ברוך הבא ל-2016: M&C SAATCHI זכה בתקציב הפרסום של קבוצת חמת
משרד הפרסום M&C SAATCHI נכנס רשמית לשנת 2016 עם זכייה בתקציב הפרסום של קבוצת חמת, יצרנית, משווקת ויצואנית של מוצרים לחדרי אמבט, אינסטלציה וסניטציה. התקציב מוערך בכ-5 מיליון שקלים. חדשות נוספות ולא פחות מעניינות המגיעות מכיוון המשרד נוגעות לפרישתה מהשותפות של ענת בן נתן, מייסדת המשרד המקורי, בטרם כניסתה של הרשת הבינלאומית.
קבוצת חמת היא חברה בורסאית שהונפקה בשנת 1993 כחברת אחזקות בבורסה לניירות ערך בתל אביב. היא פועלת באמצעות 5 חברות בנות: חמת, חמת מקלחונים, חרסה ליפסקי וצוקר מנקין. כאמור, החברה מתמחה בייצור, שיווק וייצוא של מגוון מוצרים מעוצבים לחדרי אמבט, שירותים ומטבחים דוגמת ברזי אמבט וברזי מטבח, מקלחונים, מוצרי אינסטלציה וסניטציה ונחשבת לאחת מהיצואניות הגדולות בתעשייה הישראלית.
גלי אורון סמנכ"לית השיווק של חמת: "בשנה האחרונה התמקדנו במחקר ופיתוח מוצרים ושדרוג תהליכים, כעת אנו חוזרים להתמקד במותגים. במהלך 2016 מתוכננות השקות חדשות של סדרות מעוצבות ומוצרים חדשניים שיתרמו להמשך חיזוק מעמדם של מותגי הקבוצה כמובילים והנמכרים בתחומם".
M&C SAATCHI החל את פעילותו בישראל לפני שנה כאשר הרשת הבינלאומית השלימה את רכישתו של משרד הפרסום בן נתן גולן. כיום עומדים בראש המשרד אלון הוכדורף וצור גולן. במהלך 2015 הכפיל המשרד את היקפי פעילותו עם צירוף תקציבי רב-בריח, קבוצת דלק, מנטה וקפה ג'ו.
אלון הוכדורף, מנכ"ל ובעלים משותף ב-M&C SAATCHI: "זוהי זכות וגאווה גדולה עבורנו להיות שותפים לעתיד המבטיח של קבוצת חמת - מותג על כחול לבן שמצטרף למשפחת לקוחותינו שגם הם חברות ישראליות חזקות ומובילות בתחומן. אנו מודים להנהלת חמת על הבחירה והאמון. נמשיך לטפל בלקוחותינו תחת התפיסה הייחודית שלנו "ראש בינלאומי - לב ישראלי".
פורשת מהמשרד, לא מתחום הפרסום
לאחר שנים שעבדה לצד הפרסומאי ג'רי ירקוני תחת שם המשרד בן נתן ירקוני, ענת בן נתן פנתה לדרך עצמאית בשנת 2010. ב-2013 חבר אליה צור גולן, שהיה עד אז סמנכ"ל קריאייטיב בכיר בשלמור אבנון עמיחי ועבד שנים רבות לצד גדעון עמיחי בימי תור הזהב של שלמור, עד שירש את מקומו לאחר שזה פרש. בתחילת 2015 נכנס לתמונה אלון הוכדורף לאחר שסיים את תפקידו בחברת רכש המדיה של פובליסיס - זניט. הוכדורף קישר למשרד את רשת הפרסום הבינלאומית M&C SAATCHI וזו רכשה את השליטה במשרד הפרסום של גולן ובן נתן כאשר הוכדורף הצטרף במקביל לשותפות.
לאייס נודע כי בן נתן פרשה לאחרונה לאחר שהסדירה את מכירת מניותיה לשאר הצדדים השותפים במשרד באופן שווה. בסביבת המשרד מציינים כי הפרישה של בן נתן היא פועל יוצא של תחושת מיצוי שלה לאחר שנים רבות בתחום. עם זאת, בן נתן צפויה להישאר בשוק הפרסום ובימים אלה מכינה את הקרקע לקראת התחנה הבאה.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- 6.השתלטות עויינת (ל"ת)בשתי מילים 28/01/2016 16:08הגב לתגובה זו
- 5.בהצלחה 28/01/2016 12:29הגב לתגובה זועד עכשיו זה היה מאוד רגיל ובינוני במקרה הטוב. אלון יעשה את העבודה מול המדיה והלקוחות אבל צור חייב להכניס פנימה פיגורה רצינית ולזוז הצידה.
- אחד שהיה שם 31/01/2016 09:37הגב לתגובה זותסתכלו טוב טוב מי עשה את כל העבודה בשלמור על הלקוחות הגדולים ומי הביא הכי הרבה כבוד ופרסים בזירה הבינלאומית - צור והצוותים שלו.
- 4.טלי 27/01/2016 22:45הגב לתגובה זומה שענת עושה בשנה אחרים לא עושים בעשור
- 3.חזי 27/01/2016 22:43הגב לתגובה זובהצלחה לצוות המנצח! הדרך למעלה לא קלה אבל אני בטוח שיש לכם כל מה שנדרש כדי להיות אלטרנטיבה מרעננת עבור המפרסמים הגדולים במשק. אתם מוכיחים את זה בכל יום מחדש.
- 2.אנושית, חברה ומיוחדת במינה. בהצלחה. (ל"ת)הידיד הצפוני 27/01/2016 16:52הגב לתגובה זו
- 1.ניר 27/01/2016 14:42הגב לתגובה זוענת היתה הלב הפועם ועצוב לדעת שהיא הולכת הביתה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
