פרטנר 1000 מגה
צילום: יח"צ/ צילום מסך

140 אלף מנויי TV ודוחות טובים: בפרטנר יכולים להיות מרוצים

אחרי הדוחות החלשים של סלקום, המתחרה הגדולה פרטנר מציגה דוחות טובים, עם רווח רבעוני וגידול במספר המנויים לפרטנר TV ולתשתית הסיבים פרטנר פייבר 
אלכסנדר כץ | (3)

פרטנר יכולה להיות מאד מרוצה מדוחותיה הכספיים לרבעון הרביעי של 2018 שמתפרסמים הבוקר (יום ד'). התייעלות תפעולית וירידה מהותית בהוצאות המימון, העבירו בשורה התחתונה את חברת התקשורת לרווחיות, למרות ירידה של 2% בהכנסות הרבעון. בגזרת הטלוויזיה פרטנר TV רשמה בסיום 2018 נתון נהדר של 122 אלף בתי אב מנויים, שהתעדכן נכון לאתמול ל-140 אלף.

על פי הדוחות, הכנסותיה ברבעון הרביעי הסתכמו בכ-814 מיליון שקל מול כ-834 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי של פרטנר ירד גם הוא בכ-2% והסתכם בכ-120 מיליון שקל לעומת 123 מיליון שקל ברבעון האחרון של שנת 2017.

 

בשורה התחתונה פרטנר מדווחת על רווח נקי של כ-19 מיליון שקל, סכום זה גדול בכ-69 מיליון שקל ביחס לשורה התחתונה ברבעון אשתקד שהסתכם בהפסד של כ-50 מיליון שקל. אגב, זהו הרבעון הרביעי ב-2018 שהחברה מסיימת ברווח.

 

אחד הגורמים שחיזק את דוחות פרנטר הוא ירידה משמעותית של 87% בהוצאות המימון של החברה שהסתכמו בכ-12 מיליון שקלים ברבעון הרביעי של השנה החולפת מול 88 מיליון שקלים ברבעון הרביעי של 2017.

 

תרומה מהותית נוספת לשורה התחתונה נרשמה בסעיף הוצאות התפעול שהסתכמו בכ-113 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2018, ירידה של כ-14% (17 מיליון שקל) לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ירידה זו אפשרה לחברה להציג רווח תפעולי של כ-14 מיליון שקל (לעומת רווח תפעולי אפסי בתקופה המקבילה) וזאת למרות ירידה של כ-3 מיליון שקל ברווח הגולמי.

 

ההכנסות משירותים במגזר הסלולרי ב-2018 הסתכמו ב-1.8 מיליארד שקלים, ירידה של כ-7% בהשוואה ל-1.9 מיליארד בשנת 2017. נכון לסוף 2018, בסיס מנויי הסלולר של החברה הסתכם בכ-2.65 מיליון מנויים, הכולל כ-2.36 מיליון מנויי post-paid המהווים כ-89% מבסיס המנויים, וכ-285 אלף מנויי pre-paid - כ-11% מבסיס המנויים. במהלך 2018 ירד בסיס מנויי הסלולר בכ-16 אלף. בסיס מנויי ה-pre-paud ירד בכ-69 אלף מנויים, מנגד בסיס מנויי ה-post-paid עלה בכ-53 אלף מנויים.

 

לפרטנר TV היה בסיום הרבעון הרביעי של 2018 כ-122 אלף מנויים, עלייה של 79 אלף מנויים ביחס לסיום 2017 – אז מספרם עמד על 43 אלף מנויים. נכון לאתמול, מספר המנויים עלה בעוד 18 אלף בחודשיים ו-3 שבועות - לכ-140 אלף.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

אגב, תשתית הסיבים האופטיים של פרטנר, פרטנר פייבר, צומחת בקצב המהיר ביותר בשוק. ב-4 החודשים האחרונים הרחיבה החברה הפריסה בעשרות ערים, מה שהגדיל את מספר משקי בית המחוברים לתשתית בכ-100 אלף לכדי 350 אלף משקי בית, שמהווים קרוב ל-20% ממשקי הבית שמחוברים לאינטרנט בישראל.

 

מנכ"ל פרטנר, איציק בנבנישתי מסר כי "פרטנר TV הוא שירות הטלוויזיה הצומח בישראל עם בסיס מנויים של 140 אלף מנויים נכון להיום ו'פרטנר פייבר' תשתית הסיבים האופטיים מגיעה נכון להיום ליותר מ-350 אלף משקי בית ברחבי הארץ, שמהווים קרוב ל-20% ממשקי הבית שמחוברים לאינטרנט בישראל".

הדוחות החיוביים של פרטנר מגיעים דווקא על רקע הדוחות החלשים של המתחרה סלקום, שפורסמו לפני כשבוע. על פי הדוחות, סלקום רשמה ברבעון האחרון של 2018 הפסד של 35 מיליון שקלים, תזרים המזומנים שלה נחתך, אבל מצד שני - רשמה גידול נאה במספר מנויי סלקום TV לכדי 219 בתי אב בסיום 2018. אגב, לראשונה סירבו לחשוף בחברה את מספר מנויי הטלוויזיה שלהם עם פרסום הדוח עצמו. 

בכל מקרה, מספר המנויים בשיטת ה-OTT - שידור באמצעות האינטרנט כמו סלקום TV ופרטנר TV, עומד נכון לסיום 2018 על 351 אלף משקי בית, נתון נהדר. היום יפורסמו דוחות בזק שיחשפו את מצבה של yes מבחינת מספר המנויים.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    לקוח 02/04/2019 14:58
    הגב לתגובה זו
    הם ניסו בכל הכוח להכניס ערוצים שיהיה, אך רובם ללא תכלית. גם אם עלות הרכש לפרטנר זולה לערוצים הללו הם מיותרים כגון האוכל והלייף סטייל, sbs ועוד ועוד. מהצד החיובי הם הכניסו ערוץ סרטים שחייב שתוכנו יגדל, ומשחקי הכס או בויאודי לעונה החדשה או בתור ערוץ hbo במקום הcbs
  • 1.
    איגור 27/03/2019 12:13
    הגב לתגובה זו
    מה שבפרטנר אין
  • צודק אני בפרטנר נגד רצוני (ל"ת)
    משעמם מוות 30/03/2019 08:15
    הגב לתגובה זו
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו

הכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים

מוצאי שבת היתה בסימן קשת, ששלטה בלוח השידורים עם פער עצום במהדורה המרכזית ובפריים טיים 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 18% רייטינג ו-475 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. חדשות 14 היו במקום השני עם 6.1% ו-174 אלף צופים. שתי המהדורות הנוספות גם הן מרוויחות צופים בעקבות ההיעדרות של 14 משידורי שבת, וחדשות 13, עמדה על 5.5% רייטינג ו-142 אלף צופים ואילו המהדורה של כאן11, עמדה על 116 אלף צופים ו-5.3% רייטינג.


פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירווזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 18.6% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 8.9% רייטינג ו-224 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 233 אלף צופים. במקום האחרון היה הפרק המסיים של הסדרה התיעודית על ואנונו, עם נתון מכובד של 5.5% רייטינג ו-119 אלף צופים.

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 3.4% רייטינג ו-91 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-4.1% רייטינג ו-121 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-33 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-7.4% רייטינג ו-215 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 2.1% ו-57 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 11% רייטינג ו-276 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם נתונים דומים למדי, 10.9% ו-309 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 4.6% רייטיג ו-128 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.5% ו-95 אלף צופים. 

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, "אברי ושרקי" היו בראש, עם 7.3% רייטינג ו-168 אלף צופים, שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של היה במקום השני, עם 4.6% ו-117 אלף צופים, ואילו במקום האחרון היו חדשות הלילה עם שרה ב"ק, של ערוץ 14, עם 3.2% ו-81 אלף צופים.