אלון הוכדורף וצור גולן
צילום: יח"צ
פרסום ראשון

ברוך הבא ל-2016: M&C SAATCHI זכה בתקציב הפרסום של קבוצת חמת

משרד הפרסום זכה בתקציב החברה הבורסאית שמוערך בכ-5 מיליון שקלים. לאייס נודע עוד כי ענת בן נתן, מייסדת המשרד, בגלגולו הקודם לפני שנרכש על ידי M&C SAATCHI פרשה ומכרה את מניותיה לשותפים אלון הוכדורף, צור גולן והרשת הבינלאומית 
משה בנימין | (7)

משרד הפרסום M&C SAATCHI נכנס רשמית לשנת 2016 עם זכייה בתקציב הפרסום של קבוצת חמת, יצרנית, משווקת ויצואנית של מוצרים לחדרי אמבט, אינסטלציה וסניטציה. התקציב מוערך בכ-5 מיליון שקלים. חדשות נוספות ולא פחות מעניינות המגיעות מכיוון המשרד נוגעות לפרישתה מהשותפות של ענת בן נתן, מייסדת המשרד המקורי, בטרם כניסתה של הרשת הבינלאומית. 

קבוצת חמת היא חברה בורסאית שהונפקה בשנת 1993 כחברת אחזקות בבורסה לניירות ערך בתל אביב. היא פועלת באמצעות 5 חברות בנות: חמת, חמת מקלחונים, חרסה ליפסקי וצוקר מנקין. כאמור, החברה מתמחה בייצור, שיווק וייצוא של מגוון מוצרים מעוצבים לחדרי אמבט, שירותים ומטבחים דוגמת ברזי אמבט וברזי מטבח, מקלחונים, מוצרי אינסטלציה וסניטציה ונחשבת לאחת מהיצואניות הגדולות בתעשייה הישראלית.

 

גלי אורון סמנכ"לית השיווק של חמת: "בשנה האחרונה התמקדנו במחקר ופיתוח מוצרים ושדרוג תהליכים, כעת אנו חוזרים להתמקד במותגים. במהלך 2016 מתוכננות השקות חדשות של סדרות מעוצבות ומוצרים חדשניים שיתרמו להמשך חיזוק מעמדם של מותגי הקבוצה כמובילים והנמכרים בתחומם".

 

M&C SAATCHI החל את פעילותו בישראל לפני שנה כאשר הרשת הבינלאומית השלימה את רכישתו של משרד הפרסום בן נתן גולן. כיום עומדים בראש המשרד אלון הוכדורף וצור גולן. במהלך 2015 הכפיל המשרד את היקפי פעילותו עם צירוף תקציבי רב-בריח, קבוצת דלק, מנטה וקפה ג'ו.

אלון הוכדורף, מנכ"ל ובעלים משותף ב-M&C SAATCHI: "זוהי זכות וגאווה גדולה עבורנו להיות שותפים לעתיד המבטיח של קבוצת חמת - מותג על כחול לבן שמצטרף למשפחת לקוחותינו שגם הם חברות ישראליות חזקות ומובילות בתחומן. אנו מודים להנהלת חמת על הבחירה והאמון. נמשיך לטפל בלקוחותינו תחת התפיסה הייחודית שלנו "ראש בינלאומי - לב ישראלי".

פורשת מהמשרד, לא מתחום הפרסום

לאחר שנים שעבדה לצד הפרסומאי ג'רי ירקוני תחת שם המשרד בן נתן ירקוני, ענת בן נתן פנתה לדרך עצמאית בשנת 2010. ב-2013 חבר אליה צור גולן, שהיה עד אז סמנכ"ל קריאייטיב בכיר בשלמור אבנון עמיחי ועבד שנים רבות לצד גדעון עמיחי בימי תור הזהב של שלמור, עד שירש את מקומו לאחר שזה פרש. בתחילת 2015 נכנס לתמונה אלון הוכדורף לאחר שסיים את תפקידו בחברת רכש המדיה של פובליסיס - זניט. הוכדורף קישר למשרד את רשת הפרסום הבינלאומית M&C SAATCHI וזו רכשה את השליטה במשרד הפרסום של גולן ובן נתן כאשר הוכדורף הצטרף במקביל לשותפות. 

לאייס נודע כי בן נתן פרשה לאחרונה לאחר שהסדירה את מכירת מניותיה לשאר הצדדים השותפים במשרד באופן שווה. בסביבת המשרד מציינים כי הפרישה של בן נתן היא פועל יוצא של תחושת מיצוי שלה לאחר שנים רבות בתחום. עם זאת, בן נתן צפויה להישאר בשוק הפרסום ובימים אלה מכינה את הקרקע לקראת התחנה הבאה. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    השתלטות עויינת (ל"ת)
    בשתי מילים 28/01/2016 16:08
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    בהצלחה 28/01/2016 12:29
    הגב לתגובה זו
    עד עכשיו זה היה מאוד רגיל ובינוני במקרה הטוב. אלון יעשה את העבודה מול המדיה והלקוחות אבל צור חייב להכניס פנימה פיגורה רצינית ולזוז הצידה.
  • אחד שהיה שם 31/01/2016 09:37
    הגב לתגובה זו
    תסתכלו טוב טוב מי עשה את כל העבודה בשלמור על הלקוחות הגדולים ומי הביא הכי הרבה כבוד ופרסים בזירה הבינלאומית - צור והצוותים שלו.
  • 4.
    טלי 27/01/2016 22:45
    הגב לתגובה זו
    מה שענת עושה בשנה אחרים לא עושים בעשור
  • 3.
    חזי 27/01/2016 22:43
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה לצוות המנצח! הדרך למעלה לא קלה אבל אני בטוח שיש לכם כל מה שנדרש כדי להיות אלטרנטיבה מרעננת עבור המפרסמים הגדולים במשק. אתם מוכיחים את זה בכל יום מחדש.
  • 2.
    אנושית, חברה ומיוחדת במינה. בהצלחה. (ל"ת)
    הידיד הצפוני 27/01/2016 16:52
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ניר 27/01/2016 14:42
    הגב לתגובה זו
    ענת היתה הלב הפועם ועצוב לדעת שהיא הולכת הביתה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.