ב-5 חודשים: מספר לקוחות פרטנר TV כמעט והכפיל את עצמו
פרטנר TV גייסה עד כה 77 אלף לקוחות – כך עולה מדוחות החברה שמתפרסמים הבוקר (יום ה'). הנתון הזה מתייחס לאתמול, כאשר בסיום הרבעון הראשון של 2018 מספר לקוחות החברה עמד על 65. בסוף רבעון 4 של 2017 מספר לקוחות החברה עמד על 43 אלף, כך שבתוך 5 חודשים מצבת הלקוחות זינקה ב-34 אלף, שהם גידול של 75%.
על פי הדוחות עולה כי ההכנסות חברת פרטנר הסתכמו ב-826 מיליון שקלים, ירידה קלה ביחס ל-לרבעון 4 של 2017, אז ההכנסות עמדו על 834 מיליון שקלים, ועלייה ביחס לרבעון המקביל אשתקד – עם 803 מיליון שקלים. הרווח הנקי הסתכם ב-9 מיליון שקלים ברבעון הראשון, בהשוואה להפסד של 50 מיליון שקלים ברבעון הקודם – שנבע מהוצאה חד-פעמית של 65 מיליון שקלים כתוצאה מפרעון מוקדם של הלוואות אשר קוזז חלקית על ידי הכנסה חד-פעמית ממסים בהיקף של 19 מיליון שקלים, א"כ), ו-64 מיליון שקלים רווח נקי ברבעון המקביל אשתקד (כשמתוך סכום זה – 54 מיליון שקלים פיצוי מחברת אורנג' הצרפתית על הפסקת ההתקשרות בין הצדדים, א"כ).
"פרטנר החלה את שנת 2018 בתנופה משמעותית - ברבעון הראשון המשכנו לצמוח במספר מנויי ה-Post-Paid בסלולר, ובפרטנר TV יש כבר יותר מ-77 אלף משקי בית מחוברים נכון להיום", אומר איציק בנבנישתי, מנכ"ל קבוצת פרטנר. "בנוסף, פריסת תשתית הסיבים האופטיים הואצה משמעותית, ובכוונתנו להגיע עד סוף השנה כבר ליותר ממחצית הערים בישראל".
לדבריו, "לפני שנה בדיוק חשפנו את השותפות האסטרטגית שלנו עם נטפליקס שכוללת חוויית משתמש והצעות ערך ייחודיות ללקוחות פרטנר TV. בחודש שעבר, דיווחנו על צעד משמעותי נוסף, וחשפנו כי פרטנר TV נבחרה על ידי אמזון פריים וידאו כשותפה הראשונה בישראל. היתרון הטכנולוגי של פרטנר TV בא לידי ביטוי גם לקראת המונדיאל, כאשר כל הממירים של פרטנר תומכים בצפייה באיכות 4K, כחלק מהשירות הבסיסי וללא צורך בהחלפת ציוד".
- כך תבחרו את ספקית הטלוויזיה הכי מתאימה לכם
- קנס קטן של 2 מיליון שקל לחברת הוט - לא ניתקה לקוחות למרות שביקשו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אתמול פורסמו דוחות סלקום, על פיהם לסלקום TV היו 184 אלף לקוחות בסוף הרבעון הראשון של השנה. מדובר על זינוק של 14 אלף בתי במצבת הלקוחות של סלקום בתוך 3 חודשים. בשנה האחרונה גדלה החברה ב-60 אלף בתי אב לקוחות.
ואולם לצד הנתונים הנהדרים מגזרת הטלוויזיה, בסך הכל דוחות החברה לא מרשימים: הכנסות סלקום הסתכמו ברבעון הראשון של השנה ב-933 מיליון שקלים, קיטון של 2.7% ביחס לתקופה המקביל אשתקד, אז ההכנסות עמדו על 959 מיליון. הרווח התפעולי עמד ב-3 החודשים הראשונים של השנה על 45 מיליון שקלים, מול 67 מיליון ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של 32.8%. החברה רשמה ירידה חדה ברווח הנקי – מ-26 מיליון ב-3 החודשים הראשונים של 2017, ל-7 מיליון שקלים כעת.
בשבוע שעבר פרסמה yes את דוחותיה, על פיהם נודע כי החברה איבדה 7,000 לקוחות ברבעון האחרון, ומספר בתי האב שלה עומד בסוף רבעון 1 של 2018 על 580 אלף. בסך הכל איבדה בשנה האחרונה החברה 28 אלף בתי אב. גם מצבה של HOT לא הרבה יותר טוב: את החברה נטשו ברבעון האחרון 8,000 בתי אב, ומספר לקוחותיה עומד בסוף חודש מארס על 781 אלף. חברת הכבלים איבדה בשנה האחרונה 24 אלף לקוחות בשירות הטלוויזיה.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
מבדיקה כללית של 4 החברות, נראה כי לשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית התווספו ב-3 החודשים הראשונים של השנה 22 אלף לקוחות (פרטנר TV וסלקום TV גדלו יחדיו ב-36 אלף בתי אב, HOT ו-yes קטנו יחדיו ב-15 אלף, א"כ). ואולם יש לציין כי מדובר בנתון מתעתע במקצת, וזאת משום שהחברות הוותיקות משווקות שירותי צפייה אינטרנטים מוזלים למכשירים הניידים, שנכללים במניין הלקוחות הכללי, כך יוצא שלקוח פרטנר למשל יכול בתשלום מוזל לקבל תכנים מקוריים של HOT באמצעות אפליקציית NEXT של חברת הכבלים, והדבר ייחשב כלקוח מן המניין של HOT.
כך יוצא שמספר הלקוחות של HOT ו-yes שקטן על פי הדוחות ב-15 אלף במשותף ברבעון הראשון, עשוי להיות גבוה יותרף ורק מקוזז בזכות אותם שירותי תוכן אינטרנטיים מוזלים.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
