הישג ליוצרים: "סעיף תלי" ייכלל בכל החוזים בין ערוץ 1 לבמאים ותסריטאים
השידור הציבורי מיישר קו עם המתחרים המסחריים. רשות השידור ותלי הגיעו להסכמה כי מעתה בכל החוזים מול יוצרים, ייכלל "סעיף תלי" שמכיר בזכותם הקניינית של היוצרים ביצירתם ומבטיח להם תשלום תמלוגים על הפקות שישודרו בערוץ 1. על ההחלטה קיבל העורך הראשי של הרשות, יונה ויזנטל.
רשות השידור נמנעה במשך שנים ארוכות, גם לאחר הקמת תלי לפני כ-15 שנה, מתשלום תמלוגים ליוצרים ומהכרה בזכותם הקניינית על יצירתם. ב-2007, ביוזמתו של יו"ר הרשות לשעבר משה גביש, התקיים הליך גישור בין תלי לרשות על ידי שופטת בית המשפט העליון בדימוס דליה דורנר. בעקבות הגישור, החלה הרשות לשלם לחברת התמלוגים של הבמאים והתסריטאים סכומים שוטפים אך סירבה בתוקף לאפשר ליוצרים לשמור זכויות ביצירתם, כפי שמאפשרים כל גופי השידור האחרים בישראל.
משמעות שמירת הזכויות ביצירה היא הכרה בזכותו הקניינית של היוצר ביצירתו ושותפות מינימאלית שלו בהצלחתה. פועל יוצא של הכרה קניינית זו הוא שתשלום התמלוגים בגין השימוש ביצירה, אינו מעשה של "נדיבות לב" אותו ניתן לשנות או להפסיק בכל עת. לאורך כל השנים דרשה תלי מהרשות להשלים את המהלך שהחל ב-2007 - להכניס את סעיף תלי לחוזים, להבטיח תשלום תמלוגים ולעגן זאת משפטית, אבל כל ההנהלות הקודמות סירבו.
בשבועות האחרונים, מרגע שכונס הנכסים הראשי התחיל לטפל בענייני הרשות, ויונה ויזנטל נכנס לתפקידו, התחדשו המגעים בין הצדדים. לאחרונה התקיימה פגישה בין ויזנטל לבין ראשי תלי, היו"ר רן טל והמנכ"לית אופירה לובניצקי. כבר בראשית הפגישה הודיע ויזנטל מיוזמתו שהרשות תכיר בזכותם הקניינית של היוצרים, ותכלול מעתה והלאה את סעיף תלי בחוזים מולם. ההכרה של הרשות בסעיף תקפה החל מספטמבר 2014, ואילו לגבי החלה רטרואקטיבית של הסעיף בחוזים שנחתמו בשנים עברו, נמשכים המגעים בין הצדדים.
"זה ציון דרך חשוב מאוד עבור היוצרים החברים בתלי", אומרת מנכ"לית החברה אופירה לובניצקי, "אני מודה ליונה ויזנטל, שהשכיל לזהות מיד את העיוות, ותיקן אותו מיוזמתו במהירות ובנחרצות. זו התנהלות מרשימה, שנוסחת הרבה אופטימיות ביחס לעתיד הצפוי לשידור הציבורי החדש, מבחינת היוצרים ובכלל".
מרשות השידור טרם התקבלה תגובה.
- 5.חברת תלי 07/10/2014 22:29הגב לתגובה זוהיא רק לא הסכימה, משום מה, להתחייב לכך בחוזים. המהלך הזה לא יעלה לרשות שקל נוסף.
- 4.קוקי 07/10/2014 16:45הגב לתגובה זוכל הכבוד יוזמה מבורכת!!!
- 3.מתי 07/10/2014 16:45הגב לתגובה זוההחלטה על כך לא תעלה לרשות השידור שקל נוסף. לכל יוצר מגיע להתפרנס בכבוד
- 2.יורם 07/10/2014 16:36הגב לתגובה זורשות השידור כמו רשות השידור שילמה את הכסף לתלי כל השנים, אבל בשביל ההנאה המוזרה שלהם מנעה מיוצרים זכויות שמגיעות להם - למה? ככה. כי הם היו יכולים. כל הכבוד לויזנטל שקם ועשה מעשה. והכסף, כן כמה שזה ישמע מוזר הוא אותו כסף...
- 1.נתנאל ג. 06/10/2014 18:44הגב לתגובה זום כל הכבוד למר ויזנטל - מאיפה יבוא הכסף?? כלומר - מלכתחילה ברור שיהיה צורך לתקן את החוק ולחדש או להמשיך את תשלומי האגרה-הזכורה-לרע, כדי לממש את תשלומי התמלוגים הנ"ל. שמישהו יסביר את זה בעדינות גם למשלמי האגרה, שממילא עדיין ממשיכים לשלם אותה.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
