תקציב הפרסום של הרשות למלחמה בסמים יוצא למכרז; הכנסת תדון בקמפיין האחרון
הרשות הלאומית למלחמה בסמים ואלכוהול מוציאה את תקציב הפרסום שלה למכרז - כך נודע לאייס. עד כה טופל התקציב ב-4 השנים האחרונות במשרד הפרסום מקאן תל אביב.
על פי אתר יפעת מכרזים, מסמכי המכרז החדש קובעים שהתקציב צפוי לעמוד על כ-4 מיליון שקלים, "בהתאם למדיניות הרשות, יעדיה, צרכיה ותקציביה". תנאי הסף להתמודדות במכרז גמישים למדי ומאפשרים לחברות פרסום עם ניסיון של 3 שנים ומחזור של 10 מיליון שקל ומעלה בשנה, להתמודד על התקציב. התקשרות עם המשרד הזוכה תהיה לשנתיים עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות (שנה אחת בכל פעם) עד למקסימום של 4 שנות פעילות עד למכרז הבא. הערבות הבנקאית הנדרשת להתמודדות בכרז תעמוד על 50 אלף שקלים.
עוד מציינת הרשות כי המשרד הזוכה בתקציב יחל את עבודתו באופן מיידי ויידרש לנהל את מסע הפרסום לרבעון האחרון של שנת 2016, דהיינו חודשים אוקטובר-דצמבר 2016. בין השאר, במסגרת הטיפול בתקציב הפרסום, השירותים אותם דורשת הרשות יינתנו גם בשפה הערבית והאמהרית. על המשרדים המתמודדים במכרז לספק בעצמם את השרותים בשפות הנ"ל ובמידה ואין באפשרותו לעשות זאת, יהא עליו לשכור שרותים של קבלני משנה לעניין זה ולנהל אותם מקצועית וכספית.
מסמכי המכרז מפרטים גם מהם האתגרים הפרסומיים שאיתם יתמודדו המשרדים. מקרה לדוגמא הוא "השפעת אלכוהול על עוברים בתקופת ההריון". במסגרת זו הם יידרשו להצידג מהלך שייצור "מודעות והנעה להפסקה מוחלטת של שתיית אלכוהול על ידי נשים הרות" בתקציב של 350 אלף שקל לפעילות. המקרה השני הוא "שיפור הדימוי של בני הקהילה האתיופית בהקשר של צריכת אלכוהול".
- נו מור 'מיסטר נייס גאי': ההקלטה של מקאן חושפת את האמת על סמי הפיצוציות
- הרשות למלחמה בסמים נגד קמפיין לפמ עם משה אבגי: "פסול, שגוי ולא מצחיק"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך שנת 2015 התמקדו הקמפיינים של מקאן תל אביב עבור הרשות בסמי הפיצוציות תחת הכותרת "סמי פיצוציות - אין לך מושג איך זה ייגמר" ובנזקי עישון קנאביס תחת הכותרת: "אל תתן לגראס להחליט בשבילך". לאחרונה עלה בגל"צ קמפיין רדיו של הרשות, שטוען כי ג'וינט פגע קשות בנערה.
האזינו לקמפיין השנוי במחלוקת
הקמפיין הזה עורר זעם אצל ח"כ תמר זנדברג (מרצ), יו"ר הוועדה המיוחדת למאבק בנגדי הסמים והאלכוהול ומי שנחשבת לתומכת בלגליזציה של סמים קלים בישראל. זנדברג החליטה לכנס השבוע את הוועדה לדון בתקציב הפרסום של הרשות, עוד לפני שנודע לה מאייס כי התקציב גם כך יוצא למכרז.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
"נדהמתי לשמוע את הפרסומת הארכאית שלא מחוברת למציאות בשום צורה, אשר הסיכוי שלה לתרום להסברה אמיתית ומשמעותית אפסי", מסרה זנדברג לאייס. "לא ברור לי באיזה אופן מתקבלות ההחלטות ברשות ומוצאים כספי הציבור המושקעים בה אם כזו פרסומת עולה לאוויר בקמפיין ארצי ועד כמה הגורמים שהמציאו ואישרו אותה מבינים את תפקידם ומבצעים אותו באופן הטוב ביותר. הדיון ביום רביעי נועד לחשוף לציבור את חלוקת תקציב הפרסום ברשות ואת האופן שבו מתקבלות החלטות, על מנת שכספי משלם המסים לא ימשיכו להתבזבז על קמפיינים חסרי משמעות שנשמע כאילו נכתבו לפני 40 שנה".
ברשות למלחמה בסמים מסרו לאייס כי "תקציב הפרסום של הרשות שקוף וגלוי לכל, וכפי שהוא ניתן בפרוטרוט לכל דורש, כך יהיה גם ביחס לוועדת הסמים של הכנסת. הנתונים מדברים בעד עצמם, אחד מכל 6 בני נוער שמשתמשים במריחואנה, מתמכר לסם, 20% מהמאושפזים הצעירים בכפרי הגמילה מגיעים לשם בשל שימוש במריחואנה, סם שמי שמקלים ראש בסכנות הטמונות בו, מסייעים להפחתת תחושת המסוכנות לגביו בקרב בני הנוער. הראיה הטובה ביותר לכך היא שקולורדו בה הונהגה לגליזציה מלאה לפני כשנתיים, היא גם המדינה המובילה בארה"ב בשימוש בסם בקרב בני נוער (למרות שחוקית הסם אסור בשימוש לבני נוער)".
עוד נמסר כי "תפקידנו הוא לעשות כל שביכולתנו בכדי להיאבק בתופעת השימוש בסמים והשתייה המופרזת של אלכוהול וזו גם מטרתו של הקמפיין הנוכחי בו משולבים גם גורמי מקצוע, דוגמת הרב איתן אקשטיין, מנכ"ל כפר הגמילה רטורנו".
- 1.משיח תתעורר (ל"ת)משה 05/06/2016 15:30הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
