איציק בנבנישתי פרטנר TV
צילום: אלכסנדר כץ

פרטנר מסתערת על שוק ה-TV: ארבעים ערוצים ב-69 ש'

אל השוק הסוער נכנסת כעת פרטנר עם הצעה לחבילת TV, לטריפל ובקרוב גם לחבילה מרובעת. אין כוונה בשלב זה לצרף לחבילת הערוצים את ONE וערוצי צ'רלטון 
אלכסנדר כץ | (5)

חברת פרטנר השיקה הבוקר (יום ג') את שירות הטלוויזיה שלה פרטנר TV, ומציעה כעת כ-40 ערוצים בתשלום חודשי של 69 שקלים. בחברה אומרים כי אין כוונה להעלות את מחיר החבילה לאחר שנה, אולם לא מתחייבים גם שהמחיר לא יעלה.

פרטנר TV תציע גם חבילה כולל מנוי לנטפלעיקס ב-89 שקלים, וחבילת טריפל ב-129 שקלים. המחיר הוא לעד 5 מכשירים, כולל סמארטפונים, טאבלטים ומחשבים נייחים, כאשר מחיר עבור כל ממיר נוסף יעמוד על 29 שקלים לחודש. בקרוב תושק גם חבילת 'פרטנר קוואד' - טלוויזיה, אינטרנט, קו טלפון ביתי ומנויי סלולר. 

מחירי החבילות של פרטנר זולים מאלה של סלקום TV, שעומדים על 99 שקלים לחודש לשירות טלוויזיה ו-149 שקלים לטריפל לשנה הראשונה, ובתוספת של 20 שקלים מהשנה השנייה. התקנה בפרטנר תתבצע בחינם בהשקה, אך בעתיד תעלה כסף.

השירות של פרטנר TV כולל עשרות ערוצים חיים, שירות VOD עם אלפי שעות תוכן וכאמור שיתוף הפעולה של נטפליקס. פרטנר תשדר את הערוצים הישראלים הארציים והייעודיים, את 5 ערוצי ערוץ הספורט של RGE, כ-7 ערוצתי ילדים כולל ערוץ הילדים של RGE, ערוץ צחוק, 10 ערוצי לייף סטייל, ועוד. 

בשלב זה לא נראה שפרטנר תצרף לרשימת הערוצים גם את ערוצי הספורט ONE וצ'רלטון, כאשר אנשי מתבססים על סקר פנימי על פיו 91% מהנשאלים מסתפקים בשידורי ערוץ הספורט. במצב כזה לא רואים בחברה את צירופם של ONE וצ'רלטון כ"שובר שוויון", ולכן יעדיפו כעת להימנע מהסכמים עם חברות אלה. 

בדומה לסלקום TV, יהיה גם שירות Catch Up לצפייה בכל תכנית ששודרה בכל ערוץ עד שבועיים אחורנית ללא צורך בהקלטה מראש. הממיר של פרטנר הוא ממיר 4K עם ממשק פתוח להוספת אפליקציות תוכן, משחקים, ומוזיקה ישירות מגוגל פליי, ויכולת "שיגור" (casting) של תכנים ממסך הסמארטפון אל מסך הטלוויזיה. השלט יכלול כפתורים של נטפליקס ויוטיוב, והחיפוש בו מתבצע גם באמצעות הוראה קולית. 

בנוסף, פרטנר חשפה גם שיתוף פעולה עם חברת ראנד מדיה, נציגת קרטינה TV בישראל, המספקת אפליקציית תוכן הכוללת עשרות ערוצי טלוויזיה לקהל דוברי הרוסית בישראל. מערכת ההפעלה של פרטנר TV פתוחה להוספת תכנים חיצוניים על גבי הממשק, ובכך מאפשרת לפרטנר לייצר שיתופי פעולה עם ענקיות תוכן מהארץ ומהעולם. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

פרטנר נכנסת לשוק סוער גם כך, לאחר שנים של דואופול עם HOT ו-yes בלבד. לפני כשנתיים וחצי הצטרפה לתחרות גם סלקום TV, שכעבור שנה חתמה גם היא על הסכם עם RGE לשידור ערוץ הספורט - מה ששחרר את השסתום ואפשר ללקוחות חובבי ספורטט לעבור אליה. כעת יש לה יותר מ-130 אלף מנויים, נכון לרבעון הראשון של 2013. אל הזירה הצטרפהה לאחרונה גם טריפל סי עם שירות smart

נשיא סבן קפיטל גרופ ויו"ר פרטנר אדם צ'זנוף, אמר בתחילת אירוע ההשקה כי "זהו יום היסטורי לפרטנר, יום שבו אנו עושים צעד משמעותי ביותר בהפיכתנו לקבוצת תקשורת כוללת". 

מנכ"ל הקבוצה איציק בנבנישתי, הוסיף כי "בשנה שעברה, בפברואר 2016, הכרזנו על יציאה לדרך חדשה ומעבר מחברה ממוקדת סלולר לקבוצת תקשורת כוללת, והיום הגענו ליעד, עם השקת פרטנר TV. בפרק שעבר מאז ההכרזה, הניעה הנהלת פרטנר מהלכים אדירים הכוללים איחוד כלל פעילויות החברה תחת מותג 'פרטנר', הרחבת פעילות החטיבה העסקית והפיכתה לגורם משמעותי בשוק האינטגרציה והשירותים בישראל, הרחבת רשת הסיבים האופטיים העצמאית של פרטנר לשוק הפרטי כולל התחלת פריסה וחיבור לקוחות בערים שונות ברחבי הארץ, וכמובן, השקת שירות הטלוויזיה של פרטנר. 

לדברי לירן דן, סמנכ"ל אסטרטגיה ופיתוח עסקי בפרטנר, "שירות פרטנר TV מותאם להרגלי צריכת התוכן המשתנים, והוא תוכנן בקפידה על בסיס בחינה מעמיקה של הרגלי צריכת התוכן בישראל ובעולם. בתוך פחות משנתיים הקמנו פעילות טלוויזיה חדשנית המבוססת על הטכנולוגיה המתקדמת בעולם, ופותחת כל צופה לאפשרויות צפייה ותוכן ללא הגבלה. שירות פרטנר TV מביא לישראל את המהפכה הצרכנית שמשנה את שוק הטלוויזיה הרב ערוצית בעולם. יש חמש מגמות עיקריות שמובילות היום את עולם צריכת התוכן: צפייה בשידורים חיים שממשיכה להיות משמעותית, עלייה בצפייה בתוכן מוקלט, צפיית וידאו הולכת וגוברת ממכשירים ניידים, צפייה בשירותי סטרימינג דוגמת נטפליקס, ורגישות מצד צרכנים למחיר המשולם לחברות הטלוויזיה הרב-ערוצית. לכל אחת מחמש מגמות אלה, נתנו מענה מושלם בפרטנר TV". 

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    איתן 27/06/2017 18:38
    הגב לתגובה זו
    זהו מחיר הוגן לכל אחד וטוב שיש תחרות עם כולם. גם ככה אנו חיים במדינה יקרה נקווה שיהיה הרבה ערוצי סרטים ואני עובר מyes
  • 2.
    כמה תעלה חבילת ספורט ? (ל"ת)
    צדוק 27/06/2017 15:19
    הגב לתגובה זו
  • המערכת 28/06/2017 08:24
    הגב לתגובה זו
    הערוצים של ערוץ הספורט של חברת RGE. אין הסכמים עם ONE, וגם לא עם צ'רלטון. הערוצים בתשלום של ערוץ הספורט יעלו בדיוק כפי שהם עולים בYES, בHOT ובסלקום TV
  • 1.
    גיל 27/06/2017 13:01
    הגב לתגובה זו
    בערוצי הספורט של ספורט 5בשנים האחרונות כמעט אין תוכן. אין אוהד ספורט אמיתי שיוותר על הליגה הספרדית הכי נצפית בעולם שמשודרת ב-one או על שידורי הליגה האנגלית וליגת העל שמשודרות בצרלטון. מתעסקים בערוצי עידן פלוס או סדרות וסרטים אותם אפשר לצפות ללא בעיה באינטרנט אבל הדבר היחיד שצריך ובלייב זה ספורט ולזה אין לכם מענה. לא תודה בשביל נטפליקס לא צריך אתכם . הרעיון נחמד אבל בלי כל ערוצי הספורט הוא לא שווה כלום.
  • הצעירים רוצים ספורט כולל כדורגל בשידור חי,במקום vod או נטפליקס (ל"ת)
    צ.א. 27/06/2017 15:21
    הגב לתגובה זו
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)
בלעדי

פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS

פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים

ליאור דנקנר |

ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור. 

גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון. 

דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.

קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת


קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים

הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים. 

הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו

קשת שולטת בלוח שידורי מוצ"ש

עוד ערב ללא תוכן מקורי בערוצי הטלוויזיה, למעט סרט תיעודי ששודר בכאן11; מבחינת המהדורות המרכזיות, כמו בכל מוצ"ש, קשת מובילה בכל הרצועות - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

כמו מדי מוצ"ש, העובדה שערוץ 14 אינו משדר לאורך היום משפיעה על טבלת הרייטינג, והמהדורה המרכזית של חדשות 12 פותחת פערים על המתחרות, ואמש מהדורת החדשות של 12 השיגה רייטינג של 15.9% וכמות צופים של 396 אלף. הבאה אחריה היתה חדשות 13, עם 5.5% רייטינג ו-156 אלף צופים וכשהמקום השני הוא נתונים של כשליש ממהדורת 12, ניתן לראות עד כמה הפער גדול במוצ"ש. במקום השלישי היתה המהדורה של ערוץ 14, עם 4.9% ו-131 אלף וכרגיל את הרשימה סגר כאן11, עם 3.5% רייטינג ו-90 אלף צופים. 

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם כאן11 שידרו את הסרט התיעודי "יצאתי בשש", שעוקב אחרי רציחות נשים על ידי בני זוגן, שהיה עם 2.6% רייטינג וצפו בו 56 אלף איש, אבל כל השאר היה ריאליטי או תכניות אירוח למיניהן. בכל אופן, את הרצועה הובילו תכניות הריאליטי, כשהכוכב הבא לאירוויזיון היה עם 17.3% ו-427 אלף צופים והיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריו היה "משחק השף", עם 11.3% רייטינג ו-286 אלף צופים ובמקום השלישי היתה "הפטריוטים" של ערוץ 14, עם 6.2% רייטינג ו-168 אלף צופים. 

כאן11 שידרו במהלך הרצועה גם את פגישה עם רוני קובן, שאירח את ליאור סושרד והיה עם רייטינג של 4.7% ו-112 אלף צופים. 

תכניות אחה"צ 

הרצועה המוקדמת של פגוש את העיתונות של קשת היתה על 11.9% ו-320 אלף צופים, בעוד מוריה וברקו היו על 3.7% רייטינג ו-106 אלף צופים. לאחר מכן פגוש את העיתונות עלו ל-13.2% ו-331 אלף צופים, מוריה וברקו עלו ל-3.8% ו-130 אלף צופים ואילו ערוץ 14 הצטרף עם "השבוע" עם אראל סג"ל, שעמד על 3% ו-77 אלף צופים. 

לייט נייט

את רצועות הלייט נייט הובילו "אברי ושרקי" עם, רייטינג של 8.7% ו-208 אלף צופים, אחריהם היו רשת עם שידור חוזר של "שנות ה-90" שעמדו על 4.1% רייטינג ו-95 אלף צופים ואילו חדשות הלילה עם שרה ב"ק, ששודרו בערוץ 14, היו עם 2.6% רייטינג ו-70 אלף צופים.