אילן שילוח
צילום: עידו איז'ק

השותפים החדשים של שילוח: פובליסיס רוכשת 24.9% ממטומי ב-80 מיליון ד'

רשת הפרסום העולמית רכשה 20% ומחזיקה באופציה ל-4.9% נוספים שתמומש תוך 45 יום. מוריס לוי אמר: "הפלטפרומה של החברה - State of the art"
משה בנימין |

עסקיו הפורחים של אילן שילוח מקבלים תאוצה נוספת עם כניסת רשת הפרסום השלישית בגודלה בעולם - פובליסיס - כשותפה בחברת הפרסום הדיגיטלי מבוסס התוצאות מטומי. פובליסיס תרכוש 24.9% ממניות החברה שהונפקה לאחרונה בבורסת לונדון תמורת כ-80 מיליון דולר.

פובליסיס רכשה 20% ממניות מטומי ומחזיקה באופציה לרכישת 4.9% נוספים ממניות החברה, אשר תמומש תוך 45 יום. העסקה התבצעה לפי שווי חברה של כ-327 מיליון דולר (במחיר ההנפקה של המניה- 227 פני למניה).

לדברי מוריס לוי, יו"ר פובליסיס העולמית: "הפלטפורמה שבנתה מטומי היא State of the art ומתבססת על החדשנות הטכנולוגית הישראלית". כידוע, החברה העולמית שתהפוך לשותפה במטומי מחזיקה בארץ את קבוצת 'פובליסיס ישראל' בה נכללים באומן בר ריבנאי, לאו ברנט, פובליסיס, זניט, סופרפוש ועוד. בימים כתיקונם עסקיו של אילן שילוח (עד לדילול המלא של מניותיו במקאן תל אביב) מהווים יריב ישיר לפובליסיס המנסה אף היא לשדרג את יכולות הדיגיטל שלה בישראל.

לוי שלו הערכה רבה לקברניטי הדיגיטל בישראל הוסיף ואמר: "תל אביב היא שנייה בעולם רק לעמק הסיליקון ביזמות ובחדשנות הטכנולוגית. מטומי, אשר טומנת בחובה את תכונות המקצוענות והחדשנות הטכנולוגית הישראלית, הפכה במהרה למובילה עולמית בענף חשוב זה באמצעות פיתוח פלטפורמה בינלאומית ממעלה הראשונה באיכותה, שהינה בגדר "State of the art". יחד עם מטומי נמשיך לבנות ולפתח סביבה פתוחה להחלפת רעיונות ויוזמות במטרה להתאים את עצמנו לעידן הדיגיטלי הדינמי".

יו"ר מטומי, אילן שילוח: "אנו עדים לטרנספורמציה משמעותית בתעשיית הפרסום הדיגיטלי, כשתחום הפרסום מבוסס תוצאות מגלם פוטנציאל צמיחה גדול במיוחד. מטרתנו היא לבנות את חברת הפרסום מבוססת התוצאות המובילה והטובה בעולם, ויחד עם קבוצת פובליסיס אשר הופכת לשותפה אסטרטגית, נוכל להיכנס לשווקים חדשים, לגייס לקוחות אסטרטגיים גדולים נוספים, לפתח קטגוריות מוצרים חדשות בהן מטומי אינה פעילה כיום, ועל ידי כך להאיץ עוד את הצמיחה המרשימה של החברה ולבנות ערך לבעלי המניות שלה. הישגיה של מטומי בענף נובעים מקידום חדשנות טכנולוגית, מקצוענות עובדי החברה ומנהליה, ומיכולות ניהול מרשימות של המנכ"ל עופר דרוקר"

שוק הפרסום מבוסס תוצאות מוערך כיום בהיקף של כ-12 מיליארד דולר, ולפי מחקר שערכה חברת IAB, הוא צפוי לעלות להיקף של 45-60 מיליארד דולר ב-2020. מטומי, אשר נוסדה ב-2007 בתל אביב ומעסיקה 400 עובדים בסניפים שונים ברחבי העולם, מספקת שירותים לכ-1,600 לקוחות פעילים, באמצעות עבודה עם כ-16,000 מקורות מדיה דיגיטלית בלמעלה מ-100 מדינות שונות.

החברה הפגינה צמיחה מהירה בשנים האחרונות, המתבססת על מודל עסקי אשר הניע אותה להציג רווחיות מרשימה באופן עקבי בכל שנה מאז 2008. בחודש יולי האחרון ביצעה מטומי בהצלחה מהלך של הנפקה בבורסה הראשית בלונדון וגייסה כ-70 מיליון דולר.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
דני קושמרו חדשות 12
צילום: צילום מסך חדשות 12
רייטינג

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות

עלייה של כ-10% בצופי מהדורות החדשות המרכזיות של כל הערוצים; חדשות 12 עדיין בראש כל המהדורות וכמו בכל מוצ"ש, רשת מטפסת למקום השני בעקבות כך שערוץ 14 אינו משדר בשבת
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות,   כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים. 

חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.


פריים טיים ושאר מהדורות החדשות 

בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד. 


גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה. 

ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים. 

דני קושמרו חדשות 12
צילום: צילום מסך חדשות 12
רייטינג

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות

עלייה של כ-10% בצופי מהדורות החדשות המרכזיות של כל הערוצים; חדשות 12 עדיין בראש כל המהדורות וכמו בכל מוצ"ש, רשת מטפסת למקום השני בעקבות כך שערוץ 14 אינו משדר בשבת
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות,   כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים. 

חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.


פריים טיים ושאר מהדורות החדשות 

בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד. 


גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה. 

ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים.