אילן שילוח
צילום: עידו איז'ק

השותפים החדשים של שילוח: פובליסיס רוכשת 24.9% ממטומי ב-80 מיליון ד'

רשת הפרסום העולמית רכשה 20% ומחזיקה באופציה ל-4.9% נוספים שתמומש תוך 45 יום. מוריס לוי אמר: "הפלטפרומה של החברה - State of the art"
משה בנימין |

עסקיו הפורחים של אילן שילוח מקבלים תאוצה נוספת עם כניסת רשת הפרסום השלישית בגודלה בעולם - פובליסיס - כשותפה בחברת הפרסום הדיגיטלי מבוסס התוצאות מטומי. פובליסיס תרכוש 24.9% ממניות החברה שהונפקה לאחרונה בבורסת לונדון תמורת כ-80 מיליון דולר.

פובליסיס רכשה 20% ממניות מטומי ומחזיקה באופציה לרכישת 4.9% נוספים ממניות החברה, אשר תמומש תוך 45 יום. העסקה התבצעה לפי שווי חברה של כ-327 מיליון דולר (במחיר ההנפקה של המניה- 227 פני למניה).

לדברי מוריס לוי, יו"ר פובליסיס העולמית: "הפלטפורמה שבנתה מטומי היא State of the art ומתבססת על החדשנות הטכנולוגית הישראלית". כידוע, החברה העולמית שתהפוך לשותפה במטומי מחזיקה בארץ את קבוצת 'פובליסיס ישראל' בה נכללים באומן בר ריבנאי, לאו ברנט, פובליסיס, זניט, סופרפוש ועוד. בימים כתיקונם עסקיו של אילן שילוח (עד לדילול המלא של מניותיו במקאן תל אביב) מהווים יריב ישיר לפובליסיס המנסה אף היא לשדרג את יכולות הדיגיטל שלה בישראל.

לוי שלו הערכה רבה לקברניטי הדיגיטל בישראל הוסיף ואמר: "תל אביב היא שנייה בעולם רק לעמק הסיליקון ביזמות ובחדשנות הטכנולוגית. מטומי, אשר טומנת בחובה את תכונות המקצוענות והחדשנות הטכנולוגית הישראלית, הפכה במהרה למובילה עולמית בענף חשוב זה באמצעות פיתוח פלטפורמה בינלאומית ממעלה הראשונה באיכותה, שהינה בגדר "State of the art". יחד עם מטומי נמשיך לבנות ולפתח סביבה פתוחה להחלפת רעיונות ויוזמות במטרה להתאים את עצמנו לעידן הדיגיטלי הדינמי".

יו"ר מטומי, אילן שילוח: "אנו עדים לטרנספורמציה משמעותית בתעשיית הפרסום הדיגיטלי, כשתחום הפרסום מבוסס תוצאות מגלם פוטנציאל צמיחה גדול במיוחד. מטרתנו היא לבנות את חברת הפרסום מבוססת התוצאות המובילה והטובה בעולם, ויחד עם קבוצת פובליסיס אשר הופכת לשותפה אסטרטגית, נוכל להיכנס לשווקים חדשים, לגייס לקוחות אסטרטגיים גדולים נוספים, לפתח קטגוריות מוצרים חדשות בהן מטומי אינה פעילה כיום, ועל ידי כך להאיץ עוד את הצמיחה המרשימה של החברה ולבנות ערך לבעלי המניות שלה. הישגיה של מטומי בענף נובעים מקידום חדשנות טכנולוגית, מקצוענות עובדי החברה ומנהליה, ומיכולות ניהול מרשימות של המנכ"ל עופר דרוקר"

שוק הפרסום מבוסס תוצאות מוערך כיום בהיקף של כ-12 מיליארד דולר, ולפי מחקר שערכה חברת IAB, הוא צפוי לעלות להיקף של 45-60 מיליארד דולר ב-2020. מטומי, אשר נוסדה ב-2007 בתל אביב ומעסיקה 400 עובדים בסניפים שונים ברחבי העולם, מספקת שירותים לכ-1,600 לקוחות פעילים, באמצעות עבודה עם כ-16,000 מקורות מדיה דיגיטלית בלמעלה מ-100 מדינות שונות.

החברה הפגינה צמיחה מהירה בשנים האחרונות, המתבססת על מודל עסקי אשר הניע אותה להציג רווחיות מרשימה באופן עקבי בכל שנה מאז 2008. בחודש יולי האחרון ביצעה מטומי בהצלחה מהלך של הנפקה בבורסה הראשית בלונדון וגייסה כ-70 מיליון דולר.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12
רייטינג

בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה

טבלת רייטינג מעודכנת, המספרים, השינויים וכמה אנשים צופים בגיא פינס? 

רן קידר |

הנתונים מראים שליטה כמעט אבסולוטית, לכל הפחות במה שנוגע למקום הראשון ברצועות המשמעותיות ביותר בטלוויזיה, מהדורת החדשות המרכזיות והפריים טיים, כולן, בשליטת קשת. ובכלל - קשת היא מונופול לא מוצהר. מונופול מול המפרסמים שאת השאריות מעבירים לערוצים אחרים. 

המהדורה המובילה היא של קשת 12 עם 15.9% ברייטינג ו-394 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 7.9% ו-218 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 5.2% ו-121 אלף צופים וכאן 11, שחזרה למימדים "רגילים", עם 2.6% ו-68 אלף צופים. חדשות 12 היא התוכנית הכי נצפית בכלל - בקרב כל הסגמנטים, גם מול תוכניות הבידור והפריים טיים. 

פריים טיים

גם בפריים טיים קשת הובילה, עם "נוטוק" המקורית שעמדה על 14.8% רייטינג ו-338 אלף צופים. אחריה היה, איך לא, ריאליטי אוכל, כש-"משחקי השף" הגיעו למקום השני עם 10.4% ו-237 אלף צופים, ובמקום השלישי היו הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 8.9% ויותר צופים מהמקום השני, עם 241 אלף צופים. את הרשימה סגרה "זמן אמת" התיעודית של כאן 11, עם 4.4% רייטינג ו-106 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.5% ו-73 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים ואילו רשת סגרה את הרשימה עם 1.7% ו-34 אלף צופים.

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצוהריים ושעות הערב המוקדמות מובילה עדיין קשת 12 כאשר המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו מובילה עם 10.2% ברייטינג ו-236 אלף צופים. אחריה שש עם עודד בן עמי עם 7.1% רייטינג ו-173 אלף צופים. המהדורות הנוספות של שעה שבע בערב הן שבע עם שלזינגר וברדוגו ב-14 עם 6.2% ו-160 אלף צופים ואזור בחירה של רביב דרוקר וברוך קרא בפער משמעותי עם 4.5% ו-115 אלף צופים. רפי רשף בחמש אחר הצוהריים מוביל עם 6.6% ו-156 אלף צופים בעוד שמעון ריקלין בשעה שש בערוץ 14 עם 5.3% ו-133 אלף צופים ומוריה וברקו ב-13 עם רייטינג של 3.6% ו-84 אלף צופים.