ארז ברגבאום מ-C והילה ברש מרשת
צילום: יח"צ

פרס כסף לסוכנות C בתחרות ה-CMA הבינ"ל לתוכן שיווקי

זו השנה השנייה ברציפות בה זוכה C בפרסי ה-CMA שנחשבים "לאוסקר התוכן השיווקי". במסגרת המהלך של סמסונג, ניתנו לשורדים באי מצלמות 360 באמצעותן הם צילמו את החוויות שלהם באי
משה בנימין | (5)

סוכנות התוכן השיווקי C בבעלות ארז ברגבאום וקבוצת פובליסיס ישראל זכתה בפרס הכסף בתחרות CMA הבינלאומית לתוכן שיווקי, עבור מהלך סמסונג VR בהישרדות.

זו השנה השנייה ברציפות בה זוכה סוכנות התוכן C מקבוצת פובליסיס בפרסי ה-CMA שנחשבים "לאוסקר של עולם התוכן השיווקי". לאחר שבשנה שעברה זכה "המהלך המדויק" של ג'ילט בערוץ הספורט בפרסי כסף וארד, זכה השנה השילוב של מצלמות ה-360 ומשקפי ה-VR של סמסונג בהישרדות בפרס הכסף בקטגוריית החדשנות.

במסגרת המהלך של סמסונג, ניתנו לשורדים באי מצלמות 360 באמצעותן הם צילמו את החוויות שלהם באי. בשני פרקי השיא (שהיו מהפרקים הנצפים ביותר בעונה) של המפגש עם משפחות השורדים בבית, קיבלו בני המשפחה את משקפי ה-VR של סמסונג ויכלו לחוות ביחד עם השורדים באי את החוויה המלאה ב-360 מעלות. במקביל לשילוב בפורמט הטלוויזיוני, הופקה גם סדרה דיגיטלית בשיתוף סמסונג מחומרי ה-360 שצולמו, אשר ליוותה את אחורי הקלעים של הישרדות. הסדרה זכתה לכ-3 מיליון צפיות וידאו.

בנימוקי השופטים לבחירה נכתב: "מהלך surviVR היה מהלך מרענן וחכם שהניב תוצאות יוצאות דופן של חשיפה". בקרדיט למהלך שותפים גם משרד הפרסום ליאו ברנט מקבוצת פובליסיס ורשת, שנציגיה אף נכחו ביחד עם ברגבאום בטקס הענקת הפרסים החגיגי שנערך ביום שלישי בערב בלונדון.

פרסי ה-CMA נחשבים למפעל הפרסים התחרותי והיוקרתי ביותר בעולם התוכן השיווקי. השנה הוגשו לתחרות יותר מ-400 עבודות של 135 סוכנויות מ-23 מדינות. לעומת תחרויות הפרסום, דווקא בעולם התוכן השיווקי, ישראל מצליחה לנפק רצף של זכיות. זו השנה השלישית ברציפות שבה מהלכי תוכן שיווקי ישראליים זוכים בפרסים בתחרות – לפני שנתיים היו אלה מקאן שזכו בזהב עבור מהלך איקאה באח הגדול בקשת, לפני שנה זכתה C בפרסי כסף וארד עבור המהלך המדויק של ג'ילט בערוץ הספורט והשנה, כאמור, ממשיכה C עם רצף הזכיות, זו השנה השנייה ברציפות.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    שוקי 30/11/2017 18:12
    הגב לתגובה זו
    כשיש זכיין שיודע לפצח תוכן ומתאבד כל לקוח , משרד שלא 'שם רגליים', לקוח שמוכן לשלם כי הוא יודע מה טוב עבורו... זאת התוצאה. שאפו לרשת ולסי!! עכשיו תעברו את הכביש לזכיין השני ותשאירו בריף. מקסימום יתנו לכם באנר תלת מימד ויקראו לזה חדשנות... אבל היי, פראיירים לא מתים. הם חיים עד 120 ומשלמים במזומן.
  • 3.
    אחד שיודע 30/11/2017 17:13
    הגב לתגובה זו
    עינת סמואל יא מלכה כל הכבוד ! מקצוענית אמיתית !
  • 2.
    רוי 30/11/2017 13:17
    הגב לתגובה זו
    וארז ועדי הנדלר שם הם שילוב מנצח של אנשי מקצוע שקשה למצוא
  • 1.
    נגד תוכן 30/11/2017 13:11
    הגב לתגובה זו
    שמפרסם שביצע פעילות שיווקית בתוכן בישראל מקבל פרס בקטגוריה הזו ושהיא בכלל אסורה בישראל ומתגאה בה סמסונג באומן ורשת אתם יורקים על הרגולטור לפחות תסתירו
  • יוסי 04/12/2017 11:33
    הגב לתגובה זו
    יש התרים לתוכן שיווקי בתכניות ריאליטי. תעשה שיעורי בית חבר
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.