מטומי במסע רכש: רוכשת את פלטפורמת הפרסום MobFox ב-17.6 מיליון דולר
חברת הפרסום הדיגיטלי מבוססת הביצועים מטומי, שבשליטת אילן שילוח לא נחה על זרי הדפנה לאחר
MobFox שנוסדה ב-2010 היא פלטפורמת הפרסום הפרוגרמטי למובייל מהמובילות באירופה. החברה עובדת עם יותר מ-300 מפרסמים פעילים ויותר מ-10,000 אפליקציות ואתרי מובייל, לצד רשתות הפרסום המובילות דוגמת Facebook, Nexage, Inmobi, Mopub ו-Admob.
העסקה שתהפוך את מטומי לבעלים היחיד (100% החזקה) תצא לפועל במתכונת של רכישת נכסים, כאשר חלק ניכר ממנה בהיקף של 9 מיליון דולר ישולם באמצעות מניותיה של מטומי, בשווי של 260 פני למניה.
במטומי מסבירים, כי באמצעות השקעה זו, לקוחות ושותפי מטומי יקבלו גישה לפתרונות פרסום חדשניים למובייל, הכוללים אופטימיזציה של מלאי הפרסום (SSP), אופטימיזציה של רכישת פרסום על ידי מפרסמים (DSP) ובורסות פרסום בזמן אמת (RTB). בעקבות הרכישה, הם מוסיפים, פעילות מטומי במובייל צפויה להגיע ל-20% מהכנסות החברה ב-2014, לעומת 7% בשנה הקודמת, ולגדול ל-50% בפחות מחמש שנים.
עופר דרוקר, מנכ"ל מטומי: "הצמיחה המרשימה של שוקי הפרסום הפרוגרמטי והפרסום במובייל מעידה כי הם עומדים לקחת חלק מהותי וחשוב בעתיד הפרסום הדיגיטלי. MobFox בנתה פתרון פרסום פרוגרמטי מצוין למובייל, המתאים באופן מושלם ליכולות הפרסום מבוסס ביצועים של מטומי, ולחזון שלה. מטומי שמה בראש סדר העדיפויות שלה השקעות בחברות שפיתחו פתרונות טכנולוגיים חדשניים שהוכיחו את עצמם, וכאלה שיעניקו ללקוחות ולשותפים שלנו גישה ללא תחרות לשירותים אלה. יחד עם MobFox, נמשיך להרחיב את היכולות בתחום הפרסום הפרוגרמטי והפרסום למובייל, אשר מהווים מנועי צמיחה מרכזיים בעסק שלנו".
העתיד במובייל
על פי התחזית הגלובלית של זניט אופטימדיה סגמנט הפרסום הצומח ביותר הוא שוק המובייל (פרסום דיגיטלי שמוגש למכשירים סלולריים וטאבלטים על כל שלל הקטגוריות שבו). הצמיחה המואצת הזו היא תהליך טבעי שנובע מאימוץ גובר של טכנולוגיית מובייל חדשה מסביב לעולם כולל שווקים מתפתחים ומפותחים וכן כתוצאה מדרכים חדשות ויצירתיות בהן המפרסמים עושים שימוש כדי להגיע לקהל היעד מבלי לפגוע בחווית הגלישה שלו. הגידול חסר התקדים כפי שזניט מעריכה אותו צפוי לעמוד על 67% לשנה זו, פי 7 מפרסום לדסקטופ. גידול שיעניק למובייל נתח שוק של 20% מתוך הפרסום הדיגיטלי ובשנים הקרובות אף יצמח לכדי 25%.
לפי נתוני eMarketer, ההוצאות על פרסום במובייל בעולם יגדלו מ-32.7 מיליארד דולר ב- 2014 ל-69.1 מיליארד דולר ב-2016, זאת בעוד ההוצאות על פרסום פרוגרמטי במובייל ישלשו עצמן מ-4.4 מיליארד בשנת 2014 ל-14.2 מיליארד דולר ב-2016.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
