אדם בני. EAR CATCHER
צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

"אמרו שהמשרד משפחה, אבל עבדנו עד חצות, עד שהתפוצצתי"

עם רזומה של יותר מ-20 שנה, אדם בני, מהקופירייטרים הוותיקים בישראל מתארח בפודקאסט הפרסום של מירן פחמן. "פעם היה מקובל שהחבר'ה מהקריאייטיב הם המגניבים והמופרעים אבל נראה לי שזה עבר"
כתבי אייס | (7)

פודקאסט הפרסום של מירן פחמן EAR CATCHER מארח השבוע את אדם בני, מהקופירייטרים הוותיקים בענף הפרסום הישראלי ואחד ממקימי copywise שעבד ב(כמעט) כל המשרדים הגדולים בישראל.

עם רזומה של יותר מ-20 שנה, בני מדבר על תפקיד הקופירייטר, התשוקה למקצוע והקונפליקט שטמון בו עם היתרונות והחסרונות. "אני מאוד אוהב להיות קופירייטר, לקבל בעיות ולהפוך אותם לפתרונות...אני חושב שהרבה פעמים אנחנו מתנהגים כאילו אנחנו מאוד חשובים עד שזה פוגע במוצר. כל הפרסומים הגרנדיוזיים עם האתוס והפאתוס הם בדרך כלל לא משקפים את האופן שבו הצרכנים תופסים את העניין ואז אנחנו מפספסים אותם".

על אנשי הקריאייטיב כיום מול הדור הקודם הוא אומר "מנקודת המבט שלי פעם היה הרבה יותר מקובל שהחבר'ה מהקריאייטיב הם המגניבים והמופרעים אבל נראה לי שזה כבר עבר". בין האנקדוטות המשעשעות בעברו, בני מדבר על המרד לכאורה שהוביל בבאומן בר ריבנאי: "קרה משהו, הייתי קיבוצניק ובאתי מאוד תמים ולא הבנתי איך יכול להיות שמצד אחד מדברים איתנו על משפחתיות ומצד שני נותנים לנו לעבוד עד 2 בלילה - זה לא הסתדר לי והתפוצצתי אמרתי שלא יכול להיות. אחר כך הייתה מסיבה לרגל זכייה במכרז ואני אמרתי שלדעתי לא צריך ללכת למסיבה וזה לימים נהיה המרד - אח"כ חזרנו למשרד ופיטרו 4 אנשים בגלל זה".

 

הפודקאסט של פחמן שעוסק בנושאי קריאייטיב ופרסום, עולה באופן קבוע באתר אייס. בכל תכנית מתארחת דמות בכירה ומסקרנת מעולם הקריאייטיב והפרסום לשיחת עומק על תפיסת העולם המקצועית, על הדרך המקצועית שעשתה וגם על התחושות האישיות שלה בנוגע למקצוע שבחרה ולברנז"ה. הפודקאסט מוקלט באולפני ישי רזיאל והוא בשיתוף אדיו - רשת הפרסום ברדיו הדיגיטלי.

הפרסומאי מירן פחמן הוא עצמאי כיום, בעל סוכנות הפרסום פונקט ולשעבר סמנכ"ל הקריאייטיב של פוגל ומנהל הקריאייטיב של מקאן דיגיטל

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    שי 24/04/2018 21:35
    הגב לתגובה זו
    מה חשבת שיחבקו אותך??
  • 6.
    גדי 24/04/2018 21:33
    הגב לתגובה זו
    איש מרדן ובעייתי היה. חבל שנתת לו במה להשמיץ אחרים.
  • 5.
    האמת (ל"ת)
    גדי 24/04/2018 21:32
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    גלידות 18/04/2018 15:19
    הגב לתגובה זו
    אדם חכם מאוד ומבריק, שהלב שלו נמצא בדיוק במקום הנכון. תותח
  • 3.
    משה 17/04/2018 16:37
    הגב לתגובה זו
    שעשה ל 70 שנות קולנוע בישראל. סרט מרגש יפה ועדין ברמות...
  • 2.
    שמוליק קיטייניק 17/04/2018 15:55
    הגב לתגובה זו
    אדם בני תענוג צרוף לשמוע אותך
  • 1.
    ועל זה נאמר הינה אדם בני, עובד יותר קשה ממני. (ל"ת)
    מני 17/04/2018 11:31
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.