עסקת ענק: מיקרוסופט רוכשת את הרשת החברתית לינקדאין - והמניה מתפוצצת
ענקית התוכנה מיקרוסופט תרכוש את הרשת החברתית המקצועית הגדולה בעולם - לינקדאין. מניית מיקרוסופט לבנתיים נסחרת בירידות קלות של עד 0.4% בשלב הטרום מסחר - אבל מניית לינקדאין פשוט טסה בטירוף עם עלייה בשיעור 48.7% בשלב הטרום. מיקרוסופט תשלם 26.2 מיליארד דולר במזומן וזאת לפי מחיר מניה של 196 דולר. רק נזכיר כי לפני בערך שנה מניית הרשת החברתית העסקית נסחרה במחיר של כמעט 300 דולר.
זו הייתה שנה דרמטית מאוד בכל הנוגע למחיר מניית הרשת החברתית המקצועית. בפברואר האחרון, המנייה צנחה ביותר מ-40% לאחר שפרסמה דו"חות מאכזבים והציגה תחזית חלשה במיוחד לגבי הרווחים וההכנסות להמשך השנה. בתוך כך המנייה הגיעה למחיר של 108.4 דולר. מיקרוסופט מאמינה, כאמור, שהיא שווה הרבה יותר.
הנה סרטון שפרסמו היום החברות, ובו מסבירים מנכ"ל מיקרוסופט ומנכ"ל לינקדאין (שיישאר בתפקידו וידווח לזה הראשון) את המהלך:

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola 1.9% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
