רגב תבטל הגבלת הוצאות פרסום של משרדי ממשלה
משרד התרבות בראשות השרה מירי רגב, שתחתיו פועלת לשכת הפרסום הממשלתית מניע מהלך שיביא לביטול תקרת ההוצאה לפרסום של משרדים ממשלתיים. במשרד מסבירים כי ההצעה לביטול תקרת ההוצאה והזרמת תקציבים נוספת למשרדי הממשלה עבור פרסום פעילותם מגיעה "בעקבות פניות משרדי הממשלה השונים והשרים העומדים בראשם, לשרת התרבות בבקשה לתקן החלטת ממשלה ישנה המגבילה את היקף פעילות המשרדים עם לשכת הפרסום הממשלתית באופן שאינו תואם את המציאות של היום".
בהוצאת המהלך לפועל צפויה רגב לחבור למשרד האוצר, להקמת צוות שיבדוק את סוגיית הגדלת התקציבים באופן פרטני לגבי כל משרד ממשלתי ובכל מקרה לגופו. בדוברות משרד התרבות מציינים עוד כי "המצב כיום אינו מאפשר להביא לידי הציבור את פעילות המשרדים המחייבת מידע והנגשה לכלל הציבור. פרוייקטים רבים למען הציבור נחסמים עקב בעיות תקציביות ואינם יוצאים אל הפועל. על כן החלטה זו מטרתה להגיע לציבור בישראל ולעבוד למענו".
לדברי השרה רגב: "החלטת הממשלה מתקנת החלטה שרירותית שאינה תואמת את מציאות עבודת משרדי הממשלה ב-2017. אל לנו לשכוח כי נבחרנו על מנת לשרת את הציבור. במציאות הקיימת כאשר תקציבים רבים אינם תואמים את הפעילויות והשירותים שאנו כממשלה מחוייבים להנגיש לציבור, אי אפשר להמשיך לעבוד. כל ניסיון להציג החלטת ממשלה זו בצורה מעוותת הוא ניסיון מר לסיבוב פוליטי על חשבון גב הציבור".
במשרד התרבות מציינים כאמור כי הבקשה לשינוי החלטת הממשלה, בהתקבלה ב-2014, הגיעה מצד משרדי ממשלה רבים. ביניהם משרד החינוך בראשו עומד השר נפתלי בנט ומשרד האוצר בראשו עומד השר כחלון, שטוען כי תקציב הפרסום שבידיו אינו מאפשר לו לפרסם לציבור את רפורמת הצהרונים תחת השם "נטו משפחה". מטבע הדברים, גם במשרדה של רגב עצמה, משרד התרבות טוענים כי התקציב הנוכחי אינו מאפשר להם להציג לציבור את הפרויקטים עליהם המשרד עובד.
- עיתונאות או חיסול חשבונות? ערוץ 14 צריך להחליט מה הוא
- תם הסכסוך הכספי בין לשכת הפרסום הממשלתית לבין ערוץ 14
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי מרכז המחקר והמידע של הכנסת, למרות ההחלטה על הגבלת תקציבי הפרסום של המשרדים הממשלתיים, תקציב הפרסום (מדיה) של לשכת הפרסום הממשלתית עמד בשנת 2013 על 175.5 מיליון שקלים, ב-2014 על 159 מיליון שקלים וב-2015 על 170 מיליון שקלים, דהיינו שמר על סדר גודל כמעט דומה ובאופן עקבי.
בשונה מהצעת חוק על כל שלביה והזמן הרב שנדרש כדי להביאה לאישור סופי, משרד התרבות ומשרד האוצר, רגב וכחלון יעבירו את ההחלטה להסיר את הגבלות הפרסום של משרדי הממשלה באמצעות "הצעת מחליטים", הדרך הכשרה אך במידת מה מסריחה לקבל החלטות מהירות ב"מסלול ירוק" עוקף ציבור. בהצעת מחליטים מגבש ומנסח המשרד את הצעתו, מציין מה עומד על הפרק וכך באמצעות ישיבה אחת בממשלה שמלווה בדיון מינימלי, אם בכלל, ההצעה נכנסת לתוקף.
בסופו של יום, כשמדובר בכסף שמשרדי הממשלה והשרים בראשם מעניקים לעצמם עבור פרסום פועלם והאדרת (או "הנגשה לציבור" המלה המכובסת העדיפה עליהם) המהלכים שהניעו, הצעת מחליטים מהירה שמיטיבה עם כל הצדדים הופכת לבחירה הקלה והמהירה להזרים עוד עשרות מיליוני שקלים של כספי ציבור לגופי המדיה.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
- 2.איסתרא בלגינה רגב קריא (ל"ת)סרת תרבות. 04/08/2017 08:32הגב לתגובה זו
- 1.שי 03/08/2017 19:25הגב לתגובה זוהיא רוצה/מתכוונת/מתכננת לבטל. מכאן ועד הכותרת "מירי רגב תבטל" הדרך עדיין ארוכה.
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.

בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
טבלת רייטינג מעודכנת, המספרים, השינויים וכמה אנשים צופים בגיא פינס?
הנתונים מראים שליטה כמעט אבסולוטית, לכל הפחות במה שנוגע למקום הראשון ברצועות המשמעותיות ביותר בטלוויזיה, מהדורת החדשות המרכזיות והפריים טיים, כולן, בשליטת קשת. ובכלל - קשת היא מונופול לא מוצהר. מונופול מול המפרסמים שאת השאריות מעבירים לערוצים אחרים.
המהדורה המובילה היא של קשת 12 עם 15.9% ברייטינג ו-394 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 7.9% ו-218 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 5.2% ו-121 אלף צופים וכאן 11, שחזרה למימדים "רגילים", עם 2.6% ו-68 אלף צופים. חדשות 12 היא התוכנית הכי נצפית בכלל - בקרב כל הסגמנטים, גם מול תוכניות הבידור והפריים טיים.
פריים טיים
גם בפריים טיים קשת הובילה, עם "נוטוק" המקורית שעמדה על 14.8% רייטינג ו-338 אלף צופים. אחריה היה, איך לא, ריאליטי אוכל, כש-"משחקי השף" הגיעו למקום השני עם 10.4% ו-237 אלף צופים, ובמקום השלישי היו הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 8.9% ויותר צופים מהמקום השני, עם 241 אלף צופים. את הרשימה סגרה "זמן אמת" התיעודית של כאן 11, עם 4.4% רייטינג ו-106 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב
תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.5% ו-73 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים ואילו רשת סגרה את הרשימה עם 1.7% ו-34 אלף צופים.
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- הכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהדורות המוקדמות לאורך אחר
הצוהריים ושעות הערב המוקדמות מובילה עדיין קשת 12 כאשר המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו מובילה עם 10.2% ברייטינג ו-236 אלף צופים. אחריה שש עם עודד בן עמי עם 7.1% רייטינג ו-173 אלף צופים. המהדורות הנוספות של שעה שבע בערב הן שבע עם שלזינגר וברדוגו ב-14 עם
6.2% ו-160 אלף צופים ואזור בחירה של רביב דרוקר וברוך קרא בפער משמעותי עם 4.5% ו-115 אלף צופים. רפי רשף בחמש אחר הצוהריים מוביל עם 6.6% ו-156 אלף צופים בעוד שמעון ריקלין בשעה שש בערוץ 14 עם 5.3% ו-133 אלף צופים ומוריה וברקו ב-13 עם רייטינג של 3.6% ו-84 אלף
צופים.
