אילן שילוח
צילום: עידו איז'ק

מטומי במסע רכש: רוכשת את פלטפורמת הפרסום MobFox ב-17.6 מיליון דולר

שבועיים לאחר כניסת פובליסיס כשותפה, מטומי שבה למסלול הרכישות שאפיין אותה. 9 מיליון ישולמו במניות מטומי לפי שווי של 260 פני למניה
משה בנימין |

חברת הפרסום הדיגיטלי מבוססת הביצועים מטומי, שבשליטת אילן שילוח לא נחה על זרי הדפנה לאחר כניסת פובליסיס כשותפה, ושבה למסלול הרכישות שאפיין את צמיחתה בשנים האחרונות. החברה הודיעה כי רכשה את MobFox המתמחה בפרסום במובייל תמורת 17.6 מיליון דולר.

MobFox שנוסדה ב-2010 היא פלטפורמת הפרסום הפרוגרמטי למובייל מהמובילות באירופה. החברה עובדת עם יותר מ-300 מפרסמים פעילים ויותר מ-10,000 אפליקציות ואתרי מובייל, לצד רשתות הפרסום המובילות דוגמת Facebook, Nexage, Inmobi, Mopub ו-Admob.

העסקה שתהפוך את מטומי לבעלים היחיד (100% החזקה) תצא לפועל במתכונת של רכישת נכסים, כאשר חלק ניכר ממנה בהיקף של 9 מיליון דולר ישולם באמצעות מניותיה של מטומי, בשווי של 260 פני למניה.

במטומי מסבירים, כי באמצעות השקעה זו, לקוחות ושותפי מטומי יקבלו גישה לפתרונות פרסום חדשניים למובייל, הכוללים אופטימיזציה של מלאי הפרסום (SSP), אופטימיזציה של רכישת פרסום על ידי מפרסמים (DSP) ובורסות פרסום בזמן אמת (RTB). בעקבות הרכישה, הם מוסיפים, פעילות מטומי במובייל צפויה להגיע ל-20% מהכנסות החברה ב-2014, לעומת 7% בשנה הקודמת, ולגדול ל-50% בפחות מחמש שנים.

עופר דרוקר, מנכ"ל מטומי: "הצמיחה המרשימה של שוקי הפרסום הפרוגרמטי והפרסום במובייל מעידה כי הם עומדים לקחת חלק מהותי וחשוב בעתיד הפרסום הדיגיטלי. MobFox בנתה פתרון פרסום פרוגרמטי מצוין למובייל, המתאים באופן מושלם ליכולות הפרסום מבוסס ביצועים של מטומי, ולחזון שלה. מטומי שמה בראש סדר העדיפויות שלה השקעות בחברות שפיתחו פתרונות טכנולוגיים חדשניים שהוכיחו את עצמם, וכאלה שיעניקו ללקוחות ולשותפים שלנו גישה ללא תחרות לשירותים אלה. יחד עם MobFox, נמשיך להרחיב את היכולות בתחום הפרסום הפרוגרמטי והפרסום למובייל, אשר מהווים מנועי צמיחה מרכזיים בעסק שלנו".

העתיד במובייל

על פי התחזית הגלובלית של זניט אופטימדיה סגמנט הפרסום הצומח ביותר הוא שוק המובייל (פרסום דיגיטלי שמוגש למכשירים סלולריים וטאבלטים על כל שלל הקטגוריות שבו). הצמיחה המואצת הזו היא תהליך טבעי שנובע מאימוץ גובר של טכנולוגיית מובייל חדשה מסביב לעולם כולל שווקים מתפתחים ומפותחים וכן כתוצאה מדרכים חדשות ויצירתיות בהן המפרסמים עושים שימוש כדי להגיע לקהל היעד מבלי לפגוע בחווית הגלישה שלו. הגידול חסר התקדים כפי שזניט מעריכה אותו צפוי לעמוד על 67% לשנה זו, פי 7 מפרסום לדסקטופ. גידול שיעניק למובייל נתח שוק של 20% מתוך הפרסום הדיגיטלי ובשנים הקרובות אף יצמח לכדי 25%.

לפי נתוני eMarketer, ההוצאות על פרסום במובייל בעולם יגדלו מ-32.7 מיליארד דולר ב- 2014 ל-69.1 מיליארד דולר ב-2016, זאת בעוד ההוצאות על פרסום פרוגרמטי במובייל ישלשו עצמן מ-4.4 מיליארד בשנת 2014 ל-14.2 מיליארד דולר ב-2016.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
דני קושמרו חדשות 12
צילום: צילום מסך חדשות 12
רייטינג

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות

עלייה של כ-10% בצופי מהדורות החדשות המרכזיות של כל הערוצים; חדשות 12 עדיין בראש כל המהדורות וכמו בכל מוצ"ש, רשת מטפסת למקום השני בעקבות כך שערוץ 14 אינו משדר בשבת
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות,   כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים. 

חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.


פריים טיים ושאר מהדורות החדשות 

בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד. 


גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה. 

ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים. 

דני קושמרו חדשות 12
צילום: צילום מסך חדשות 12
רייטינג

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות

עלייה של כ-10% בצופי מהדורות החדשות המרכזיות של כל הערוצים; חדשות 12 עדיין בראש כל המהדורות וכמו בכל מוצ"ש, רשת מטפסת למקום השני בעקבות כך שערוץ 14 אינו משדר בשבת
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות,   כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים. 

חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.


פריים טיים ושאר מהדורות החדשות 

בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד. 


גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה. 

ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים.