רגב תבטל הגבלת הוצאות פרסום של משרדי ממשלה
משרד התרבות בראשות השרה מירי רגב, שתחתיו פועלת לשכת הפרסום הממשלתית מניע מהלך שיביא לביטול תקרת ההוצאה לפרסום של משרדים ממשלתיים. במשרד מסבירים כי ההצעה לביטול תקרת ההוצאה והזרמת תקציבים נוספת למשרדי הממשלה עבור פרסום פעילותם מגיעה "בעקבות פניות משרדי הממשלה השונים והשרים העומדים בראשם, לשרת התרבות בבקשה לתקן החלטת ממשלה ישנה המגבילה את היקף פעילות המשרדים עם לשכת הפרסום הממשלתית באופן שאינו תואם את המציאות של היום".
בהוצאת המהלך לפועל צפויה רגב לחבור למשרד האוצר, להקמת צוות שיבדוק את סוגיית הגדלת התקציבים באופן פרטני לגבי כל משרד ממשלתי ובכל מקרה לגופו. בדוברות משרד התרבות מציינים עוד כי "המצב כיום אינו מאפשר להביא לידי הציבור את פעילות המשרדים המחייבת מידע והנגשה לכלל הציבור. פרוייקטים רבים למען הציבור נחסמים עקב בעיות תקציביות ואינם יוצאים אל הפועל. על כן החלטה זו מטרתה להגיע לציבור בישראל ולעבוד למענו".
לדברי השרה רגב: "החלטת הממשלה מתקנת החלטה שרירותית שאינה תואמת את מציאות עבודת משרדי הממשלה ב-2017. אל לנו לשכוח כי נבחרנו על מנת לשרת את הציבור. במציאות הקיימת כאשר תקציבים רבים אינם תואמים את הפעילויות והשירותים שאנו כממשלה מחוייבים להנגיש לציבור, אי אפשר להמשיך לעבוד. כל ניסיון להציג החלטת ממשלה זו בצורה מעוותת הוא ניסיון מר לסיבוב פוליטי על חשבון גב הציבור".
במשרד התרבות מציינים כאמור כי הבקשה לשינוי החלטת הממשלה, בהתקבלה ב-2014, הגיעה מצד משרדי ממשלה רבים. ביניהם משרד החינוך בראשו עומד השר נפתלי בנט ומשרד האוצר בראשו עומד השר כחלון, שטוען כי תקציב הפרסום שבידיו אינו מאפשר לו לפרסם לציבור את רפורמת הצהרונים תחת השם "נטו משפחה". מטבע הדברים, גם במשרדה של רגב עצמה, משרד התרבות טוענים כי התקציב הנוכחי אינו מאפשר להם להציג לציבור את הפרויקטים עליהם המשרד עובד.
- עיתונאות או חיסול חשבונות? ערוץ 14 צריך להחליט מה הוא
- תם הסכסוך הכספי בין לשכת הפרסום הממשלתית לבין ערוץ 14
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי מרכז המחקר והמידע של הכנסת, למרות ההחלטה על הגבלת תקציבי הפרסום של המשרדים הממשלתיים, תקציב הפרסום (מדיה) של לשכת הפרסום הממשלתית עמד בשנת 2013 על 175.5 מיליון שקלים, ב-2014 על 159 מיליון שקלים וב-2015 על 170 מיליון שקלים, דהיינו שמר על סדר גודל כמעט דומה ובאופן עקבי.
בשונה מהצעת חוק על כל שלביה והזמן הרב שנדרש כדי להביאה לאישור סופי, משרד התרבות ומשרד האוצר, רגב וכחלון יעבירו את ההחלטה להסיר את הגבלות הפרסום של משרדי הממשלה באמצעות "הצעת מחליטים", הדרך הכשרה אך במידת מה מסריחה לקבל החלטות מהירות ב"מסלול ירוק" עוקף ציבור. בהצעת מחליטים מגבש ומנסח המשרד את הצעתו, מציין מה עומד על הפרק וכך באמצעות ישיבה אחת בממשלה שמלווה בדיון מינימלי, אם בכלל, ההצעה נכנסת לתוקף.
בסופו של יום, כשמדובר בכסף שמשרדי הממשלה והשרים בראשם מעניקים לעצמם עבור פרסום פועלם והאדרת (או "הנגשה לציבור" המלה המכובסת העדיפה עליהם) המהלכים שהניעו, הצעת מחליטים מהירה שמיטיבה עם כל הצדדים הופכת לבחירה הקלה והמהירה להזרים עוד עשרות מיליוני שקלים של כספי ציבור לגופי המדיה.
- אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
- דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
- 2.איסתרא בלגינה רגב קריא (ל"ת)סרת תרבות. 04/08/2017 08:32הגב לתגובה זו
- 1.שי 03/08/2017 19:25הגב לתגובה זוהיא רוצה/מתכוונת/מתכננת לבטל. מכאן ועד הכותרת "מירי רגב תבטל" הדרך עדיין ארוכה.

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה
שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.
בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.
המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.
ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה, כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.
- אפל מהמרת על הודו ופותחת חנות שלישית
- מנוע החיפוש המפורסם בעולם מגיע לנאסד"ק ומה קרה היום לפני 72 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה
שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.
בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.
המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.
ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה, כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.
- אפל מהמרת על הודו ופותחת חנות שלישית
- מנוע החיפוש המפורסם בעולם מגיע לנאסד"ק ומה קרה היום לפני 72 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.