
140 אלף מנויי TV ודוחות טובים: בפרטנר יכולים להיות מרוצים
פרטנר יכולה להיות מאד מרוצה מדוחותיה הכספיים לרבעון הרביעי של 2018 שמתפרסמים הבוקר (יום ד'). התייעלות תפעולית וירידה מהותית בהוצאות המימון, העבירו בשורה התחתונה את חברת התקשורת לרווחיות, למרות ירידה של 2% בהכנסות הרבעון. בגזרת הטלוויזיה פרטנר TV רשמה בסיום 2018 נתון נהדר של 122 אלף בתי אב מנויים, שהתעדכן נכון לאתמול ל-140 אלף. על פי הדוחות, הכנסותיה ברבעון הרביעי הסתכמו בכ-814 מיליון שקל מול כ-834 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי של פרטנר ירד גם הוא בכ-2% והסתכם בכ-120 מיליון שקל לעומת 123 מיליון שקל ברבעון האחרון של שנת 2017. בשורה התחתונה פרטנר מדווחת על רווח נקי של כ-19 מיליון שקל, סכום זה גדול בכ-69 מיליון שקל ביחס לשורה התחתונה ברבעון אשתקד שהסתכם בהפסד של כ-50 מיליון שקל. אגב, זהו הרבעון הרביעי ב-2018 שהחברה מסיימת ברווח. אחד הגורמים שחיזק את דוחות פרנטר הוא ירידה משמעותית של 87% בהוצאות המימון של החברה שהסתכמו בכ-12 מיליון שקלים ברבעון הרביעי של השנה החולפת מול 88 מיליון שקלים ברבעון הרביעי של 2017. תרומה מהותית נוספת לשורה התחתונה נרשמה בסעיף הוצאות התפעול שהסתכמו בכ-113 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2018, ירידה של כ-14% (17 מיליון שקל) לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ירידה זו אפשרה לחברה להציג רווח תפעולי של כ-14 מיליון שקל (לעומת רווח תפעולי אפסי בתקופה המקבילה) וזאת למרות ירידה של כ-3 מיליון שקל ברווח הגולמי. ההכנסות משירותים במגזר הסלולרי ב-2018 הסתכמו ב-1.8 מיליארד שקלים, ירידה של כ-7% בהשוואה ל-1.9 מיליארד בשנת 2017. נכון לסוף 2018, בסיס מנויי הסלולר של החברה הסתכם בכ-2.65 מיליון מנויים, הכולל כ-2.36 מיליון מנויי post-paid המהווים כ-89% מבסיס המנויים, וכ-285 אלף מנויי pre-paid - כ-11% מבסיס המנויים. במהלך 2018 ירד בסיס מנויי הסלולר בכ-16 אלף. בסיס מנויי ה-pre-paud ירד בכ-69 אלף מנויים, מנגד בסיס מנויי ה-post-paid עלה בכ-53 אלף מנויים. לפרטנר TV היה בסיום הרבעון הרביעי של 2018 כ-122 אלף מנויים, עלייה של 79 אלף מנויים ביחס לסיום 2017 – אז מספרם עמד על 43 אלף מנויים. נכון לאתמול, מספר המנויים עלה בעוד 18 אלף בחודשיים ו-3 שבועות - לכ-140 אלף. אגב, תשתית הסיבים האופטיים של פרטנר, פרטנר פייבר, צומחת בקצב המהיר ביותר בשוק. ב-4 החודשים האחרונים הרחיבה החברה הפריסה בעשרות ערים, מה שהגדיל את מספר משקי בית המחוברים לתשתית בכ-100 אלף לכדי 350 אלף משקי בית, שמהווים קרוב ל-20% ממשקי הבית שמחוברים לאינטרנט בישראל. מנכ"ל פרטנר, איציק בנבנישתי מסר כי "פרטנר TV הוא שירות הטלוויזיה הצומח בישראל עם בסיס מנויים של 140 אלף מנויים נכון להיום ו'פרטנר פייבר' תשתית הסיבים האופטיים מגיעה נכון להיום ליותר מ-350 אלף משקי בית ברחבי הארץ, שמהווים קרוב ל-20% ממשקי הבית שמחוברים לאינטרנט בישראל". הדוחות החיוביים של פרטנר מגיעים דווקא על רקע הדוחות החלשים של המתחרה סלקום, שפורסמו לפני כשבוע. על פי הדוחות, סלקום רשמה ברבעון האחרון של 2018 הפסד של 35 מיליון שקלים, תזרים המזומנים שלה נחתך, אבל מצד שני - רשמה גידול נאה במספר מנויי סלקום TV לכדי 219 בתי אב בסיום 2018. אגב, לראשונה סירבו לחשוף בחברה את מספר מנויי הטלוויזיה שלהם עם פרסום הדוח עצמו. בכל מקרה, מספר המנויים בשיטת ה-OTT - שידור באמצעות האינטרנט כמו סלקום TV ופרטנר TV, עומד נכון לסיום 2018 על 351 אלף משקי בית, נתון נהדר. היום יפורסמו דוחות בזק שיחשפו את מצבה של yes מבחינת מספר המנויים.
- 2.לקוח 02/04/2019 14:58הגב לתגובה זוהם ניסו בכל הכוח להכניס ערוצים שיהיה, אך רובם ללא תכלית. גם אם עלות הרכש לפרטנר זולה לערוצים הללו הם מיותרים כגון האוכל והלייף סטייל, sbs ועוד ועוד. מהצד החיובי הם הכניסו ערוץ סרטים שחייב שתוכנו יגדל, ומשחקי הכס או בויאודי לעונה החדשה או בתור ערוץ hbo במקום הcbs
- 1.איגור 27/03/2019 12:13הגב לתגובה זומה שבפרטנר אין
- צודק אני בפרטנר נגד רצוני (ל"ת)משעמם מוות 30/03/2019 08:15הגב לתגובה זו

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות
טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד.
הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11.
רצועות נוספות
רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.
בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים.
- קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי
- עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד.