תקציב הפרסום של הרשות למלחמה בסמים יוצא למכרז; הכנסת תדון בקמפיין האחרון
הרשות הלאומית למלחמה בסמים ואלכוהול מוציאה את תקציב הפרסום שלה למכרז - כך נודע לאייס. עד כה טופל התקציב ב-4 השנים האחרונות במשרד הפרסום מקאן תל אביב.
על פי אתר יפעת מכרזים, מסמכי המכרז החדש קובעים שהתקציב צפוי לעמוד על כ-4 מיליון שקלים, "בהתאם למדיניות הרשות, יעדיה, צרכיה ותקציביה". תנאי הסף להתמודדות במכרז גמישים למדי ומאפשרים לחברות פרסום עם ניסיון של 3 שנים ומחזור של 10 מיליון שקל ומעלה בשנה, להתמודד על התקציב. התקשרות עם המשרד הזוכה תהיה לשנתיים עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות (שנה אחת בכל פעם) עד למקסימום של 4 שנות פעילות עד למכרז הבא. הערבות הבנקאית הנדרשת להתמודדות בכרז תעמוד על 50 אלף שקלים.
עוד מציינת הרשות כי המשרד הזוכה בתקציב יחל את עבודתו באופן מיידי ויידרש לנהל את מסע הפרסום לרבעון האחרון של שנת 2016, דהיינו חודשים אוקטובר-דצמבר 2016. בין השאר, במסגרת הטיפול בתקציב הפרסום, השירותים אותם דורשת הרשות יינתנו גם בשפה הערבית והאמהרית. על המשרדים המתמודדים במכרז לספק בעצמם את השרותים בשפות הנ"ל ובמידה ואין באפשרותו לעשות זאת, יהא עליו לשכור שרותים של קבלני משנה לעניין זה ולנהל אותם מקצועית וכספית.
מסמכי המכרז מפרטים גם מהם האתגרים הפרסומיים שאיתם יתמודדו המשרדים. מקרה לדוגמא הוא "השפעת אלכוהול על עוברים בתקופת ההריון". במסגרת זו הם יידרשו להצידג מהלך שייצור "מודעות והנעה להפסקה מוחלטת של שתיית אלכוהול על ידי נשים הרות" בתקציב של 350 אלף שקל לפעילות. המקרה השני הוא "שיפור הדימוי של בני הקהילה האתיופית בהקשר של צריכת אלכוהול".
- נו מור 'מיסטר נייס גאי': ההקלטה של מקאן חושפת את האמת על סמי הפיצוציות
- הרשות למלחמה בסמים נגד קמפיין לפמ עם משה אבגי: "פסול, שגוי ולא מצחיק"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך שנת 2015 התמקדו הקמפיינים של מקאן תל אביב עבור הרשות בסמי הפיצוציות תחת הכותרת "סמי פיצוציות - אין לך מושג איך זה ייגמר" ובנזקי עישון קנאביס תחת הכותרת: "אל תתן לגראס להחליט בשבילך". לאחרונה עלה בגל"צ קמפיין רדיו של הרשות, שטוען כי ג'וינט פגע קשות בנערה.
האזינו לקמפיין השנוי במחלוקת
הקמפיין הזה עורר זעם אצל ח"כ תמר זנדברג (מרצ), יו"ר הוועדה המיוחדת למאבק בנגדי הסמים והאלכוהול ומי שנחשבת לתומכת בלגליזציה של סמים קלים בישראל. זנדברג החליטה לכנס השבוע את הוועדה לדון בתקציב הפרסום של הרשות, עוד לפני שנודע לה מאייס כי התקציב גם כך יוצא למכרז.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
"נדהמתי לשמוע את הפרסומת הארכאית שלא מחוברת למציאות בשום צורה, אשר הסיכוי שלה לתרום להסברה אמיתית ומשמעותית אפסי", מסרה זנדברג לאייס. "לא ברור לי באיזה אופן מתקבלות ההחלטות ברשות ומוצאים כספי הציבור המושקעים בה אם כזו פרסומת עולה לאוויר בקמפיין ארצי ועד כמה הגורמים שהמציאו ואישרו אותה מבינים את תפקידם ומבצעים אותו באופן הטוב ביותר. הדיון ביום רביעי נועד לחשוף לציבור את חלוקת תקציב הפרסום ברשות ואת האופן שבו מתקבלות החלטות, על מנת שכספי משלם המסים לא ימשיכו להתבזבז על קמפיינים חסרי משמעות שנשמע כאילו נכתבו לפני 40 שנה".
ברשות למלחמה בסמים מסרו לאייס כי "תקציב הפרסום של הרשות שקוף וגלוי לכל, וכפי שהוא ניתן בפרוטרוט לכל דורש, כך יהיה גם ביחס לוועדת הסמים של הכנסת. הנתונים מדברים בעד עצמם, אחד מכל 6 בני נוער שמשתמשים במריחואנה, מתמכר לסם, 20% מהמאושפזים הצעירים בכפרי הגמילה מגיעים לשם בשל שימוש במריחואנה, סם שמי שמקלים ראש בסכנות הטמונות בו, מסייעים להפחתת תחושת המסוכנות לגביו בקרב בני הנוער. הראיה הטובה ביותר לכך היא שקולורדו בה הונהגה לגליזציה מלאה לפני כשנתיים, היא גם המדינה המובילה בארה"ב בשימוש בסם בקרב בני נוער (למרות שחוקית הסם אסור בשימוש לבני נוער)".
עוד נמסר כי "תפקידנו הוא לעשות כל שביכולתנו בכדי להיאבק בתופעת השימוש בסמים והשתייה המופרזת של אלכוהול וזו גם מטרתו של הקמפיין הנוכחי בו משולבים גם גורמי מקצוע, דוגמת הרב איתן אקשטיין, מנכ"ל כפר הגמילה רטורנו".
- 1.משיח תתעורר (ל"ת)משה 05/06/2016 15:30הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
