לאחר 12 שנים: יניב בן סמנכ"ל סחר של הארץ פורש ועובר ל-IDX
לאחר 12 שנים בקבוצת הארץ TheMarker, שמתוכן שימש ב-5 השנים האחרונות כסמנכ"ל המכירות והסחר בדיגיטל, יניב בן, פורש צתפקידו ומצטרף כשותף לחברת IDX - כך נודע לאייס. את בן תחליף בתפקיד מעיין מנשה, ששימשה תחתיו מנהלת המכירות בהארץ-דה מרקר דיגיטל".
בן (41) יפרוש רשמית בסוף החודש ויצטרף כאמור לחברת הדאטה והפרסום IDX שעובדת בין השאר עם הפאבלישרים הגדולים בישראל כגון ידיעות, קשת, הארץ, גלובס ועוד. בן יצטרף כשותף רביעי לצד המייסדים עמית אוחיון, ארז פרלמן ואלי אסולין ובתפקידו החדש יהיה מנהל העסקים של החברה, שתחת אחריותו יעדי ההכנסות של החברה, הממשק עם לקוחותיה והפיתוח העסקי.
את הקריירה הארוכה בקבוצת הארץ TheMarker הוא החל במחלקת המכירות לאחר שחזר משהות בארצות-הברית, ובין היתר היה אחראי על ניהול מחלקת המכירות והתוכן בשיווקי באתרי הארץ, דה מרקר והארץ באנגלית, הקמת ה-Labels (זרוע התוכן המיתוגי של הארץ ודה מרקר), המעבר לחומת תשלום בקרב המפרסמים ויצירת פתרונות מסחריים חדשניים עבור המפרסמים.
"אני גאה להיות שותף למהפכת הדיגיטל שהובילו הארץ ודה מרקר בשנים האחרונות, כאשר גם הגולשים וגם המפרסמים יודעים כי מדובר באתרים הטובים, האיכותיים והמעניינים בישראל" אמר בן. "היו לנו לא מעט אתגרים בעולם הפרסום, ועברנו את כולם בהצלחה גדולה. אני רוצה להודות לליאור קודנר שהיה שותף לדרך, והשראת דיגיטל גדולה. על קפדנותו בעניינים של כבוד הגולש, חווית הגולש והתוכן הראוי לגולשים. זו גם ההזדמנות להודות לרמי גז מנכל הקבוצה, שנתן לי הזדמנויות רבות לטפס במעלה הסולם הארגוני, ושימש לי דמות מפתח בקריירה המקצועית שלי".
"ועכשיו אני נרגש להמשיך הלאה לאתגר הבא, שכולל שימוש בכל סט היכולות שלי, כאיש דיגיטל ופאבלישר, בחברה שהיא חוד החנית בתחום הדיגיטל, הדאטה והפרסום. חברה שלמדתי להכיר בתור לקוח, כמיוחדת במינה ברמת הידע, הפתרונות, השירותים והשקיפות שהיא מספקת ללקוחותיה - הפאבלישרים. אני מאמין ש-IDX תעשה כאן מהפכה בשימוש יעיל ומושכל בדאטה ותהיה הפתרון הטוב והאפקטיבי ביותר עבור אתרי התוכן, משרדי הפרסום והלקוחות".
עמית אוחיון, מייסד IDX: "יניב בן הוא אחד האנשים הנעימים, היצירתיים, החריפים ומוכווני המטרה שאני מכיר בדיגיטל הישראלי. מבחינתנו זהו יום חג. החברה גדלה והתבססה בשנה האחרונה, והיא יכולה כעת להכיל פיגורת ביזנס בסדר גודל של יניב. העובדה שיניב היה לקוח שלנו במשך שנים - לקוח מעורב, מתעניין, מייעץ ותומך, הופכת את כל הגיוס הזה לחוויה מאוד ייחודית. אני חושב שבמהלך של שנה מהיום, IDX תהיה במקום אחר לגמרי מבחינת ההטמעה שלה בשוק הפרסום למותגים מוכווני דאטה".
- 4.איזה תותח (ל"ת)חבר 29/05/2019 12:09הגב לתגובה זו
- 3.נ. 27/05/2019 20:44הגב לתגובה זועמית אוחיון הוא תותח על חלל ו-IDX עומדים להיות הגוגל הבאים
- 2.מושון 27/05/2019 15:34הגב לתגובה זוה3rd party מת אוחיון... הגעת להלוויה.
- כלכלן 30/05/2019 10:45הגב לתגובה זולא ברור... כניראה טוב לפבלישר ולסוכנות. נגלה כשינסו לדחוף לנו לפריסה :)
- 1.מאחורי החומה 27/05/2019 15:07הגב לתגובה זוהיה תענוג לעבוד מול יניב, חבל שהוא עוזב. מכה לשמאל הישראלי!
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
