איציק בנבנישתי פרטנר
צילום: משה שי

ב-5 חודשים: מספר לקוחות פרטנר TV כמעט והכפיל את עצמו

מספר הלקוחות עמד אתמול על 77 אלף, גידול של 12 אלף בתוך חודשיים, מאז סיום הרבעון הראשון של 2018 - כך עולה מדוחות החברה שפורסמו הבוקר
אלכסנדר כץ |

פרטנר TV גייסה עד כה 77 אלף לקוחות – כך עולה מדוחות החברה שמתפרסמים הבוקר (יום ה'). הנתון הזה מתייחס לאתמול, כאשר בסיום הרבעון הראשון של 2018 מספר לקוחות החברה עמד על 65. בסוף רבעון 4 של 2017 מספר לקוחות החברה עמד על 43 אלף, כך שבתוך 5 חודשים מצבת הלקוחות זינקה ב-34 אלף, שהם גידול של 75%.   על פי הדוחות עולה כי ההכנסות חברת פרטנר הסתכמו ב-826 מיליון שקלים, ירידה קלה ביחס ל-לרבעון 4 של 2017, אז ההכנסות עמדו על 834 מיליון שקלים, ועלייה ביחס לרבעון המקביל אשתקד – עם 803 מיליון שקלים. הרווח הנקי הסתכם ב-9 מיליון שקלים ברבעון הראשון, בהשוואה להפסד של 50 מיליון שקלים ברבעון הקודם – שנבע מהוצאה חד-פעמית של 65 מיליון שקלים כתוצאה מפרעון מוקדם של הלוואות אשר קוזז חלקית על ידי הכנסה חד-פעמית ממסים בהיקף של 19 מיליון שקלים, א"כ), ו-64 מיליון שקלים רווח נקי ברבעון המקביל אשתקד (כשמתוך סכום זה – 54 מיליון שקלים פיצוי מחברת אורנג' הצרפתית על הפסקת ההתקשרות בין הצדדים, א"כ).   "פרטנר החלה את שנת 2018 בתנופה משמעותית - ברבעון הראשון המשכנו לצמוח במספר מנויי ה-Post-Paid בסלולר, ובפרטנר TV יש כבר יותר מ-77 אלף משקי בית מחוברים נכון להיום", אומר איציק בנבנישתי, מנכ"ל קבוצת פרטנר. "בנוסף, פריסת תשתית הסיבים האופטיים הואצה משמעותית, ובכוונתנו להגיע עד סוף השנה כבר ליותר ממחצית הערים בישראל".   לדבריו, "לפני שנה בדיוק חשפנו את השותפות האסטרטגית שלנו עם נטפליקס שכוללת חוויית משתמש והצעות ערך ייחודיות ללקוחות פרטנר TV. בחודש שעבר, דיווחנו על צעד משמעותי נוסף, וחשפנו כי פרטנר TV נבחרה על ידי אמזון פריים וידאו כשותפה הראשונה בישראל. היתרון הטכנולוגי של פרטנר TV בא לידי ביטוי גם לקראת המונדיאל, כאשר כל הממירים של פרטנר תומכים בצפייה באיכות 4K, כחלק מהשירות הבסיסי וללא צורך בהחלפת ציוד".   אתמול פורסמו דוחות סלקום, על פיהם לסלקום TV היו 184 אלף לקוחות בסוף הרבעון הראשון של השנה. מדובר על זינוק של 14 אלף בתי במצבת הלקוחות של סלקום בתוך 3 חודשים. בשנה האחרונה גדלה החברה ב-60 אלף בתי אב לקוחות.   ואולם לצד הנתונים הנהדרים מגזרת הטלוויזיה, בסך הכל דוחות החברה לא מרשימים: הכנסות סלקום הסתכמו ברבעון הראשון של השנה ב-933 מיליון שקלים, קיטון של 2.7% ביחס לתקופה המקביל אשתקד, אז ההכנסות עמדו על 959 מיליון. הרווח התפעולי עמד ב-3 החודשים הראשונים של השנה על 45 מיליון שקלים, מול 67 מיליון ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של 32.8%. החברה רשמה ירידה חדה ברווח הנקי – מ-26 מיליון ב-3 החודשים הראשונים של 2017, ל-7 מיליון שקלים כעת. בשבוע שעבר פרסמה yes את דוחותיה, על פיהם נודע כי החברה איבדה 7,000 לקוחות ברבעון האחרון, ומספר בתי האב שלה עומד בסוף רבעון 1 של 2018 על 580 אלף. בסך הכל איבדה בשנה האחרונה החברה 28 אלף בתי אב. גם מצבה של HOT לא הרבה יותר טוב: את החברה נטשו ברבעון האחרון 8,000 בתי אב, ומספר לקוחותיה עומד בסוף חודש מארס על 781 אלף. חברת הכבלים איבדה בשנה האחרונה 24 אלף לקוחות בשירות הטלוויזיה.   מבדיקה כללית של 4 החברות, נראה כי לשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית התווספו ב-3 החודשים הראשונים של השנה 22 אלף לקוחות (פרטנר TV וסלקום TV גדלו יחדיו ב-36 אלף בתי אב, HOT ו-yes קטנו יחדיו ב-15 אלף, א"כ). ואולם יש לציין כי מדובר בנתון מתעתע במקצת, וזאת משום שהחברות הוותיקות משווקות שירותי צפייה אינטרנטים מוזלים למכשירים הניידים, שנכללים במניין הלקוחות הכללי, כך יוצא שלקוח פרטנר למשל יכול בתשלום מוזל לקבל תכנים מקוריים של HOT באמצעות אפליקציית NEXT של חברת הכבלים, והדבר ייחשב כלקוח מן המניין של HOT.   כך יוצא שמספר הלקוחות של HOT ו-yes שקטן על פי הדוחות ב-15 אלף במשותף ברבעון הראשון, עשוי להיות גבוה יותרף ורק מקוזז בזכות אותם שירותי תוכן אינטרנטיים מוזלים.  

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12
רייטינג

קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי

רשת מנצלת את הרייטינג הגבוה של "האח הגדול" עד תום, ואילו קשת יציבה עם רייטינג גבוה לכל מהדורות החדשות שלה
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, כשאמש רואים ירידה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 12.1% רייטינג ו-303 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-191 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.4% ו-165 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 2.4% בלבד וכפי שכתבנו, ממשיכה לרדת מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 70 אלף צופים בלבד. 


רשת, שמובילה ברצועת הפריים טיים בזכות "האח הגדול", לא מורידה אותו מרצועת הפריים טיים ומשתמשת בו כדי לשפר עמדות, בייחוד לאור שאר הרצועות שמשודרות לפני השעה 21:00, שבהן היא במקומות ה-2 וה-3. אז מלך הריאליטי של רשת, "האח הגדול" הוביל הפעם ל-17.3% רייטינג בלבד ו-437 אלף צופים. הריאליטי של קשת נמצא במקום השני, עם 15.1% ו-411 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 226 אלף צופים ורייטינג של 7.3%. במקום האחרון היה "המרדף" השעשועון של כאן11 עם 4.1% רייטינג ו-101 אלף צופים בלבד. 


רצועות נוספות

רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה בפער גדול אף יותר היא ברצועת הלייט נייט, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 11.6% רייטינג ו-271 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-167 אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", וייטינג של 2.4% ו-78 אלף צופים. ושוב, אנחנו רואים שגם תכנית הלייט נייט שבתחתית הדירוג עדיין מעל כמות הצופים של מהדורת החדשות המרכזית של כאן11. 

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-89 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה השיגה 2% רייטינג ו-45 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.7% רייטינג בלבד ו-36 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.7% רייטינג ו-40 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד. 

רצועה אטרקטיבית נוספת, גם היא בשליטה מסורתית של קשת, ובה "שש עם עודד בן עמי" מובילה עם רייטינג של 6.5% ו-169 אלף צופים. אחריה נמצאת "ריקלין ושות'", של ערוץ 14 עם 3.8% רייטינג ו-87 אלף צופים, ואילו את הרשימה סוגר ערוץ 13, רשת, בתכנית "חדשות שש עם מאיה ראכלין ", שלה 2% רייטינג ו-57 אלף צופים בלבד.

יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12
רייטינג

קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי

רשת מנצלת את הרייטינג הגבוה של "האח הגדול" עד תום, ואילו קשת יציבה עם רייטינג גבוה לכל מהדורות החדשות שלה
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, כשאמש רואים ירידה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 12.1% רייטינג ו-303 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-191 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.4% ו-165 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 2.4% בלבד וכפי שכתבנו, ממשיכה לרדת מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 70 אלף צופים בלבד. 


רשת, שמובילה ברצועת הפריים טיים בזכות "האח הגדול", לא מורידה אותו מרצועת הפריים טיים ומשתמשת בו כדי לשפר עמדות, בייחוד לאור שאר הרצועות שמשודרות לפני השעה 21:00, שבהן היא במקומות ה-2 וה-3. אז מלך הריאליטי של רשת, "האח הגדול" הוביל הפעם ל-17.3% רייטינג בלבד ו-437 אלף צופים. הריאליטי של קשת נמצא במקום השני, עם 15.1% ו-411 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 226 אלף צופים ורייטינג של 7.3%. במקום האחרון היה "המרדף" השעשועון של כאן11 עם 4.1% רייטינג ו-101 אלף צופים בלבד. 


רצועות נוספות

רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה בפער גדול אף יותר היא ברצועת הלייט נייט, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 11.6% רייטינג ו-271 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-167 אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", וייטינג של 2.4% ו-78 אלף צופים. ושוב, אנחנו רואים שגם תכנית הלייט נייט שבתחתית הדירוג עדיין מעל כמות הצופים של מהדורת החדשות המרכזית של כאן11. 

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-89 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה השיגה 2% רייטינג ו-45 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.7% רייטינג בלבד ו-36 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.7% רייטינג ו-40 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד. 

רצועה אטרקטיבית נוספת, גם היא בשליטה מסורתית של קשת, ובה "שש עם עודד בן עמי" מובילה עם רייטינג של 6.5% ו-169 אלף צופים. אחריה נמצאת "ריקלין ושות'", של ערוץ 14 עם 3.8% רייטינג ו-87 אלף צופים, ואילו את הרשימה סוגר ערוץ 13, רשת, בתכנית "חדשות שש עם מאיה ראכלין ", שלה 2% רייטינג ו-57 אלף צופים בלבד.