הנעים בתוך הגלילים, לפגיעה ביעילות הדלק ואף לקיצור חיי המנוע. שמן בעל צמיגות לא נכונה יכול לא להגן כראוי על חלקי המנוע בזמן התנעה קרה, או לאפשר טיפול חום יעיל בזמן חום מנוע גבוה, וכל אלה עלולים לגרום לנזק מצטבר לאורך זמן.

גם כאשר מדובר בשמנים באותה קטגוריה (למשל, שמן סינתטי מול שמן חצי-סינתטי), עדיין יש לבדוק ולבחור לפי המלצות היצרן והתקנים הבינלאומיים. המלצה מקצועית היא להיצמד לנחיות היצרן, להחליף שמן בזמן הנדרש לפי ספר הרכב ולבחור שמן איכותי יותר מאשר זול במיוחד — כי זה ישפיע ישירות על ביצועי הרכב ובריאות המנוע לטווח הארוך.

מיתוס "מים זה בסדר – זה בסך הכל נוזל"

המיתוס השני והרע ביותר באחזקת רכב הוא ההנחה שניתן להשתמש במים מהברז במקום נוזל קירור, רק כי "בסך הכל זה נוזל והמידע מסביב הוא מוגזם". ההמלצה החד-משמעית של כל המוסכים והטכנאים המנוסים היא להשתמש אך ורק במוצר תקני של נוזל קירור לרכב, המכיל תוספים מיוחדים המונעים קפיאה בקור, רתיחה בחום גבוה וקורוזיה בתוך מערכת הקירור.

מים מהברז עלולים להקפא בחורף, לעלות על גדותיו בקיץ, לגרום להתרחבות ותזוזה של חלקים בתוך מערכת הקירור ואף ליצור חלודה וצבריות של פתרון שישפיעו על היעילות לאורך זמן. נוסף על כך, מים לבדם אינם מכילים את התוספים שמונעים היווצרות משקעים מזיקים, מעלה את הסיכון לנזק לרדיאטור, לפתח חורים או להוביל למצב שבו מנוע מתחמם יתר על המידה.