מספרים יפים למטומי של אילן שילוח: הרווח הנקי בחציון ה-1 מזנק ב-329%

החברה רשמה רווח נקי של 13 מ' ד' לעומת 3 מ' דולר אשתקד. עם זאת, עיקר הגידול בסך 7.6 מ' דולר נובע מרווח הון חד פעמי לאחר רכישת טים אינטרנט
משה בנימין |

חברת MATOMY הבינלאומית שמתמחה בפרסום בדיגיטל, פרסמה היום את הדו"חות למחצית ה-1 של 2014 מהם עולה כי בעלי המניות שכוללים בראשם את אילן שילוח עם החזקה של 28.5% יכולים לחייך להנאתם.

החברה שרגליה נטועות בעתיד עולם הפרסום הממוחשב והדיגיטלי מדווחת היום (יום ד') על תוצאות מצוינות למחצית הראשונה של השנה: ה-EBITDA המותאמת (הרווח לפני הוצאות מימון, מסים, פחת והפחתות ) עלתה ב-61% ל-12.7 מיליון דולר, לעומת 7.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח הנקי גדל ב-329% ל-13 מיליון דולר לעומת רווח נקי של 3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד - המחצית הראשונה של 2013. בחברה מציינים כי השיפור בתוצאות נובע בעיקר מעלייה בהכנסות ממנועי הצמיחה: פרסום בוידאו, ברשתות החברתיות ובמובייל. עם זאת יש לציים כי עיקר הרווח נובע מ"משחקים חשבונאיים" ומשויכים לרווח הון חד פעמי כתוצאה מרכישת טים אינטרנט - דהיינו רישום הון לטובת מאטומי על רכישת החברה במחיר נמוך משוויה.

הרווח התפעולי גדל ב-42% ל-6.5 מיליון דולר לעומת 4.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה. השיפור המשמעותי בהכנסות הקבוצה, נובע מצמיחה בתחומי פעילות אסטרטגיים כגון עלייה של 17% ל-70.1 מיליון דולר בהכנסות מדיספליי ווידאו, גידול של 12% ל-11.3 מיליון דולר בהכנסות מתחום הרשתות החברתיות והמטבעות הוירטואליים, וכן צמיחה של 121% ל-11.3 מיליון דולר מהכנסות ממובייל.

כמו כן, מטומי הגדילה השנה את נתח השליטה שלה בחברת המדיה טים אינטרנט מ-20% ל-70%. כתוצאה מכך גדל סך התחייבויות הקבוצה ל- 21.9 מיליון דולר, לעומת 7.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

כזכור, לפני כחודשיים השלימה החברה את משימת הנפקתה בבורסה של לונדון לאחר ניסיון קודם שנכשל. לפני כחצי שנה 'מטומי' כיוונה להנפקה בבורסה הראשית של לונדון עם יעד גיוס של 100 מיליון דולר לפי מחיר מניה של 305-390 פני. כאמור, הנפקה זו שלא עלתה יפה, בוטלה לבסוף לאחר שהחברה לא זכתה לביקוש הנדרש של לפחות 25% מהמניות המוצעות על ידי מדינות האיחוד האירופי. בהתאם לזאת הורידה החברה את יעדיה כדי להשלים את המלאכה ואכן הגשימה את היעד לאחר שהצליחה לגייס בהצלחה 70 מיליון דולר לפי שווי חברה של 347 מיליון דולר (אחרי הכסף). בעקבות הביקוש הער נסגרה ההנפקה לאחר יום אחד בלבד, תוך קביעת מחיר של 227 פני למניה. החברה הנפיקה כ-20% ממניותיה למשקיעים החדשים. החברה נסחרת תחת הטיקר MTMY.

עופר דרוקר, מנכ"ל מטומי: "אני שבע רצון מהתוצאות שהשיגה הקבוצה במחצית הראשונה של השנה. הסביבה המרתקת בה פועלת מטומי, לצד התחרות הגוברת וההתפתחות של שוק הפרסום הדיגיטלי, מעודדים אותנו להמשיך ולפעול באופן יוזם ויצירתי. בששת החודשים האחרונים עשינו זאת באמצעות הגדלת ההשקעה בתחומי המובייל והוידאו, שיפרנו את יכולות קניית המדיה, השקנו את פעילות ה- pay-per-call, וביצענו רכישה אסטרטגית בדמות רכישתה של חברת טים אינטרנט. מהלכים אלו, בנוסף להמשך הפיתוח העסקי וביצוע רכישות אסטרטגיות נוספות במחצית השנייה של השנה, מחזקים את מיצובנו בשוק, ותומכים ברווחיות וצמיחת הקבוצה בטווח הארוך. אני מבקש להביע את תודתי לכל השותפים על תרומתם ומחויבותם למהלך החשוב של הנפקת החברה בחודש האחרון"

'מטומי' נמצאת בשליטת אילן שילוח (28.5%) ו קרן ויולה (20.5%) בראשות הראל בית און, שלמה דברת ויונתן קולבר. בעלי מניות נוספים הם המנכ"ל עופר דרוקר (8.8%) וניר טרלובסקי (7.3%), שותפו של שילוח בחממת הסטארטאפים 'דה טיים'. יתר המניות בהיקף של 34.9% מוחזקות בידי עובדים בכירים ובעלי מניות קטנים יותר, כמו בני הזוג אודי פרידן, מבעלי משרד הפרסום ראובני פרידן IPG ובמאית הפרסומות נירית ירון.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.